If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
ma anunta mecanicul cu stupoare ca mi se "duce" turbina. ma uit si eu de curios si vad ulei MULT care curge pe linga si se prelinge usor pe catalizator, scurgindu-se linistit sub forma de picaturi pina jos.
In concluzie.. imi trebuie turbina( sau sa o repar pe asta). Stie cineva unde? sau... vre-un sfat COMPETENT!!??
Alta noua si schimba si uleiul si filtru. Reconditionata nu prea tine si e destul de greu de schimbat ca e montata ca naiba (injura mecanicul de numa`).
Apropo, ce ulei ai bagat in ea ? Si mai da-i talpa ca altfel nu isi face ungerea ca lumea. Dupa ce i-ai dat forja nu o opri imediat. Mai lasa-l la relantiu sa-si traga sufletul si sa se raceasca lagarele de la turbina. Altfel se opreste pe sec si se duc naibii lagarela si scapa presiunea de ulei pe la ele. Asta-i dieselul si regulile lui.
M-a sunat un prieten care are un MCV Preferance 85cp, m-a sunat de prin Germania pentru ca i s-a aprins un martor in bord care seamana cu o spirala si dupa 2 minute masina a pierdut din putere si a inceput sa scoata foarte mult fum negru. Masina e din 2008, are cam 100.000 km, revizii la timp, distributie la timp, filtru de motorina schimbat la fiecare 15.000 km (omul tine foarte mult la masinile pe care le are), masina a mers 80% extraurban, carburant de la pompa. A sunat in tara, s-a interesat, mecanicii i-au spus ca e turbina picata, intrebarea este care-i motivul probabil? Masina a stat inainte vreo saptamana in service pentru probleme la o supapa, se poate sa-i fi inlocuit turbina in service cu una mai uzata? Turbina are serie pe ea, se poate verifica data fabricatiei?
mai degraba un furtun nu etanseaza bine , si aerul de la turbina in loc sa intre in motor da pe langa , dar calculatorul are calculata cantitatea de motorina pentru aerul respectiv care ar trebui sa intre in motor , de acolo fumul negru .
O a 2a varianta ar fi valva respectiva ,daca este vorba de valva care controleaza presiunea turbinei , e posibil sa fie ceva defect cu respectiva un vacuum iesit din ea etc,aia comanda deschiderea wastegateului cand se face o anumita presiune . Daca e ceva defect acolo , e posibil ca wastegateul sa ramana deschis , asadar gazele ocolesc turbina si merg direct in evacuare , turbina nefacand presiune .
Ar mai fi EGRul , dar nu prea ma pricep cum lucreaza ,las un dieselar sa explice ce si cum .
Daca becul s-a aprins inseamna ca a memorat o eroare, pe care o poate citi oriunde si se lamureste mai bine .
In cel mai tragic caz e dusa turbina, dar aia nu cred ca aprinde becul de la bujii...sau limp mode se mai numeste .
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Omul si-a comandat turbina noua, a tocmit mecanic si merge sa o repare acolo unde a ramas (in parcarea unei benzinarii din Germania). Sper sa nu aiba alte surprize, se putea totusi sa-i fi schimbat turbina in service?
e de lucru ca sa dai turbina jos ,dar totul e posibil in serviceurile noastre .
Oricum turbina nu pica asa dintr-o data .Si e foarte usor de verificat , poate misca de axul ei si vede cum invarte sau daca are joc .
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
martorul cu spirala nu este turbina, daca se aprinde dupa pornirea motorului arata un defect electric sau electronic. poate fi dusa actionarea la vana EGR, ca, la tot ce s-a fabricat cu motor diesel incepand cu dci 70, EGR este comandata electric si atunci ii baga gazele arse inapoi in motor si in sarcina, nu mai are oxigen suficient si nu face arderea motorinei. in mod normal ar fi trebuit sa i se aprinda si martorul de poluare (check engine)
ps. wastegate este comandat mecanic altfel nu ii poti modifica presiunea de deschidere doar din reglajul pe tija
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
daca a cumparat alta turbina , si cand schimba turbina o sa puna toate furtunele cum trebuie , n-o sa aibe probleme
Sa fie atent la furtune cand le da jos ,eu tare cred ca schimba turbina degeaba .
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment