va salut pe toti,sunt nou pe forum si din luna august sunt posesorul unui logan laureat 1.5dci,ceea ce vreau sa intreb e ca :atunci cand dau drumul la caldura dimineata cand e frig,motor la relanti,prima treapta ventilatie,ascult si aud niste cuplari de relee,inchid ventilatia de asemenea 1,2 cuplari sau decuplari nu stiu exact ce sunt dar se aud in bord sau pe dedesupt iar dupa ce sa incalzit 2 liniute nu mai face.Credeti ca am ceva probleme?
probleme la ventilatie da sau nu?
Collapse
X
-
Eu nu am auzit niciodata asta... si ele cum se cupleaza? trebuie dat pe zona rosie la rotita de pe consola? sau ele se cupleaza automat indiferent daca tu vrei sa intre cald sau rece in masina?
Asta e chiar interesant, au si modelele din 2004 asa ceva? sau numa dieselurile?Don't touch! Never ever steal
Unless you're in for the kill
Comment
-
Aeroterma de la dCi-uri are incalzire electrica cu 2 trepte (cu 4 termoplonjoare cuplate 2 cate 2), ce sunt controlate de catre ECU si care sunt alimentate in functie de temperatura agentului de racire, prima treaptă este activată pe la +10 grade, cealaltă în jur de 0 grade (din observatiile mele). Cand motorul se incalzeste suficient incalzirea electrica este decuplata. De asemenea, este decuplata si in functie de turatie, sarcina si viteza.
Aeroterma electrica a fost necesara la dCi-uri pentru ca pierderile de caldura in blocul motor (mai exact la chiulasa) la motoarele Diesel cu injectie directa sunt prea mici pentru o incalzire rapida a habitaclului doar prin radiatorul de pe circuitul "mic" de racire (din cauza asta si dimensiunile circuitului de racire de la nivelul chiulasei sunt reduse).
La benzinarele fara injectie directa in cilindru (cum sunt MPI-urile) pierderile sunt mai mari, motorul se incalzeste mai repede, pe cand la dCi se incalzeste mai greu si se raceste mai repede (eficienta e aprope dubla fata de benzinare).
Deci, ca o concluzie, e normal sa se auda cand se cupleaza termoplonjoarele, nu e nici o porblema de ordin tehnic.
Comment
-
Se poate monta si pe MPI-uri. Se decupeaza in aeroterma, se baga rezistenta, se cupleaza la blocul de relee si se conecteaza la un contact de on/off. Eventual la o maneta de break pe comanda de stergator spate pentru ergonomie. Se foloseste martorul de diesel din bord pentru bujii incandescente ca indicator.
Comment
Comment