M-am gandit sa deschid un fir separat pentru problema pe care am mai ridicat-o in zona de Logan 2. Dar astazi s-a intamplat ceva care m-a facut sa cred altceva.
Datele problemei: dCi Euro 5, 90 CP
La o anumita perioada de timp de la pornire si rulare, incepe sa intre in habitaclu un miros distinct, prin aerisirea configurata sa aduca aer din afara (indiferent daca este pe AC sau incalzire).
Ce miros? Pai eu initial am crezut ca este de la resturile vegetale care primavara sau vara se strang in zona stergatoarelor si cand le indepartezi, unele ajung sub capota. De acolo, fie in zona scutului termic (peretele de foc). Fie direct in zona de admisie a aerisirii, trecand cumva prin grila. Sau poate mai treci cu masina printr-o gramada de frunze sau petale si ele intra pe dedesubt... cumva. Si, caldura generata de motor le "arde" cumva si incepe sa miroasa in habitaclu a ceva. Nu este fum. Pare un amestec de seminte de floarea soarelui prajite, .... din gama asta de mirosuri. De aia am crezut ca este de la polen, petale, seminte, etc.
Pana in seara asta cand a trecut pe langa mine pe o straduta un alt diesel, n-am retinut marca, eram zgribulit de ploaie. Iar mirosul lasat de acest diesel (n-ar fi exclus sa fi fost un Renault) a fost exact ca mirosul care intra in habitaclul meu. Moment in care m-am gandit ca fie omul asta avea aceleasi resturi vegetale ca mine prin zona motorului, a peretelui de foc, a aerisirii, .... sau cauza este cu totul alta.
Dupa ce pornesc motorul, nimic nu miroase in jurul masinii si nici sub capota. In fapt, si dupa un drum lung, nu miroase nimic sub capota. Voi pune o poza a motorului si a diferitelor zone de acolo cand se va lumina in weekend si apare soarele. Mirosul, cand apare, nu dureaza restul drumului, la un moment dat se opreste si cred ca reporneste dupa o perioada. Deci s-ar putea sa nu fie un smoc de petale arse de ceva.
Acest miros nu s-a modificat nici dupa schimbarea uleiului si a filtrelor la revizie.
Am schimbat filtrul de habitaclu si situatia s-a imbunatatit. Dar cred ca n-a durat decat vreo 2 luni dupa care a reaparut. Poate ca stratul de carbon din filtru se saturase si nu mai actiona.
Daca este o usoara defectiune si sare ulei din motor pe diferite componente incinse? Voi pune poze dar nu am nicio picatura de ulei sub masina iar sub capota este destul de curat. Nivelul de ulei este la maximum si a ramas asa cum a iesit din service.
Sa fie miros de antigel ars? Antigelul a fost schimbat acum un an si pana acum 2 luni, nu am completat deloc. Iar atunci am pus vreo 50 ml. Acum doua zile m-am uitat din nou si nivelul scazuse in bol cu vreo 10 mm fata de nivelul meu reper, dar erau 0 C afara iar cand completasem erau peste 15C. Poate ca diferenta de nivel era de la contractia termica a lichidului. N-am vazut niciodata spuma in ulei iar pe joja n-am vazut alte culori ciudate. Doar ulei negru ca smoala (de diesel).... ELF Fulltech FE DPF.
Daca este miros de la EGR care foloseste combustibil pentru a arde inca o data gazele de esapament? Folosesc doar motorina Lukoil cu aditiv pentru curatarea injectoarelor. Super Diesel. Voi incerca sa schimb motorina doar pentru a confirma daca mirosul apare din aceasta cauza. Ar explica de ce apare si dispare si niciodata cand motorul este rece.
Sa fie mirosul de la ciclul de regenerare al filtrului de particule? Din cate stiu, Renault are si un ciclu de regenerare in regim urban. Nu se mai limiteaza la schema veche de mers pe autostrada cu peste 2000 de turatii nu stiu cat timp. Mirosul apare si in regim urban dar si de extra/autostrada.
Am AC manual. Parca am citit undeva aici pe forum, cred ca Torquemada explica faptul ca la un AC automat, s-ar inchide valva de introducere aer in habitaclu daca s-ar afla intr-un anume regim. Oare sa stie cand face ceva EGR/regen DPF si inchide fluxul de aer?
