Despre Filtrul De Particule DPF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Din pacate, multi iau in considerare doar faptul ca are cuplu mai mare si consuma mai putin, nu se gandesc la costuri de intretinere.
    Cat despre filtru, momentan exista garantie. Dupa, e posibil sa schimb masina
    My Ride sigpic

    Comment


    • Originally posted by Ampt View Post
      Motorul Diesel se pare că este rentabil din punct de vedere economic doar în anumite condiţii de folosire destul de clare, iar cea mai importantă dintre ele ar fi regimul de exploatare la o temperatură şi turaţie relativ constante.

      Ideal s-ar traduce aşa : îl porneşti dimineaţa şi îl mai opreşti seara. Cea mai bună dovadă în acest sens sunt autocarele cu peste 1 milion de km la bord fără nicio intervenţie la motor.

      În orice alte condiţii uzura motorului diesel este mult mai accelerată în comparaţie cu cea a motorului pe benzină. Degeaba consumă mai puţin decât un motor pe benzină, dacă eu folosesc maşina pe distanţe scurte şi motorul nu ajunge să lucreze la temperatura optimă decât pentru scurt timp sau şi mai rău, chiar deloc. Să nu uităm ca datorită principiului de funcţionare un motor Diesel se încălzeşte mult mai greu decât un motor pe benzină.

      Riscul este şi mai mare la motoarele Diesel echipate cu filtru de particule, unde regenerarea nu prea are unde să se facă şi la mai multe încercări nereuşite există riscul înfundării acestuia cu efectele de rigoare asupra motorului.

      De asemenea pe trasee scurte de sub 8 kilometri vara şi sub 16 kilometri iarna, vor fi afectate în timp şi turbina sau injectoarele şi pompa de injecţie.

      Acestea ar fi detaliile pe care mi-ar plăcea să le regăsesc în recomandările producătorilor referitor la cum să exploatăm cât mai corect motorul Diesel !
      Nu turaţiile ridicate şi mersul în regim urban în treptele I şi II "salvează" filtrul de particule...
      Vă invit să recitiţi un post mai vechi, în care îmi exprimam consideraţiile personale după folosirea zilnică timp de aproape 4 ani, a unei maşini echipate cu un motor Diesel care beneficiază de aportul "minunatului" filtru de particule (DPF).

      Comment


      • Cu cat motorul este utilizat la temperaturi joase si sarcini mari, cu atat filtrul se va colmata mai repede.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • Sarcinile mari sunt ok, sarciniile tranzitorii (accelerari) il fac sa scoata fum mai mult. Regimul stabilizat e ok.
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • La începutul mileniului III francezii ne prezentau filtrul de particule ca fiind cea mai mare realizare a luptei împotriva poluării (mai aveau puţin şi ne făceau să "credem" că putem respira fără niciun fel de probleme, direct din eşapamentul maşinii ), iar astăzi, tot ei îşi propun să elimine din traficul marilor oraşe maşinile echipate cu motoare Diesel până în anul 2020.

            Comment


            • Din cauza alora care le scot filtrele probabil...
              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

              Comment


              • ... sau din cauza liniei de SCR care costă o pălărie de bani (profitul este întotdeauna pe primul plan, doar nu crezi că are cineva "milă" de noi sau de Planetă).

                Comment


                • Originally posted by einstein1984 View Post
                  Sarcinile mari sunt ok, sarciniile tranzitorii (accelerari) il fac sa scoata fum mai mult. Regimul stabilizat e ok.
                  Cu cât motorul va fi împins mai des către zona de sarcină maximă, cu cât exploatarea se va face la temperaturi scăzute cu atît crește cantitatea de particule din filtru. Având în vedere că regenerarea filtrului presupune utilizarea unei cantități adiționale de combustibil consumul automobilului va crește proporțional cu numărul de regenerări.
                  Sursa.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • E foarte greu sa mergi la sarcina maxima si regim constant. Poate doar cu a 5a la deal si 60 la ora, altfel masina accelereaza. Cu sau fara DPF , tine de condus corect.
                    Last edited by einstein1984; 27 January 2015, 13:03.
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • Sa mergi la sarcina maxima, foarte usor daca am avea autostrazi ... Pedala la fund constant ...

                      Comment


                      • Cele mai simpatice comentarii despre regenerarea filtrului de particule le-am găsit la colegii de pe forumul Opel.
                        Faţă de ei (topic-ul lor are 93 de pagini), noi putem spune că suntem "îngeraşi"...


                        "Cine a inventat DPF-ul ori n-a avut de lucru, ori era suparat pe omenire. Mi se fac regenerari la 120 Km (Zafira A17DTJ). La fiecare regenerare (zic eu reusita) apare eroarea ECN242F66 (test pedala). Am masina de o luna si traiam linistit, pana sa citesc aceste postari.
                        Nu stiam de regenerari, de erori, aveam o viata simpla si timp liber pentru familie. Acum am Opcom si timpul meu liber se duce pe cautari de erori prin forumuri."


                        "Cat de normal este ca dupa 800 km, de cand am schimbat uleiul, sa apara remaining 36% la ulei? Adica o sa schimb uleiul la 1000 Km? Cat de normal este ca la fiecare pornire sa puna 1% la incarcare? Dupa ultima regenerare, acum 80km, imi arata 60% incarcare DPF, cu Opcom. Cum eu pornesc masina de 6 ori pe zi, inseamna ca tot la 10-15 zile ma trezesc cu regenerari. Si ca tabloul sa fie complet, cand ajung la destinatii, nu opresc sub nici un motiv, nici daca-mi naste nevasta, daca consumul sare de 3l/h ?
                        Am ajuns sclavul masinii. Incep sa regret ca am renuntat la Zafira A 2.0DTI."


                        "Op-com te ajuta in sensul ca-ti ofera niste date, pe care daca le corelezi cu comportamentul masinii, tragi niste concluzii si-ti planifici tactica/strategia pt. viitor. Ex concret: Azi vad saturatia 71%. Fac cam 6 porniri pe zi, deci maine - poimaine o sa-si faca regenerare. Banuiesc ca dincolo de 80 % (asta inca nu am testat-o cu op-com), cand sunt intrunite anumite conditii, o sa o apuce iar mersul pe campii. Ca sa asigur regenerarea corecta, imi fac maine niste timp si pornesc motorul de cateva ori in plus si, la fiecare oprire, urmaresc consumul instant. Cand vad ca o apuca, nu mai opresc, nici daca o vad la autostop pe Miranda Kerr."

                        Comment


                        • Voi cu Loganul trebuie sa fiti fericiti. Nu apar problemele asa devreme ca la Opel sau Fiat.
                          Oferta Chiptuning (remapare) Dacia Logan, Solenza, SuperNova si Duster
                          Dacia Logan - 1.4 ,1.6 ,1.6 16v - 150 lei, Diesel 350 lei - Contact: 0751.194.100
                          www.chiptuninglogan.ro | www.obdtuning.ro | www.anularedpf.ro

                          Comment


                          • ) zici ca e povestea lui Creanga cu drobul de sare.
                            My Ride sigpic

                            Comment


                            • Mai degrabă este un topic în care poţi găsi informaţii, zic eu utile, despre ce presupune folosirea unei maşini cu motor Diesel având în dotare acest DPF.

                              Comment


                              • Sunt de acord cu tine, dar parca pre ne panicam uneori. Primul lucru ar trebui citit manualul de utilizare al masinii; unii nici macar nu stiu ca il au 😄
                                My Ride sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google