cam de 1 an, da, baga caldura foarte repede chiar si daca e foarte frig afara, tocmai asta e dilema totul functioneaza normal mai putin nivelul apei din vasul de expansiune
Temperatura Mare La Apa, Chiar Fierbe.....
Collapse
X
-
am si eu o problema ...imi urca apa 4 lini si ventilatorul nu pornea ...crezand ca este din termonstat lam schimbat cu altul nou cu tot cu senzor ...motorasul tot nu invarte am de cand am cumparat masina firele au fost rupte modificate adaugate si nu stiu cum sa il fac sa imi porneasca
daca ma poate ajuta cineva cu chestia asta rog sa imi dea un PM multumesc anticipatsigpic
Comment
-
salut! Am un preferance din 2006 pe care am decis ca nu se mai poate asa si am instalat AC. La vreo doua saptamani dupa, asteptant in parcare un nene caruia i-am promis ca-l duc la aeroport, sare temperatura la apa la maxim si se aprinde si becul rosu-n bord. Sun un mecanic, zice ca-i termostatul blocat pe inchis. Mai tasneau si vapori printr-o fisura longitudinala din suportul termostatului... Pe nene l-am dus cu alta masina... A doua zi schimb termostatul si suportul lui. Bun. Dupa o tura de vro 15 km se ridica iar liniutele la apa mai intai la 6 apoi la maxim, dar fara a se aprinde becul rosu. Fara sarcina pe motor temperatura scade inapoi la 6 linii. Toate conductele sunt calde, radiatorul este cald, apa circula nestingherita, dar constat ca nu mai porneste GMV-ul decat pe AC. Cand deconectez senzorul de apa de pe chiuloasa nu porneste GMV-ul. Un electrician imi verifica toate releele, mufele, sigurantele, toata cablaraia, GMV-ul alimentat direct la baterie si merge. In final gaseste siguranta de la GMV arsa(un rezistor termic - mi-a pus temporar un cablu litzat de cupru, cam de 0.3mm, cu recomandare de schimbat urgent siguranta). Bun. GMV-ul functioneaza, mai trag o tura cu masina si tot se ridica temperatura la apa. Caut informatii pe acest forum si ma gandesc la urmatoarele solutii:
1) sa scot termostatul, absolut nerecomandat dar sa vad daca-i mai creste temperatura la apa
2) sa verific/sa schimb senzorul de temperatura - poate e defect si raporteaza eronat
3) sa instalez o masa suplimentara - de tras un cablu de pe blocul motor la minusul bateriei.
Pana sa-mi vina siguranta noua, rog un reparator TV sa-mi schimbe termorezistorul din ansamblu: mi-a pus unul de 3A 120 grade C (2.5 lei), ca na-m reusit sa deslusesc caracteristicele termistorului original - vedeti foto; nu recomand aceasta improvizatie, eu am facut-o pe pielea mea). Testez masina, temperatura la apa creste. Ma gandesc ca GMV-ul functioneaza dar o ia din loc prea tarziu... Hotarasc sa montez masa suplimentara. De ce? Pentru e mai ieftin decat de schimbat senzorul Luai o bucata cablu de litat(5mm grosime), doi papuci, montez un capat pe o ureche la motor si celalat la minusul bateriei. Testez din nou masina si supriza: temperatura la apa n-a m-ai sarit de 4 linii. Deocamdata... Aveti foto si cu masa suplimentara.
Acum astept siguranta GMV, tare-s curios ce valori are termorezistorul. Voi reveni cu acestea.
fotografiile din postul meu anterior:
Comment
-
Originally posted by sorin1983 View Postsonda de temperatura de pe chiulasa ai verificat-o? cu firul scos ar trebui sa porneasca ventilatorul.
La mine nu porneste cu motorul oprit daca scot mufa
Sa fie defecta sonda sau ventilatorul?
Cu AC pornit functipneaza ventilatorul.
Comment
-
Salut! am promis ca revin cu valorile termo rezistentei din siguranta/siguranta GMV de 0,23 o : 250V, 15A, 240 grade C.
Originally posted by VIORE_L View PostPorneste cu motorul oprit sau pornit??
La mine nu porneste cu motorul oprit daca scot mufa
Sa fie defecta sonda sau ventilatorul?
Cu AC pornit functipneaza ventilatorul.
Comment
-
Originally posted by Azu4ubt View Postsiguranta de la GMV arsa(un rezistor termic - mi-a pus temporar un cablu litzat de cupru, cam de 0.3mm, cu recomandare de schimbat urgent siguranta).
deci: cine vrea sa aiba alta parere este liber!
PAREREA MEA DE ELECTRICIAN: este ca acel FUZIBIL TERMIC are rolul de a intrerupe circuitul electric al treptei 1 de viteza GMV, cand acea rezistenta ce regleaza turatia mica a GMW, se incalzeste peste 250 grade celsius sau prin circuitul de turatie pe trapta 1 GMV circula mai mult de 10A!(astea-s elementele ce caracterizeaza acel fuzibil termic: 10A sau 250gradeC);
motivul cresterii curentului prin circuitul electric de reglaj tr.1 viteza GMV sau al temperaurii rezistentei de reglaj tr.1 este ca GMV-ul este blocat mecanic; adica daca palele sunt blocate de ceva anume(soareci, pisici, radiator, ruleaza greu din cauza prafului patruns in lagare)...
ECU comanda pornirea GMV pe treapta 1, GMV este blocat, rezistenta se incalzeste in exces si topeste plasticul din jur...dar acest lucru este oprit de intreruperea electrica a acelui fuzibil termic.
daca creste temperatura motorului ECU comanda si treapta 2, in acel moment, daca GMV este blocat, se arde siguranta circuitului(40A).
rolul acelei rezistente de reglaj turatie GMV este ca mai limiteaza si curentul de pornire al GMV-ului, fiind ventilator porneste direct in sarcina bla bla bla, obligatoriu comanda treapta 1 apoi rapid treapta 2...nu ne priveste pe noi astfel de detalii!
am doua-trei obiectii:
asa ca 1). nu lipiti acel fuzibil termic, nu-l cositoriti ca-i posibil sa-i faceti lipituri reci si proaste ca are terminale groase si trebuie letcon de putere zdravana, ba mai mult riscati sa-l intrerupeti ca doar d-aia e fuzibil termic.
asa ca 2). repet ca in postarea #7, poftesc pe cine are aceasta problema s-o rezolve cu preturi normale pentru acest tip de problema(2-3lei);
asa ca 3). cei care aveti problmema, mergeti la magazin de piese electronice (NU pe Maica Domnului ca aia nu mai vand piese electronice ci doar fire si mufe chinezesti), cereti Fuzibil termic 10A 250gradeC
LE:
Originally posted by mariannn View Postcereti Fuzibil termic 10A 250gradeC
10A obligatoriu, temperatura sa fie de maxim 250gradeC.Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..
Comment
-
Am un Logan 1,5dCI. La o deplasare cu remorca aproape goala, doar 5 saci de adeziv (aprox 100kg) cu AC pornit s-a aprins martorul de pe bord (toate padelele pline). Tras pe dreapta, lasat la relanti, fara AC temperatura revine la normal (4 padele). Continuat drumul fara AC, nicio problema, temperatura ramane constanta, 4 pavele. Drum fara remorca, masina goala, pornit AC, temperatura creste la 6 padele. Platit tester (90 lei) nicio problema. De unde ar putea proveni problema?
Comment
-
Remorca aia nu are masă? 250Kg remorca goală + 100Kg + Kg șofer = aproape sarcina utilă a mașinii (trecută în CIV).
Să mai precizez că viteza cu remorcă = viteza legală pe acel sector - 20KMh?
9pavele = 115C
6pavele = 105C
4pavele = 80C
2pavele = 50C
De verificat masa TdB și a motorului, via tester verificat corespondența între temperatura citită pe el și TdB.
Posibil termostat cu probleme nu deschide la maximPentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
ceva de genu voiam sa intreb si eu: cu ce viteza te-ai deplasat?
ideea e ca si eu am participat intr-o coloana a unui cortegiu funerar si mersu' incet a determinat pornirea GMV-ului chiar in treapta 2...Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..
Comment
Comment