Mai baieti,,va "certati" de pomanasi creati confuzii grave si nu se intelege nimic pana la urma.
Iancu,,corect,,sufla aer pt racire motor dar si raceste antigelul din radiator in acelasi timp.
DAca curentul de aer rece din afara trece prin fantele/aripioarele de aluminiu ale radiatorului,implicit il raceste si pe acesta. Aerul bate in motor,apoi mai departe aerul este evacuat pe sus pe la capota sau prin spatele motorului.
@Nld si tu faci o confuzie usoara. Aerul este tras de ventilator din exterior si suflat spre motor.
Adica trage/aspira aer si apoi il impinge/sufla acolo unde este nevoie. Asta e principiul de functionare al oricarui ventilator.
Deci GMV trage aer din afara,il trece prin fantele radiatorului si raceste antigelul din el apoi raceste si motorul prin jetul de aer.
Cand motorul este oprit si GMV-ul mai merge,acesta raceste tot compartimentul motor pana temperatura ajunge unde trebuie.
Apropo,,si mie mi s-a intamplat de vreo 2 ori sa am motorul oprit si GMV sa mearga dupa o forja pana la tara vara si odata bara la bara si avand si AC pornit bineinteles in tot timpul ala.
Costi..GMV porneste cand cuplezi AC pt a suplimenta debitul de aer in compartimentul motor. Odata cu pornirea AC compresorul se incalzeste si ala,deci caldura mai multa in compartimentul motor. Deci automat porneste si GMV-ul pe treapta 1 pt a raci compartimentul motor mai bine. Daca acest lucru nu ar avea loc,adica sa nu porneasca GMV la cuplarea AC ar fi foarte periculos si temperatura ar urca foarte mult.
2. GMV-ul sufla aer pentru a raci motorul si nu radiatorul.
DAca curentul de aer rece din afara trece prin fantele/aripioarele de aluminiu ale radiatorului,implicit il raceste si pe acesta. Aerul bate in motor,apoi mai departe aerul este evacuat pe sus pe la capota sau prin spatele motorului.
La punctul 2 gresesti totat, GMVul niciodata nu o sa sufle aer, o sa traga aer.
Adica trage/aspira aer si apoi il impinge/sufla acolo unde este nevoie. Asta e principiul de functionare al oricarui ventilator.
Deci GMV trage aer din afara,il trece prin fantele radiatorului si raceste antigelul din el apoi raceste si motorul prin jetul de aer.
Cand motorul este oprit si GMV-ul mai merge,acesta raceste tot compartimentul motor pana temperatura ajunge unde trebuie.
Apropo,,si mie mi s-a intamplat de vreo 2 ori sa am motorul oprit si GMV sa mearga dupa o forja pana la tara vara si odata bara la bara si avand si AC pornit bineinteles in tot timpul ala.
de ce trage GMV-ul (sau mai corect porneste) atunci cand pornim ac-ul indiferent de temperatura motorului?
Comment