Se pare ca anumite motoare si cuti se asanbleaza si la noi la Mioveni
Provenienta motor 1,5 dci 85cp
Collapse
X
-
--- Renault/Dacia Logan (X90/L90) ---
In timpul unei vizite in Rusia a lui Louis Schweitzer, CEO Renault in acea vreme (1992-2005), observa cat de bine se vand masinile Lada (ieftine si primitive) si isi propune ca Renault sa construiasca o masina la fel de ieftina, dar moderna si fiabila.
1999
Este anuntat proiectul X90, dupa ce Dacia Automobile este cumparata de Renault in 1998
2002
Proiectul X90 (L90 - Logan) e aproape gata
Renault anunta ca Logan va avea un pret de start de 5.000 USD. Cinci ani mai tarziu Louis Schweitzer, initiatorul proiectului X90 recunoaste ca pretul de 5.000 USD nu a fost unul real si ca Renault a jucat "la cacialma", pentru a-i deruta pe ceilalti producatori auto. Cacialmaua a reusit, nici la 4 ani (2008) de la inceperea productiei lui X90 nici un alt producator auto nu a reusit sa iasa pe piata cu un model similar cu X90 la pret, dotari si caracteristici.
2003
Este lansata Solenza, care face tranzitia dintre SupeRNova si viitorul Logan, practic Solenza deriva din X90
* Solenza foloseste multe subansamble proiectate pentru X90 si imita design-ul lui X90
Septembrie 2004 (X-90/L-90)
Renault lanseaza comercializarea de Logan pentru prima oara in lume
* productia si asamblarea au loc la Mioveni, Romania
- prima versiune de caroserie Logan
Model | caroserie | motor | putere | depoluare | nr. usi | varianta | niv. echipare | tip UCH | ver. TdB
Logan sedan 1.4MPi 75cp Euro3 4 usi Ambiance E1 N3 6001
Logan sedan 1.4MPi 75cp Euro3 4 usi Preference E1+ N4 6001
Logan sedan 1.4MPi 75cp Euro3 4 usi Laureate E2 N5 6002
Logan sedan 1.6MPi 90cp Euro3 4 usi Preference E1+ N4 6001
Logan sedan 1.6MPi 90cp Euro3 4 usi Laureate E2 N5 6002
Logan sedan 1.6MPi 90cp Euro3 4 usi Ambition E2 N5 6002
Martie 2005
Renault lanseaza comercializarea de Logan in Rusia
* se vinde sub marca Renault
Aprilie 2005
Renault lanseaza asamblarea de Logan in Rusia
* kit-urile (CKD - Completely Knocked Down) provin de la Mioveni, Romania
* asamblarea este facuta de catre Avtoframos, Moscova
Iunie 2005
Renault lanseaza comercializarea de Logan in Maroc
* se vinde sub marca Dacia
Iulie 2005
Renault lanseaza comercializarea de Logan in Columbia
* se vinde sub marca Renault
Septembrie 2005
Logan sedan 1.5dCi 65cp Euro3 4 usi Ambiance E1 N3 6001
+ acceleratie electronica
+ aeroterma electrica (incalzire aditionala habitaclu)
* motoarele 1.5dCi K9K sunt produse la Valadolid, Spania (serii motor D0......)
Logan sedan 1.5dCi 65cp Euro3 4 usi Preference E1+ N4 6001
Logan sedan 1.5dCi 65cp Euro3 4 usi Laureate E2 N5 6002
+ servo-directie electro-hidraulica
+ discuri frana fata duble-ventilate
A inceput asamblarea de Logan in Columbia, la Sofasa, in localitatea Envigado
* comercializarea se face in Columbia, Venezuela si in Ecuador
Ianuarie 2006
Logan sedan 1.4MPi 75cp Euro3 4 usi Laureate Plus E2 N5 6002
+ ABS
+ RCD player
+ geamuri electrice spate
Logan sedan 1.5dCi 65cp Euro3 4 usi Ambition E2 N5 6002
Februarie 2006
Logan Steppe Concept - Salonul Auto Geneva - 28-Feb-2006 (ZR-90)
Martie 2006
Logan sedan 1.5dCi 70cp Euro4 4 usi - (LSOK) pentru export in Europa de Vest (Franta, Germania, etc.).
+ intercooler
+ schimbator viteze pe cabluri (JR5)
+ ambreiaj hidraulic (JR5)
+ alte injectoare
+ alt turbo-compresor
Renault se arata foarte surpins de impactul si de vanzarile pe care le are Logan in Europa de Vest, intrarea pe piata Occidentala nefiind planificata initial.
Mai 2006
Fabrica de la Mioveni, Romania asigura productia pentru 35 de tari din cele 42 in care se comercializeaza Logan
Septembrie 2006
Chiar inainte de a se incepe comercializarea noii colectii, s-au vandut pentru o scurta perioada de timp toate variantele de Logan cu 2 modificari premergatoare noii colectii:
- consum instantaneu eliminat (ver. TdB 7101/7102)
+ buton portbagaj (dar fara deschidere portbagaj centralizata)
* motoarele sunt tot Euro3
Noua Colectie Logan (nu confundati cu Logan II sau cu un facelift !!!)
+ motoare Euro4 pe benzina (1.5dCi inca este Euro3)
+ buton portbagaj
+ deschidere portbagaj centralizata
+ modele noi de RCS/RCD playere, Blaupunkt, cu fata detasabila
+ modele noi de tapiterie
+ tripla stop "Cristal"
+ model nou de mocheta
+ compartiment depozitare la baza consolei centrale (doar la Laureate, Ambition si Prestige)
+ climatizare pasageri (set conducte de aer, doar la Laureate si Ambition)
+ grila calandru in culoarea caroseriei
- consum instantaneu - eliminat
* versiune software TdB
* Ambiance/Preference=7101
* Laureate/Laureate Plus/Ambition/Prestige=7102
Logan sedan 1.6MPi 16v 105cp Euro4 4 usi Prestige E3 N5 7102 - 25-09-2006
+ oglinzi electrice cu suprafata marita in culoarea caroseriei
+ baghete laterale în culoarea caroseriei
+ bare de protectie vopsite integral in culoarea caroseriei
+ manere exterioare de deschidere a usilor in culoarea caroseriei
+ schimbator de viteze cu finisaj din piele
+ volan cu finisaj din piele
+ o noua tapiterie, un nou design al consolei centrale, pragurilor si usilor
+ manere interioare de deschidere a usilor satinate
+ radio CD MP3 cu panou detasabil
+ discuri frana fata duble-ventilate
+ compartiment depozitare la baza consolei centrale
+ grila calandru in culoarea caroseriei
+ un nou aspect al calandrului
Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) lansat la salonul auto Paris, 28-09-2006
- a 2-a versiune de caroserie Logan
Octombrie 2006
Logan MCV (monovolum) 5/7 locuri 5 usi (K-90) - 19-10-2006 comercializare
Logan MCV 1.4MPi 75cp Euro4 5 usi 5 locuri Ambiance E1 N3 7101
Logan MCV 1.4MPi 75cp Euro4 5 usi 5 locuri Preference E1+ N4 7101
Logan MCV 1.6MPi 90cp Euro4 5 usi 5 locuri Ambiance E1 N3 7101
Logan MCV 1.6MPi 90cp Euro4 5 usi 5 locuri Preference E1+ N4 7101
Logan MCV 1.6MPi 90cp Euro4 5 usi 5 locuri Laureate E2 N5 7102
Logan MCV 1.5dCi 70cp Euro4 5 usi 5 locuri Ambiance E1 N3 7101
Logan MCV 1.5dCi 70cp Euro4 5 usi 5 locuri Preference E1+ N4 7101
Logan MCV 1.5dCi 70cp Euro4 5 usi 5 locuri Laureate E2 N5 7102
Logan MCV 1.6MPi 90cp Euro4 5 usi 7 locuri Ambiance E1 N3 7101
Logan MCV 1.6MPi 90cp Euro4 5 usi 7 locuri Preference E1+ N4 7101
Logan MCV 1.6MPi 90cp Euro4 5 usi 7 locuri Laureate E2 N5 7102
Logan MCV 1.6MPi 16v 105cp Euro4 5 usi 7 locuri Laureate E2 N5 7102
Logan MCV 1.5dCi 70cp Euro4 5 usi 7 locuri Ambiance E1 N3 7101
Logan MCV 1.5dCi 70cp Euro4 5 usi 7 locuri Preference E1+ N4 7101
Logan MCV 1.5dCi 70cp Euro4 5 usi 7 locuri Laureate E2 N5 7102
+ MCV 1.6MPi 16v si 1.5dCi au comanda cutie de viteze pe cablu + ambreiaj hidraulic, JR5
+ la MCV 1.6MPi unele variante (Laureate) au comanda cutie de viteze pe cablu + ambreiaj hidraulic, dar majoritatea sunt pe tija (clasic) + ambreiaj pe cablu, JH3/JR5
+ MCV 1.4MPi au comanda cutiei de viteze doar pe tija (clasic) + ambreiaj pe cablu, JH3
Decembrie 2006
Logan sedan 1.5dCi 70cp Euro4 4 usi (inca se mai comercializeaza si cu motoare 1.5dCi 65cp Euro3)
+ intercooler
+ alte injectoare
+ alt turbo-compresor (KKK)
+ ambreiaj hidraulic (cutie de viteze JR5)
+ comanda cutie viteze pe cablu (JR5)
Ianuarie 2007
Logan VAN (furgoneta, F-90 sau RF-90) - lansata oficial in Romania 24-01-2007
- a 3-a versiune de caroserie Logan
Motorizari: 1.4MPi 75cp Euro4, 1.6MPi 90cp Euro4, 1.5dCi 70cp Euro4
Versiuni: E0 Logan, E1 Pack Confort
+ comanda cutie de viteze pe cablu, JR5
+ ambreiaj hidraulic, JR5
Inca se mai comercializeaza Logan sedan cu motoare 1.5dCi 65cp Euro3
Martie 2007
Renault a lansat productia de Logan in Iran - 12-03-2007
* asamblarea are loc in 2 locatii, la Iran Khodro si la Pars Khodro (SAIPA Group), partenerii locali ai Renault
* modelul iranian se numeste "Tondar-90"
+ are in plus un senzor de temperatura (la vaporizator) ce protejeaza vaporizatorul
* in prima saptamana de la lansare s-au facut aproape 85.000 de comenzi, adica productia pe 1 an
* 60% din masina este produsa local, restul provine de la Mioveni, Romania
* la sfarsitul lui 2007 motoarele vor fi produse local iar incepand cu 2008 si cutiile de viteze
* Iran va deveni exportator de Logan in regiune
Aprilie 2007
Stocul de Logan sedan cu motoare 1.5dCi 65cp Euro3 e pe terminate
Logan sedan Euro4 Preference in varianta de echipare Logan ABS Plus - serie limitata 2 Aprilie - 30 Iunie 2007
+ ABS Bosch 8.0
+ proiectoare de ceata
* optional aer conditionat, airbag-uri laterale si RCD
Logan sedan Euro4 Laureate in varianta de echipare Logan Easy - serie limitata 2 Aprilie - 30 Iunie 2007
+ senzori de parcare
+ alarma
+ cotiera centrala
+ RCD cu MP3 player
+ covorase de cauciuc
+ ornament de inox pentru esapament
Renault lanseaza Logan in India - 04-04-2007
* fabrica este la Nashik
* partenerul local este Mahindra & Mahindra
* 50% din masina este produsa local, urmand sa creasca la 60%, restul provine de la Mioveni, Romania
Renault lanseaza Logan in Argentina si Brazilia - 12-04-2007
* comercializarea va incepe in Argentina in Mai si in Brazilia in Iulie
* fabrica este la Curitiba, Brazilia, in Complexul Ayrton Senna
* 80% din masina va fi produsa in Brazilia, in 2009 se va ajunge la 90%
* tot la Curitiba se va fabrica si modelul de Logan pentru Mexic, care va fi vandut sub marca Nissan
* in Brazilia motoarele vor fi adaptate pentru Bioetanol (E85/E100).
S-a schimbat ansamblul stergator (mecanism/motor) si bratele stergatoarelor, precum si lamelele.
* cu noile brate si lamele stergatoarele nu mai scartaie si nu mai trepideaza pe parbriz
* motoarele noi sunt mai silentioase
Mai 2007
La aceasta data Logan se asambleaza in 7 tari (Romania, Rusia, Maroc, Columbia, Iran, Brazilia si India) si este vandut in 55 de tari
* in 51 de tari se comercializeaza sub marca Dacia iar in 4 tari sub marca Renault (Rusia, Columbia, Venezuela si Ecuador)
* fabrica principala este Mioveni, Romania, de unde se exporta kit-uri (CKD) catre celelalte locatii de asamblare
Logan 1.4MPi cu instalatie GPL montata in fabrica - lansare comenzi 22-05-2007
* initial pe sedan (doar motorizare 1.4MPi), apoi si pe MCV cu motor 1.6MPi
* pe sedan e disponibil doar in varianta Preference si Laureate
* instalatia este produsa de Landi Renzo
* rezervorul este toroidal, de 53 de litri, montat in locul rotii de rezerva
Iulie 2007
Motoare 1.5dCi 85cp Euro4 pe MCV (Preference/Laureate), incepand cu 3 Iulie 2007
Logan MCV 1.6MPi 8v cu instalatie GPL montata in fabrica, de la 15 Iulie 2007
Septembrie 2007
Lansare Renault Sandero (Logan Bicorp) B-90 in Brazilia - 10-09-2007
- comercializarea va incepe in Brazilia in Decembrie 2007 si in Ianuarie 2008 in Argentina
- in Brazilia va avea din start o garantie de 3 ani
- va fi fabricat la uzina Ayrton Senna din Curitiba, Brazilia
- lungime = 4.02m, capacitate portbagaj = 320litri, bancheta rabatabila 60:40
- In Argentina va avea motorizari clasice pe benzina si diesel (1.5dCi), in Brazilia doar FlexFuel, cu 1.0 16v, 1.6MPi 8v si 1.6MPi 16v
- modelul european va fi derivat din Renault Sandero si va fi vandut sub marca Dacia, din vara lui 2008
Lansare Logan Pick-Up (U-90) - 10-09-2007
- a 4-a versiune de caroserie Logan
- construit pe platforma Logan MCV
- spatiul util de transport (bena) va fi mai scurt decat la utilitarele pe platforma 1300 dar cu peretii mai inalti
- lungime bena: 1,8m, sarcina utila: 800Kg
- spatiu depozitare in spatele scaunelor: 300 litri
- stop-urile sunt similare celor de pe MCV
Va fi introdusa o motorizare speciala cu 1.0 16V D4D sau 1.2 16V D4F ?
Logan MCV/VAN/Pick-up 4x4 ?
Logan S2000 (2.0L 16V/150cp) ?
Octombrie 2007
Lansare productie Renault Sandero / Logan Bicorp (B-90/N-90) in Brazilia
- a 5-a versiune de caroserie Logan
- design agresiv/sportiv, influentat de Clio III, diferit fata de cel clasic Logan sedan/MCV/VAN
- spatele nu va semana cu un Logan sedan cu "fundul" taiat
- farurile au forma schimbata, a' la Clio III, stopurile de asemenea sunt de o forma deosebita
- capota motorului iarasi va avea un aspect diferit de cel clasic
- usile spate vor diferi de cele clasice, cu un geam format din 2 parti, a' la Modus
- plansa de bord si consola va fi identica cu Logan-ul de Brazilia
- schimbarile la exterior si la interior sunt destul de mari
- caroseria va fi cu 5 si 3 usi
- sunt posibile 2 ampatamente, un Bicorp mai scurt (3 usi) si unul mai lung (5 usi)
Martie 2008
Lansare comercializare Logan Pick-Up (U-90) in Romania/Europa
Dacia Sandero (Logan Bicorp), 5 usi , (B-90/N-90) - lansare la Salonul Auto Geneva (04-03-2008)
* va fi fabricat la Mioveni, Romania
* vanzarile in Romania vor incepe prin Iunie 2008
+ volan reglabil pe inaltime
+ ABS Bosch 8.1 (ABS, EBD, +AFU)
+ airbag sofer proiectat special pentru Sandero
+ limitator de sarcina la centurile de siguranta frontale
+ 4 tetiere semi-picatura + 1 picatura
+ tetierele din fata sunt inclinate - mai comode
+ deflector aer la spoilerul frontal
+ oglinzi retrovizoare exterioare mari (introduse pe MCV)
+ bancheta rabatabila 1/3 si 3/1
+ cârlig de agãþat lateral în portbagaj
+ inele de ancorare plasã portbagaj
+ utilizarea tuturor spaþiilor disponibile în portbagaj
+ manere interioare "normale" pe usile din fata
Iunie 2008
Dacia Sandero - lansare vanzari in Romania
Iulie 2008
Noua Dacia Logan (Logan II/facelift) - lansare oficiala 1 Iulie 2008
Modificari:
- grila si calandru
- spoiler/proiectoare
- capac portbagaj, stopuri, spoiler anterior
- bordul in 2 versiuni si interiorul preluat de la Sandero
- tapiterie noua in 4 versiuni
- nou sistem de ajustare a inaltimii scaunului soferului
- volan ajustabil pe inaltime, preluat de la Sandero
- oglinzile mai mari, preluate de la MCV
- ABS Bosch 8.1 cu EBD si EBA
- ecartamentul fata/spate a fost marit cu 7mm, pentru o mai buna stabilitate
- structura de rezistenta a bordului a fost reproiectata, pentru o mai buna siguranta la accident pentru picioare/genunchi
- 3 noi culori: Basalt Grey, Electric Blue si Extreme Blue
Septembrie 2008
Renault Sandero Stepway (Logan Crossover - mini-SUV) - lansare în Brazilia
- a 6-a versiune de caroserie Logan
- cu tractiune fata (4x2), nu 4x4
- Sandero suprainaltat cu 5 cm, suspensiile, amortizoarele si bara de torsiune fiind adaptate pentru a rezista si pe macadam
- partile sensibile ale masinii sunt acoperite cu protectii de plastic in stilul SUV
Octombrie 2008
Logan MCV II (facelift) R-90
2009
Platforma X-90/L-90 va fi abandonata si va fi inlocuita cu cea folosita pentru Bicorp/Sandero (B-90/N-90/B-40)
Logan MCV Aventure 4x4 (R-90) ?
2012
Logan III (facelift) - ultima modificare de design
2013
Logan va fi inlocuit de alt model din aceiasi clasa sau din clasa mica
Dacia se va orienta catre modele de masini de o calitate superioara, iesind incet din zona de low-cost (similar evolutiei Skoda)
2014-2016
Productia de Logan va inceta la Mioveni, in alte locatii (Asia/America) va mai dura 2-4 ani
Comment
-
eu lucrez a o firma care printre alte produce tot felul de produse care contine mecanica fina. firma avea o fabrica in turcia si a renutnat la ea dupa 3 ani desi nu scosesera nici costurile de construcite al fabricii pentru ca erau probleme cu ceea ce se facea acolo. foarte multe prduse cu mizerie in ele, veneau produse ruginite, cu span, sarita vopseaua, cu tot felul de defecte.
cred ca conteaza tara. eu am fsot in dacia pe linia de asamblare motor- oamenii sut foarte stricti acolo e curat. am vrut sa pun mana pe o piesa si s-au uat moncitorul de mine ca sa nu pun mana pe piese ca au nustiu ce protectie cu o solutie si daca se ia solutai ai nustiu ce se intampla. nu era ceva arnjat adica nu era vizita oficiala eram acolo cu niste treburi si am vrut sa vad si cu se fac motoarele. procesul este foarte interesant si destu de bine pus la punct.1.5 dc
Comment
-
productia de motoare este urmaotarea
diesel 1.5 - sevilia
ce se fabrica la DACIA
1.4 , 1.6 8v
1.9 diesel (motoarele se mai folosiesc pe kangoo)
cutiile tl4, tl8, jh3, jh1
deci 1.5 diesel 85 cp si cutia si motorul vin de la sevilia (spania)1.5 dc
Comment
-
Originally posted by parpales View PostMotoarele K9K (diesel ) sunt facute la fabrica de la OYAK , Turcia.
Originally posted by cristidedea View Postmotoarele logan sunt facute in uzina Renault din Turcia...100%
Originally posted by leize View Post1.6 16v sunt fabricate in Spania
Comment
-
Originally posted by mae View Postproductia de motoare este urmaotarea
diesel 1.5 - sevilia
ce se fabrica la DACIA
1.4 , 1.6 8v
1.9 diesel (motoarele se mai folosiesc pe kangoo)
cutiile tl4, tl8, jh3, jh1
deci 1.5 diesel 85 cp si cutia si motorul vin de la sevilia (spania)Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
mama ei de masina si a lor de romani /la 130000 de km sa dus motorul.schimbat ulei,filtre,totul la timp si cu toate acestea la doar 20 de zile dupa ce a iesit din garantie s-a dus turbina si la o luna un cuzinet si vibrochenul.acum caut sa schimb motorul cu totul si facatura asta de masina are toate motoarele k9k-k7 iar al meu este k9k-87 iar cei de la rar considera ca desi amandoua motoarele sunt euro 4 fabricate in acelasi an nu sunt la fel si trebuie sa platesc 900 ron omologare .asa ca desi vreau sa ma mentin in limitele bunului simt dupa ce am platit 2000 de euro pe piese nu mai vreau sa am nici o legatura cu dacia.masina facuta de noi,pentru noi,la MISTO.rusine sa va fie cand stati cu mana intinsa la banii nostri si ne oferiti in schimb aceasta asazisa masina.loganul meu a costat 14200 EURO
Comment
-
"The Engines plant lies close to the city of Valladolid, in a largely industrial area, inside the industrial complex of Renault Valladolid. It is next to a main road linking Madrid with the north of Portugal. The plant has an area of 25.8 ha, of which 14.5 ha are covered."
VALLADOLID MOTORES - RESA
Deci SPANIA, Valladolid, MOTORES.
Site-ul : http://www.renault.com/en/groupe/dev...id-moteur.aspx
Comment
Comment