E normal sa porneasca termocupla si iarna? Am mers in seara asta pe o ploaie torentiala doar cu cu a 3-a sau chiar a 2-a, era si ceata. Cand am ajuns acasa si am oprit motorul imi mergea termocupla ca asta-vara. Ce credeti?
Pornire GMV
Collapse
X
-
Cred ca te referi la electroventilator. Termocupla este o piesa din cupru, care la o anumita temperatura se dilata si permite curentului sa porneasca electoventilatorul. Si ca sa raspund la intrebarea ta, da, este normal sa porneasca electroventilatorul si iarna.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
-
Are rolul de a face racirea radiatorului de apa. Termocupla este pozitionata pe radiator si dupa cum probabil stii, cuprul se dilata la temperatura. E, si in momentul in care apa din radiator atinge 95 de grade celsius, termocupla asta se dilata si realizeaza contactul electric intre baterie si electroventilator, care porneste si realizeaza racirea. Cand temperatura apei din radiator scade, cuprul se contracta si intrerupe in acelasi timp alimentarea cu curent electric al electroventilatorului.
De fapt, daca am desparte cuvantul in doua, termo, de la tempetatura, si cupla, de la verbul a cupla ne dam seama care este rolul ei.Last edited by vitriol; 26 November 2008, 01:33.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Atunci cand temperatura apei din motor depaseste 95 de grade sau vara cand merge clima, se porneste automat ventilatorul ca sa se asigure racirea apei la o temperatura undeva la 87-88 de grade. Temperaturile sunt orientative, exact poate fi diferenta de cateva grade intre cele reale si cele folosite de mine ca exemplu.
scuze de post aiurea, pana am ajuns eu cu moderatul pe topicul asta, au raspuns colegii deja.Last edited by Seba; 26 November 2008, 01:46.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
-
De la sonda de apa stie presupun.
Off topic: dacia(1310) lui taica-meu tot cu electroventilator este din fabrica. Nu are elicea aceea montata pe capacul pompei de apa. Numai ca el a facut si un intrerupator sa poata fi pornit manual inaintea sa se declanseze automat in ideea ca daca se strica senzorul care il porneste automat sa nu fiarba motorul.Cel mai lent 1,6 8v
Comment
-
Eu am fost in service pentru ca nu pleca electroventilatorul pe treapta 1, pornea pe treapta 2 cand depasea 100 de grade. Prima si prima data au verificat termoculpa asta de care s-a vorbit mai sus. Au luat-o de la mine si au pus-o la alta masina sa vada daca cupleaza electroventilatorul. Deci ce vorbiti voi cu senzori si termometre cred ca tine de un domeniu mult mai avansat gen vw, audi, bemve si asa mai departe.Last edited by vitriol; 26 November 2008, 14:25.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
Comment