Incalzire Motor Pe Timp De Iarna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mai mult de 20s-25 e pierdere de timp daca stai. Poate la geruri de -25 de grade sa stai 1min sau ceva de genu.
    Pacco, de ce dai drumul la caldura cu motorul rece? Se va incalzi motorul mai greu, chiar mult mai greu asa. Prelungesti timpul de functionare rece al motorului, ceea ce cred eu trebuie evitat.Eu nu dau drumul la caldura pana nu ajunge la temperatura optima chiar daca asta inseamna cateva min de dardait
    Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

    Comment


    • #17
      Nu merita dardaiala comparativ cu uzura motorului cat tii masina. ;)

      Comment


      • #18
        Astăzi când am plecat, la 10. Am asteptat cel puţin 2 min, după ce am plecat parca statea motorul sa moară. Adică parcă pleca mai greu şi simţeam ca dacă îi dau drumul un pic mai repede la ambreiaj moare... Se comportă aşa oare din cauza ca sunt arse 2 bujii incandescente?

        Comment


        • #19
          Sfatul meu e sa schimbi bujiile. Nu astepta pana se rup. Si daca tot le schimbi, fa bine si schimba-le pe toate. In curand se vor arde si celelalte.
          sigpic

          Comment


          • #20
            aeroterma la 1.5 dci (sau mai bine zis la cea mai mare parte din ele) are un set de rezistente elctrice care sunt amplasate in curentul de aer inaintea radiatorului de incalzire, ceea ce este aproximativ echivalent cu cele 3 bujii calde din incalzitorul de antigel de pe Skoda.
            nu se recomanda la turbo-diesel functionare indelungata la ralenti din motive legate de depuneri de calamina pe paletii turbinei.
            in cazul in care ai nevoie de "carton" sau alte improvizatii pe radiator ar trebui verificat termostatul
            sigpic
            Ambition 1.5 dc

            Comment


            • #21
              Am ramas cam surprins ca s-au ars 2 dintre bujii, masina avand 43.000 km facuti... Aveam in plan sa le schimb doar pe cele 2 defecte si sa le pastrez in continuare pe celelalte 2 funtionale...

              Comment


              • #22
                Aşa cum ţi s-a mai spus, cel mai bine este să le schimbi pe toate cele 4 !

                Cum ar fi să ai un pantof nou într-un picior şi unul purtat în celălalt ?!

                Comment


                • #23
                  De parca masina e om si o intereseaza ca are 2 bujii noi si 2 mai vechi... La cele incandescente chiar nu conteaza daca nu schimbi toate bujiile ca la un benzinar... Daca pui tot de care ai pe masina le schimbi doar pe alea arse, daca pui de altele atunci poate difera unii parametrii, poate 2 se aprind mai intens si 2 nu si ca sa fie toate la fel le schimbi pe toate.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by pacco View Post
                    nu este vorba de anotimp. Lucrul asta e valabil si iarna si vara.
                    Teoretic, nu trebuie forjat motorul pana nu este uns cum trebuie, pana uleiul nu ajunge la temperatura optima. Bineinteles ca nu ai de unde sa stii cand ajunge (doar daca ai ceas), dar macar te poti uita la temperatura apei.
                    Deci, indiferent ca e iarna, vara, ploua sau soare, poti porni motorul si sa pleci direct, dar fara bruscari si accelerari inutile. Mers cat se poate de lin, pana se face ungerea cum trebuie (sau pana ai cel putin 2 linii la temperatura).
                    Daca ai sa citesti in cartea masinii, scrie ceva de genul: "in loc sa incalziti motorul in stationare, conduceti moderat pana cand acesta si-a atins temperatura optima".
                    Eu de obicei pornesc motorul, dau caldura pe maxim, ies din masina si ma apuc de curatat zapada/gheata si pana termin eu in masina este deja foarte cald. Am urcat si am plecat. Daca masina este curata, am dat cheie si am plecat direct, dar nu forjez masina pana nu sar de 2 linii.
                    big like!!!

                    Comment


                    • #25
                      @abc corect !
                      ​​​​​​

                      Comment


                      • #26
                        La diesel e obligatoriu sa fie lasat la relantiv minim un minut pana se lubrifica turbina, dar si sa nu fie oprit imediat dupa ce a fost condus sportiv, pentru a se racii turbina si uleiul. Am condus un caddy 2.0tdi si daca opream motorul cand uleiul avea mai mult de 90 de grade imi spunea sa citesc manualul pt oprirea sigura. E valabil pt toate motoarele turbo. Si nu cred ca nici cele aspirate nu e bime sa fie forjate pana nu ajung la 80,de grade.
                        Last edited by L3on_rgby; 23 November 2013, 23:53.

                        Comment


                        • #27
                          Sigur ca dupa forja indiferent ca e dizal sau benznar, trebuie lasat cateva minute sa ajunga la temp normala de lucru.

                          Cand m-am dus odata acasa la parinti, dupa multa forja mancata la drum (era incins bine) am lasat-o pornita asa vreo 4-5 minute, spre ingrijorarea lu' tata-meu, maaaaa vezi ca-ti fierbe motoru, n-o lasa asa sa mearga pe loc !!! )) Sechele de la Dacia 1300.
                          Mai greu cu explicatiile ca asa racesc motorul, dar a prins-o el in final.

                          Cat despre pornirea la rece la drum, nu trebe nici la turbo dizal sa stai 1-2 minute, in cateva sec uleiul ajunge si la lagarii de la turbina, daca n-ar face asta in scurt timp ai putea spune "pa pa" la turbina. Defapt se mai intampla asta cand se baga ulei prost...
                          Oricum iarna nu cred ca pleaca nimeni instant de pe loc, iti mai freci mainile, mai cureti parbrizul, etc...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Anulare DPF
                          Politica de Securitate Google