If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Farurile de ceata
Avantajul este ca sunt pozitionate foarte aproape de nivelul soselei si lumineaza drumul (nu bat de sus in jos, ca sa vezi ceata ca o "panza" in fata). Spre deosebire de farurile masinii bat la nivelul drumului si in lateral. Nu bat departe. Pe ceata nu ai nevoie de proiectoare care sa bata la distanta - fiindca perdeaua de ceata nu te lasa sa vezi nimic. Daca dai faza mare, vezi exact "o panza alba" in fata.
Farurile de ceata iti lumineaza drumul pe cativa metrii si in lateral ca sa vezi pe unde mergi cu viteza ceva mai redusa, sa te poti orienta dupa marcaje sau marginile drumului/sant - ca sa nu iesi de pe sosea.
Proiectoarele
Sunt cu totul altceva decat farurile de ceata - ofera iluminarea drumului pe distanta mai lunga - insa pot fi folosite mai rar, fiindca orbesc pe cei ce vin din celalalt sens sau pe cei care circula pe acelasi sens, mai in fata. Sunt foarte utile daca circuli pe drumuri mai izolate si mai necirculate, noaptea. (lumineaza mai departe ca si faza mare, insa sunt mai focalizate decat faza mare si deranjeaza ceva mai putin pe altii decat faza mare)
In Biblie ai gasit explicatiile astea legate de farurile de ceata ale Loganului?
Ion - suntem pe Logan club si colegul care a deschis topicul nu are cap tractor ca sa facem acum deosebirea dintre proiectoarele si faruri de ceata etc.
"Farurile de ceata" sunt utile pe timp de ceata. De fapt numele o spune.
Dar sunt multi (multi rau) care merg cu ele noaptea si o mare parte din astia merg cu ele si ziua. Dar ei nu inteleg ca proiectoarele bat foarte putin in distanta, bat in toate directiile orizontale (Fata de oglinda farului care are o anumita forma sa bata in asa fel incat sa vezi semnele, biciclistii... dar sa nu-l orbesti pe cel de pe contrasens sau pe cel din fata), dar pe timp de noapte si pe ploaie deranjeaza enorm pe ceilalti ( se reflecta lumina)... Ma rog chiar exista lege pentru asa ceva, dar la noi nu se aplica.
Ma rog ce cer eu ... e mult. Eu merg destul de mult noaptea inafara orasului si ma enerveaza la culme cei care au farurile prost reglate, merg cu proiectoarele... cine mai e ca ei. Stau cu fundul intr-un passat, dar nu au bani sa se duca la service sa-i regleze farul la masina. El vede chiar bine. Asta se intampla la cel putin 1 din 10 masini.
Si sa fie clar, orice sursa se lumina mai puternica va deranja... puneti 100W in far si o sa vedeti ca deranjeaza, e prea multa lumina... pupila se micsoreaza, apoi trece masina de pe contrasens si ramane o perioada scurta in care ochiul nu mai senziseaza chestiile fine (stopul murdar de pe o bicicleta). Dar deh... batman batman.
Mai am ceva cu cei cu xenoane... nu inteleg ca montarea lui nu e ok pe aceasta oglinda. Toata loganurile cu Xenon montat pe farul original vor deranja pe cel din fata... eu cel putin asa am observat la cele care au stat in spatele meu (cum am observat ca ar avea xenon, dupa culoare luminii)
Vrei xenon, tot respectul, cumpara far cu totul... proiectat pentru xenon si gata. Sa ne uitam la cele din fabrica ce ok sunt (de la alte masini... 20.000E pana la 200.000E).
Si ca sa nu par carcotas : detin un logan 1.6 16V Prestige (adica am si proiectoare).
Toate lucrurile astea sunt scrise de mult timp si sunt bazate pe o analiza facuta pe miliarde de km si sute de mii de accidente (lumea intreaga)
Ca sa fiu ontopic: utile sunt dar nu te astepta la minuni, tocmai zilele trecute am prins o ceata deasa de o taiai cu cutitu, avantajul este ca poti sa vezi in lateral ceva mai bine.
Ca sa fiu ontopic: utile sunt dar nu te astepta la minuni, tocmai zilele trecute am prins o ceata deasa de o taiai cu cutitu, avantajul este ca poti sa vezi in lateral ceva mai bine.
corect ce ai spus. proiectoarele se monteaza cat mai jos si cat mai in lateral pentru a vedea marginea drumului si marcajul longitudinal care desparte cele 2 sensuri de mers pentru a nu iesi in decor sau a intra pe contrasens; de preferat sa fie galbene
parerea mea: sunt foarte utile
In Biblie ai gasit explicatiile astea legate de farurile de ceata ale Loganului?
Ion - suntem pe Logan club si colegul care a deschis topicul nu are cap tractor ca sa facem acum deosebirea dintre proiectoarele si faruri de ceata etc.
ciudat nu stiam ca si la masinile mici exista aceasta diferentiere.la lukoil am vazut proiectoare de ceata la 100 ron si nu cred ca sunt ce a spus colegul cu explicatia aceea lunga.
verificat nu exista diferenta intre proiector ceata si far ceata la auto mici.puteti da un search pe google si o sa vedeti ca la toate magazinele de piese le gasiti ca proiector ceata sau far ceata si sunt acelasi lucru.la tir difera
Last edited by biancamarius5; 3 January 2012, 22:29.
