probleme la ventilatie da sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • probleme la ventilatie da sau nu?

    va salut pe toti,sunt nou pe forum si din luna august sunt posesorul unui logan laureat 1.5dci,ceea ce vreau sa intreb e ca :atunci cand dau drumul la caldura dimineata cand e frig,motor la relanti,prima treapta ventilatie,ascult si aud niste cuplari de relee,inchid ventilatia de asemenea 1,2 cuplari sau decuplari nu stiu exact ce sunt dar se aud in bord sau pe dedesupt iar dupa ce sa incalzit 2 liniute nu mai face.Credeti ca am ceva probleme?

  • #2
    Ceea ce auzi tu sunt releele de la incalzirea electrica(incalzirea suplimentara),aceasta se decupleaza in momentul in care apa a ajuns la o anumita temperatura si se trece automat pe incalzirea clasica.Nu iti fa probleme.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Are Loganu' si incalzire electrica suplimentara? Shit, asta n-am stiut-o.Buna treaba.
      Imi aduc aminte la Oltcit, la cutia de ventilator, avea o spirala de nichelina pozitionata dupa ventilator...

      Comment


      • #4
        Eu nu am auzit niciodata asta... si ele cum se cupleaza? trebuie dat pe zona rosie la rotita de pe consola? sau ele se cupleaza automat indiferent daca tu vrei sa intre cald sau rece in masina?

        Asta e chiar interesant, au si modelele din 2004 asa ceva? sau numa dieselurile?
        Don't touch! Never ever steal
        Unless you're in for the kill

        Comment


        • #5
          Aeroterma de la dCi-uri are incalzire electrica cu 2 trepte (cu 4 termoplonjoare cuplate 2 cate 2), ce sunt controlate de catre ECU si care sunt alimentate in functie de temperatura agentului de racire, prima treaptă este activată pe la +10 grade, cealaltă în jur de 0 grade (din observatiile mele). Cand motorul se incalzeste suficient incalzirea electrica este decuplata. De asemenea, este decuplata si in functie de turatie, sarcina si viteza.
          Aeroterma electrica a fost necesara la dCi-uri pentru ca pierderile de caldura in blocul motor (mai exact la chiulasa) la motoarele Diesel cu injectie directa sunt prea mici pentru o incalzire rapida a habitaclului doar prin radiatorul de pe circuitul "mic" de racire (din cauza asta si dimensiunile circuitului de racire de la nivelul chiulasei sunt reduse).
          La benzinarele fara injectie directa in cilindru (cum sunt MPI-urile) pierderile sunt mai mari, motorul se incalzeste mai repede, pe cand la dCi se incalzeste mai greu si se raceste mai repede (eficienta e aprope dubla fata de benzinare).
          Deci, ca o concluzie, e normal sa se auda cand se cupleaza termoplonjoarele, nu e nici o porblema de ordin tehnic.
          Cel mai nou proiect auto din România!
          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

          Comment


          • #6
            GORO cat de tare se aud , cuplarile si decuplarile
            ai si aerul conditionat pornit , sa nu auzi cumva compresorul cand porneste

            Comment


            • #7
              Deci numa dieselurile au asa ceva, din cate inteleg de la andrei... ok, e interesanta ideea buna treaba
              Don't touch! Never ever steal
              Unless you're in for the kill

              Comment


              • #8
                multumesc pentru lamurire credeam ca are ceva la instalatia electrica.,Daniel dimineata nu aveam pornit AC ca sa aud cuplarea lui.

                Comment


                • #9
                  si acum intrebarea curiosului, la un 1.4MPI se poate pune asa ceva? )
                  People's problem is not that they are mortal, but that they are suddenly mortal...

                  Comment


                  • #10
                    da se poate pune si la 1.4 MPI , trebui sa ai rezistenta ,releul , siguranta de 80 si casetele de alimentare
                    apoi se decupeaza in grupul de climatizare si se monteaza

                    Comment


                    • #11
                      Se poate monta si pe MPI-uri. Se decupeaza in aeroterma, se baga rezistenta, se cupleaza la blocul de relee si se conecteaza la un contact de on/off. Eventual la o maneta de break pe comanda de stergator spate pentru ergonomie. Se foloseste martorul de diesel din bord pentru bujii incandescente ca indicator.
                      Cel mai nou proiect auto din România!
                      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                      Comment


                      • #12
                        M-ati spart... Mai bine fara...Avand in vedere ca benzinaru se incalzeste mult mai repede ca dieselu' (dat. pirderilor de caldura cum s-a explicat) e bine si asa. Dar la Oltcit va spun ca avea asa ceva!

                        Comment


                        • #13
                          Bine, bine de tot cu olcitu`

                          Comment


                          • #14
                            eu am diesel. stiu ca daor pentru rusia si alte tari mai friguroase au acearezistenta de incalzire habitaclu pana se incalzese motorul. dar in romania nu se une decat daca ai ceva pile sau vro comanda mai speciala.
                            1.5 dc

                            Comment


                            • #15
                              ba se pune, fara pile, fara comanda speciala. numai ca nu pe toate versiunile. la inceput pe primele dci65, variantele alea chele, nu s-a pus.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google