Fyrestarter stai linistit ca nu e nici o problema , mergi in continuare linistit si daca ti se intampla si la campie treaba asta doar atunci sa-ti faci griji. Nu e masina ta nici prima si nici ultima care a "fiert" pe transfagarasan , pana si masinile mai noi si mai potente pot pati lejer lucrul asta dupa 20 km de urcare in sarcina la viteza redusa!
Temperatura Mare La Apa, Chiar Fierbe.....
Collapse
X
-
Salutari,
Am si eu o problema la electroventilator si anume: Acum vreo 2 luni mi s-a ars siguranta de la electroventilator si nu mai pornea deloc ventilatorul. Am mers, am schimbat-o si dupa vreo 3 saptamani iarasi s-a ars. De unde poate sa fie problema? E posibil sa fie din cauza ca motorasul de la ventilator da o tensiunea prea mare in siguranta respectiva si se arde? dupa care binenteles ca nu mai porneste deloc ventilatorul; sau am prins eu o siguranta de proasta calitate? As vrea sa stiu care e problema inainte sa cumpar iarasi o siguranta si dupa un timp iarasi sa mi se arda. Stiti cumva care ar fi problema? Ma bate gandul sa cumpar un nou electroventilator cu tot cu rezistenta.
Multumesc anticipat!Work is for people who don't have time to play golf
sigpic
Comment
-
Problema asemanatoare am si eu. In weekend am fost la padure si mi s-a ridicat apa aproape maxim, am oprit motorul si dupa ce s-a racit am eliminat termostatul. Fara termostat la drum temperatura sta la 4 linii dar problema apare cand masina stationeaza, termocupla nu porneste decat cand vrea ea, iar cand nu porneste se incalzeste apa... care poate sa fie cauza?
PS. Imi puteti spune unde gasesc rezistenta aia de pe termocupla sa vad daca e arsa? Multumesc!
Comment
-
Termostat explodat
Luni am urcat pe Transalpina şi pe undeva pe traseu, mi-a urcat apa la 6 linii. Am oprit pe dreapta chiar dacă erau maşini în spatele meu, deschid capota şi văd că motorul era ud tot iar în borcan gram de apă. Mă uit bine şi sincer mă aşteptam să văd vreun furtun spart sau ieşit din colier, când colo, să-mi sară ochii din cap nu alta... Termostatul era spart şi se hlizea la mine printr-un ditamai găuroiu. Doar ce l-am schimbat. Am pus la loc bucata ruptă din corpul termostatului am legat-o cu sârmă şi după ce am completat cu apă dintr-un izvor, am pornit motorul. La relanti picura ceva apă dar în ture curgea bine. Am întors şi cu motorul la relanti am coborât vreo 30 de km tot competând cu apă până în Săsciori. Am sunat un prieten care a venit după noi iar a doua zi pregătit cu scule şi cu termostatul vechi m-am întors am reparat-o şi am urcar bineânţeles pe Transalpina. Termostatul explodat era de marcă no name, aşa că aviz amatorilor. Sper că nu am plictisit... Baftă şi kilometri fără probleme.Attached Files
Comment
-
Salut.
In inst. de racire se creeaza presiune.Daca ai umblat acolo si nu ai strans cum trebuie acel dop[care are si o supapa,pe unde mai scoate din presiune] a rasuflat si normal sa tasneasca apa fiarta peste tot in compartimentul motor.
Lasa masina[dar banuiesc ca sa racit lichidul ] si completeaza cu antigel si strange inapoi capacul.
Numai bine.Un Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
sall
la mine sta la 4 liniute asa sta si a mea indiferent cum si pe unde circul, an carte am mai citit ca nu are nimik daca urca mai sus idea e ca daca mai ramane 3 liniute adik ultimile 3 de sus atunci e problema eu unu asa am anteles am citit asa an mare uitativa pe carte golanul e din 2007
Comment
-
Legat de subiectul thread-ului, am sa povestesc pe scurt o intamplare din care poate unii pot trage niste concluzii si de ce nu pot evita anumite greseli.
Deci dupa ce am schimbat antigelul in servis, (pot sa-i dau si numele, dar nu asta e important), imi umple mecanicul vasul de expansiune, imi lasa in portbagaj un litru de amestec si imi spune ca nu mai tine masina pornita sa faca fum in hala pana deschide termostatul, si oricum ar fi necesitat mult timp, si ca la o ora dupa ce ajung acasa sau a doua zi dimineata, sa completez pana la nivel.Ne-am schimbat nr. de telefon, (nu se stie niciodata cand ai nevoie de un sfat, o recomandare), si am plecat.