Reason: Automerged Doublepost
Cand m-am referit la proiectoare - m-am referit chiar la proiectoare, din acelea cu oglinda cu dubla concavitate - nu la ceea ce se gasea mai demult si se gaseste si acum prin magazinele de piese auto. Nu sunt numai pentru tir-uri - gasiti si pentru autoturisme si dubite, pe 12V
Din pacate nu am o poza sa pun. Erau de diametru mai mare, destul de "plate", iar oglinda avea dubla concavitate, care asigurau o focalizare foarte buna (concavitatea mare, mai larga, si inca o concavitate imediat in spatele becului cu halogen de 55W) [diametrul proiectoarelor era mai mare decat farurile de Lada 1200 sau Golf 1] Astea erau proiectoare, nu vrajelile care le gaseati la noi in magazinele de piese auto.
sal biancamarius5 , parerea mea este dc ai ocazia sa iti pui proiectoare pune-le insa numai dc o poti face la un pret decent altfel nu se merita decat din pct de vedere estetic ;cum au zis si colegii sunt utile pe timp de ceata insa bat bn dc sunt reglate corect dar pe o distanta ff mica in fata masini aproape insesizabil totusi ,cum era si normal adica ;deci dc ai asteptari prea mari ,NU, nu e cn stie ce dif , poti merge ff bine si fara ele chiar si pe timp de ceata ,aproape chiar la fel,insa mie mi s-a parut ca arata mai placut masina cu ele asta a fost insa cazul meu.. Salut !
Mie unul mi se par inutile proiectoarele de ceata, nu le-am vrut , asa era configuratia la ABS plus. Le folosesc pe ceata densa si asta pentru ca nu se aprinde separat lamapa spate de ceata. Dupa cum stiti se aprind proiectoarele si apoi lamapa de ceata. ALe mele bat cam 5 metri ,asa au fost reglate de uzina si nu vad nici o imbunatatire a vizibilitati daca le aprind pe timp de ceata.
Au un surub de plastic care deplaseaza (oglinda sau becul - nu mai stiu exact) pe verticala in sus sau in jos si in felul asta se schimba unghiul sub care pleaca lumina din far (respectiv distanta la care lumina ajunge pe drum)
total nefolositoare , conduc foarte bine cu ele stinse si pe ceata si pe ninsoare puternica. si conduc chiar tare fata de majoritatea care se aia pe ei la prima ceata... mai bine un control oftalmologic la foarte multi , vb serios sunt o gramada care nu vad bine nici noaptea fara nici o ceata dar nu poarta ochelari si merg numai cu proiectoarele aprinse... am colegi la munca ca exemple
Proiectoarele de ceata sunt pentru ceata si trebuiesc folosite atunci cand practic lumina din faruri nu este suficienta ca si vizibilitate ... cu sau fara control oftalmologic.
Sunt de acord sa fie folosite si atunci cand mergi singur pe drumuri fara lumina dar atunci cand vezi masina din fata sa le stingi... asa este frumos fata de participantii la trafic.Eu asa procedez si este ok.
Proiectoarele nu se folosesc doar cu pozitiile.
Proiectoarele nu se folosesc pe drumuri aglomerate pentru ca ai destula lumina de la celelalte masini.
In general proiectoarele orbesc pe ceilalti iar un sofer cu experienta si bun simt le va tine oprite in majoritatea cazurilor exceptand ceata , ploaie torentiala , ninsoare sau alte fenomene de gen.
De regula astea sunt pur si simplu reguli de bun simt ... dar ...
in concluzie nu sunt asa de utile.adica daca ele te ajuta sa vezi maxim 20m in fata nu cred ca sunt asa utile pentru ca la o vizibilitate de 20m nu poti merge q mai mult de 50.si eu personal pe ea mai groasa ceata am mers q 40 deci mai mult un moft sau un plus al loganului care e faqt doar pentru a lua banii.personal cred ca orice ceata ar fi poti vedea 10 metrii in fata deci nu este mare diferenta
a si inca ceva sunt utile daca te grabesti f rau si este importanta fiecare secunda ca in rest mari minuni nu fac in economisirea timpului
multumesc celor ce au raspuns si cred ca acest topic poate fi inchis
Last edited by biancamarius5; 4 January 2012, 15:06.
Reason: Automerged Doublepost
......................................
In general proiectoarele orbesc pe ceilalti iar un sofer cu experienta si bun simt le va tine oprite in majoritatea cazurilor exceptand ceata , ploaie torentiala , ninsoare sau alte fenomene de gen.
De regula astea sunt pur si simplu reguli de bun simt ... dar ...
Citesc si ma minunez. Farurile de ceata montate din Fabrica la Logan bat sub conul de lumina al fazei scurte, jos imediat deasupra drumului si un pic lateral - dar tot jos. Nu vad cum ar putea sa orbeasca alti participanti la trafic.
Faza mare sau alte proiectoare reglate sa bata mai departea deranjeaza intradevar alti participanti la trafic.
Farurile de ceata sunt eficiente pe ceata. De exemplu in Ungaria daca mergi cu farurile de ceata cand nu e ceata, iei amenda. Sau in Germania, daca circuli cu luminile de pozitie aprinse iei amenda - in germana luminile de pozitie se numesc "Standlicht" adica lumina de stationare --- adica le poti aprinde cand masina sta parcata pe loc. In mers nu ai voie sa le utilizezi - asa cum se intampla la noi cand mai spre seara cand e lumina naturala in scadere multi aprind luminile de pozitie in loc sa aprinda faza scurta.
Iti raspund eu in locul colegului, cu o intrebare: de ce a fost prevazut reglaj pt paralelismul fasciculului fazei scurte, in functie de incarcarea masinii?
Ce faci daca mai este si un drum cu denivelari?
Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment