Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1. Incalziti bine motorul, mergeti pana la serviciu de exemplu;
    2. Opriti si ridicati capota;
    3. Cu fata la motor, ve-ti observa in dreapta galeriei de evacuare un furtun negru si gros care se duce catre radiator.
    **Daca termostatul functioneaza in parametrii normali furtunul trebuie sa fie fierbinte (~80°C), cu mainile inghetate din cauza temperaturilor scazute nici nu poti tine mana pe el. In cazul asta de vina este masa insuficieta sau sonda de temperatura.
    **Daca termostatul nu functioneaza in parametrii normali furtunul va fi caldut (~50°C) si poti tine mana pe el fara probleme.

    am intrat si eu in clubul celor cu jocul liniilor pe afisajul din bord,si maine voi verifica precum a zis colegul mai sus cauza-daca este termostatul sau nu
    treaba este ca masina are putin peste 5 ani si este prima oara cand intampin problema aceasta,am patit la drum de 350 km,acum 2 zile,la plecare aveam 4 linii,dupa ce am parcurs doua treimi din distanta a inceput sa faca figuri afisajul,statea mai mult in 2 linii,rar trecand in 4 linii,apoi trecea inapoi in 2 linii
    azi in oras am mers la fel mai mult in 2 linii,dar mai apareau cate 4 linii pt putin timp
    sper sa fie termostatul,deoarece am inteles ca o sonda ar fi mai scumpa

    Comment


    • Daca dai drumu' la dezaburire, iti urca instant la 4 linii?

      Comment


      • Eu cand am avut pornite luminile, stergatoarele, aeroterma si dezaburirea mi-a sarit la 6 linii apoi la maxim.
        Am fost la service si dupa ce au bagat calculatorul pe el mi-au schimbat cablul de masa.
        De atunci nu mi-a mai urcat mai sus de 4 linii.

        @Kojak daca tii mai multi consumatori iti sare de 4 linii?
        Last edited by guestx; 29 November 2013, 21:41. Reason: Automerged Doublepost
        "Sunt inofensiv dar gandul meu e criminal" - PARAZITII

        Comment


        • Originally posted by guestx View Post
          @Kojak daca tii mai multi consumatori iti sare de 4 linii?
          Am avut si eu problema asta (2-4-2...linii) cu ceva timp in urma, insa niciodata cu consumatori nu mi-a sarit afisaju' peste 4 linii.
          In schimb, dupa ce se incalzea motoru' la temp optima si incepeau fluctuatiile cu 2-4-2, in momentu' in care dadeam drumu' la dezaburire sarea instant la 4 si acolo ramanea. Uneori se stabiliza la 4 si fara treaba cu dezaburire.
          Nici acu' nu stiu care a fost cauza (banui ca masa insuficienta), da' cert e ca s-a cam rezolvat de la sine sa zic asa. Acu dupa ce ajunge de la 2 la 4, acolo ingheata. Ptr. cat timp, ramane de vazut. N-am schimbat cablu' de masa si nici nu l-am suplimentat p-ala existent.
          Last edited by Kojak; 29 November 2013, 22:02.

          Comment


          • Originally posted by bad_hrc View Post
            Eu am mai zis de cateva ori cum se verifica termostatul dar lumea nu prea citeste in urma.
            Pentru a afla daca termostatul este de vina trebuie sa:
            1. Incalziti bine motorul, mergeti pana la serviciu de exemplu;
            2. Opriti si ridicati capota;
            3. Cu fata la motor, ve-ti observa in dreapta galeriei de evacuare un furtun negru si gros care se duce catre radiator.
            **Daca termostatul functioneaza in parametrii normali furtunul trebuie sa fie fierbinte (~80°C), cu mainile inghetate din cauza temperaturilor scazute nici nu poti tine mana pe el. In cazul asta de vina este masa insuficieta sau sonda de temperatura.
            **Daca termostatul nu functioneaza in parametrii normali furtunul va fi caldut (~50°C) si poti tine mana pe el fara probleme.

            Eu am schimbat termostatul iarna trecuta cand, mergand spre Sinaia, am observat ca nu trecea temperatura de 2 linii si mergeam cu caldura blana fara sa faca prea cald in masina. Cand am verificat, furtunul era caldut.
            Oare la mine (diesel) o fi blocat pe deschis?
            Am tot citit pareri dar am o incertitudine. Vara ajunge repede la 4linii si ramane acolo. Iarna ajunge totusi la 4linii si ramane asa dar mai greu, uneori daca e vant din fata si drumul fara urcari se fac 4linii abia dupa 25-30km. E adevarat ca eu nu ii dau talpa cat motorul e sub 4linii(maxim 2500 cand schimb viteza in rest merg pe la 1800).
            Se incalzea mai rapid cu vechiul antigel(schimbat acum 1an).

            Cum am verificat: pornit, mers usor 3-4km, aparut 2linii, am oprit imediat, si am verificat furtunele. Cel mare si gros care intra(pe sus) in radiator rece rece. Furtunasele de la vasul de expansiune si cele 2 care intra inspre habitaclu calde(cam la 50-60grade). Am pornit iar, am mai mers usor prin oras vreo 3km, nu au aparut inca 4linii (cred sigur ca apareau daca mai mergeam 2-3km), apoi am oprit, verificat si furtunul gros care era f cald dar nu fierbinte. Furtunele subtiri devenisera f fierbinti. Ce pareri aveti? Multumesc. Urmeaza inca un test.

            Comment


            • "Oare la mine (diesel) o fi blocat pe deschis?"

              "pe deschis" = circuitul sa comunice in permanenta cu radiatorul
              "pe inchis" = sa nu mai deschida termostatul si sa nu mai comunice cu radiatorul

              iti ramane pe deschis
              daca ti-ar ramane pe inchis in 10 minute fierbe motorul si garnitura de chiulasa ar fi arsa, defapt cred ca mult mai repede de 10 minute
              cand faci 2 linii la apa (cel putin la benzinar) temperatura antigelului e foarte mica, undeva la 30-40 grade iar termostatul deschide mult mai tarziu , deci furtunele spre radiator sunt reci, e normal
              stai linistit ca dieselul oricum se incalzeste mai greu, e normal comportamentul motorului tau
              Last edited by 827sam; 2 December 2013, 10:58.
              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

              Comment


              • 2 linii sunt la 50 de grade, termostatul de benzina deschide la 89 de grade si inchide la 83, 4 linii sunt pe la 80 de grade.
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • Nah ca o mai trecut 4 ani si iara s-a decalibrat termostatul , am pus original acum 4 ani si a mers perfect , de saptamna trecuta am observat "dansul" liniutelor pe display .
                  Ceea ce ma enervat la culme , idiotii astia de la reprezentanta au scumpit domne' totul, daca acum 4 ani l-am luat cu 45 ron termostat original cu garnitura , acum este 85 ron fara si 18 ron mai vor si pe rahatu ala de garnitura !!

                  Cu termostat bun nu are voire sa scada la 2 linii dupa ce a urat la 4 , eventual numai in cazaul cand opresti motorul (si se raceste ) si cand pornesti iti arata 2 din nou.
                  sigpic

                  Comment


                  • gata am rezolvat,am fost in service la dacia si am schimbat termostatul cu altul tot original(macar sa tina si asta cat cel din fabrica mai bine de 5 ani),l am cumparat de la un magazin de piese dacia de pe pantelimon,de uzina la 30 de lei,am schimbat si antigelul(nu l schimbasem niciodata si avea peste 5 ani,doar completasem odata} am cumparat 4 l glaceol rx tip d,si un l apa distilata
                    cand aveam probleme cu liniutele nu mai baga aeroterma caldura ca inainte,de cand am schimbat termostatul iar pot face ffff cald in masina
                    cand imi arata 2 liniute pe afisaj am mai incercat sa dau drumul la toti consumatorii sa vad daca sare la 4,dar nu se intampla acest lucru cum au mai patit alti colegi de pe forum

                    Comment


                    • La 30 de lei e de uzina chinezeasca. A fost 60 de lei unul Behr.
                      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                      Comment


                      • Azi dimineata am plecat la munca cu masina,un drum de vreo 30 km si abia cand am ajuns la munca pe un drum unde am mers aproximativ 1 km cu a doua abia atunci a crescut temperatura apei de la 2 linii la patru.

                        Caldura inauntru baga dar mi s-a parut ciudat ca a stat atat de mult in doua linii
                        __________________
                        "light up the darkness" Bob Marley

                        Comment


                        • Daca iti baga caldura, o fi sonda ori o eroare de afisaj. Cand da frigul, instalatia electrica a Loganului are probleme cu masa.

                          Comment


                          • Ma gandeam la termostat sa nu se fi blocat pe deschis.
                            "light up the darkness" Bob Marley

                            Comment


                            • Daca era asa, nu aveai caldura aproape deloc si nici nu vedeai 4 linii la final.

                              Comment


                              • eu zic ca s-a slabit arcul termostatului, el deschide acum pe la 75-80 de grade.

                                In medie termostatul original tine 40.000de km pana se "decaleste arcul"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google