Despre consum
Salutari tuturor, am citit cu interes postarile referitoare la consum si am sa relatez din experienta cu propria masina.
Ca sa lamuresc din start un aspect, stilul de mers: fara accelerari brutale (f rar in caz de nevoie la depasiri), accelerat progresiv, cuminte cum s-ar zice, schimbat treptele de regula la 2000-2200rpm si mai rar 2500-2700rpm cand ma mai grabesc. Am ajuns sa imi adaptez stilul de mers dupa motor, iar schimbarea a fost radicala, eu inainte conducand un Oltcit cu care nu discutam, deh, avea motor caruia ii placea si cerea turatie, mai mult decat benzinele clasice de azi.
In perioada de rodaj consuma la drum intins 4,8% in 2500rpm (~110Km/h)
Cu timpul consumul a inceput incet sa scada si sa se adevereasca mentiunile din manualul masinii conform carora dupa 6000Km motorul "se lasa" si ajunge la parametrii de performanta specificati de producator.
In prezent motorul are 6900Km si la drum intins ia undeva intre 3,8 si 4,2% cu 110Km/h, sofer+pasager+~50kg bagaj, nu umplu rezervorul ochi la drum daca nu am nevoie, doar ca sa am ce cara dupa mine.
Spun "ia undeva" pentru ca, dupa cum bine stiti, consumul mai depinde de viteza si directia vantului, temperatura ambianta (mai ales la mersul in oras, ca la drum intins, odata ajuns in temperatura motorul, consumul nu a mai diferit in cazul meu) etc.
Din cazuri concrete: mers Bucuresti - Constanta si retur (~600Km din care vreo 60Km prin oras + drum intins prin statiunile de pe litoral), sofer + 3 pasageri , incarcatura ~100Kg, consum 4,2% cu 110Km/h in general la drum si ceva reprize scurte de 130Km/h, iar in oras, mersul cumpatat descris mai sus.
Bucuresti - Cernavoda, motorul avea ~4000Km, sofer + 3 pasageri + ~100Kg incarcatura, 135Km/h pe autostrada cu ceva vant frontal => 6,5%.
Alta experienta deosebit de interesanta la ~6500Km rulati: Bucuresti - Constanta, vant frontal puternic, sofer+pasager, fara incarcatura, 110Km/h, consum 5,2% pe sectiunea de autostrada, iar pe sectiunea Cernavoda - Constanta 4% facand cateva depasiri cu schimbat treapta de viteza la 3500rpm; concluzionand 4,6% mediu autostrada+sectiunea Cernavoda - Constanta. La intoarcere n-am mai sesizat vant, eventual din spate, (mare atentie!) Constanta - Cernavoda 3,2% in conditii de respectat viteza legala in localitati, o singura depasire cu 130Km/h, in rest ~95Km/h si mers cumpatat ca era noapte... Apoi, continuand pe autostrada, cu 110Km/h consumul mediu a urcat pana la 3,8%.
Numai bine !
Salutari tuturor, am citit cu interes postarile referitoare la consum si am sa relatez din experienta cu propria masina.
Ca sa lamuresc din start un aspect, stilul de mers: fara accelerari brutale (f rar in caz de nevoie la depasiri), accelerat progresiv, cuminte cum s-ar zice, schimbat treptele de regula la 2000-2200rpm si mai rar 2500-2700rpm cand ma mai grabesc. Am ajuns sa imi adaptez stilul de mers dupa motor, iar schimbarea a fost radicala, eu inainte conducand un Oltcit cu care nu discutam, deh, avea motor caruia ii placea si cerea turatie, mai mult decat benzinele clasice de azi.
In perioada de rodaj consuma la drum intins 4,8% in 2500rpm (~110Km/h)
Cu timpul consumul a inceput incet sa scada si sa se adevereasca mentiunile din manualul masinii conform carora dupa 6000Km motorul "se lasa" si ajunge la parametrii de performanta specificati de producator.
In prezent motorul are 6900Km si la drum intins ia undeva intre 3,8 si 4,2% cu 110Km/h, sofer+pasager+~50kg bagaj, nu umplu rezervorul ochi la drum daca nu am nevoie, doar ca sa am ce cara dupa mine.
Spun "ia undeva" pentru ca, dupa cum bine stiti, consumul mai depinde de viteza si directia vantului, temperatura ambianta (mai ales la mersul in oras, ca la drum intins, odata ajuns in temperatura motorul, consumul nu a mai diferit in cazul meu) etc.
Din cazuri concrete: mers Bucuresti - Constanta si retur (~600Km din care vreo 60Km prin oras + drum intins prin statiunile de pe litoral), sofer + 3 pasageri , incarcatura ~100Kg, consum 4,2% cu 110Km/h in general la drum si ceva reprize scurte de 130Km/h, iar in oras, mersul cumpatat descris mai sus.
Bucuresti - Cernavoda, motorul avea ~4000Km, sofer + 3 pasageri + ~100Kg incarcatura, 135Km/h pe autostrada cu ceva vant frontal => 6,5%.
Alta experienta deosebit de interesanta la ~6500Km rulati: Bucuresti - Constanta, vant frontal puternic, sofer+pasager, fara incarcatura, 110Km/h, consum 5,2% pe sectiunea de autostrada, iar pe sectiunea Cernavoda - Constanta 4% facand cateva depasiri cu schimbat treapta de viteza la 3500rpm; concluzionand 4,6% mediu autostrada+sectiunea Cernavoda - Constanta. La intoarcere n-am mai sesizat vant, eventual din spate, (mare atentie!) Constanta - Cernavoda 3,2% in conditii de respectat viteza legala in localitati, o singura depasire cu 130Km/h, in rest ~95Km/h si mers cumpatat ca era noapte... Apoi, continuand pe autostrada, cu 110Km/h consumul mediu a urcat pana la 3,8%.
Numai bine !
Comment