Originally posted by mariandci
View Post
Merita sa cumperi un dCi 85 CP decat un 1.6 16v?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
blana mergea cu acul peste ultima gradatie de la pitesti la slobozia si inapoi, fara probleme. temperatura la 4 linii pe bord, motorul aproape de 6000rpm. incearca cu dizalul sa vezi daca tine. hai ca nu-i vaca libelula si nici musca elefant. fiecare motorizare are avantajele ei, trebuie sa-ti iei masina in functie de cat si cum mergi, nu dupa ce zic x si y. iti faci "calculelele" si care da mai putini lei/km, aia sa fie. pana la urma, 150-160 mergi si cu dizalu daca vrei musai si ai unde sa-i dai. la benzinar torni cu galeata dupa 140km/h, mai ales ca nu poti merge constant 140 ca n-ai unde. si cand incepi reprize 80-140, te-ai "scos" cu consum de 10% sau mai mult. desi la reprize de genul nici dizalul nu mai ia 6%, totusi se simte la buzunar.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by Seba View Post............................dci-ul e bun la mers preponderent incarcat, acolo ajuta cuplul ala mare si doar pana la 3500rpm, ca dupa, super mega dci85are cuplu de 1.4mpi. .
Vorbim de regimuri de turatii diferite, principii de functionare diferite, asa ca NU putem sa comparam valorile de putere/cuplu la ~aceleasi turatii.
Ia sa ne uitam pe plaja 2000-3500 rpm la un dci 85 de ce valori dispune??? Putere si cuplu mult mai mari ca benzinaru (ca faceai ref la 1.4 nu de alta), ca sa pastrezi cat de cat/sa te apropii de valorile dci (cum are si cutia mai lunga), cu benzinaru trebuie sa folosesti regim de 3000-5500 rpm, cum spuneam, e alta mancare de peste.
1.4 are o valoare pe la 3000 rpm dupa care scade ca fraieru, mai urca un pic pe la 4000 rpm si iar se duce in jos.
Dar n-are nici o treaba comparatia asta, plaja de turatii la dizal e pana la 4000 rpm, la benzinar 5500.
Pastrand proportiile, vezi ce cuplu mai ai la 1.4 la 5000 rpm si la dizal la 3700 rpm. Deci d-aia zic...nu e chiar asa.
PS: aaa, ok, le ducem la extrem, la performante sportive, da - un 1.6 16V e normal sa-si arate superioritatea (mica de altfel, daca mai duci dci-ul la 100-105 cp e chiar cool).
Vorbim de ergonomie (nu-l cautati in dictionar ca nu e), vorbim de o tinuta de drumuri publice, lejeritate, aproape ca nu poti face comparatie, dizalu cu turbina aia nerorocita e net superior la un 16V cam din toate pc de vedere.
Eu sunt fan benzinar , dar nu pot contesta anumite aspecte care fac din dizalturbo sa fie peste un benzinar aspirat.
Mergeti la drum lung (si in oras e placere) sa vedeti care e mai lejer de condus, cu virgula care faceti o depasire mai buna (fara sa omorati motorul ca nu suntem Schumacher, toata treaba sa stiti cum sa conduceti dizalu, eu am o mica problema cand trec de la benzinar la dizal, ca mi se ''termina'' cam repede puterea la dizal, pana ma adaptez, apoi e altceva).Last edited by Octavian; 31 March 2009, 10:38.
Comment
-
La o viteza normala de croaziera,sa zicem cea legala de 100 pina in 130 km/h cine beneficiaza de cuplu maxim si nano consum,ca sa nu mai spun despre cum te poti angaja intr-o depasire.Parerea mea ca nu prea are rost sa dai de mincare la o herghelie de cai si sa folosesti doar jumate din ei.Nu am nimic cu motorul de 1.6 16v chiar cred ca este cel mai bun de la dacia in acest moment.
Acum o sa-mi spuna OCTAVIAN-30 ca vezi doamne o sa se strice sistemul de injectie,poate ca da poate ca nu cine stie cu certitudine?S-au stricat ele nave spatiale dar ceva fiare!
Comment
-
Eu nu spun asta.
Daca se strica, se strica pt ca e prost executat.
Excepand treaba cu injectoarele si cu veleitatile de Schumacher pe drumu' mare, am spus, dizalu e net superior din toate pc de vedere.
Mie mi-a placut chiar si tractorasu de 65 cp, te care mai fain decat un 1.4.
Comment
-
Originally posted by mariandci View PostLa o viteza normala de croaziera,sa zicem cea legala de 100 pina in 130 km/h cine beneficiaza de cuplu maxim si nano consum,ca sa nu mai spun despre cum te poti angaja intr-o depasire.Parerea mea ca nu prea are rost sa dai de mincare la o herghelie de cai si sa folosesti doar jumate din ei.Nu am nimic cu motorul de 1.6 16v chiar cred ca este cel mai bun de la dacia in acest moment.
Acum o sa-mi spuna OCTAVIAN-30 ca vezi doamne o sa se strice sistemul de injectie,poate ca da poate ca nu cine stie cu certitudine?S-au stricat ele nave spatiale dar ceva fiare!
Cum am zis .. zi'mi un singur avantaj pentru diesel ? ( conditia sa nu faci peste 25.000 km/h )
Eu cred ca daca nu te controlezi iti iei warn mai sunt si altii aici care nu sunt adeptii dizalului, dar nu jignesc...Last edited by Seba; 31 March 2009, 11:54.
Comment
-
Pina la urma cea mai buna optiune este cea pe care ti-o poti permite,eu am cumparat-o in rate si am ales diesel pt ca fac naveta vreo 70km zilnic am cu ea in doi ani 48000km si nu m-a dezamagit nici macar o data.Sincer cred ca mi-ar fi fost mai greu la buzunar cu benzina,ca alta idee cred ca motorul pe benzina este cel mai indicat pt oras deoarece dieselul se simte bine la drum lung si turatie cit mai constanta.
Comment
-
Iti iei diesel cand mergi in jur de 25000km/an sau mai mult ca sa iesi in plus daca mergi mai putin nu prea se merita diferenta de bani de aia aproximativ 2500 roni bagi benzina de ti se ia si ai consumu mai ridicat .... si 16V are un consum decent la puterea care o dezvolta si daca sti sa il exploatezi cum trebuie e perfect ...
Comment
-
Razvane ce sa-ti spun la 100km/h se scoate in jur de 4 sau chiar mai putin, despre zgomotul ce-l auzi tu la viteza aceea eu nu-l aud decit dupa 120km/h iar fumul eu stiu ca iese pe undeva prin spate si eu nu stau acolo cind conduc,desi nici in oglinda nu-l vad,iar anul acesta iti promit sa fac peste 25000km.E mai bine asa?
Comment
-
mai lasati-l dracu' ca acusi merge cu aer...n-am vazut nici la streulea nici la altii cu dci sa meraga 100km/h si sa aiba consum sub 4. la 80 arata 3.9, la 100 avea in jur de 4.5 si chiar un pic mai mult. ori 1.6mpi consuma 5.5 -6 la 100. hai sa nu ne cacam pe noi, ca pute a fumDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Mai mergeti cu dizalu, o masina nu poti face din ea etalon.
La maxim 100/h (las-o pe a lu Streulea) dci chiar si cel de 70 cp consuma 4%.
Atata timp cat nu bate vant din fata si n-ai incarcatura.
Dci 85 cp garantat NU ia mai mult de 4% la max 100/h.
Asta e consumul, fie ca il credeti sau nu.
Luati la teste si vedeti cum sta treaba ca se pare ca multi nu prea ati mers destul cu dci-ul ca sa va faceti o parere.
PS: 4,5-5% iese la un dizal de 1400 kg si 140 cp in regim de 90-100.
6-6,4 iese la 120-130.Last edited by Octavian; 31 March 2009, 12:04.
Comment
-
Marian ... daca faci peste 25.000 km pe an ... e ok sa ai un diesel ... pentru cine e interesat in primul rand de consum si nu de alte chestii ( las'o balta cu sportivitatea ca e doar o falsa senzatie, masina nu trage).
Pentru mine nici macar rentabil nu este sa am un diesel ... avand in vedere ca fac ~10.000km/h ...
Comment
Comment