Cuplul maxim este la 1900. Astazi am facut citiva zeci de Kilometrii prin oras am tinut-o intre 1750-2000, m-am jucat destul de mult cu schimbatorul am scos 5,1 fara a forta motorul. Cred ca secretul este sa schimbi cit mai mult vitezele ca sa o ti in anumiti parametrii si acceleratie lina.
Consum 1,5 DCI 85 CP
Collapse
X
-
Mai schimba la 2000 RPM si peste vre-o 15-20.000 km o sa te plangi ca ti-au picat injectoarele ...asa ca economia care o faci acum la motorina o dai pe injectoare + un supliment. Vezi ca mai nou nu se mai acorda garantie la astfel de probleme. E vax cuplul ala la 1900 RPM...cand schimbi treapta de viteza pe ce plaja de turatii pica acul turometrului???
PS: Nu inteleg la ce-si iau unii diesel si mai si merg cu ele la economie ...apoi platesc reparatii costisitoare din motiv de folosinta defectuoasaIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Si care ar fi problema daca o tine intre 1750-2000 rpm??? (pt ca a spus clar ca acolo o tine, nu acolo schimba) E un regim foarte bun pt economie la dizal.
Nici macar benzinaru nu sughita daca o ti constant pe tr III sau IV la 1800-2000 rpm, atata timp cat nu accelerezi puternic, asa cum spuse si el.
Comment
-
Dci 1,5 85Cp
cuplu maxim 200nm la 1900
putere maxima 85 cp la 3750
conform specificatilor de pe situl Dacia.ro
la reprezentanta mi s-a recomandat sa nu merg peste 2500 de ture si in carte scrie la fel pentru primi 1500km.
Am specificat ca am tinut-o intre 1750-2000 am schimbat pe la 2500.Last edited by tedugoromania; 19 July 2009, 19:50.
Comment
-
Originally posted by Octavian___30 View PostSi care ar fi problema daca o tine intre 1750-2000 rpm??? (pt ca a spus clar ca acolo o tine, nu acolo schimba) E un regim foarte bun pt economie la dizal.
Nici macar benzinaru nu sughita daca o ti constant pe tr III sau IV la 1800-2000 rpm, atata timp cat nu accelerezi puternic, asa cum spuse si el.
@tedugoromania: vezi ca au niste sfaturi de tot rahatul pe dacia.ro, s-a fact haz pe un topic la greu de idiotii aia....Last edited by detail; 19 July 2009, 20:01.
Comment
-
#tedugoromania, uite aici un sector cu lucruri interesante si utile: "Cum conducem un dCi?"Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Originally posted by detail View PostUna dintre probleme daca accelerezi de la 1700 de ture (sau eventual sub, daca schimbi la 2000) ........................................
A spus ca merge/o tine intre ~1750-2000 rpm (nu vad nimic rau in asta, mai conduc si eu vreo 4 dizaluri la lucru) si schimba pe la ~2500 rpm, deci pt un consum economic, e ok (asta presupne - economia- fara accelerari fortate de la ~1700 rpm, chiar daca e acolo si tre' sa accelereze, fie schimba treapta, fie accelereaza usor pana la ~2200 si talpa tata...talpa sa rupa asfaltu).
Comment
-
Originally posted by Octavian___30 View Postde la ~1700 rpm, chiar daca e acolo si tre' sa accelereze, fie schimba treapta, fie accelereaza usor pana la ~2200 si talpa tata...talpa sa rupa asfaltu).
Comment
-
Din ce poate el (dci 85 cp), e un pic jos la 1700 rpm, dar oricum la 1700 rpm are cuplu mai mare si decat 1.6 16V. E treaba de obisnuinta si cum pune jos acel cuplu (la alte masini n-are nici o treaba motorul la ~1700 rpm).
PS: imi aduc aminte cand am mai mers cu soferu la drum lung cu microbuzu (2.2 hdi 120 cp) la deal (cu marfa ~1400-1600 kg) incerca tataie sa urce in regim de 1600-1700 rpm...''nu trage domnu Tavi! n-are putere'' ''pai schimba-i naiba treapta, nu vezi ca moare '' ''nu domle, asta e dizal, nu are rost sa-l turezi mai mult de 2000-2200 rpm
Bine ca a intrat la pensie tataia...pacat ca si pe soferu nou l-a instruit in stilu ''omoara motorul''.
Comment
-
mers la 150-160 toata autostrada soarelui, fara aer(era noapte)-consum 6.6 resetare la intrarea pe autostrada si verificare la iesire.in rest consum mediu de 5-5.5(am mers pana la miercurea ciuc si arata 4.1), probabil daca as reseta in oras s-ar apropia de 6.5-7.conteaza foarte mult stilul de mers si traficul
in legatura cu turatiile si eu primii 1500 de km nu am depasit 2500 de turatii.oricum recomand schimbarea vitezelor macar pe la 2500(eu acolo schimb minim), in nici un caz aprox. 2000 pentruca se subtureaza clar.numai bine
Comment
-
[QUOTE=Octavian___30;374286]Din ce poate el (dci 85 cp), e un pic jos la 1700 rpm, dar oricum la 1700 rpm are cuplu mai mare si decat 1.6 16V.
Adevarat, dar 1.6 16V are cutia cu rapoarte mai mari asa ca la 1700rpm are o viteza mai mica decat dieselul. Asa ca dieselul ca trebui sa dea mai mult cuplu din motor decat da 16. 16V care-si asigura cuplul la roata mai mult din cutie.
Comment
-
salut, am un 1.5 dci 85 si in primii 1000 de km am avut un consum de 5.7 pe cb cu o viteza medie de 26km\h majoritatea mers in oras 2 3 iesiri scurte pe afara am folosit omv sprint diesel, iar ieri i-am facut plinul cu omw premium diesel si am ramas dezamagit....masina trage mai slab. sa fie asa mare diferenta intre combustibili?
Comment
Comment