si tot pt eu4yas.. acum in cluj am consum urban de 6,3...o medie facuta pe vreo 250 km..pe cb.
Consum 1,5 DCI 85 CP
Collapse
X
-
Da colegul, iti apreciez consumul si zic eu se apropie de adevar. 6.3 oricum nu este 5-5.5 urban, asa mai merge.
Inca odata sper ca nu va suparati pe mine, dar totusi sa scoti sub 6, 6 si ceva in oras mi se pare ca ar trebui sa indeplinesti ABSOLUT conditia IDEALA de drum.9! 9! 9!sigpic
Comment
-
Originally posted by Eu4yas View PostColegul 77 sky astept cu nerabdare cateva date despre viteza medie. Asa ne putem crea o idee prin ce trafic circuli.
De ce cer acest lucru, pentru ca ai spus ca ai consum mediu TOTAL in mediul urban, cu precadere 70-75% de 5.8.
E bun, asta inseamna ca restul de 25% ai mers extra da.
Un calcul zic eu corect ne arata ca daca ar trebui sa fie 100% urban => 5.8 X 25 % = 1.375, de acord?
Adauga acesti 1.375 la 5.8 si-atunci zic eu ca vei avea un consum real urban.
Asadar: rulaj dimineata, 2.5 km cu a II-a, raaar si a III-a, cu dese treceri de pietoni (cca 20-40km/h), apoi 2 km cu a IV-a.
Intoarcerea: prin dese intersectii semaforizate, prind mai mereu rosu (dupa verde, deh! nu e unda verde), rulaj cu II si III (mai rar), acest parcurs fiind de 4 km, oprire zilnica la hipermarket, apoi rulaj de 2 km (II si III).
In aceste conditii, motorul e mai mereu rece, obtin 6.5
Deci nu e deloc reprezentativ.
Ai emis o formula de calcul ce se bazeaza pe o premiza falsa. Si anume ca afara ruland, consum mai putin si se compenseaza cu consumul mare (nestiut de mine...) din oras. Ideea este ca afara merg pe un consum de 5.4-5.5 (la peste 110-120 km/h, iar urcusurile le fac in forta).
Am facut teste, cu rulaj in oras de peste 40-50 km, motorul fiind cald 90% din parcurs, nu 10-15% cum e zilnic, si consumul a iesit undeva la 5.5.
Mai tine cont de un lucru: media totala scrisa de mine se refera la TOT anul, inclusiv verile, cand e mult mai mare procentul de rulaj cu motorul incalzit.
Asadar: acela nu e un consum reprezentativ sa freci motorul cativa km, rece, apoi opresti si tooot asa.
Este binecunoscut faptul ca ger fiind, UCE injectie da comanda de suplimentare carburant, astfel ca pana ajunge la temperatura nominala de functionare el tooot scuipa (in grade diferite, in functie de fitzele lui Celsius) Daca vei sta iarna pe loc sa ti se incalzeasca motorul si apoi vei pleca, obtii niste consumuri ce te vor intepa nitelus la inimioara
Punctez prin a face remarca: cea mai mare pondere din consum nu o are atat circulatia (media de viteza) cat procentul de rulaj cu motorul neincalzit. rece.
Consumurile date de producatori se fac (se crede ca se fac ) conform unor normative europene, ce precizeaza clar conditiile si parametrii de calcul.
Inchei cu scuze pentru postarile mele, desi am 70 CP (si am scris aici) si ma repet ca 85-ul consuma o idee mai putin fata de...Deci colegul de mai sus poate obtine 5-5.5 in anumite conditiiLast edited by 77sky; 5 March 2009, 16:45.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
@eu4yas daca in Bucuresti asta vara scoteam 5,6 l/100km, este posibil sa scoata consumul sub 5,5 in Iasi.
Acum, pe ultimii 1700km numai in oras am consum de 7 l/100km (din 15 ianuarie cand am facut revizia)
Viteza medie 17,4 km/hLast edited by dani030669; 5 March 2009, 20:48.sigpic
Ambition 1.5 dc
Comment
-
am pus si dovezi...pe 200 km in oras (cluj), mers mai mult intre orele 7:30-18:00, rar dupa ora 21:00 in weekend ...consum 6,4..media 18,8 km/h..schimb pe la 2500-2700 rpm.
