daca defectul este "" Calculateur a changer suite a choque "," atunci nu are a face cu cablajul...
ECU Airbag
Collapse
X
-
Last edited by einstein1984; 7 April 2015, 13:18.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
-
.. pai nu stim ca e asta, @Pavlin, nu a spus clar ca e asta, doar @bogdan_cr a presupus ca e asta, el fiind din alta localitate.
Formularea "Mi-au spus ca ECU Airbag a inregistrat incidentul si ca trebuie sa il schimb." e neclara, un cod de eroare e mai util.
Comment
-
Aia e pana care e indicata, asa cum am scris eu acolo. Asta este indicata dupa " inregistrarea unui soc "
Crede-ma ca am vazut fo citeva ecu airbag de-astea. Acel ecu airbag NU mai este sigur la utilizare ulterioara ( chair dupa o eventuala resetare ), de-asta uzina obligatoriu spune ca se inlocuieste, nu mai este sigur ca mai aprinde la un nou soc, acum fiecare face ce vrea cu siguranta lui, dar daca ecu n-a aprins airbagurile atunci o fi alt defect, contactul spiralat intrerupt etc... de-asta am zis sa stea cu ochii in laptopul ala de diagnoza si sa vada ce scrie acolo, ca scrie in clar, totul e sa te uiti ..
In nici un caz nu sfatuiesc pe nimeni sa reseteze acel ecu airbag, nu mai este sigur ca mai e bun dupa resertare, nu mai aprinde led de eroare dar nu mai aprinde ( foarte probabil ) nici airbagurile. Lumea se caliceste si le reseteaza si dupa asta mai si vinde masina, sa dea tzeapa totala ...Last edited by bogdan_cr; 8 April 2015, 16:11.
Comment
-
@Pavlin, cel mai sigur pentru tine, e sa il schimbi, mai ales ca eu deduc un comportament neconform al unitatii. Daca inregistreaza un soc si il memoreaza, atunci trebe sa puste si punga. Daca nu a puscat si ramane becul aprins, inseamna o eroare a unitatii (eroare care poate era si inainte de impact) si la verificarea indeplinirii tuturor conditiilor de "fire" a detectat o eroare, asa ca algoritmul a decis "no fire".
In ce priveste acel "reset", daca e facut de un om care a lucrat / lucreaza in domeniu, va face verificarea unitatii si daca totul e ok, face un reflash cu parametrii corespunzatori masinii si totul e ok. Asta strict software / electronic, legat de ECU. Partea de harness si capsa pirotehnica-punga, e alta poveste.
Comment
-
Senzorul de soc ( piezoelectric ) nu are cum sa-l verifice, dupa un soc daca e crapat/plesnit/desprins/rupt nu va mai declansa niciodata aprinderea, de-asta se recomanda ecu nou in orice situatie dupa declansare. Dar avind in vedere ca airbagurile nu s-au aprins, poate ....oricum trebuie controlat cu simt de raspundere, nu asa la mishtou `
E vorba despre viata unor oameni, nu e de joaca cu asta ...!
Daca e contactul spiralat intrerupt, da merge, se schimba cu altul nou... Daca scrie defect " ecu a changer " asa trebuie facut, pus nou si gata.
Platit cit face si asta e....!Last edited by bogdan_cr; 9 April 2015, 11:39.
Comment
-
Atat timp cat tunelul central, unde e montat ECU airbag ( acolo unde e schimbatorul de viteze), este intact si ECU nu e deformat, senzorul de acceleratie (care, asa e, e piezo) e intact. De ce zic asta? Pt. ca este un test de vibratii pe linia de productie pentru fiecare ECU produs si abia dupa ce trece de acel test, ECU ul e livrat la reno.
Chestia cu schimbul ECU nu e o joaca, doar ca, uneori, e un pretext de a mulge bani de la clientul final, cel din service fiind prea putin pregatit ca sa faca o evaluare corecta.
Comment
Comment