Consum 1,5 DCI 85 CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Despre consum

    Salutari tuturor, am citit cu interes postarile referitoare la consum si am sa relatez din experienta cu propria masina.

    Ca sa lamuresc din start un aspect, stilul de mers: fara accelerari brutale (f rar in caz de nevoie la depasiri), accelerat progresiv, cuminte cum s-ar zice, schimbat treptele de regula la 2000-2200rpm si mai rar 2500-2700rpm cand ma mai grabesc. Am ajuns sa imi adaptez stilul de mers dupa motor, iar schimbarea a fost radicala, eu inainte conducand un Oltcit cu care nu discutam, deh, avea motor caruia ii placea si cerea turatie, mai mult decat benzinele clasice de azi.

    In perioada de rodaj consuma la drum intins 4,8% in 2500rpm (~110Km/h)
    Cu timpul consumul a inceput incet sa scada si sa se adevereasca mentiunile din manualul masinii conform carora dupa 6000Km motorul "se lasa" si ajunge la parametrii de performanta specificati de producator.

    In prezent motorul are 6900Km si la drum intins ia undeva intre 3,8 si 4,2% cu 110Km/h, sofer+pasager+~50kg bagaj, nu umplu rezervorul ochi la drum daca nu am nevoie, doar ca sa am ce cara dupa mine.
    Spun "ia undeva" pentru ca, dupa cum bine stiti, consumul mai depinde de viteza si directia vantului, temperatura ambianta (mai ales la mersul in oras, ca la drum intins, odata ajuns in temperatura motorul, consumul nu a mai diferit in cazul meu) etc.

    Din cazuri concrete: mers Bucuresti - Constanta si retur (~600Km din care vreo 60Km prin oras + drum intins prin statiunile de pe litoral), sofer + 3 pasageri , incarcatura ~100Kg, consum 4,2% cu 110Km/h in general la drum si ceva reprize scurte de 130Km/h, iar in oras, mersul cumpatat descris mai sus.

    Bucuresti - Cernavoda, motorul avea ~4000Km, sofer + 3 pasageri + ~100Kg incarcatura, 135Km/h pe autostrada cu ceva vant frontal => 6,5%.

    Alta experienta deosebit de interesanta la ~6500Km rulati: Bucuresti - Constanta, vant frontal puternic, sofer+pasager, fara incarcatura, 110Km/h, consum 5,2% pe sectiunea de autostrada, iar pe sectiunea Cernavoda - Constanta 4% facand cateva depasiri cu schimbat treapta de viteza la 3500rpm; concluzionand 4,6% mediu autostrada+sectiunea Cernavoda - Constanta. La intoarcere n-am mai sesizat vant, eventual din spate, (mare atentie!) Constanta - Cernavoda 3,2% in conditii de respectat viteza legala in localitati, o singura depasire cu 130Km/h, in rest ~95Km/h si mers cumpatat ca era noapte... Apoi, continuand pe autostrada, cu 110Km/h consumul mediu a urcat pana la 3,8%.

    Numai bine !

    Comment


    • Salutare salutare!
      N-am mai fost de ceva vreme pe aici dar intr-o pauza la servici ma mai delectez un pic si pe aici
      Am fost sambata pana la Mamaia in cautare de soare. Dar sa trecem la subiect:
      - Logan berlina 1.5 DCI, 85 cai, are 4500km deci a cam iesit din rodaj;
      - 2 persoane cu greutate totala de 160km, bagaj mai deloc (ca am fost doar de dimineata pana seara);
      - am intrat pe A2 dinspre targ Vitan si am mers la ducere constant cu 160km/h;
      - prin sate am mers cu limita legala dupa caz 70-50 ca nu am detector si nu mai vreau sa cotizez iar la militeni
      - la intoarcere am mers cu 160km/h pe autostrada constant si vreo 3 reprize a cate 175km/h de cate 10 minute fiecare.
      Consum mediu la intrarea in Bucuresti, 6.1%.

      Offtopic: Mi se pare senzational fata de raposatul meu 1.4 care la 150km/h constant pe acelasi drum facut in vara anului trecut cand erau 50 grade afara a mancat 14l/100 (nu aveam AC la el asa ca am mers cu 2 geamuri un pic deschise ca sa nu ne sufocam si cred ca a sporit si asta consumul ceva)
      A si inca ceva...consumuri de 3.3l/100 se pot obtine lejer cu DCI-ul asta. cum?
      Pasi:
      1. Iesi la plimbare cand nu e aglomerat si alege un traseu fara semafoare.
      2. Reseteaza computerul de bord la plecare;
      3. Schimba vitezele la 2300rpm si cand ajungi al 75km/h da-i a 5-a si mergi asa...o sa vezi concum de 3.3 l/100...dar diferenta e prea mica si senzatia e prea palcuta sa accelerezi asa ca bafta celor cu rabdare...o sa pun diseara si poze pentru curiosi.
      Bafta
      Semnalizatoarele unora, nu se aprind din lipsa de bun simt. Mare defect tehnic!