Datele problemei: dCi Euro 5, 90 CP
La o anumita perioada de timp de la pornire si rulare, incepe sa intre in habitaclu un miros distinct, prin aerisirea configurata sa aduca aer din afara (indiferent daca este pe AC sau incalzire).
Ce miros? Pai eu initial am crezut ca este de la resturile vegetale care primavara sau vara se strang in zona stergatoarelor si cand le indepartezi, unele ajung sub capota. De acolo, fie in zona scutului termic (peretele de foc). Fie direct in zona de admisie a aerisirii, trecand cumva prin grila. Sau poate mai treci cu masina printr-o gramada de frunze sau petale si ele intra pe dedesubt... cumva. Si, caldura generata de motor le "arde" cumva si incepe sa miroasa in habitaclu a ceva. Nu este fum. Pare un amestec de seminte de floarea soarelui prajite, .... din gama asta de mirosuri. De aia am crezut ca este de la polen, petale, seminte, etc.
Pana in seara asta cand a trecut pe langa mine pe o straduta un alt diesel, n-am retinut marca, eram zgribulit de ploaie. Iar mirosul lasat de acest diesel (n-ar fi exclus sa fi fost un Renault) a fost exact ca mirosul care intra in habitaclul meu. Moment in care m-am gandit ca fie omul asta avea aceleasi resturi vegetale ca mine prin zona motorului, a peretelui de foc, a aerisirii, .... sau cauza este cu totul alta.
Dupa ce pornesc motorul, nimic nu miroase in jurul masinii si nici sub capota. In fapt, si dupa un drum lung, nu miroase nimic sub capota. Voi pune o poza a motorului si a diferitelor zone de acolo cand se va lumina in weekend si apare soarele. Mirosul, cand apare, nu dureaza restul drumului, la un moment dat se opreste si cred ca reporneste dupa o perioada. Deci s-ar putea sa nu fie un smoc de petale arse de ceva.
Acest miros nu s-a modificat nici dupa schimbarea uleiului si a filtrelor la revizie.
Am schimbat filtrul de habitaclu si situatia s-a imbunatatit. Dar cred ca n-a durat decat vreo 2 luni dupa care a reaparut. Poate ca stratul de carbon din filtru se saturase si nu mai actiona.
Daca este o usoara defectiune si sare ulei din motor pe diferite componente incinse? Voi pune poze dar nu am nicio picatura de ulei sub masina iar sub capota este destul de curat. Nivelul de ulei este la maximum si a ramas asa cum a iesit din service.
Sa fie miros de antigel ars? Antigelul a fost schimbat acum un an si pana acum 2 luni, nu am completat deloc. Iar atunci am pus vreo 50 ml. Acum doua zile m-am uitat din nou si nivelul scazuse in bol cu vreo 10 mm fata de nivelul meu reper, dar erau 0 C afara iar cand completasem erau peste 15C. Poate ca diferenta de nivel era de la contractia termica a lichidului. N-am vazut niciodata spuma in ulei iar pe joja n-am vazut alte culori ciudate. Doar ulei negru ca smoala (de diesel).... ELF Fulltech FE DPF.
Daca este miros de la EGR care foloseste combustibil pentru a arde inca o data gazele de esapament? Folosesc doar motorina Lukoil cu aditiv pentru curatarea injectoarelor. Super Diesel. Voi incerca sa schimb motorina doar pentru a confirma daca mirosul apare din aceasta cauza. Ar explica de ce apare si dispare si niciodata cand motorul este rece.
Sa fie mirosul de la ciclul de regenerare al filtrului de particule? Din cate stiu, Renault are si un ciclu de regenerare in regim urban. Nu se mai limiteaza la schema veche de mers pe autostrada cu peste 2000 de turatii nu stiu cat timp. Mirosul apare si in regim urban dar si de extra/autostrada.
Am AC manual. Parca am citit undeva aici pe forum, cred ca Torquemada explica faptul ca la un AC automat, s-ar inchide valva de introducere aer in habitaclu daca s-ar afla intr-un anume regim. Oare sa stie cand face ceva EGR/regen DPF si inchide fluxul de aer?
Comment