eu m-am pus saptamana trecuta cu mareom cand ne-am intors de la arad de la intalnirea comuna. eu pe dci85, jiji pe 16v. pe repriza in panta la 130 mi-a dat un fum de in 30 de secunde era sa nu-l mai vad. si pedala diozalului era in radiator. am incercat si tr5 si tr4 pe repriza, te arde 16v-ul daca-i dai benzina de nu te aduni. intr-adevar, cuplu pt 1000 de ture, de la 2000 la 3000 dar la 3500 deja ti se arata unde ti-e locul...
iar puterea aia constanta in orice moment, aia e un porumbel foarte frumos scapat de cineva la care nu ma asteptam. daca graficul de putere e o curba, nu o dreapta orizontala, mie bunul simt tehnic imi spune ca puterea nu e constanta.
in alta ordine de idei, nu am deschis fisierul atasat de cezar, am facut eu un excel cu rapoartele cutiilor si bazat pe curbele de cuplu date de constructor, la roata (adica acolo unde ne intereseaza de fapt), 16v face dizalul dupa 4200rpm, scheiss egal de cuplul si turatia dizalului. de la 4000 in sus il bate. culmea, la dizal orice schimbare de treapta dincolo de 4000rpm se traduce prin pierdere de cuplu la roata, deci bye bye acceleratie. e doar o senzatie ca motorul trage iar cronometrul de la iveco tinde sa-mi dea dreptate ca inclusiv pe reprize, dci ia bataie de la mpi. doar la consum il bate de nu se vede benzinarul. revenind la limitarea de turatie, nici dizalul nu are viteza maxima la turatia maxima. foarte posibil si chiar necesar ca dupa resoftare dci sa urce cativa km/h pe ceas, pt ca av avea suficient cuplu/suficiente putere sa se invarta mai repede, deci sa miste masina mai rapid.
iar puterea aia constanta in orice moment, aia e un porumbel foarte frumos scapat de cineva la care nu ma asteptam. daca graficul de putere e o curba, nu o dreapta orizontala, mie bunul simt tehnic imi spune ca puterea nu e constanta.
in alta ordine de idei, nu am deschis fisierul atasat de cezar, am facut eu un excel cu rapoartele cutiilor si bazat pe curbele de cuplu date de constructor, la roata (adica acolo unde ne intereseaza de fapt), 16v face dizalul dupa 4200rpm, scheiss egal de cuplul si turatia dizalului. de la 4000 in sus il bate. culmea, la dizal orice schimbare de treapta dincolo de 4000rpm se traduce prin pierdere de cuplu la roata, deci bye bye acceleratie. e doar o senzatie ca motorul trage iar cronometrul de la iveco tinde sa-mi dea dreptate ca inclusiv pe reprize, dci ia bataie de la mpi. doar la consum il bate de nu se vede benzinarul. revenind la limitarea de turatie, nici dizalul nu are viteza maxima la turatia maxima. foarte posibil si chiar necesar ca dupa resoftare dci sa urce cativa km/h pe ceas, pt ca av avea suficient cuplu/suficiente putere sa se invarta mai repede, deci sa miste masina mai rapid.












Comment