      Comment


      • Sper sa nu ma injurati dar....acesta este consumul unui 1.5 dci 85cp 7 locuri prin bucuresti!!!(am parcurs 1.5 km in 2 ore si ceva).
        Attached Files
        Frana de mana trasa pana in tavan,treapta a-II-a cu pedala in fund.....peste 5000 rpm=DRIFT nu altceva!

        Comment


        • Da, cam asta e consumul daca resetezi CB si mergi prin Bucuresti, mai ales cu un MCV si in aglomeratia de azi.
          Cel mai nou proiect auto din România!
          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

          Comment


          • 1.5km in 2 ore e groaznic, dar la ora aia asa e peste tot. Oricum zmbeste si gandeste-te cum era sa fi facut acelasi traseu cu o motorizare pe benzina.
            Semnalizatoarele unora, nu se aprind din lipsa de bun simt. Mare defect tehnic!

            Comment


            • Parerea mea este ca atunci cand mergi 1,5km in 2 ore trebuie sa calculezi consumul de carburant/ora iar computerul de bord ti-a calculat la 100km parcursi.Deci sigur nu ai avut acel consum!!!Nu este real!!!

              Comment


              • Originally posted by cattalin81 View Post
                1. Iesi la plimbare cand nu e aglomerat si alege un traseu fara semafoare.
                2. Reseteaza computerul de bord la plecare;
                3. Schimba vitezele la 2300rpm si cand ajungi al 75km/h da-i a 5-a si mergi asa...o sa vezi concum de 3.3 l/100...dar diferenta e prea mica si senzatia e prea palcuta sa accelerezi asa ca bafta celor cu rabdare...o sa pun diseara si poze pentru curiosi.
                Bafta
                e belea consumul 3.3% la 80km/h

                Comment


                • Eu nu reusesc consumurile sus postate sub nici o forma (doar daca resetez CB si in primii 30 Km mai vad si eu 3,3 dar dupa vreo suta de Km da consumul real de 6,4 In Iasi)iar inafara 5,1 ....MCV(parerea mea ca un consum real il ai dupa 100km rulati de la ultima resetare)
                  Last edited by DRIVERMAN; 16 April 2008, 22:36.

                  Comment


                  • Salutare prieteni, am sa ma tin de cuvant in seara asta cu pozele promise de sambata cu consum si viteze.
                    Referitor la crescutul consumului...mai eu am rese3tat...si am mers, initial mi-a arat 3.5, apoi 3.4 si am mers in continuare la fel de constant prin localitatile alea minune si am obtinut 3.3 l/100. mai jos nu mi-a iesit sau poate nu am mai avut eu rabdare destula. Se vede si diferenta de cateva minute intre poze.
                    Apropo de cand sunt in Bucuersti dupa resetarea aia de sambata dupa amiaza cnd am plecat din Mamaia, nu am reusit sa depasesc 5.8% si am mers 100 km de duminica pana azi in traficul pe care il stiti cu plecare la 8:30 dimineata si la plecare spre casa la 17:30 seara (in nici o seara nu am fost direct acasa asa am adunat 100km in 3 zile). Drumuri pe si pe langa Stefan cel Mare si Calea Grivitei, cine stie intelege la ce trafic ma refer. Faza e ca nu prea mai am rabdare, ma frec de pe o banda pe alta cu semnal si asigurat bineinteles si o mai iau si pe stradute cand se sta pe loc prea mult.
                    Noroace si drumuri libereeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!
                    Attached Files
                    Last edited by cattalin81; 16 April 2008, 23:50.
                    Semnalizatoarele unora, nu se aprind din lipsa de bun simt. Mare defect tehnic!

                    Comment


                    • Si eu pot posta asemenea poze, resetezi calculatorul si imediat cum iti afiseaza consumul faci poza ,zimi cu ce consum vrei poze si le postez pariu pe o bere - nu glumesc(daca faceai o poze peste cinci minute .....)

