Servodirectie Electrica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servodirectie Electrica

    Servo pompa este plasata sub aripa, bara in fata stg, iar de ceva vreme i-a venit so faca uz de personalitate - merge cind vrea ea. Am ''verificat'' (adica cu privirea) sigurantele alea mari de 60;70A;80A si acolo totul este ok.Care anume credeti ca ar putea fi defectul cu care ma confrunt? Mltumesc anticipat, dar numai pentru raspunsurile calificate. Mentiune: masina are 49000Km si nu se pune problema de garantie; este 1,5 dci 70cp.

  • #2
    Total aleatoriu sau intr-o oarecare ordine de exploatare ?

    Comment


    • #3
      Eu zic sa mergi la cineva pt.diagnoza si dupa aceea vezi ce ai de facut.
      Numai bine.
      Un Logan----YNG-----
      Numai bine.

      Comment


      • #4
        Chiar ar trebuii sa-i faci o diagnoza. Pompa merge numai cu motorul pornit, si dupa ce intrerupi contactul ea mai merge inca aprox.1 sec. Parerea mea e ca functionarea pompei este comandata/ supravegheata de calculatorul de motor, iar daca sigurantele de putere sunt ok urmatorul pas ar trebuii sa fie o diagnoza sau un electrician/electronist bun.

        Comment


        • #5
          Si eu iti propun o diagnoza pentru ca ea se face si la rece si la cald.
          sigpic #

          Comment


          • #6
            Vezi ca a mai avut colegul BRUTUS o problema asemanatoare, poate te poate ajuta el.Ideea e ca ar fi o dioda ceva pe acolo care ar face figuri.

            Comment


            • #7
              Eu am avut problema asta , si a fost de la un scurt circuit la cablurile de alimentare al motorului electric . Cablurile din cauza vibratiilor atingeau pe carcasa electromotorului, si cand functioana , cand nu . Probabil si tu ai aceiasi buba. Desfa bara din partea stanga , de la roata si sus sub capota , o indepartezi usor fara sa o fortezi prea tare , si fa o inspectie pe acolo : nivel ulei , stare cabluri elecrice , scurgeri, etc.
              Cu stima, FLO.
              , sunt cu ochii pe voi !
              :thumbsup:

              Comment


              • #8
                servo directie electrica

                Salut si va multumesc tuturor . Sa va spun cam ce si cum sta treaba: m-am apucat si vorba aceea am dat bara jos (de tot), am vazut-o (pompa), eram cu motorul pornit si am increcat cu coada unui ciocan de 0.5 kg sa o ating umpic poate pleaca, i-am dat citeva si nimic.
                - asa cu motorul mergind am deconectat o mufa cu trei fire subtiri, nimic.Dupa ce am pus-o la loc, surpriza a pornit. Am zis stai ca-i gata asta a fost am avut un contact imperfect. Am luat de volan stg-dr de multe ori , mergea.
                - am oprit motorul am pus bara la loc pornesc motoru si ciu-ciu nu mai mergea diectia, opresc motorul dau bara jos si curat si mufa ailalta cu doua fire groase, pornesc motorul , directia nu mergea, las motorul pornit si scot acuma intii mufa cu firele groase cind o conectez porneste iara directia. PE SCURT NICI ACUMA NU MERGE DAR: daca cu motorul pornit ii scot siguranta aia mare de 80A si dupa 5 sec o reconectez porneste directia. Odata ce a pornit nu se opreste accidental, merge normal. Si apropo calculatorul de motor cum dracu se scoate de la locul lui ca nu am ce sa pun pe suruburile lui. Va mai astept cu sfaturi, mai sap si eu si va tin la curent. p.s. are ulei la nivel nu curge sistemul de directie pe nicaierea.
                Last edited by raddy; 23 March 2009, 00:17.

                Comment


                • #9
                  pai fara surubelnita torx nu poti sal dai jos e prins in suruburi
                  Dau 2000 de parai si cumpar tot...

                  Comment


                  • #10
                    EEEEi dragii mei am rezolvat problema (am facut rost de la producatorul servodirectiei de cartea tehnica a ei si acolo am gasit ca servodirectia functioneaza pe baza unui senzor de presiune care vede daca ai miscat de volan stg sau dr. cica pompa se poate opri in mod normal, in mersul masinii daca mergi mai mult timp pe un drum drept). Pe mufa aia cu trei fire subtiri sint doua fire portocalii si unul negru pe unul din firele portocalii acest senzor spune calculatorului ca s-a facut presiune, pe celalalt fir portocaliu, calculatorul DE MOTOR spune servopompei(directiei) sa porneasca. Firele astea trec printr-o mufa care se afla in cutia cu relee de la motor, bagata intr-un suport.Ei bine acolo era problema la mine (contact prost) am curatat cu un spray de contacte si totul a fost ok dup'aia.Si apropo calculatorul de motor este asigurat cu niste suruburi la care se rupe capatul de cheie la stringere, mi-a spus si mie cineva priceput, iar eu le-am taiat cu flacara oxiacetilenica si le-am inlocuit dup'aia cu suruburi obisnuite. ASA fac si cei din service daca trebuie sa schimbe calculatorul. Acuma totul este ok. Va multumesc pentru sfaturi.

                    Comment


                    • #11
                      am patit si eu o treaba semanatoare daca nu la fel. am folosit masina toata seara prin oras(la taxi) fara nici o problema. am prins o seara in care a mers bine treaba(acum in ajunul craciunului) si nu am oprit motorul decat o data ca sa alimentez cu motorina. am revenit la masina si am pornit din nou motorul. cand sa plec, surpriza, volanul se invartea greu. dupa cateva sute de metrii si vreo trei patru viraje isi revine si merg asa pana acasa. de curiozitate opresc motorul si il pornesc din nou. iar nu mai merge volanul usor. fac o tura in jurul blocului si isi revine dar dupa ce am oprit si pornit motorul iar nu mai merge si de data asta nu si-a mai revenit. zilele trecute am sesizat cateodata cand puneam contactul pana sa pornesc motorul un zmzait destul de puternic care venea, cred eu, de la cutia cu sigurante mari de langa baterie.acest zumzait nu aparea totdeauna ci aleatoriu. dupa ce porneam motorul nu se mai auzea(sau era acoperit de zgomotul motorului) zumzaitul, decat sunetul caracteristic al pompei de servodirectie electrica. acum si cu motorul pornit nu se mai aude zgomotul pompei(ma gandesc ca nu mai functioneaza). pompa de servo a fost schimbata in luna noiembrie din cauza unui accident. am uit sa mentionez ca masina e un laureate diesel din 2007.

                      acum dupamasa am mers putin cu asina si nu am mai avut probleme dar am sesizat ca dupa ce pornesc motorul, pompa de servo porneste mai tarziu(dupa circa 10 secunde) decat inainte

                      acum, seara, iar am ramas fara servo. am obsrvat insa un lucru: dupa ce isi da drumul, nu se mai opreste atata timp cat motorul e pornit; dupa ce opresc motorul, cand il pornesc din nou iar face figuri. daca e motorul cald pana sa isi revina trece mult mai mult timp. ma poate ajuta cineva?
                      Last edited by bciprian82; 25 December 2009, 23:16. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #12
                        Firul acela portocaliu (unul dintre ele ) vine de la uch (trecut prin o siguranta de 5 a la bord in stanga) care comanda pompa atunci cand motorul e pornit , mai are un plus pe contact (celalalt fir portocaliu), si mai are un fir legat la alternator (gri parca) care controleaza incarcarea alternatorului iar cel negru gros e minus forta si cel rosu gros e plus forta.
                        Daca incarcarea alternatorului e slaba pompa se blocheaza .
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by raddy View Post
                          EEEEi dragii mei am rezolvat problema (am facut rost de la producatorul servodirectiei de cartea tehnica a ei si acolo am gasit ca servodirectia functioneaza pe baza unui senzor de presiune care vede daca ai miscat de volan stg sau dr. cica pompa se poate opri in mod normal, in mersul masinii daca mergi mai mult timp pe un drum drept). Pe mufa aia cu trei fire subtiri sint doua fire portocalii si unul negru pe unul din firele portocalii acest senzor spune calculatorului ca s-a facut presiune, pe celalalt fir portocaliu, calculatorul DE MOTOR spune servopompei(directiei) sa porneasca. Firele astea trec printr-o mufa care se afla in cutia cu relee de la motor, bagata intr-un suport.Ei bine acolo era problema la mine (contact prost) am curatat cu un spray de contacte si totul a fost ok dup'aia.Si apropo calculatorul de motor este asigurat cu niste suruburi la care se rupe capatul de cheie la stringere, mi-a spus si mie cineva priceput, iar eu le-am taiat cu flacara oxiacetilenica si le-am inlocuit dup'aia cu suruburi obisnuite. ASA fac si cei din service daca trebuie sa schimbe calculatorul. Acuma totul este ok. Va multumesc pentru sfaturi.

                          Ai putea imparti schema ....tot cu un patit?
                          Multam

                          Comment


                          • #14
                            cred ca ar trebui sa mai cautati cum functioneaza pompa si ce semnal primeste de la alternator.cu calculatorul de motor la logan nu are nici o treaba,asa ca lasati-l in pace ca il stricati.
                            Attached Files
                            Last edited by tilica; 23 May 2010, 10:06.

                            Comment


                            • #15
                              Pt ciprian:cum zici tu ca se da comnda prin siguranta de 5A ca motoru e pornit?cu siguranta respectiva se da semnal de alimentare a calc grupului DA(+12) cu plus dupa contact si atat.si siguranta respectiva nu trece prin UCH,e din cutia de sigurante habitaclu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google