Probleme Placute Ecologice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by maistoru View Post
    salut. mentionez ca problema mea nu este la un logan dar la orice tip de masina poate aparea acest inconvenient. pe scurt : am montat pe masina mea (ford transit din 1985) un set de placute ecologice marca FERODO si la franari usoare face un scartait de te scoate din sarite. acest scartait nu este provocat de subansamblele circuitului de frana ci din contactul placutelor cu discurile. pentru cei care locuiesc in bucuresti, pe vremuri DAF-urile de la ratb erau echipate cu asa ceva si faceau un vacarm infernal in momentul in care se opreau in statie. a mai patiti cineva asa ceva si a rezolvat problema? daca da, cum ati facut? multumesc anticipat.

    p.s: mai era un thread despre scartaituri la franare dar respectivul care la deschis nu a dat destule detalii si la el parca era un scartait minor pe la pedala.
    desfa frumos roata scoate placutele si da cu sprei pentru curatare...este un sprei care curata funinginea depusa si murdaria...dupa ce ai curatat calumea centreaza bine placutele si fa cateva pedale pana sa pui roata......sa vezi numa cum nu mai scartaie nimic si franeaza beton.....inca ceva....ferodo sunt de doua tipuri ; 1.ferodo clasic si ferodo premium care sunt semnificativ mai scumpe........eu unul am pus trw (70 Ron) si nu scartaie nimic franeaza foarte bine si nici nu arunca atata funingine cat arunca cele originale.....trw sunt placute de frana "grafitate" putin mai "moi".....numa bine nu-ti distruge discurile......cele mai bune placute pentru logan sunt : trw ferodo bosch....dar atentie sa aibe pe cutie sigiliul fosforescent sa nu fie luate din piata.......faci 30.000 lejer....eu am 36.000 si mai merg inca 2-3000.......nu are rost sa dai atatia bani pe cele originale.....mie unu nu mi le-or placut...se termina repede si arunca mult praf (funingine)

    Comment


    • #17
      Vedeti aici o solutie pentru a scapa de scartaitul placutelor. http://www.berkebileoil.com/specialt...ucts__page.htm
      INTALNIRE LOGAN CLUB CALARASI DUMINICA ORA 15

      Comment


      • #18
        alex ce funingine sa curat? placutele au fost noi, discul curat si totusi a aparut scartaitul.
        vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

        Comment


        • #19
          Un vecin de-al meu a scapat de scartait prin cateva franari mai bruste si usor prelungite - are un peugeot 307 dar si placute de frana Ferodo
          acum e foarte multumit nu mai fac zgomot
          ideea este ca placutele noi sa copieze cat mai rapid profilul discurilor care au deja uzura (neuniforma - in valuri- valabil la orice masina)

          Comment


          • #20
            tutupiciu am incercat si varianta asta. rezultate : intradevar imediat dupa numai scartie dar franeaza si mai greu, adica se duce inainte ca si cum ar aluneca. insa in timp isi revine scartaitul.
            vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

            Comment


            • #21
              Daca sunt placutele noi, e bine s le iei prima data cu franari mai usoare.
              Maistoru: nu mai pprinde frana bine dupa cateva franari bruste pt ca se supraincalzesc discurile, asa am patit eu cu fostele placute ''de origine'', asta a fost si motivulde le-am schimbat repede, daca trebuia sa franez tare si sa repet fenomenu, nu prea mai aveam frana, exact cum spui ''ca si cum aluneca''. Dupa ce se racesc, isi reveneau (dar oricum nu aveam frana buna).
              Poate n-am fost eu atent, ce textura au placutele? Au graunti de metal? Granulatie mica, mare? Sunt negre, gri..etc?