                      Comment


                      • Si eu am mers cu masina destul de mult si pot sa afirm ca acel consum se schimba dupa 5 min daca ai resetat de curand CB-ul. E si normal sa-i dai reset sa mergi 1km drum liber si iti va arata acel consum. Un consum adevarat este cel de dupa 100km(CB neresetat) in traficul parcurs zilnic, astfel vei sti sigur cat consuma.
                        Pentru cel care avea aproape 40% consum, daca a resetat CB inainte de plecare si a nimerit in traficul Bucurestean, adica 1,5km in 2 ore, este si normal sa ii arate un astfel de consum. CB de bord raporteaza litri de combutibil consumati la cati km ai parcurs. Desi consumul arata 40%, respectivul nu avea mai mult de 8%(real) deoarece s-a stat mai mult la relanti unde consumul e cunoscut(nu mai tin exact minte, dar am impresia ca aproape de 8%??)
                        Daca acel CB atunci cand stai la relanti ar schimba consumul in l/ora sau in consumul constant cunoscut de la relanti, nu ar mai ajunge consumul la valori astronomice.
                        The point is: chiar nu mai au rost posturi cu astfel de consumuri si dicutii pe tema aceasta, pentru ca oricine care vrea sa produca flame-uri poate sa aduca astfel de poze.
                        Last edited by nr4; 17 April 2008, 09:10.

                        Comment


                        • Sau daca tot posteaza astfel de poze, macar sa puna pozele si cu celalate rubrici ale CB-ului, ca sa putem sa tragem concluziile mai usor.

                          Comment


                          • O sa pun poze si cu toate rubricile la urmatorul drum pentru cine nu e convins ca poti sa mergi mai mult de 5 minute cu consumuri de genul ala. CB-ul a fost resetat la iesirea din Constanta si pozele au fost facute peste 30 minute cand eram prim minunile de localitati cu limita drastica de viteze pe care am respectat-o ca la carte, nu am depasit pe nimeni si m-am plictisit cumplit. Cata rabdare poti sa ai sa faci 100 km cu 70-80km/h????? Pentru cine e dispus sa incerce ii urez numai noroc dar eu nu am mai avut rabdare.
                            Si apropo, in caz ca nu se oberva din poze unde e si amaratul ala de ceas, consumul a scazut dupa alea 6 minute de la 3.4 l/100 la 3.3 l/100 asa ca nu daca mergi cu viteza aia constant chiar nu are cum sa iti creasca.
                            Primit ca la urmatorul drum sa fac un film documentar si un album de poze din 10 in 10 minute cu toate ecranele CB-ului ca sa fie toata lumea fericita
                            Am 5500 km cu masina asta si de amuzament am repetat de cateva ori testele astea...poate mai sunt si alti factori, aceeasi motorina de la acelasi distribuitor, masina mai mereu goala si dorinta de a fi mereu in miscare fara sa steau incolonat si cuminte cand e loc berechet in stanga si in dreapta pentru a debloca o intersectie.
                            Incercati si voi, cui nu ii iese, face ceva gresit

                            PS1: e un topic despre consum din cate stiu, despre ce vreti sa vorbim daca nu despre consum?
                            PS2: Trageti ce concluzii vreti voi, motoarele astea consuma o lingurita de motorina daca te prinzi cum sa mergi cu ele.
                            Last edited by cattalin81; 17 April 2008, 10:22.
                            Semnalizatoarele unora, nu se aprind din lipsa de bun simt. Mare defect tehnic!

                            Comment


                            • Sunt putin pe langa subiect aici fiind vorba de 1.5 85 cp, dar eu cu 1.5 65 cp n-am reusit sa scot consum mai mic de 4.2% in afara(intr-adevar nu am mers cu 70-80km/h ci cu 90-100km/h si cateva depasiri la 110-120km/h).
                              In schimb acum cateva zile am facut un drum la Calarasi si m-am tot uitat de curiozitate la consumul instantaneu(pe care a mea masina il are) la 70-80km/h si nu am nici o sansa sa ajung nici macar la 3.5% ... mai jos nu mai zic.
                              Iar in oras, ia maxim 7% vara iar iarna se duce spre maxim 8.5%.

                              Auzisem si eu de consum mai mic la 1.5-ul de 85 cp dar nu credeam sa se ajunga vreodata la consumul scos de cattalin81.
                              ex-Logan Ambition 1.5 dci Iunie 2006/RIP Dec 2011
                              Dacia Duster Laureate 1.5 dci 110cp 4X4, ESP + whatever packs

                              Comment


                              • Fii serios daca nu as avea 1,5 /85 cai as crede

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google