chiar daca loganul nu are "servodirectie progresiva" in principiu si servodirectia hidraulica are acelasi rol si acceleasi efecte asupra directiei .....daca vreunul dintre voi conduce si camioane cred ca intelege ce vreau sa explic in putine cuvinte.....
Logan Facelift Fara Bara Stabilizatoare...din Ianuarie Si Alte Versiuni
Collapse
X
-
...nu ...nu este asa.....
cine a condus o Dacia 1300 fara servo isi aminteste ca in anunimte momente pentru a vira de pe loc trebuia sa incerci sa virezi miscand usor masina in fata-spate (clasicul balans) pentru ca masina sa aiba o directie mai usoara..... atunci cand rotile se misca usor...directia se misca si ia mai usor....indiferent ca are sau nu servo directie,sau directie asistata electronic....
Rolul servodirectiei/servodirectie progresiva etc... este acela de a usura si pe cat posibil traiectoria masini alese de sofer....diferentele totusi sunt majore la servodirectie progresiva fata de servodirectie hidraulica chiar daca ca principiu de baza ele fac acelasi lucru...dar hai sa nu dezvoltam f mult acest subiect pentru ca vom transforma acest topic de la ...LOGAN FARA BARA STABILIZATOARE la -SISTEME DE DIRECTIE HIDRAULICA _AVANTAJE SI DEZAVANTAJE....ori rolul fiecarei postari aici pe forum ar fi ca fiecare noua discutie sa se incadreze strict in subiectul principal...altfel vom crea noi singuri o harababura din care nimeni nu va mai intelege nimic...si chestia asta nu ar fi in folosul nostru si cu atat mai putin pe placul modelatorilor de aici....."Dacă planul A nu merge, stai calm! Alfabetul mai are încă 25 de litere."
Comment
-
adonis, efectul de giroscop iti spune ceva? un disc invartit intr-un lan cu turatie mare (recte roata) il scoti foarte greu de pe axa lui de rotatie si incercarea respectiva cam genereaza o forta rezultanta de o amrime si directie la care nu te astepti. de asta se intareste directia la viteza. contraefectul vitezei, e ca frecarea la rasucire, datorata elasticitatii gumei, e mai mica atunci cans roata se invarte cat de cat, de aici "usurarea" directiei cu cresterea vitezei. ei, care din cele doua efecte e mai mare, ala ne da senzatia ce-o avem la volan.
eu am condus mcv, e tot subvirator ca berlina, insa la viteze amri, prima virare e mai buna decat la berlina, datorita ampatamentului mai mare. insa pe manevre de evitare stg-drp-stg-drp, se comporta la fel de nabadaios din cur. pt ca e lung, la prima virare sta, dar acumuleaza energie in curul ala enorm, care se descarca la urmatoarele schimbari bruste taman ca la berlina. pe proba jaloanelor, nu cred ca mcv va scoate viteza de slalom mai mare. pe dupa un singur jalon, insa, are sanse mari sa bata berlina. nu gen subaru vs trabant, dar ceva mai bine decat loganul in 3 volume.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
vad ca deja se intra in polemica pe tema stabilitati...dar...Seba ...cauta sa demonstreze ca de fapt MCV este mai putin stabil ca Berlina.....
Pai daca prima manevra de evitare iti reuseste si nu te arunca in sant exista cel putin 99 % sanse sa reusesti sa redresezi masina.
Ori acest lucru este mai probabil in cazul MCV decat al Berlinei...
In acest procent includem o manevra de evitare normala ...cu un sofer experimentat....ca altfel daca la prima evitare zbori in balarii...indiferent de masina ,model etc etc ...poti sa fii "Schumacher 2 la volan ".... k n ai sa ce sa i mai faci !
Daca o sa vrei sa faci o evitare de poligon gen....stg-dr-stg-dr-stg-dr.... si tot asa ...nu cred ca exista o masina fabricata in lume pe care sa nu o dai cu roatele in sus.....
Apropo stiti la ce viteza se testeaza stabilitatea unei masini si felul in care se calculeaza centrele de greutate/centrifuge dincolo de clasicul jalon?Last edited by adonis33; 24 February 2012, 12:54."Dacă planul A nu merge, stai calm! Alfabetul mai are încă 25 de litere."
Comment
-
adonis, tu ai citit ce-am scris eu? am zis ca mcv e mai putin stabil? cred ca ai o obsesie cu stabilitatea aia superioara si deja nu mai vezi ce scrie negru pe alb, sau n-ai rabdare sa citesti si sa intelegi tot ce se scrie...
in alta ordine de idei, nu cred ca vrei sa incepem discutia momentului de rotatie si descompunere vectoriala a fortelor, proiectii si alte alea, pt ca la un moment dat vom bate campii si devenim plictisitori.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
ok... baieti....nu vreau sa avem polemici intre noi...fiecare isi sustine propriile parareri si experiente la volan....recunosc "seba" ca n am fost atent la ce ai scris....am gresit eu si nu ma sfiesc sa recunosc ...sper sa nu te superi....k oricum nu avem nimic de impartit....ai zis acelasi lucru "k loganul mcv este ceva mai stabil decat berlina"
nu am nici o obsesie legata de aceasta masina dar trebuie sa recunoastem ca indiferent de model si marca o berlina nu poate fi mai stabila decat un break fie si datorita diferentelor de "lungime" ce intotdeauna vor avantaja masinile tip break/van...."Dacă planul A nu merge, stai calm! Alfabetul mai are încă 25 de litere."
Comment
-
E clar, bara e in functie de ce chef au avut aia pe linia de productie, din 2 in 2 si cand suni la ei si te vaiti ca de ce nu are, as a fost proiectata. Cam cate sanse ar fi daca pun eu bara stabilizatoare (in regie proprie nu in service dacia) sa se prinda ca masina nu a avut?
Comment
-
Vremurile fara bara stabilizatoare s-au terminat
Mi-am luat bara stabilizatoare cu 100 lei de la dezmembrari impreuna cu bridele de prindere. Bielete antiruliu si bucse pentru bara noi, de origine 80 lei, poate iau si bride de prindere noi dar nu cred ca au nimic alea de la dezmembrari.
Maine o montez, in weekend fac o plimbare si la intoarcere vin cu o parere.
Comment
Comment