De ceva timp am un zgomot ciudat in subwoofer, adica un bruiaj sau ceva de genul asta, care apare doar in momentul cand pun contactul,sau pornesc motorul sau dau flashuri. Mi s-a spus ca e posibil sa se fi ars o dioda de la alternator care filtreaza parazitii pe instalatia electrica. Cine stie ceva, sau a patit asa ceva sa ma ajute si pe mine. Multumesc anticipat !!!!
Problema Alternator ! ! !
Collapse
X
-
nu e dioda arsa, e altceva. dioda arsa ar fi generat paraziti cat timp motorul e pornit. si aveai sanse sa ti se aprinda martorul de baterie in bord, erori in ecu-uri, etc...
ai un filtraj slabit sau "praf" de-a dreptul. un contact aiurea, mai degraba, care la consumuri mari, provoaca o cadere de tensiune pe baterie tradusa in "brum" in difuzoare.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
-
a, pai, tati, e alta poveste. eu am inteles ca doar cat pui contactul...
da, dom'le, se poate sa ai o faza neredresata. baga rapid o vizita in service la diagnosticare. nu te juca asa...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
-
cu ala digital nu vezi varfurile de tensiune inversa din cauza esantionarii si a timpului de integrare al dac-ului din multimetru. osciloscopul e singurul care spune adevarul...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
de acord cu seba... dar nu toata lumea are osciloscop. Cu multimetru digital nu prea merge...se poate sa-ti arate tensiune constanta, dar sa aiba o alternanta neredresata.
Ar mai fi o varianta cu un multimetru analogic (MAVO 35 de ex.); dar alea bune sunt o raritate acum...e-mail: office@stickere.info
Comment
-
Eu vroiam sa stiu ce tensiune furnizeza alternatorul (in jur de 14,2 V e bine). Daca tensiune e prea mare sau prea mica atunci sunt pb cu regulatorul de tensiune.
In plus noi masuram aici curent continuu iar pe osciloscop nu vezi decat o linie frumoasa (el e in gen pt masuratori in alternativ - ex la depanarea unui TV)
Posibil sa asculti motorul in boxe si din cauza ca ai alimentat casetof dintr-un + nefiltrat. sau firele de boxe sunt insuficient dimensionate si ecranate si iar se intampla acelasi fenomen... cauzele sunt mai multe
Comment
-
la iesirea alternatorului dupa punte ar trebui sa vezi un trifazic redresat monoalternanta, o idee filtrat. adica un mic semnal alternativ pe o componenta continua de 13.8V.
in plus, ma gandesc la diode pt ca omul a zis ca de un timp i se inampla asta, nu de cand si-a montat sculele de muzica. de aia as scoate cablurile din discutie...ma rog, pana nu masuram exact ce se intampla, nu avem de unde sti. raman la ideea ca osciloscopul e cel mai indicat in cazul asta. e singurul aparat capabil sa-ti arate jitterul de tensiune de pe alimentare sau de pe semnal. in alta ordine de idei, prima data as incerca cu alt subwoofernu ne-am gandit pana acum la asta niciunul...
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Sa-mi dau si eu cu parerea. Primul pas, masurat tensiunea la relanti fara consumatori, turata fara consumatori, la relanti cu consumatori (faruri, aeroterma), turata cu consumatori. Tensiunea nu trebuie sa scada sub 13,5 V si sa nu treaca peste 14,5 V. Daca o dioda nu mai este in parametrii adica cade o faza din cele 3, la relanti cu consumatori nu trece de 12 V iar turata nu trece de 13 V(+/-0,n). In situatia asta poate apare un brum pentru ca amplificatorul este subalimentat la anumite varfuri. Dar nu cred ca asta este problema, pentru ca ar fi avut probleme si cu pornirea, mai repede cred ca undeva nu are o masa, se poate intampla ca din cauza trepidatiilor, gropilor, undeva in aparat s-a intrerupt o masa care face legatura intre circuitul imprimat si carcasa metalica a aparatului sau pur si simplu s-a rupt o masa pe circuitul imprimat, ori cablul ecranat s-a degradat si mai sta in cateva firicele. Nu stiu daca alternatorul de pe logan are condensator de deparazitare, cum are cel de pe 1300, daca are si acesta poate fi o problema. Deci cam tot ce imi vine acum in minte este legat de aparat adica probleme cu masa aparatului, preamplificare, amplificare, cablu ecranat degradat. Cel mai simplu, dupa ce se masoara tensiunea se ia prin eliminare, aparatul, cablurile, difuzoarele. Greu de dat un raspuns concret pentru ca si mesajele postate sunt ambigue.
Comment
Comment