If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Imi poate explica cineva daca exista o relatie intre martorul de bujii incandescente aprins in mers si ulterioare goluri f scurte de putere la motor cald(4 liniute) 1,5 dci? care ar fi problema cand apare asa ceva?
In principal lipsa de putere este data de nefunctionalitatea corecta a turbinei, insa nu neaparat. Cauze pot fi multiple de la turbina pana la EGR. Insa cel mai indicat in astfel de situatii ar fi sa mergi la o diagnoza. Acolo se vede exact cum functioneaza fiecare in parte.
Mersi pt raspunsuri. Sper sa nu fie de vina turbina. De fapt care sunt simptomele: Nu am probleme la pornire chiar cu frigul de afara noaptea. Nu scot fum la accelerare mai puternica, adica e ceva decent ceea ce iasa din teava, nu iasa fum alb, am schimbat filtrele prin noiembrie la revizia de 100.000. Am inlocuit toate bujiile incandescente prin ianuarie. de atunci practic a inceput. Cum se manifesta: la motor cald patru linii, daca ma opresc undeva si stau sa zic 2-3 minute cu motorul oprit, cand pun contactul dinm nou mi se aprinde martorul de bujii impreuna cu toate celelalte indicatoare de pe bord, care se sting in mod corect, dupa care cand porneste motorul se reaprinde din nou martorul de la bujii si incepe sa palpaie. o tine asa vreo cateva secunde, cel mai mult a tinut vreo 20. Golurile de putere le-am avut prima data dupa o asemenea intamplare pret de 5 secunde dupa care masina isi revenea. Recent am avut de doua ori goluri de putere, fara ca martorul sa se fi aprins inainte, pret de cateva secunde. Si toate astea se intampla doar cu motorul cald la 4 linii. Niciodata altfel.
As mai mentiona ca motorina pe care o bag e de la OMV in 99% din cazuri. Nu am bagat niciodata de la alte surse decat mol, petrom , omv, rompetrol.reviziile le-am facut intotdeauna la timp doar la dacia-dacoserv cu piesele lor
Si eu am probleme cu lipsa temporara de putere. Mi s-a aprins de 2 ori martorul de bujii, dar si-a revenit si trage normal. Astazi s-a intamplat pentru a 3-a oara, insa martorul nu s-a aprins. Am turat-o pe loc la semafor la 4500 rpm si dupa a mers normal. Dupa ce mi s-a aprins prima data martorul i-am dat talpa prin oras noaptea am schimbat numai peste 3500 si vreo 3 saptamani n-am mai avut probleme pana azi, cand si-a revenit repede macar. Oricum o sa ii schimb si eu uleiul si filtrul de aer luna asta (filtrul de motorina l-am schimbat deja) si sa vad daca are vreo legatura
Si eu am probleme cu lipsa temporara de putere. Mi s-a aprins de 2 ori martorul de bujii, dar si-a revenit si trage normal. Astazi s-a intamplat pentru a 3-a oara, insa martorul nu s-a aprins. Am turat-o pe loc la semafor la 4500 rpm si dupa a mers normal. Dupa ce mi s-a aprins prima data martorul i-am dat talpa prin oras noaptea am schimbat numai peste 3500 si vreo 3 saptamani n-am mai avut probleme pana azi, cand si-a revenit repede macar. Oricum o sa ii schimb si eu uleiul si filtrul de aer luna asta (filtrul de motorina l-am schimbat deja) si sa vad daca are vreo legatura
Iti recomand neaparat o diagnoza completa si o citire a datelor de la motor in timp real. Aici vezi exact in ce stadiu se afla turbina daca functioneaza la parametrii.
Poate sa fie o mufa care nu face bine contact la unul din injectoare sau cablajul frecat ce iese din calculator spre injectoare (datorita trepidatiilor de oprire ... etc.).
De asemenea sa nu fie aer in motorina la conducta de tur ce intra in pompa de injectie sau mufe rapide filtru motorina care nu sunt puse bine la locul lor (sau filtru de motorina ieftin).
