If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
4) E doar un Logan cu garda mai mare. Asta este maxima zilei. Aproximativ 25% din piese sunt comune cu Loganul (si astea in mare parte la interior, etc), restul de 75% sunt NOI. Cum poate sa fie cam aceeasi masina...imi scapa. Daca asta este la fel cu Loganul, Audi Q5 / Mercedes GLK ce sunt ? Doar impart platforma cu fratii "mai mici" in varianta sedan, Audi A4 respectiv C Klasse. Dar nu dom'le, e Audi/Mercedes, e "teava".
Aici sunt de acord, nu se poate spune ca este un logan suprainaltat, mai exact, nu se poate face asa ceva cu loganul.
Am fost si eu la test drive cu Duster-ul (1.5 dci 110 cp, versiunea full).
Impresii bune:
1. Confortul scaunelor - sunt mai moi decat la Logan.
2. Frane.
3. Directie.
4. Suspensii.
5. Roti mai mari si mai late.
Impresii slabe:
1. Cutia in 6 trepte - criminala in oras pentru diesel.
2. Pozitia de conducere - prea inalta (limiteaza vizibilitatea la ceasurile de bord, indiferent cat te chinui sa reglezi).
3. Zgomote interioare (motor, tren de rulare) prea mari (cred ca are mai multe compartimente mascate, care intra in rezonanta).
4. Dezbaterea telescoapelor cred ca asigura o trecere destul de buna peste obstacole destul de mari, dar nu mi se pare ca masina e un SUV (in noroi inghetat si combinat cu zapada cred ca ar avea probleme; pentru urcat pe Semenic, Valiug, Crivaia, Garana - aviz banatenilor e ok. Parca as incadra-o in categoria CUV.
5. Pret mult prea mare (la dci-ul de 110 cp) pentru ce ofera.
Concluzie: desi in general masina e ok, cred ca urmatoarele 6 luni vor oferi mai multe impresii, inclusiv asupra calitatii si pretului.
The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson
Am facut sambata un test cu Duster 1,5 DCI 85Cp am ramas placut surprins de tinuta de drum a masinii , scaunele sunt mai confortabile , suspenisa e un pic rigida dar e ok pentru ca masina sta destul de bine pe curbe , iar interiorul cu piele si acele ornamente vopsite arata chiar bine ...singura varianta care merita este cea full , celelalte nivele de echipare sunt urate rau de tot
In viaţă risipim ani, iar la moarte cerşim clipe...
sigpic
L-am testat ieri si sincer ca nu m-a convins! M-a deranjat in primul rand faptul ca la dealerul la care am ajuns eu aveau o singura masina de test si am asteptatmai mult de o ora pana am reusit sa il testez. In al doilea rand mi se pare penibil sa lansezi un SUV 4x4 si sa ai la test doar varianta 4x2. O nota proasta la organizare pt Dacia din acest pct. de vedere.
Per ansamblu masina nu este una rea. Va fi cu siguranta fiabila deoarece mecanica este aceeasi ca la Logan si pana la urma, la o masina 4x4 fiabilitatea este deosebit de importanta. Pe langa acest aspect am apreciat urmatoarele plusuri sau minusuri:
+ Designul exterior: masina place estetic si pot spune ca este o reusita din acest pct de vedere.
+ Confort: pozitia la volan este mai buna ca la Logan/Sandero si asta deoarece masina este mai inalta, iar scaunul se poate cobora mai jos(nu stiu daca scaunele sunt altele, dar se sta mai bine). Acest lucru nu iti mai da senzatia aia ca stai cocotat artificial.
+ Au inbunatatit unele detalii la interior: usile spate au difuzoare (desi au disparut cele de la luneta) si manere de prindere la fel ca in fata, manerele usilor sunt mai de calitate/mai inchegate ca la Logan, ceasurile de bord sunt mai frumoase, exista filtru de praf din fabrica. Volanul imbracat in piele este superb.
+ Greutatea redusa: Ajuta foarte mult motorul de 85 cp.
+ Suspensia spate independenta si suspensia in general: filtreaza foarte bine denivelarile.
+ Pare bine antifonata, dar na... era noua (parca asa mi s-a parut si Loganul meu la inceput).
- Materialele din interior: din pacate plasticul este la fel de tare ca si la Logan. In max. 2 ani de la drumurile noastre vor aparea cu siguranta greieri.
- Finisarea interiorului: am observat cateva lufturi atat la nivelul bordului, cat si in portbagaj. Din unele pct. de vedere este mai prost finisat ca Loganul.
- Am mai observat un fenomen care la Logan lipseste, atunci cand se ruleaza pe drumuri pietruit,e rotile arunca pietre sub masina si totul se transforma intr-o grindina pe tabla. Probabil datorita inaltimii, nu-mi explic.
- Portbagajul si hayonul sunt prost antifonate: pt pasagerii din spate este mai nsaol deoarece pe drumuri mai urate hayonul si probabil cricul care este prins direct pe tabla produc zgomote. Din fata nu se aude.
- Cutia de viteze de la diesel, desi este mai scurta, este oarecum imprecisa si intra greu in R.
Concluzii: Masina are un pret corect pt ce ofera, cu toate ca se putea si mai bine, si este imbatabila la raportul calitate/pret pt cine are cu adevarat nevoie de un SUV 4x4 cu caracteristici bune Off-Road. In rest pot spune ca este putin supraapreciata si nu vad de ce ai da 18.000E pe o astfel de masina daca nu ai neaparata nevoie de un SUV si la banii astia exista Megane, Astra, Focus, Golf etc. Motorul de 85 cp il recomand doar pt variantele inferioare de echipare - mai usoare. Pe Laureatul testat, desi avea zvac si era ok in oras, la drum intins in depasiri isi arata limitele (doar un pic mai bine ca 1.4 de 75 pe Logan Laureate).
Adaug si cateva poze deoarece imaginile fac cat o mie de cuvinte.
P.S.: Am postat acelasi comentariu si pe DC deaceea imaginile au marca.
spune-mi insa ceva. de ce cineva care s-ar orienta spre un crossover compact [gen Duster] ar lua in calcul Megane, Astra, Focus, Golf, dupa cum enumerai tu? niciuna dintre masini nu satisfac in nici un fel nevoia de 4x4 sau chiar si 4x2 cu garda respectiva la sol si suspensia.
toate enumerate de tine sunt hatchback-uri, unele cu variante break, nicicare nu sunt crossovere.
imi place ca ai punctat totul exact cum este...sunt de aceeasi parere!si eu am observat lufturile respective si imi pare rau ca nu ai pozat si la portbagaj plasticul din zona cricului se termina cu 2 cm inainte de normal...este un luft urias acolo,ma refer la imbinarea peretilor interiori,zona stopului!pe mine m-au dezamagit aceste lucruri,cum sa dau 15-18.ooo euro pe asa ceva!?
@bro eu am spus asa "nu vad de ce ai da 18.000E pe o astfel de masina daca nu ai neaparata nevoie de un SUV". Si ma dau exemplu pe mine, daca merg 80% in oras de ce as da 18.000E pe Duster cand la banii astia imi pot lua un Megane cu PDG care este mai bine finisat si mai confortabil. Ok, daca locuiesc intr-o zona rurala sau montana, sunt padurar, obisnuiesc sa fac drumetii pe drumuri dificile plus alte situatii de genul asta si necesitatea unui SUV/crossover se impune atunci da, Duster este solutia ideala pt ca are garda la sol mare, un sistem 4x4 performant, pret de achizitie mic raportat la concurenta si intretinerea accesibila. Sper ca acum ai inteles ce am vrut sa spun.
foarte de acord cu tine. si revin cu intrebarea, reformulata: "daca n-ai avea musai nevoie de SUV, de ce ti-ai dori vreodata sa-i cumperi unul?"
cred ca deja am spus asta de atata ori ca m-am saturat eu si cu siguranta am exasperat multi useri. masinile se cumpara dupa nevoi, nu dupa look si moda. e cool sa ai SUV 4x4, sa incurci traficul si-asa infernal si sa parchezi pe 2 locuri? si asta cat timp il folosesti doar in oras? poti sa-ti cumperi asa ceva, sunt banii tai, deci dreptul tau. dar mi se pare absurd.
un SUV 4x4 [orice sigla ar avea pe capota] isi va cumpara cineva pentru ca are nevoie de asa ceva si nu are ce face cu acel Megane de care zici tu, indiferent ca e din multe privinte superior. dintr-o singura privinta, de data asta eliminatorie, e inferior: nu e SUV 4x4. si adio Megane.
in aceeasi ordine de idei, un Megane isi va lua cineva care nu are nevoie sa se bage pe aratura cu masina si sa aiba apoi cea mai mica pretentie sa mai si iasa de acolo. intelegi foarte bine incotro bat, nu-i asa?
de aceea mi se pare absurd sa compari masini din clase atat de diferite. s-ar putea sa ai nevoie de un sedan dar sa faci compromisul la un hatchback mai spatios. dar sa ai nevoie de casa cu gradina si sa vizitezi garsoniere cu o camera, e aiurea.
din punctul meu de vedere e la fel de valabil in cazul Duster vs .... Maibach, de ce nu. poate fi el helicopter cu reactoare nucleare-n fund, daca nu-i destinat ariei de exploatare de care ai tu nevoie, ciuciu.