Cand sa ajung aproape de casa (eram obsedat de cazurile de pe forum cu pavelele de la apa), ce sa vezi; 6 liniute, sub capota zgomot infernal si tot ce vreti.In parcare,ridic capota,vasul plin, GVM-ul urla,sa opresc sa nu opresc motorul?.Opresc motorul,pun iar contactul;4 liniute(cel putin asa retin), pornesc iar, 6 liniute,atunci am avut impresia ca erau chiar...7 liniute.Opresc iar si sun amicu; "dome, am strans busonul de la vasul de expansiune, incearca sa desfaci usor".Cum sa desfac cu apa la 100grade?Iau o carpa,desfac cate putin. Bineinteles ca am pierdut ceva lichid,dar dupa aia a "supt" aproape tot lichidul din vas.Completez repede,pornesc, se stabilizeaza la 4 liniute dupa care fac cateva ture.
Am analizat dupa aceea ce se intamplase (daca nu inveti din greseli, ai o problema).Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Aici este explicatia la cele intamplate.
Originally posted by IancuMIC View Post@romeo-alex
Supapa din capacul vasului de expansiune are rolul de a deschide in cazul in care in circuitul de racire de inregisreaza o suprapresiune datorata cresterii exagerate a lichidului de racire (uzual, "fierbe motorul"),efectuand purjarea circuitului.
Cand circuitul de racire, din diferite motive, pierde cantitati insemnate de lichid se obisnuieste a se completa punand antigel in vasul de expansiune, de unde va fi absorbit de pompa de apa. In vasul de expansiune se va creea un o depresiune:circuitul nu va reusi sa-si completezenecesarul, fiindu-i imposibil sa mai absoarba lichid;in acel moment daca slabesti putin busonul vasului vei observa (si auzi) cum este absorbit restul de lichid necesar.Daca supapa este defecta sau blocata pe deschis,atunci ea va comunica cu exteriorul dupa imaginatia colegului @romeo-alex; vrand-nevrand,adica la intamplare.
Mai clar nu se poate.
A trebuit sa trec prin aceasta experienta sa pot vorbi in cunostinta de cauza nu din auzite.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
@ IancuMic
Pai mecanicul ti-a facut o treaba "pe cinste".
Tot ceva in genul tau a patit un prieten cu un Fiat Ritmo 1.9 turbodiesel - prin 1996... masina adusa din Italia la 70.000 km, o bijuterie... Rezultatul... chiulasa ovalizata si motorul nu a mai fost niciodata ca inainte... cum ii dadea forje sau sarea de 120 km/h fierbea motorul. Si lui i-a spus mecanicul la fel:"Nu mai stau sa ti-o aerisesc, ca asta nu e Dacia 1300... Ti-am pus in vas... scoate-o tu la drum si incalzeste-o bine, ca se aeriseste singura"
Daca nu ti-a aerisit-o pe loc, macar trebuia sa nu iti stranga busonul la vasul de expansiune... Trebuia sa il lase cu joc sa respire, iar dupa ce se ridica temperatura la 4 pavele, trebuia sa tragi pe dreapta si sa urmaresti nivelul din borcan. (ori stateai pe loc cu masina sau mergeai mai departe si opreai din 10 in 10 minute sa verifici nivelul - si mai completai dupa caz) Abia dupa aerisirea completa puteai sa strangi busonul complet
Comment
-
Sigur ca acum am inteles greseala;am incercat sa dau o sugestie unui coleg pe un alt thread in legatura cu strangerea acelui buson si s-a gasit un "specialist" sa puna bete in roata ca oamenii sa nu priceapa ca un mic amanunt poate sa-ti strice motorul.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Salut.
Stiu ca acel buson are o supapa. Si daca umbli cu acel buson sa "respire" e posibil sa sara lichidul de racire peste tot in compartimentul motor.Pentru ca se creeaza presiune in acel vas de expansiune.
Numai bine.
ps:e posibil sa gresesc,daca DA,corectati-maUn Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
Am spus cateva posturi mai sus.Riscul exista cand motorul e supraincalzit si asta se vede dupa nivelul in vas care e crescut(de unde si expresia, "se ridica apa".Atunci daca desfaci busonul lichidul va avea tendinta, datorita suprapresuinii create,sa iasa din vas.
Nu spune nimeni ca trebuie sa umbli acolo(cazul meu a fost unul de "urgenta".)Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
Comment