Motorina proasta ...
Nu am mai avut probleme de cand am postat. Am mai facut cam 900 km de atunci, nici nu imi mai bat capul, oricum stau foarte prost cu banii acum. In decembrie i-am facut diagnoza, singura problema era o bujie (le-am schimbat pe toate 4), in rest mi-au zis ca totul e in parametri. Filtrul de motorina sigur nu e cauza, l-am schimbat in ianuarie, e original, l-am schimbat cu tot cu senzorul de apa ca nu s-a mai putut scoate cel vechi, s-a blocat acolo. Motorina bag doar de la Petrom, Rompetrol si Mol.
Ma intreb totusi, daca ar fi probleme cu injectoarele (cum imi spunea telefonic un mecanic de la dacoserv) nu ar trebui sa avem probleme cu pornirea? Eu nu intampin asa ceva...chiar si cu frigu de cateva zile...
Salut ,
Am ajuns ieri la dacoserv militari si am pus masina pe tester. Nu nu nimic injectoarele sau turbina . Am iesit cu tipul care se ocupa de testare pe A1 pana la km 36. Masina a mers bine fara probleme. Mi-a spus insa ca se simte un pic in mers ca parca nu e suficient de fasneata si ca el crede 80% ca e vb de o defectiune a supapei de supraalimentare a turbinei.Mi-a pus la schimb pt cateva zile o alta supapa. Pana vineri voi circula cu cea noua. Adevarul este ca simt masina mai ferma si mai fasneata. In plus, de ieri pana astazi nu am mai avut probleme cu martorul de la bujii se se aprinda. Va tin la curent.
Aceeasi problema am avut-o si eu (este doar la dci85), pornea normal, nu dadea fum deloc, la rece pe loc auzeam cum suiera turbina cand o turam, tragea ok pana se incalzea motorul cand nu mai tragea deloc. Inlocuisem bujiile, consumabile, filtru de motorina si nimic iar pe tester la Dacia nu aparea absolut nicio problema. A mers un inginer cu ea sa nu creada ca sunt nebun si mi-a dat dreptate, ori tragea in suturi (fluctuatii de presiune turbo), ori nu tragea deloc in sensul ca mergea ca un diesel sec.
Dupa cateva documentari am scos mufa de la filtrul de aer si surpriza... masina tragea crunt fata de cum era inainte (scartz' a 2-a, violenta ) ). Am pus mufa inapoi si nu mai tragea neam...
Am riscat si am schimbat electrovalva pilotare turbo, respectiv acea supapa de comanda a turbinei in care intra o mufa si cele doua furtunele de vacuum. Pune una noua si masina va trage ca noua, iti va reda zambetul crede-ma.
Iar a innebunit masina azi, nu mai trage deloc, dar senzorul nu se aprinde. aleXpeed, sa-ti dea Dumnezeu sanatate, la sugestia ta am scos si eu mufa si nu imi venea sa cred ce motor am ). Dupa ce am pus mufa de la filtrul de aer la loc, am scos-o pe aia de la electrovana. Dupa ce am pornit masina, senzorul de la bujii statea aprins, a sesizat lipsa electrovanei, dar masina tot nu tragea. Ma rog, ideea e ca se explica acum aprinderea martorului de bujii in mers (nu mai functioneaza electrovana cum trebuie, masina nu mai are putere si se aprinde martorul). Cat a costat electrovana asta si de unde ai cumparat-o? Ce se intampla daca merg cu mufa de la filtrul de aer scoasa?
Am gasit electrovana la ingaraj, se numeste convertor presiune la ei (producator Pierburg). Am comandat-o, costa 188 lei, era reducere 25%. Am mai gasit de origine cu 461 lei la carfrance. Codul Renault al piesei: 8200 661 490
Last edited by Aragorn; 1 April 2013, 10:32.
Reason: Automerged Doublepost
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment