@felixb: da, am bagat exact toate datele: dimensiune roti, masa masina, masa sofer, cantitate de benzina...Si apropo, g-tech-ul e oricum mai exact decat porcaria aia de bord dupa care se cronometreaza majoritatea...A, inca o chestie care ma face sa cred ca g-tech-ul e de *****, e ca si la soferi si incarcari diferite ale masinii, timpii au diferit, dar puterile si cuplul au fost aceleasi pt masini identice cu motoare identice. Si inca o chestie culmea: au iesit 105cai pe g-tech, au iesit si toti Newtonmetrii la numaratoare. A, si inca o chestie, puterea la roata carutei e mai mare de 95 de cai...Pe cati ai facut e irelevant pana nu masori cu datele, altfel comparam soferii, in cazul masinilor cu performante asemanatoare. Pt mine, un senzor accelerometric e mult mai exact decat un bord, fie el si de logan dizal apropo, pe ceas, iese si la caruta 16v stock undeva la 9 secunde suta. Asa ca te rog....N-om fi noi mai buni decat pilotii de teste de la renault.
Tuning 1.5 dci 85 CP
Collapse
X
-
Ca o adaugare la ce a spus Seba: 65 cai cu chip poate avea 75 , 70 cai cu chip poate avea 80-85. ( dupa testare dinamometrica).
Legat de tuning 85 cai: nimeni nu a postat vreun dyno, deci ne putem da doar cu presupusul.
PS: modificati titlul, de la TUNNING, la TUNING.
Toate cele bune.
Comment
-
Stiu ca sa ma idiscutat asta dar totusi e o problema
cutia jr5 am gasit ca e facuta pt 200 Nm. Firmele care resofteaza motorul asta de 85 zic ca il duc spre 250 Nm. Mai rezista cutia. Ce am vazut ca sa discutat aiaci toti au zis ca aceasta cutie e facuta pentru 250 Nm. Eu am gasit ca e doar de 200. Cei care au facut aceasta schimbare au avut ceva pb cu cutia? (scuze de cacofonie)1.5 dc
Comment
-
Originally posted by mae View PostStiu ca sa ma idiscutat asta dar totusi e o problema
cutia jr5 am gasit ca e facuta pt 200 Nm. Firmele care resofteaza motorul asta de 85 zic ca il duc spre 250 Nm. Mai rezista cutia. Ce am vazut ca sa discutat aiaci toti au zis ca aceasta cutie e facuta pentru 250 Nm. Eu am gasit ca e doar de 200. Cei care au facut aceasta schimbare au avut ceva pb cu cutia? (scuze de cacofonie)
Comment
-
De la ultimul post, am rascolit google-ul, dar n-am gasit nici cea mai vaga descriere a cutiei JR5 renault (nici pe site-ul renault technics nu-i nimic).
Deci, revin cu intrebarea catre "mae" de acum 2 zile: de unde ai aceasta informatie?
Si ma mai gandesc eu: daca ar fi asa cum zici tu, ar risca renault-dacia sa puna o piesa sa functioneze la capacitatea ei maxima pe masina? Eu unul n-as crede...
Orice inginer face o mica supra-dimensionare prin aplicarea coeficientilor de siguranta la dimensionarea oricarei piese.
Comment
-
M-ai dat gata cu " Orice inginer face o mica supra-dimensionare prin aplicarea coeficientilor de siguranta la dimensionarea oricarei piese." unsofer
asta e mentalitatea inginerului roman. Si asta era mentalitatea tuturor inginerilor in trecut. Dar se merge pe economie.
gandirea este de ce sa fac o cutie care sa reziste la 250 Nm daca eu o folosesc la 200 Nm. Pt a o face sa reziste la 250 inseamna paote un material mai de calitate, sau mai mult material, sau operatiuni de obtinere a pieselor mai delicate ceea ce inseamna timp si bani in plus. Pt puteri mai mari sunt alte produse.
din pacate nici eu nu am gasit pe www (wolrd wide web) prea multe informatii
putinele informatii pe care le am despre aceasta cutie sunt obtinute de la locul de munca. Am atasat aici un pdf cu un scan dupa un document care l-am gasit. Nu prea ma pricel la scanari asa ca imi cer scuze pentru calitatea scanarii. Este scoasa dintr-o documentatie oficiala de la renault ( si nu e doar pt dacia)Attached Files1.5 dc
Comment
-
Baieti (si fete),
Nu trageti in pianist... Luati orice carte de rezistenta materialelor si vedeti ca se aplica coeficienti standardizati la orice dimensionare. Deci chestia aia cu "inginerul roman" este pura rautate, orice inginer (ce se stie) aplica aceleasi principii luate din carti (nu burtologii cen las ca merge si asa). Sa aveti spor...
Comment
-
Nu zic ca rezista la mai mult. Ci ideea e ca ea e facuta pt 200. Ce e peste insemana uzura rapida a unor piese. Ruperi de dinti. Astea sunt cele mai frecvente probleme la cv. Deci daca sunt cazuri si pentru motoarele necipate ma gandesc eu. Orcum e un risc. Care eu o sa mil asum dupa sarbatorile de iarna in functie de cat de mult cheltuiesc in acea perioada.1.5 dc
Comment
-
@unsofer: eu fiind electronist imi supradimensionez cu 150% circuitul. Banuiesc ca la fel e si-n mecanica, macar acel 150% cred ca se foloseste, daca nu cumva mai mult. Nu vad rostul sa faci o cutie sa mearga la cuplul maxim al motorului si sa nu-ti iei marja de eroare pt socuri, nu neaparat pt cuplu mai mare. Don't shoot the deputyLast edited by Seba; 22 October 2008, 15:58.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by csebalyn View PostAu unii jh3 si 250Nm si nu s-a spart. Dar nici nu-i dau blana zilnic ca inecatii, au grija de masina. Daca nu mergi tot timpul in fortaj, nu se strica.
Chiar si eu am 210nm pe cutia JH3 de 1 an de zile si merge perfect.
Comment
Comment