Nu cred ca se gaseste pe net astfel de dat pt ca in general sunt confidentiale. In principiu randamentul unui motor pe benz este de 35% iar al unuia diesel este de 40%. Bine inteles ma intervin chestii de uzura si de neconformitate a pieselor.
aceste chestii cu supapele tin de aerodinamica interna a motorului. Care este interesul general: sa evacumat cat mai repede si cat mai usor gazele arse. Sa zicem astfel o multime de oameni intro incapere si la un moment dat li se da un timp de X minute sa iasa. In ce situatie vor iesie mai multi in situatia in care este o usa sau in situatia cu 2 usi.
nu stiu daca sunt ceva diferente intre 8v si 16 v la alezajul din ciulasa la intrarea in sistemul de evacuare. Dar obstacolul cel mai mare este la supape. Este un timp foarte sucrt in care trebuie sa iasa foarte mult prin niste orificii destul de mici. Si aici si consumul mare de energie.
e posibil safie cum zici referitor cu maritul cu 2 mm sua micsoratul . Eu nu stiu. Dar ceea este dupa supape nu mai are asa importanta (sunt importante dar nu se consuma foarte multa emnergie). Pentru ca orcum sunt pe traseu obstacole pentru filtrare si pentru ameliarare zgomote. Primordial este evacuare din cilindru si acolo principalul obstacol este insasi supapa.
cred ca sunt multe de discutat despre asta si ar trebui sa facem un topic separat. Pt ca deja este offtopic.
aceste chestii cu supapele tin de aerodinamica interna a motorului. Care este interesul general: sa evacumat cat mai repede si cat mai usor gazele arse. Sa zicem astfel o multime de oameni intro incapere si la un moment dat li se da un timp de X minute sa iasa. In ce situatie vor iesie mai multi in situatia in care este o usa sau in situatia cu 2 usi.
nu stiu daca sunt ceva diferente intre 8v si 16 v la alezajul din ciulasa la intrarea in sistemul de evacuare. Dar obstacolul cel mai mare este la supape. Este un timp foarte sucrt in care trebuie sa iasa foarte mult prin niste orificii destul de mici. Si aici si consumul mare de energie.
e posibil safie cum zici referitor cu maritul cu 2 mm sua micsoratul . Eu nu stiu. Dar ceea este dupa supape nu mai are asa importanta (sunt importante dar nu se consuma foarte multa emnergie). Pentru ca orcum sunt pe traseu obstacole pentru filtrare si pentru ameliarare zgomote. Primordial este evacuare din cilindru si acolo principalul obstacol este insasi supapa.
cred ca sunt multe de discutat despre asta si ar trebui sa facem un topic separat. Pt ca deja este offtopic.
Comment