"un SUV 4x4 [orice sigla ar avea pe capota] isi va cumpara cineva pentru ca are nevoie de asa ceva si nu are ce face cu acel Megane de care zici tu, indiferent ca e din multe privinte superior. dintr-o singura privinta, de data asta eliminatorie, e inferior: nu e SUV 4x4. si adio Megane."
Asa ar trebui sa fie. Dar sunt n persoane care-si iau SUV si merg doar prin oras. La noi e efectul ala de turma si acum o sa apara o multime de Duster-uri, care nu fac altceva decat sa ocupe 2 locuri de parcare. Asta e romanul!
Ce sa zicem ? Pare mult mai interesant ca Duster si probabil si este mai bun dar te-ai uitat bine la pret ?
Cel mai ieftin 4WD - 21500
Cel mai ieftin 4WD CRDI - 24000
Ti se pare asa apropiat de Duster ? La 16000-16500 ai un Duster ~ full, 1.5 dCI 110CP 4x4. Daca vrei benzina 4x2 poti sa il ai si la < 11 000. Diferenta de pret pana la IX35-ul ala este URIASA, nu e vorba de cateva procente, e vorba de multe mii de euro, nu are niciun sens comparatia.
E un fel de a spune "de ce ti-ai luat Logan la 10 000 euro cand mai puneai 8000 si iti luai ceva mult mai bun"...
foarte de acord cu tine. si revin cu intrebarea, reformulata: "daca n-ai avea musai nevoie de SUV, de ce ti-ai dori vreodata sa-i cumperi unul?"
In primul rand ca nu vreau sa crezi ca dau nastere unei polemici. Eu o vad ca pe o discutie constructiva.
Dacia spune despre Duster asa: Dacia Duster este un veritabil 4x4, robust si fiabil destinat tuturor categoriilor de clienti. In varianta 4x2 (pana la urma si cea pe care am avut-o la test) eu zic ca nu mai este un off-roader veritabil si cred ca sunt indreptatit sa-l compar cu o gama mai larga de masini. Un Duster 4X2, Laureate, 1.5dci 110 FULL (fara tap. piele si garantie ext.) costa aprox. 15.200E. Un Megane 3 echipat similar costa 16.250E, un Opel Astra Clasic 3 15.500E si poate mai sunt si altele. In cazul asta cred ca apar 2 intrebari:
1. Alegi un crossover care ofera o garda la sol marita, o pozitie la volan inalta + o vizibilitate mai buna, un spatiu de incarcare mai mare si intretinere mai ieftina.
2. Alegi o masina careia ii lipsesc calitatile de mai sus dar are un confort mai bun, finisaje de calitate, materiale mai bune si mai durabile, ergonomie mai buna, optiuni mai complexe etc.
Si fiecare isi alege ce vrea...
P.S.: Nu sunt nici un contestatar Duster, nici avocatul altor marci. Privesc totul cu ochii unui client care vrea plus valoare pt banii sai. Si da, sunt multumit de Loganul din dotare, deci nu sunt un frustrat ca isi doreste o masina straina.
L.E.: Repet, in varianta 4X4 Duster este imbatabil la raportul/calitate pret, practic cea mai buna solutie offroad sub 20.000E de pe piata.
tu ai expus prea bine problema aici....intr-adevar,la preturile alea si eu imi pun semne de intrebare,dar un laureate 1.6 16v 4x2 costa 11.900...asta eu zic ca merita...la preturile alea parca as alege si eu un megane,ocatavia si poate chiar astra 3....dar nu sunt din aceeasi categorie!pana la urma alegi ce iti place,poate x sau y considera mai frumos dusterul decat cele enumerate de tine!fiecare masina are cumparatorul ei!
da, logan prestige pierde teren in fata lui megane odata cu reducerile astea de la renault. si in fata altor modele similare megane-ului. total de acord.
insa un crossover, orice marca ar fi el, chiar si 4x2, e crossover nonetheless si te cocotezi cu el pe unde daca ai face-o cu megane-ul, te-ai alege cu schimb de evacuare, catalizator, bucsaraie, planetare, baie ulei si altele.
daca vrei masina de strada cu spatiu interior generos, sunt destule sedanuri de ales. si daca intradevar vrei spatiu serios, mai poti alege variante break. un crossover nu se motiveaza exclusiv pe asfalt. aici avantaj orice sustii tu, catalinux.
nu sunt nici eu avocatul vreunei marci, dar mi se pare absurd sa compar 2 clase diferite de masini cu avantaje si dezavantaje complet diferite. stii vorba mea: "cu ferrari pe aratura si tractor pe autostrada".
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment