Originally posted by ionut.t
View Post
Zgomot Anormal Peste Sunetul Motorului
Collapse
X
-
Revenind la zgomotul descris de cineva mai sus ca tac tac tac pauza tac tac tac. Asa fac absolut toate dci-urile cel putin alea de 1.5. Am auzit sunetul asta la Logan, 70, 85 CP, clio, Megane. Si asa cum a spus cineva apar dupa ce ai mers mai turat si revine motorul la ralanti. Pe mine asta nu ma deranjeaza.1.5 dci 2008; 1.2 16V GPL 2014
Comment
-
Si la mine am auzit acelasi zgomot ,parca ar fi rafala de mitraliera ,cam 3 la numar,in schimb am observat o chestie tare interesanta din care am tras concluzia ca acel tzacanit are la baza ceva electronic si sa va spun de ce:intr-o zi in momentul in care am auzit acel tzacanit ,in mod involuntar am stins farurile si .......surpriza: tzacanitul a disparut complet. Am repetat "figura " de vre-o cateva ori si si a mers,altadata nu a disparut complet dar i-a luat din intensitate.Oare are legatura cu consumatorii electrici? Voi ce parere aveti? I s-a mai intamplat la cineva lucrul asta?Astept raspunsuri si opinii?Multumesc!!
Comment
-
Originally posted by raduSB View PostSi eu am acel tacanit. Tocmai ca la rece chiar nu se aude. Eu cred ca sunetul este produs de injectoare (valvele din interiorul lor). O posibila cauza ar fii motorina care nu ar fii suficient de 'grasa' sa asigure ungerea necesara ...de ce, pt ca in frana de motor (consum 0 => valvele din injectoare sunt inchise, nu lucreaza) acel tacanit dispare complet!
Asta e fix parerea mea, nu sariti pe mine!!!
Tind sa cred ca problema mea nu este aceeasi ca la majoritatea, "asa face toate" pt ca:
*sunetul nu se aude deloc la relanti, si f slab la accelerare spre 4000rpm pe loc, in "gol"
*masina deja are 100mii km si pana acum nu a facut asa, daca era sa faca de la inceput atunci o "preluam" de la fostul proprietar cu acea "tzacaneala"
*masina porneste bine de la prima cheie
*uneori la drum lung se mai depune pe bara spate "funigine" de la toba,toba nefiind sparta
Am citat mesajul lui RaduSb pt ca , ce scrie el se manifesta la mine, si anume la vale, in frana de motor fara sa accelerez sunetul nu se mai aude absolut deloc.
In plus simptomele ar fi:
* "tzacanit" enervant, pronuntat, omniprezent nu doar ceva "ce poate fi ignorat", in special cand se incalzeste motorul dupa sute de km de mers. Acest zgomot creste proportional in frecventa si zgomot atunci cand turez motorul pt a schimba viteza, dar de auzit se aude practic continuu si la 1500rpm si la 2000,mai slab, si creste in "zgomot" si devine enervant de la 2500in sus spre 3000.
Ce pareri aveti?
injectoarele?cat costa un test de inj la service?Last edited by lord_wader; 14 September 2009, 10:19.
Comment
-
aceeasi problema am depistat-o si eu azi dimineata cand am plecat la servici.ieri am facut prima revizie si azi dimineata am vrut sa ascult motoru.tot drumu am avut tacanitul respectiv din partea dreapta plus un zgomot ciudat la relanti.cand e rece motorul se aude ca un motor de octavia.adica mai tare ca de obicei.zgomotul din dreapta e ca de tacheti.eram chitit sa il sun pe mesteru de la dacoserv sa-l intreb care e problema insa m-am linistit dupa ce am citit posturile voastre.am sa merg pe "burta" si eu ca altceva nu pot face.cu siguranta cei de la dacoserv vor spune ca "asa face toate"
mentionez ca ieri,la revizie, am pus-o si pe tester si nu avea nici o problema.
Comment
-
Cam din partea dreapta se aude si la mine, dar nu stiu daca e aceeasi problema ca si la voi.
Daca ati citit postul meu de mai sus ati vazut ca masina are 100mii km si pana acum nu s a auzit nimic, vreo 25mii km de cand o am. La mine cand merg mai mult de 50-100km continuu se aude naspa rau, e ca un sunet de avans de dacie, doar ca e destul de pronuntat si iti da impresia ca nu mai ajungi acasa cu masina. De asta va intrebam cat costa un "test de injectoare" la service . Ma gandesc ca la mine sa nu fie injectoarele problema, vad ca la voi la majoritatea nu e asa de grav.
Cand se duc injectoarele cum se manifesta masina? Si in ritmul asta la cati km sa ma mai astept daca nu merg la service? Se poate agrava pana la "stricaciune totala de injectoare" sau merge asa masina, asta in caz ca sunt inject. de vina?
Comment
-
Stati linistiti cu totii, nu este nicio problema. Acest sistem de injectie nu prezinta regulator de presiune pe rampa comuna. De acee la diferentele bruste e presiune din rampa (revenira din turatii la ralanti), injectoarele fac niste corectii. Este un zgomot normal de functionare al motorului. In principiu acel zgomot se aude de maxim 5 ori apoi dispare. Reapare dupa o alta revenite din turatie mare. Sistemul Bosch este conceput altfel. Pe rampa comuna exista un regulator de presiune. Descarcarea se face mult mai rapid. La delphi regulatorul se gaseste in pompa de inalta presiune. Presiune coboara un pic mai greu.
Comment
-
Originally posted by adicata2003 View Post.Stati linistiti cu totii, nu este nicio problema. Acest sistem de injectie nu prezinta regulator de presiune pe rampa comuna. De acee la diferentele bruste e presiune din rampa (revenira din turatii la ralanti), injectoarele fac niste corectii. Este un zgomot normal de functionare al motorului. In principiu acel zgomot se aude de maxim 5 ori apoi dispare. Reapare dupa o alta revenite din turatie mare. Sistemul Bosch este conceput altfel. Pe rampa comuna exista un regulator de presiune. Descarcarea se face mult mai rapid. La delphi regulatorul se gaseste in pompa de inalta presiune. Presiune coboara un pic mai greu.
Comment
-
eu am un symbol dci de 85cp si acelasi tacanit ca de mitraliera cam de pe la 3000 km l-am remarcat acum am 14.000km,numai la relanti cind e calda.Acum m-am mai linistit cind vad ca apare destul de des.(primele dati am crezut ca sunt eu paranoic si mi se pare)
Comment
-
Originally posted by ropo View Posteu am un symbol dci de 85cp si acelasi tacanit ca de mitraliera cam de pe la 3000 km l-am remarcat acum am 14.000km,numai la relanti cind e calda.Acum m-am mai linistit cind vad ca apare destul de des.(primele dati am crezut ca sunt eu paranoic si mi se pare)
Deci aveti grija, toti mecanicii inclusiv la reprezentata recomanda remedierea imediata a problemei injectorului/relor. Mie mi au spus ca "tzacaneala " e doar inceputul. Daca prima data cand am postat, acum cateva zile , masina pornea din prima cheie, ei bine in numai 4-5zile deja pornea cu greu la a 2a cheie.
Am rezolvat problema prin repararea injectorului. Pilitura au gasit f putina in filtru de motorina, 2-3 aschii mici de marimea unei scame mici. Chiar mi a zis mecanicu, ca sunt norocos, el se astepta sa fie filtru plin de asa ceva mai ales ca dadea puternic pe retur. Norocul meu, filtru abia il schimbasem de 2sapt, deci a ramas acelasi. Probabil pe viitor vor mai aparea probleme la injectoare, asa am fost avertizat, solutia cea mai buna evident e inlocuirea totala, +pompa,etc
Deci cum spuneam injectorul a fost testat la un aparat EPS 200, apoi reparat si testat pe banc. Daca intereseaza pe cineva sau detine informatiile necesare interpretarii testului cu "EPS200" o sa le pun aici. Sunt in total 7indicatori.
Ceea ce "m a dezamagit" e faptul ca i am intrebat daca trebuie "rescris codul inj in calculatorul masinii" si a zis seful service-ului ca nu mai trebuie pt ca nu au modificat pozitia, dar daca vreau neaparat sa ma dau niste bani in plus o pot face. Nu stiu ce sa zic... ce probleme pot apare?si daca se poate face acest lucru ulterior .
Totodata tin sa multumesc celor care mi au trimis mesaje private cu informatii de ajutor. Acum masina merge bine, dupa 200km nu se mai aude nimic, porneste ca noua, consum la fel, 4.5.
Comment
-
Zgomot
Si la mine exista aceeasi problema. Am logan prestige fabricatie 11.2008 deci modelul cu facelift si motorul de 85 de cai. Zgomotul a aparut la mine dupa primii 5-6000 de km. Acu am 25000. Am descoperit de la ce e pe la 18000. Am fost si la service autocobalcescu, cel de pe splai(ala nou), unde din pacate am dat de un inginer cam tampit si foarte inchis la minte. Problema este de la o componenta ( cea de vacuum parca, cea in care intra cele 2 furtune din motor) plasata pe tabla dinspre habitaclu. Este prinsa pe tabla cu 2 suruburi fara nici un fel de amortizare. Acea componenta, zic eu s-a dereglat sau e ea prost facuta, produce un zgomot de tacanit care este transmis in tabla si care propaga mai departe in habitaclu. Inginerul ala nu a vrut sa-si bata capul prea mult si sa gaseasca o solutie. Nici eu nu am gasit inca o solutie. M-am gandit ca trebuie sa incerc cu o piesa noua sa vad daca scoate acelasi zgomot dar nu am avut timp sa ma ocup.
Pe mine unul ma dispera zgomotul acela.
Comment
-
foarte interesante discutiile de aici si parerile voastre.
eu am un dci 85 cp,am 46000 km facuti in 14 luni si am aceleasi zgomote ca si voi,se aude tacanitul in special la relanti cand motorul este incalzit.
cred totusi k am sa merg la o verificare la auto-europa timisoara si am sa revin cu 'diagnostiucul'.
o zi buna tuturor.
Comment
Comment