Turbina Terminata La 40,000?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turbina Terminata La 40,000?

    am cumparat un logan din asta de 85 cp in urma cu un an, model 2008, avea 40,000km. nu am cascat ochii si l-am luat cu turbina terminata. am fost la un service de cartier, multi marca, m-au convins sa pun o turbina reconditionata de la ei, am acceptat dar nu a tinut decat mai putin de 10,000. acum am dat 5000 ron pe una originala. este posibil ca turbina sa cada la km astia? la service au verificat si au spus ca atat ar avea masina, este o diferenta ff mica intre km aratati pe bord si cei care apar in computer. ati auzit de asa ceva? eu m-am uitat la scaune, schimbator, pedale...etc, atunci cand am luat-o. scaunele erau ferme si neroase, chiar daca ar fi avut huse tot ar fi trebuit sa fie lasate/ muiate/ deformate la sa zicem peste 100,000. nici nu stiu ce sa fac, s-o tin, s-o dau...habar n-am. de mers merge f bine si consuma extrem de putin. compresia e buna, au masurat-o la dacia service. nu ma impac insa cu nr de km, ma tem ca nu sunt reali din cauza turbinei duse prematur (?). ca sa muriti de ras, la un bmw x3 al nevesti-mii, turbina s-a dus la 18,000, au schimbat-o pe garantie dar nu s-a uzat la ax ca asta ci s-a gripat un mecanism ce actioneaza geometria variabila si care nu se gaseste ca piesa separata.
    Last edited by nettrading; 16 August 2012, 08:22.

  • #2
    Nu ar trebui sa se duca turbina daca stii sa o folosesti.
    Cand ai motorul rece nu treci de 2500rpm, cand ai 2 linii schimbi imediat sub 3000rpm iar cand ai 4 linii, implicit motorul la temperatura optima, poti schimba si la +3500rpm.
    E recomandat sa o calci putin(mai mult) pe coada cand are motorul cald.
    Eu ii dau si 4000+ cateodata, mai ales dupa ce-o fugaresc inafara orasului.Dupa 200km fugarita cu schimbare la 4000 in regim de exterior simti ca trage mult mai bine.

    De obicei turbina cade din cauza acceleratiei bruste sub 2000rpm.Cand o calci tare sub 2000rpm din cauza funiginii(ea pornind electric undeva la 2k rpm dar si actionata de gazele de evacuare) se depune calamina pe interior si in timp se descentreaza facand axul sa capete joc.

    Pana la 2000rpm acceleratia se apasa ca si cum ai avea un ou intre pedala si talpa papucului.
    Cand vrei sa opresti motorul este iar recomandat sa lasi masina 30 de secunde la ralanti ca palele din turbina sa se raceasca treptat.
    Last edited by me_catalin; 16 August 2012, 09:58.
    Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"

    Comment


    • #3
      in general turbina se duce din cauzele care ti s-au scris mai sus. in plus la dci 85, wastegate (si implicit si turatia turbinei) e comandat vacumatic de o electrovalva care este prinsa pe partea dinspre parbriz. vezi la un diagnostic daca functioneaza normal respectiva electrovalva pentru ca nu este normal ca o turbina reconditionata sa te duca numai 10.000 km iar cea noua numai 40.000km.
      sigpic
      Ambition 1.5 dc

      Comment


      • #4
        Originally posted by me_catalin View Post
        Nu ar trebui sa se duca turbina daca stii sa o folosesti.
        Cand ai motorul rece nu treci de 2500rpm, cand ai 2 linii schimbi imediat sub 3000rpm iar cand ai 4 linii, implicit motorul la temperatura optima, poti schimba si la +3500rpm.
        E recomandat sa o calci putin(mai mult) pe coada cand are motorul cald.
        Eu ii dau si 4000+ cateodata, mai ales dupa ce-o fugaresc inafara orasului.Dupa 200km fugarita cu schimbare la 4000 in regim de exterior simti ca trage mult mai bine.

        De obicei turbina cade din cauza acceleratiei bruste sub 2000rpm.Cand o calci tare sub 2000rpm din cauza funiginii(ea pornind electric undeva la 2k rpm dar si actionata de gazele de evacuare) se depune calamina pe interior si in timp se descentreaza facand axul sa capete joc.

        Pana la 2000rpm acceleratia se apasa ca si cum ai avea un ou intre pedala si talpa papucului.
        Cand vrei sa opresti motorul este iar recomandat sa lasi masina 30 de secunde la ralanti ca palele din turbina sa se raceasca treptat.
        Porneste electric? Eu n-am mai auzit pana acum de asa ceva. Detaliaza putin te rog.

        Comment


        • #5
          Cea mai tare explicatie pe care am auzit-o.
          I HAVE A !sigpic
          fara linkuri externe in semnatura

          Comment


          • #6
            Verifica presiunea uleiului cu un manometru montat in locul sondei de ulei.
            Daca e scazuta o sa schimbi turbine mult si bine.
            ECUFix
            Please don't visit my homepage!

