Ma deranjeaza f tare consumul la mpi, de 2 ori mai mare ca la dci deasta vreau sa raman la dci.
Logan Face Lift 1.5 Dci 85cp
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Dar nu te deranjeaza mia aia si ceva de euro in plus?Iti zic eu ca ai cam 6 ron la 100 km economie (cum zicea Cezar cu aproximatie) si doar din astia iti recuperezi diferenta de bani!Fa socoteala in cat timp se amortizeaza peste 1000 de euro cand e sa scazi 1.5 euro( hai pune 2 euro ) la fiecare 100 km si asta calculand la pretul motorinei-benzinei de acum...Ca iti garantez ca preturile vor mai creste si atunci se schimba treaba!Eu nu vreau sa te conving de ceva...Decat sa faci balanta corect intre consum-fiabilitate-cost de achizitie-km/an!Faci calcule la sange si o sa vezi deja ca cifrele se schimba chiar daca benzinarul consuma mai mult!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
In primul rand cauta sa cumperi o versiune care sa aiba AC. Sau macar pune-l ca optional.sigpic
Play ManagerLeague
Comment
-
Nimeni nu ia in considerare ca ati recuperezi o parte din dinferenta la vanzarea masinii plus ca o vinzi mult mai usor ...Loganurile se vand greu la SH pt ca is multe si cele pe benzina sunt si mai multe ...Dci sunt mai cautate la SH decat benzina dar destul de rare.
Comment
-
Originally posted by blaze2k View PostNimeni nu ia in considerare ca ati recuperezi o parte din dinferenta la vanzarea masinii plus ca o vinzi mult mai usor ...Loganurile se vand greu la SH pt ca is multe si cele pe benzina sunt si mai multe ...Dci sunt mai cautate la SH decat benzina dar destul de rare.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Cam in dilema asta am intrat si eu cand am cumparat masina dar la maxim 10.000 km cat fac eu intr-un an benzinarul de 1.4 e ce-a mai buna alegere. Consumul nu este chiar de 10 % in oras cum zic unii, depinde si de oras, eu merg cu 8,5 % si 6 in exterior cu AC pornit, poti vedea asta pe topicul dedicat consumurilor. Deci daca nu fac multi kilometrii si vrei totusi putere la motor iti recomand si eu 1.6 16v cu AC neaparat Bafta !
PS : Gandestete asa de diferenta aia in plus 1200 euro cata benzina bagi si te plimbi cu benzinarulsigpic
Comment
-
Originally posted by JoeBikerul View PostAm facut un mic calcul. Pacat ca nu stiu costul reviziilor la dci si mpi pentru un calcul mai exact.
1L benzina - 3.9 lei
1L motorina - 4.2 lei
1E = 3.6059 RON
km parcusi 1 an = 15000km
Motorizare Pret EUR Pret RON
Preference 1.4 MPI 75 CP 7100 EUR 25119.80 RON
Preference 1.6 MPI 90 CP 7500 EUR 26535.00 RON
Preference 1.5 dCi 85 CP 9150 EUR 32372.70 RON
Consum Ciclu complet (l/100km) Ciclu urban (l/100km) Ciclu extra-urban (l/100km)
Preference 1.4 MPI 75 CP 6.9 9.6 5.5
Preference 1.6 MPI 90 CP 7.3 10 5.9
Preference 1.5 dCi 85 CP 4.6 5.3 4.2
Cost unui plin de combustibil
Preference 1.4 MPI 75 CP 50L*3.9RON = 195RON
Preference 1.6 MPI 90 CP 50L*3.9ROn = 195RON
Preference 1.5 dCi 85 CP 50L*4.2ROn = 210RON
Consum 1 an (15000km)
Preference 1.4 MPI 75 CP (9.6*15000)/100 = 1440L
Preference 1.6 MPI 90 CP (10*15000)/100 = 1500L
Preference 1.5 dCi 85 CP (5.3*15000)/100 = 795L
Pret Consum 1 An
Preference 1.4 MPI 75 CP 1440L*3.9RON = 5616RON
Preference 1.6 MPI 90 CP 1500L*3.9RON = 5850RON
Preference 1.5 dCi 85 CP 795L*4.2RON = 3339RON
Diferenta Pret Consum DCI RON EUR
Preference 1.4 MPI 75 CP 2277 RON\an\15000km 632,5
.
Cu masina mergi atat extra cat si intraurban
Deci corect ar fi (6.9 * 15000)/100=1035 (pt 1.4)
Iar dci (4.6 * 15000)/100=690
asa ca mpi iti ia din buzunar pe an: 1035 * 3.9= 4036.5 , iar dci : 690 * 4.2=2898.
Diferenta intre cele 2 motorizari este de 1138.5 pe an. ( la consum).
Apoi intervin reziviile care sunt mai dese.....nu mai fac calcule ca tampesc
@blaze2k : este strict parerea ta, si s-ar putea sa nu corespunda cu realitatea.
Iar daca ar fi sa facem socoteala doar la extraurban, diferenta intre dci si 1.4 este de doar 600 ron anual ( asta fara sa luam in considerare reviziile).
Deci recuperezi 2000 euro ( aproximativ 7000 ron in 11 ani.
Dar e irelevant, caci masina o folosesti in regim MIXT.
deci recuperezi acei 7000 ron, in 6 ani. Dupa acei 6 ani, masina devine economica ( pana in perioada aceea, doar ti-ai recuperat banii "investiti").- fara a pune reviziile la socoteala.Last edited by Seba; 8 September 2008, 16:46.
Comment
-
Pai a vrut cumnuatumeu sa-si cumpere un logan SH dci in stare buna si nu a gasit aproape nimica doar dalea chele in rest benzinare , pana la urma a luat un ambition 1.6 si daca te uiti atent pe forum majoritatea loganurilor sh sunt benzinare.Cat despre economie depinde cati km faci sau cat timp ti masina pana la urma se amoritizeaza diferenta mai ales daca mai iei motorina de la pompa pe sub mana cu 30-35 ) Plus ca mi se pare dci de 70cai mult mai placut de condus la drum lung decat 1.4 daca mergi intr-un concediu cu familia sau ceva ca sa nu mai zic ca daca arunci boarfe in ea mai calumea deja simti ca se taraie.Last edited by blaze2k; 8 September 2008, 17:41.
Comment
-
Subiectul nostru este altul nu "diesel vs benzina"!Deci va rog veniti cu cifre si detalii nu subiectivisme ca va sterg posturile!Omul vrea sa stie ceva...Si in primul rand conteaza banii!Un lucru e clar, din ce spune reiese ca nu e rentabil Dci-ul in cazul lui!Nu luam in discutie cum se vinde sau cum NU se vinde din moment ce masina nici macar nu exista!Poate masina nu se va vinde...Poate masina se va dona...Poate, poate!Prea multe variabile!Un lucru e clar: e o diferenta de bani in plus care daca nu mergi destul cu masina nu-ti vei recapata investitia deloc cu atat mai mult daca vinzi masina mai repede!Asta nu e un criteriu!Cifre va rog!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
M-am hotarat raman la dci 85cp. S-a deviat mult de la ideea principala. Masina e ca si cum as primi-o cadou. Deci nu se pune pretul de start al masinii. Stiu ca consuma putin, revizia e ceva mai scumpa decat la un mpi si se face mai des si lansarea va avea la avea loc in aproximativ o luna. Am aflat informatiile pe care le doream. Multumesc pentru ajutor, revin cu parereri dupa ce intru in posesie.
Comment
Comment