Merita sa cumperi un dCi 85 CP decat un 1.6 16v?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Iar m-a umflat risul,pina acum loganul era poreclit frigider,la varianta gpl hai sa-i zicem aragaz.

    Comment


    • @ silviu
      pai despre asta era vorba, un dci 85 devine mai bun in 30 de minute de resoftare.
      Last edited by detail; 1 April 2009, 20:54.

      Comment


      • Originally posted by Seba View Post
        pt ultimii doi cu diesel, care au postat dupa mine: nu la voi ma refeream; in mod cert. am spus ca doar la aia care se incoarda cand vad un benzinar depasindu-i, pt aia da, ma pis pe el consum cand ma apuca. deobicei nu ma apuca, dar am si eu momentele mele de blackout. intamplator sau nu, consumul e argumentul suprem al dizalarilor si topspeedu e al polizoristilor
        oricum noi ajungem sa ne certam degeaba, cred ca v-ati dat seama deja...hai s-o lasam dracului, ca nu ne ajuta la nimic. eu imi cer scuze daca am jignit pe cineva prin postul repsectiv, desi nu a fost cu intentie, cel putin nu asupra celor care merg decent atata cu benzol cat si cu pacurina.
        da si cand te apuca .... o dai peste cap

        @detail , iara o dam in diverse?
        si 1.6 16v se poate resofta...

        mai venim cu scenarii?

        hai sa le comparam asa cum sunt, initiatorul a spus clar
        "ce ar alege intre dci85 si 1.6 16v" ...

        S.
        Last edited by Silviu; 1 April 2009, 20:57. Reason: Automerged Doublepost
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • am vazut si 16v incordat, asa e, dar aici fiecare postam din punctul lui de vedere. ciudat e ca n-am fost provocat decat de 1.4 si dci85 cat am avut 16v-ul. nu inteleg cu ce-i deranjeaza daca eu merg pe drumul liber, drept, cu 140. ce-i f*** pe ei grija ca mie-mi ia 8%? majoritatea cu dci85 s-au simti lezati cand i-am depasit. pe aia care s-au dus i-am lasat in pace, dar pe aia care au depasit scurt ca sa-mi arate ce motor potent au si m-au facut sa merg 3 minute pe recirculare, i-am bagat in 3,14 mamii lor. dar cum prostul nu intelege, mai si merge ostentativ-90-130-150-90 ca poate-poate ma pun cu el. si iti dai seama ca dupa 2-3 figuri din astea, m-am pus. cat am avut masina, nu m-a dovedit niciunul. asa ca de aici ce concluzie sa trag? aia cu dizal nu stiu sa conduca? hai mai, chiar niciunul? sau nu cumva masina nu-i chiar asa cum se lauda unii? dracu stie...nu zic ca 16v e imbatabil, un dci resoftat la 105 il face, evident. dar de-aia n-am avut parte inca. poate la urmatoarea masina o s afiu si eu tractorist, cine stie? oricum, va fi schimbare de meserie de la maistru rectificator la tractorist doar datorita banilor. o sa-mi ia probabil ceva timp sa ma invat cu lag-ul si cu turatiile mici, dar ce ma fac daca nu ma obisnuiesc cu dizalul si-l conduc ca pe benzinar si-mi da si consum de benzinar? iti dai seama ce-o sa combat atunci tractoarele.... sau fac pe dracu sa-mi pun turbo pe benzinar si atunci chiar ca "adio" consum acum eu chiar sunt in dilema si singurul lucru care ma atrage la dizal e posibilitatea de a-l cipui si atunci s-a terminat discutia. clar!
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • @ seba
            te obisnuiesti usor si prost cu tractorul (eu sunt tractorist de mai putin de 3 ani), te "fura" cuplul omniprezent, si ajungi sa adormi cu motorul subturat, de aceea majoritatea tractoristilor nu stiu sa schimbe regresiv cand vor sa se "bata". Masina urca bine in ture. Mai ales resoftata.
            Si apropo de consum, un MCV dci 70 consuma la 140 (real) pe autostrada peste 8, ba chiar spre 9.
            Oricum motorasul asta Renault de tractor se misca mult mai bine decat multe dieseluri, de ex. am condus TDCI 1.6 90 CP Ford care mi s-a parut cu cutia respectiva, pe Focus, mai slab decat dci 70 .
            Iar aia de merg cum spui tu 90-130-150-90, oricum ajung la o jumatate de ora dupa mine la destinatie.
            Last edited by detail; 1 April 2009, 21:17.

            Comment


            • Originally posted by Seba View Post
              baqh tavi, tu esti gica-contra. de ce sa limitez benzinarul la 5000? esti dus? la ce dracu am 6500rpm la dispozitie, ca sa ma iau pe plaja de ture a dizalului? am 105 cai la 5800 si tu-mi zici sa ma limitez la 5000, .........................
              Era un raspuns la afirmatia ta ca dupa 3800rpm gata, faci dizalu. Pai daca nu-l duci la blana esti de acord ca nu-l faci?
              Trebuia sa spui ca dupa 3800 pana-n 6000 rpm il dovedesti.

              Dar vad ca discutia tot aici se limiteaza ''cine pe cine face'' , n-are nici un rost sa mai discutam ca nu ajungem la nici o concluzie comuna.
              Tu o tii pe a ta ca n-are nici un rost dizalu si nu vrei absolut deloc (nu e numai cazu tau) sa recunosti punctele pozitive/mai bune la un dizal fata de un benzinar.
              Numai raliuri si Schumacheri. Degeaba pun grafice (care daca te bagi pe site-ul resp ai sa vezi cum s-au facut masuratorile), nu, e vax, degeaba ajungem de la pc A la pc B in acelasi timp dar eu cu dizalu cu 25-30% economie de carburant, ''daca dau io forja la benzinar forja te iau''...nu conteaza consumul

              Comment


              • Octavian, nu-i de ajuns că ne compari diesel supraalimentat vs benzinar aspirat? Mai vrei să limitezi şi plaja de turaţie a benzinarului, nedându-i voie să se ducă la turaţia de putere maximă, cum se duce diesel-ul? Discriminare!

                Prestige 1.6_16v = 9550 EUR
                Prestige 1.5 dci 85 = 10700 EUR

                Pentru ce să mă complic cu 1150 EUR în plus, să iau diesel? Că dacă mergi cu el CUM TREBUIE (în turaţie de cuplu, fără subturări, fără opriri bruşte de motor după forje etc.), nu faci mare economie de carburant. Şi când te gândeşti că de diferenţa aia iei 1300 L de benzină, nu prea-ţi vine să mai iei diesel...
                Just my 2 cents...

                Comment


                • oare de unde are dieselul cuplu ala asa mare daca nu din turbina ? compara-le amandoua pe aspiratie ...sau amandoua turbo ...si vezi rezultatul .
                  Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                  Comment


                  • @detail, vezi ca te bate tavi daca mai zici ca ala consuma asa mult. nu stiu cum consuma mcv-urile, banuiesc ca mai mult decat berlinele, dar nu as crede ca iau cu mult. sa zicem 0.5% in plus , ma gandesc ca-i de bun simt, nu? in ideea asta, daca un dizal la 140 real ia 7-8% si un benzinar cam 9-10%, nu-i mare diferenta daca mergi frumos cu ele. benzinarul papa aiurea cand il alergi sus-jos in ture, la mers intins nu ia nici ala mult mai mult decat un diesel. acum strict din pct de vedere al banilor, diferenta de 1100 de euro nu o scoti la un parcurs de 15-17000km/an. acolo intervine leu/km. daca in schimb mergi peste 20000km/an, clar dizal oricat de mult ar fumega si oricat de zgomotos ar fi. eu am incercat sa raspund la intrebarea topicului si cand am spus ca la km putini nu renteaza dizal, au fost voci ca ba, consuma infim. asa, si? daca leu/km iese mai ieftin cu benzina care-i problema? apoi au inceput cu performantele. alta gaselnita pt ca nu m-a dat pe spate cuplul ala la ture mici si...medii. atunci am venit eu cu benzinarul care daca nu te uiti la consum, nu o ia de la dizal. adevaru-i ca nici dci85 nici 16v nu-s vreo referinta in domeniu, asa ca degeaba spun unii si altii ba ca ala, ba ca alalalt. ciuciu
                    in fine, probabil ca trebuie sa te obisnuiesti cu dizalul, eu incercand sa-l conduc, i-am stricat omului consumul in 50 de km. tot ce-a economisit in 600, s-a dus dracu cand am pus eu mana pe masina si viteza medie n-a crescut. de aici am dedus ca nu stiu sa-l conduc. si sustin in continuare ca daca nu te stii cu dizalu', nu te multumeste. la fel si benzinarul pt aia care sunt obisnuiti cu dizal. clar
                    Last edited by Seba; 2 April 2009, 00:36.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • MCV dci 70 ia foarte mult la 140 pentru ca de la 140 la 150 iti trebuie jumatate din autostrazile Romaniei ca sa urci (glumeam dar de la 140 te rogi de el) si asta datorita "dulapului" care nu are pic de aerodinamica, iar motorul functioneaza in zona de scadere de putere, cu toate ca pedala este "la fund" si motorina curge garla.
                      La viteza asta numai barele transversale montate pe acoperis cred ca iau 0.5/100, gandeste-te ca mai are si vreo 200 de kg in plus.
                      De aceea recomand pentru MCV sa mai dea 450 Euro in plus si sa ia dci85, daca vrea sa "fuga".
                      In schimb consumul la "frecat" din drumuri scurte in Bucuresti este net in favoarea dci, de ex clio3 1.4 in regim oras ia cel putin 12 iar dci cel mult 7.5.
                      Last edited by detail; 2 April 2009, 08:13.

                      Comment


                      • „Hâc! Eu cu cine votez?” Nene Iancule, ce mi-ai făcut-o cu alesul teleguţei…

                        Greu cu discernerea auto-adevărului…

                        Citind 17 pagini de topic nu am nici acum argumente extrem de solide pentru a alege între cele două…Unii zic că între două nu te plouă…dar nici viaţă uşoară nu ai!

                        Diferenţa de preţ e substanţială între ele (cca. 1150 euro), eventuala recuperare a sumei fiind oarecum greu de estimat(factori fiind multipli: număr de kilometri, durata de deţinere a teleguţei, intervalul între revizii şi preţul acestora, stilul de conducere, pondere utilizare în mediu urban/extern/mixt, banii sunt sau nu un factor de decizie [aici se pare că este o contradicţie plătind în avans diferenţa dată de consumul de combustibil], zgomot interior, poluare, etc.).

                        Şi iarăşi ajung de unde am plecat: Nene Iancule, „eu cu cine votez?”
                        Până la urmă cred că fiecare face alegerea fie cu inima, fie cu portofelul, cale de mijloc nu prea există…sau există(s-a pomenit de 1,4MPI GPL )?

                        Drum bun şi alegere uşoară!

                        Comment


                        • Originally posted by Seba View Post
                          @detail, vezi ca te bate tavi daca mai zici ca ala consuma asa mult. nu stiu cum consuma mcv-urile, banuiesc ca mai mult decat berlinele, dar nu as crede ca iau cu mult. sa zicem 0.5% in plus , ma gandesc ca-i de bun simt, nu? in ideea asta, daca un dizal la 140 real ia 7-8% si un benzinar cam 9-10%, nu-i mare diferenta daca mergi frumos cu ele. ..........
                          Gresca.
                          La 140 (real, daca ai pomenit acum de viteza reala) dizalu (cel putin asta de 85 cp) ia 6,5% sa spun 7% rotunjit, departe de 8% si benzinaru in jur de 9-9,5%.
                          Rezulta cum am spus o diferenta de aproximativ 30% economie de carburant in favoarea dizal.
                          Ti se pare putin???

                          PS: eu iti spun ca mers pe autostrada cu dizal de 136 cp (si 1600 kg greutatea masinii incarcata) resetat cb-ul mers cu 160-170/h iese sub 7% consumul. Greu de crezut nu?
                          Vezi ca au fost si proprietari sinceri de dizal (70 cp Maverik) care au spus ca la 140 constant pe autostrada i-a consumat ~6,5% (si masina incarcata, nu goala).
                          In 70-80.000 km ti-ai scos banii dati in plus la dizal (daca nu chiar mai repede) dupa care mergi numai pe castig.
                          Normal ca presupunem ca km astia ii faci in vreo 2 ani nu in 16 ani...

                          Nici macar atata nu vreti sa recunoasteti, avantaju dizalului la consum, inuman.
                          Last edited by Octavian; 2 April 2009, 09:05.

                          Comment


                          • mah, tu uzual mergi 110-120, ocazional 140. foarte rar 2 foi, da? atunci, cand mergi la 110-120 si ai consum de maxim 7% la benzol si 5.5% la motorinar, diferenta in bani iti zic eu ca n-o scoti la 80000 nici sa te impusti de bucurie ce putin consuma dizalul. s-a mai calculat si ras-calculat. diferenta o scoti repede daca mergi in oras. da, atunci in 60-70000km ai scos-o. ori asta inseamna 4 ani, sau chiar 5. te intereseaza cumva ca atunci cand vinzi masina incepi sa devii profitabil cu achizitia? daca tii masina mai mult de 4-5 ani, atunci da, se merita diesel. pt consum mic, clar. daca dupa 5 ani o vinzi cu 4-500 de euro maimult decat un benzinar echivalent, ce mare afacere ai facut? ai recuperat 500 de oiro in 5 ani...pt cine merge mult, clar se renteaza dizal. asta am spus mereu. dar suteti cativa care incercati sa convingeti lumea ca se renteaza in orice situatie si mai e si un supersportiv, asta e nedumerirea mea. ma rog, luati-va toti dizal si mergeti 8000km/an cu el, ca va renteaza. psihologic, e bine sa stii ca dai putin pe combustibil. dar in realitate, platesti mai mult/luna decat la un benzinar. gandeste-te si ca cei mai multi isi iau masina in rate. fa diferenta de rate intre dizal si benzina, pune reviziile mai dese si mai scumpe la dizal, pune riscul de a-ti strica ceva la sensibilitatea aia de motor supersportiv si vezi daca-ti mai iese chiar asa violent ca-i cea mai buna alegere. mie nu mi-a iesit, ca daca dadea bine, imi luam dizal.
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • Originally posted by MyKe View Post
                              Octavian, nu-i de ajuns că ne compari diesel supraalimentat vs benzinar aspirat? Mai vrei să limitezi şi plaja de turaţie a benzinarului, nedându-i voie să se ducă la turaţia de putere maximă, cum se duce diesel-ul? Discriminare!

                              Prestige 1.6_16v = 9550 EUR
                              Prestige 1.5 dci 85 = 10700 EUR

                              Pentru ce să mă complic cu 1150 EUR în plus, să iau diesel? Că dacă mergi cu el CUM TREBUIE (în turaţie de cuplu, fără subturări, fără opriri bruşte de motor după forje etc.), nu faci mare economie de carburant. Şi când te gândeşti că de diferenţa aia iei 1300 L de benzină, nu prea-ţi vine să mai iei diesel...
                              Just my 2 cents...
                              Sa-mi arate cineva pe cel care pune cei 1150 euro deoparte pentru benzina !!!
                              Va spun eu: nimeni, fiindca ori nu-i are ori ii va cheltui pe cu totul altceva decat pe benzina.
                              Diferenta intre dCi si benzinar se face lunar la pompa, cand un dCi pune de 200 ron pe luna motorina, iar benzinarul benzina de 3-400 ron (mers numai in oras)...
                              Deci, asta cu diferenta de pret la achizitie e praf in ochi!

                              Comment


                              • Offtopic: Octavian, ce motor are Pejos-ul ala la 136 de cai?...eu cu A6 2.5 Tdi nu scoteam sub 12-13 in Bucuresti nici sa-l omor iar in afara un 7-8% la mers batranesc.

                                Ontopic: Asta cu 30% economie diesel fata de benzinar e adevarata si se refera strict la consumul de carburant dar avand in vedere ca la diesel e pret de achizitie mai mare, intretinere ceva mai scumpa, cand faci toate calculele si tragi linie diferenta nu mai e chiar de 30%...da, face bine la moral sa vezi consum de 6-7 la top speed de freeway in loc de 2-3 litrii in plus afisati de un benzinar. Avantajul economic vine mai repede la kilometrii multi facuti in mediul urban. Eu acum tot fac diferenta de consum intre 207 1.6 Hdi si benzinar Logan 1.4 pentru ca sunt mai apropiate ca litraj si fara sa bat campii, iti dau cuvantul ca ambele masini folosite pe acelasi traseu (Bucuresti-Targoviste-Sinaia), cu aceeasi incarcatura : Loganul a avut un consum mediu de 6.8 l / 100km iar diesel-ul 5.5 l / 100km ( data viitoare filmez si consumul mediu si consumul instant in functie de sarcina si solicitarea motorului )si nici una nu a fost menajata dar nici omorate, cu mentiunea ca la diesel intram in depasiri intre 3000-4000 RPM ( ceea ce e destul de mult ) DAR nici cu Loganul nu intru in depasire fara sa am cel putin 3500-4000 RPM, dus chiar si aproape de limitare. Pe autostrada si in mers urban, intre Hdi si 1.4 Mpi este o diferenta mai mare de consum, avantajul fiind la diesel, bineinteles. Am ales comparatia asta pentru ca nu cred sa fie mare diferenta intre un 1.5 Dci 85. cai si un 1.6 Hdi 90 cai.

                                LE: Pt un sofer -> la mers similar de km in Bucuresti la benzinar bag combustibil aproximativ 55-60 de litrii iar la dieselar 40 maxim 45 litrii insa dieselul are parte de mers bara la bara mai des decat benzinarul
                                Last edited by darksid3; 2 April 2009, 09:53.
                                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google