              Comment


              • #22
                Originally posted by maistoru View Post
                alex ce funingine sa curat? placutele au fost noi, discul curat si totusi a aparut scartaitul.
                atunci ruleaza vre-o 200-300 km si zgomotul va disparea.....daca ai pus placute noi si le-ai centrat bine dar mai ales ai curatat "locu" de funingine inseamna ca trebuie sa se "aseze".....si eu cand am cumparat loganul si m-am dus sa-l ridic din reprezentanta...scartaia putin frana ( si avea 0 km) ....dupa 200 km a disparut scartaiala.....dureaza putin pana ce "se aseaza "...

                Comment


                • #23
                  Placutele "ecologice" au numele asta fiindca nu mai au azbest in ele. Asta e partea buna. Partea proasta este ca franele cu azbest prind incredibil mai bine decat cele fara. De scartait scartaie fiindca au o textura prea dura (prea multa pilitura de metal) si da, dupa o franare mai dura nici nu mai scartaie, dar nici nu mai prinde frana, fiindca se supraincalzesc placutele, discurile fiind ventilate. Spuneam mai acum cateva zile: cu franele nu-i de joaca. La frane si directie puneti ce-i mai bun, fie ca-s piese de orgine sau nu. Am vazut si trait un accident din cauza unor frane "dotate" cu ieftinaturi care, la o franare de 100 m ne-a oprit in cel fata dupa o rasucire pe drum. Noroc ca am fost doar doua masini pe tot drumul...
                  The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by JREwing View Post
                    Placutele "ecologice" au numele asta fiindca nu mai au azbest in ele. Asta e partea buna. Partea proasta este ca franele cu azbest prind incredibil mai bine decat cele fara. De scartait scartaie fiindca au o textura prea dura (prea multa pilitura de metal) si da, dupa o franare mai dura nici nu mai scartaie, dar nici nu mai prinde frana, fiindca se supraincalzesc placutele, discurile fiind ventilate. Spuneam mai acum cateva zile: cu franele nu-i de joaca. La frane si directie puneti ce-i mai bun, fie ca-s piese de orgine sau nu. Am vazut si trait un accident din cauza unor frane "dotate" cu ieftinaturi care, la o franare de 100 m ne-a oprit in cel fata dupa o rasucire pe drum. Noroc ca am fost doar doua masini pe tot drumul...
                    acuma nu vreau eu sa fac pe grozavu....dar la cate loganuri am condus pot spune cu certitudine urmatorul lucru.....rotile din spate franeaza cu o intensitate foarte slaba in raport cu cele din fata..astfel se explica si distanta foarte mare de franare dar si uzura destul de rapida a placutelor......la 100 km/h daca pui frana brusca la maxim....te duci de nu ai vazut inca mult si bine....daca stai si analizezi franarea si mai ales urmele iti dai seama ca rotile din fata au franat foarte puternic dar masina s-a dus de numa.......aici este un defect de fabricatie.......daca "gandeau" si la rotile din spate niste frane pe "disc".....atunci altfel stadeau treburile.....dar si asa cu "tambur" alte masini franeaza si se opresc mult mai rapid decat loganul....chiar si cu sistemul "tambur" pe spate

                    Comment


                    • #25
                      Da...pe spate franeaza slab, naiba stie de ce nu baga pres ca lumea (bun ca exista si riscu sa inghete spatele si o controlezi ''nu'' sau f prost, dar nici macar cu ABS spatele nu franeaza cum trebuie, abia se incalzesc tamburii pe cand fata frige ca naiba).

                      Comment


                      • #26
                        eu cel putin asta am sesizat...am cumparat recent un logan nou pe cel vechi l-am vandut si la servici am avut tot loganuri....la concluzia asta am ajuns.....rotile din fata franeaza bine dar spatele parca nu ar frana deloc...in ce sens.....apesi frana la maxim si se duce "ca sania"...daca franau "serios" si rotile din spate se oprea masina instantaneu......adica ingheta la o viteza de 50-60.....este un defect de fabricatie....daca le ceri sa puna frane pe disc si la spate..."le ceri" prea mult......asta este unul dintre defectele loganului...rotile din spate cam "uita" sa "inghete".......dar degeaba faci sesizari....pierzi timpu de pomana......trebe sa moara cativa trebe sa-i dea in judecata trebe sa se dea cazul la tv trebe pe urma sa gaseasca "dacia" un sistem "ieftin" de franare la rotile din spate......asa cum a procedat si cu mult ravnitul si laudatul ABS BOSCH........nu stiu unde or reusit sa-l gaseasca ca daca te uiti prin cataloagele bosch din ultimi 10 ani asa ceva nu gasesti nici sa dai cu paru.....probabil ar fii un hibrid produs exclusiv pentru logan...(sa fie ieftin).......asa cum este si cd-playerul blaupunkt......poti sa cauti in cataloagele blaupunkt pana ti se acreste sufletu ca asemenea cd-player nu gasesti..........mai sunt si alte "repere" pe logan care se pretind a fii de marca dar daca le cauti la firmele respective nu figureaza nicaeri

                        Comment


                        • #27
                          alex4257 am deja vreo 5000 km cu ele si tot scartaie ;) . nu am ce face decat sa astept sa se toceasca si sa le schimb. nu o sa le arunc atata timp cat mai sunt bune.

                          repet ca eu nu am logan ( inca? ) dar stiu ca pe spate sunt tamburi. tamburii franeaza mai prost decat placutele iar presiunea in sistemul de franare pe spate este data si de incarcatura de pe puntea spate.
                          vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by maistoru View Post
                            alex4257 am deja vreo 5000 km cu ele si tot scartaie ;) . nu am ce face decat sa astept sa se toceasca si sa le schimb. nu o sa le arunc atata timp cat mai sunt bune.

                            repet ca eu nu am logan ( inca? ) dar stiu ca pe spate sunt tamburi. tamburii franeaza mai prost decat placutele iar presiunea in sistemul de franare pe spate este data si de incarcatura de pe puntea spate.
                            sunt multe alte masini care au "tamburi " pe spate si franeaza mult mai "eficient" decat loganul ( ford opel )......adica mai clar spus...rotile din spate franeaza "slab " chiar foarte slab...toata forta franarii este in rotile fata.....la 100 km/h daca franezi la maxim cu loganul.......te duci de nu ai vazut dintr-alea....in stilu asta ce mai poti "evita" la o franare brusca.....nimic.....daca "erau" frane pe disc (placute de frana) si la rotile din spate alfel stadeau treburile....dar probabil crestea pretul.....nu contau cateva "vieti" sau cativa "saci" de reclamatii sau injuraturi......principal ai sa fie ieftina si sa se vanda............vreau sa gasesc si eu in catalogul bosch sistemul "abs" folosit pe logan....sau vreau sa vad in catalogul blaupunkt cd-playerul de pe logan.......nu exista...sunt repere fabricate exclusiv pentru logan...si au preturi extrem de mici in comparatie cu cele consacrate.....uita-te la abs folosit la ford sau la passat unde pe buna dreptate este de ultima generatie.........la logan reperele folosite sunt produse special pentru logan...asta-i parerea mea...nu sustin eu ca detin adevarul absolut .

                            Comment


                            • #29
                              Sistemele de franare nu se fac dedicate decat in cazul masinilor foarte scumpe
                              Problema ar fi in echilibrarea masei Loganului pe roti...puntea fata este substantial mai grea decat puntea spate, d-aia si repartitorul nu lasa sa franeze prea mult rotile spate.
                              Last edited by darksid3; 30 May 2009, 22:58.
                              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                              Comment


                              • #30
                                daca puneau "discuri" pe spate rezolvau toata problema....nu mai trebuia nici un abs ieftin ...dar probabil "costa"...oricum "baietii" au inceput economiile...a disparut butonul cu senzor de la geamul stanga fata..a disparut functia consum instant a computerului de bord .si inca alte mici "repere" cum ar fii vopseaua...pentru cine nu stie la noile modele logan vopseaua este pe baza de apa.....la cele vechi continea o concentratie mai mare de plumb
                                Last edited by darksid3; 30 May 2009, 23:11.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google