            Comment


            • #7
              asta vroiam sa zic eu. compresia ti-au verificat-o , dar presiunea uleiului ? ce ulei pui ?
              o/____\o
              (i)
              .........

              Comment


              • #8
                ulei la ultimul schimb i-au pus aral bluetronic 10w40. nu stiu daca au masurat presiunea de ulei dar am dus-o la dacia service si au pus-o pe tester, totul a iesit normal mai putin 2 bujii pe care le-au inlocuit. testerul nu arata presiunea de ulei?
                ar fi posibil sa aiba km masluiti? din ce am inteles ziceau mecanicii ca au venit masini aduse din germania - logan evident - care aratau pe bord 80,000 dar in calculator 300,000. e pe aici in ro cineva destept sa modifice in ambele? e normala o diferenta mica intre ele? la mine e de cativa zeci de km.
                Last edited by nettrading; 16 August 2012, 12:40.

                Comment


                • #9
                  mai exista o varianta, schimbat calculatorul de injectie si reprogramat odometrul
                  in mod normal diferenta dintre km reali (din ECU injectie) si cei din bord trebuie sa fie de 3-7% (corespunde cu abaterea vitezometrului), la mine in ECU infectie imi arata 57985 iar pe bord 60421 adica 4,2%
                  sigpic
                  Ambition 1.5 dc

                  Comment


                  • #10
                    asa spuneau si mecanicii ca e normala o mica diferenta. decat sa stau cu incertitudinea asta mai bine luam noua.

                    Comment


                    • #11
                      nevasta-ta nu tine la tine, de te lasa sa conduci un logan dci second si ea un bmw x3?
                      la n@iba. unii oameni chiar n-au suflet

                      on topic: kilometrii aprox reali ar fi cei din ecu injectie.
                      ps. o turbina de origine pt. 85cp e pana in 2500 ron NOUA. tu cum ai reusit s-o iei la pret dublu? plus ca pe net se gasesc si pe la 1500 (fara factura/garantie).
                      internal combustionizer

                      Comment


                      • #12
                        hahaha! eu nu tin la nevasta-mea ca ea conduce bmw si eu porsche - hahaha
                        logan-ul l-am luat pt socrul meu.
                        da sunt turbine dar nu sunt de origine - chinezarii...etc. e cca 51 mil la dacia service si nicaieri nu gasesti de origine mai ieftina. nu confunda cu cea de 72 cp., e diferita si mult mai scumpa.

                        on topic: mi-a mancat ficatii, arata 50,000 peste tot, turbina noua, compresie masurata ok, tot scoate un fum albicios la accelerare chiar calda si mananca ceva ulei - nu stiu cat - 3 mm pe joja in 200 km. il las sa mai mearga cu ea. imi vine sa o dau la remat.
                        la astea nu e problema cu simeringurile de supape? la bmw pe la 170000 incepe sa ciupa ulei si se schimba simeringurile.
                        Last edited by 77sky; 17 August 2012, 19:55.

                        Comment


                        • #13
                          3ml pe joja la 200km e enorm de mult. ia-o lapuricat ca nu e bine deloc. iar treaba cu fumul albicios, e foarte posibil sa fie datorat reglarii necorespunzatoare a wastgate-ului la geometria variabila. putei sa dai si 100 de mil pe turbina, sa o iei direct din fabrica de la Garret, si cu o geanta de hirtii de garantie, daca nu e reglat wastgate-ul...

                          Comment


                          • #14
                            serios,are geometrie variabila ?
                            ai verificat EGRul ? Vezi sa nu fie rupta clapeta aia sau blocata cumva.
                            Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                            Comment


                            • #15
                              Pai nu trage? Sau trage in suturi ca sa zic asa? Adica o calci, trage tare, se moleseste, iar trage tare...

                              Al meu dci 85 are 155.000 km. si cea mai mare problema in afara de consumabile, a fost sa schimb bujiile si electrovalva pilotare turbo, adica acea piesa prinsa pe partea aceea spre parbriz in care intra o mufa si doua furtunele de cauciuc. La un moment dat mergea sec, fara turbo, nu mai tragea neam, consuma putin mai mult si nu scotea fum deloc. Asa ca am schimbat piesa aceea (care nu iese cu nicio eroare pe tester original Dacia), iar de atunci fuge de dracii o ia, comparativ cu situatia de dinainte de a schimba piesa respectiva.

                              In schimb a mea papa 1 litru la 10.000 km. cam asa, o alerg si schimb la 3000-3500 mereu + enervari cu 4500... (probleme cu turbina, injectoare, pompa... niciodata!).

                              Nu e valabil sa o alergi la 4 linii! Cum Dci 85 are 2 linii la apa cam 80% din timp, il mai plimbi nitel la + 2000 rpm. si apoi poti sa-l coxezi. Primavara, toamna si iarna, greu de tot urca la 4 linii dupa extrem de multi kilometri. Motorul este racit foarte bine.
                              Last edited by aleXpeed; 18 August 2012, 04:36.
                              4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google