Comment
-
77 sky.... Incep sa cred ca tu sau dumneavoastra, nu stii consumul real in mediul urban al masinii tale. Cu tot respectul dar ce mi-ai prezentat este consumul pe tot anul, de-aici am si plecat cu prezumtia acelui calcul. Odata ce ai spus ca ai rulat in mediul urban 70-75 % si ai avut un consum de 5.8l/100 ce este gresit in calculul meu?
Spui ca valoarea consumului ar trebui masurata doar la parametri normali ai motorului, atunci inseamna tot ce s-a postat pana acum sunt numai valori false. Si inca ceva cat timp iti ia sa intri in regim normal de lucru -> 15 minute, cat?, cati km faci in acest interval de timp 2-3? Cum poti sa spui ca, conditiile de trafic conteaza mai putin decat lucrul motorului la regim normal. (motorul se poate incalzi in 15 min, tu poti face si 2-3 ore in trafic pe 2,5,7 sau 10 km), EXCEPTAND SITUATIA IN CARE PARCURGI DISTANTE SCURTE.
Adevarat este ca sunt 2 factori destul de esentiali, pe langa altii, care influenteaza consumul de carburant, dar ponderea mai mare se inclina spre CONDITIA de DRUM din punctul meu de vedere.
dani030669: Spui ca asta vara ai scos un 5.6l/100 in Buc, conditiile de trafic au fost aceleasi in care mergi si acum, inafara de temperatura de afara?
Eu am mers cu 1.5 dci 85 cp, 2 veri si 2 ierni la rand pe acest traseu: P-ta Resita-Big Berceni-Mihai Bravu-P-ta Muncii-Stad National-Pantelimon-Gara Obor-Baicului (Fosta Electronica Industriala).
Domnul meu, am incercat tot felul de regimuri de mers, sub 6.6/100 nu a vrut sa scada nici batuta , cu consum masurat la pompa. Acest traseu facut zilnic intre orele 7:00 cu plecare 18-19:00.
blaxter: da domnule sunt de acord cu ceea ce ne prezinti, as mai avea rugamintea la tine daca doresti sa mai atasezi ceva poze cam peste 2 luni sa vedem si influenta temperaturii asupra consumului.
P.S. Ieri si azi dimineata am mers Berceni Pipera cu Clio 1.5 85 CP, m-am uitat expre sa vad in cat timp se incalzeste. Acul a urcat la prima liniuta nu in 3, nu in 5 ci in 7 minute, fara sa dau drumul la aeroterma, la o temperatura de 5 grade.
L.E. Cer si eu scuze de atatea posturi, probabil ca nu vom ajunge la un consens, sper din nou sa nu ma luati de om rau, va spun doar ce am reusit sa realizez eu cu acest 1.5 85 CP.
Cu respect va saluta un prieten de pe forum.9! 9! 9!sigpic
Comment
-
6,6l mi se pare mult chiar si oras ptr.un dci de 85cp.Doar ce-am sosit de la munte ruta a fost constanta-busteni,drumuri facute prin imprejurimi sinaia cota1400,predeal,brasov,poiana brasov,nu mai stiu ordinea exacta,la intoarcere am plecat busteni-caracal(vizitat soacra),caracal-constanta prin pitesti pe a1 si a2 pina la constanta.In total 1400 km cu un consum total de 61.4l.
Comment
-
@Eu4yas te lupti cu morile de vant, la consum oarecum ii cred dar la incalzire... se incalzeste in 3 minute daca ii dai forja sa se c..e pe ea, eu am condus DCI in regim normal si am avut caldura in aproximativ 15 minute la temp. de afara de -1 grad C !
Comment
-
Originally posted by Eu4yas View Post77 sky.... Incep sa cred ca tu sau dumneavoastra, nu stii consumul real in mediul urban al masinii tale.
Sa ne gandim la o ipoteza: un dci (chiar si un benzinar) ajunge iarna la o temperatura de lucru, acceptabila, in cca 5-7 minute, deci o cota parte semnificativa de rulaj este supusa unui consum ridicat. Asta se compenseaza cu cel din vara. Are si orasul, aglomeratia lui, un aport consistent, insa...atat timp cat distantele sunt de o anumita valoare, consumul va fi conditionat de ajungerea la temp de lucru.
Asadar: nu mi se pare corect sa spui ca indeferent de anotimp tu ai obtinut 6.6, un consum pe care nu il neg, dar sunt niste diferentieri, totusi
Uita-te pe datele emise de producator si vei vedea ca este un consum de 5.3 pt 85, si 5.8 pt 70 (eu am zis ca obtin si 5.5...); Categoric iti pot obtine consumuri in oras de chiar 8-9 L, dar de asemenea si pe cele de 5-5.4, in functie de anumite conditii. Nici eu nu cred consumuri de 5L la 140 km/h extern sau de 4L in oras.
Generalizarea este una din erorile de logica, daca tu nu il obtii, inseamna ca altcineva nu il poate obtine? Gandeste-te ca sunt o sumedenie de factori in joc: temperatura ambientala, temperatura motorului, conditiile de trafic (aglomerat sau nu), stilul de sofat (cu acceleratii bruste si franari bruste, ori invers), tipul de carburant, plaja de schimb a treptelor, sarcina utila (inclusiv L-ii de carburant)...Si crede-ma ca intr-adevar imi cunosc consumul urban...
Deci, eu il vad plauzibil acel 5-5.5, asa cum ceilalti colegi, au precizat mai sus, pe alte pagini.
P.S. Aici ma opresc in dialogul cu colegulLast edited by 77sky; 7 March 2009, 17:09.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Da cel mai bine ne oprim aici, o putem duce la nesfarsit probabil, ramanem fiecare cu parerile lui care se pare ca nu ne pot fi schimbate in fel, chip si trup .
Cred ca deja i-am plictisit pe colegi, in sfarsit tin sa recunosc ca discutia a fost foarte placuta.....chiar mi-a facut placere.
Ce vreau sa punctez ca sa nu ramana in coada de peste si a nu se interpreta, si a nu-mi sari in cap colegii de forum este ca, acest consum pe care il sustin este masurat si pe un Logan 1.5 85 CP cat si pe un Clio 1.5 85 CP, si un singur lucru de final: atat timp cat spunem ca avem o eroare in masurarea consumului la pompa eu cred ca eroarea si mai mare (exagerat vorbind) este masurarea consumului cu cb-ul.
Cu bine si drive carefullly9! 9! 9!sigpic
Comment
-
la mine consumul mediu este de 5,8-6% pe calculator iar real este 6 cred.....asta facut prin diferite metode.......viteza medie de deplasare 80km/h 70% oras si 30% afara.......180km pe zii......tin sa precizez ca nu circul in oras la cele mai aglomerate oresigpic
Comment
-
Tadaaa !!! Hello !!! Am inteles, nu are treaba ulei cu acel consum de motorina !!! OK !!! Dar consumul este cat se poate de real !!! REAL - REAL !!! Am un magazin alimentar si totusi fac si orasul destul de des, si, intr-adevar, nu prea turez motorul, schimb vitezele la max. 2500 rpm ( nu prea bag in seama ce zice computerul de bord ) !!! Ultima data aveam un consum ( dupa c.b.) de 5.8 l, viteza medie 26 km/h !!! :-)
P.S. : mai intai las masina sa mearga vreo doua minute inainte de a pleca in oras, si dupa vreo 5 minute imi apare si in bord ca s-a incalzit motorul ( doua liniute )
P.S.2 : am mers si mai turat de 2500 rpm mai ales in depasiri, la plecari de pe loc etc. si ultima oara cand am facut un exterior am calculat un consum de 4.3% ( iasi - dorohoi - iasi ) !!!
Comment
Comment