Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cristi, e sigur de natura electrica. Nu schimba termostatul.
    Baga-i un fir de masa intre joja și caroserie, e cel mai simplu de amplasat, poate ai noroc.

    Comment


    • unde pot sa gasesc un astfel de cablu si papucei din aceia? si eu cred ca e mai mult de natura eletrica, ce naiba, 30 de km la 3500-3750rpm si tot sa nu urce macar 1 min-2 la 4 linii?)

      ma tot leg de natura eletrica pt ca mai noi am vazut ca daca vreau sa dau volumu mai incet sau mai tare la muzica nu se intampla nimic, invart de rotita si volumu ramane la fel. trebuie sa scot fata detasabila, sa o reintroduc si merge dupa aia...

      care e legatura intre termostat si sonda de temperatura apa? adica daca termostatu e ok si sonda indica eronat, furtunul ar trebui sa fie fierbinte nu? sau o sonda care nu functioneaza ok, prin calc de injectie, da comanda la termostat sa se deschida?

      numai sonda a ramas cea de fabrica, in rest la termostate am schimbat de m-am plicitist, toate luate din reprezentanta. chiar 1 an si max 20 de mii de km sa tina tiganiile astea?

      kojak, la mine exista un astfel de cablu de masa din fabrica, pus chiar intre peretele de foc si joja.....

      imi vine sa-i dau foc, nu mai iau niciodata dacia chiar si numai din acest motiv, ca nu am indicator analogic pt temp apa. sunt sigur ca daca ar fi avut un astfel de sistem nu ar mai fi existat nici o problema

      inainte vedeam 4-2-4-2-4 si nu ma stresam pt ca stiam ca nu e corecta informatia insa acu vad numai 2 si ma enerveaza de numa )

      p.s

      am si vreo 10l de omv carrera 100, care ar trebui sa ridice un pic temperatura din interior, nu? oricum, ii mai dau o sansa sa se "revanseze", cativa zeci de km tot in regim sustinut, daca nu-si revine ii schimb si termostatu si antigelu si sa vedem daca si sonda...
      Last edited by cristi....; 7 February 2015, 19:05. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • Apa acum oscileaza intre 82-86, termostat wahler(lucreaza corect, furtunul se incalzeste doar cand ajunge apa la 89.), daca sunt in oras sau in panta mai urca la 89 dar nu sta de cat cateva minute. Pana acum imi apara de mai multe ori cele 4 linii dar temp apei oscila intre 78-87 in continu. Termostatul original cred ca era pe dus, pentru ca deschidea mai repede, si urca mai incet la 2 linii.
        Per total eu banuiesc ca sonda e decalibrata si imi arata cu 7-8 grade mai putin. de unde sa cumpar o sonda 100% calibrata corect?

        cateva poze cu masa suplimentara...
        Attached Files

        Comment


        • update problema termostat....

          azi am parcurs o distanta de aprox 35 de km, evident, tot cu 2 linii la temp lichidului de racire. am consumat exact 2l de benzina-> un consum de 5.7% (cb afiseaza un consum de 6.5% mediu dar pe o distanta mare, de 6 mii de km). am ajuns acasa, am lasat masina la relantii, deschid capota, pun mana pe furtunu gros, pot tine mana pe el, nu ma frige . opresc masina, o mai las 2-3 min, deschid iar capota ca am uitat sa ma uit la ceva, am pus iar mana pe furtun iar de data asta parca mi s-a parut a fi mai cald...) poate o fi fost doar o impresie

          intrebarea mea este urmatoarea: avand in vedere cele expuse mai sus adica 2l de benzina in 36 de km facuti, 80% extern cu un varf de 120km/h, 20% trafic de oras lejer si 2 linii la apa+ furtun pe care pot tine mana.. trebuie sa schimb termostatul sau nu? daca termostatul ar fi ok si sonda nu, furtunul gros ar trebui sa fie fierbinte? in compartimentul motor nu e foarte multa caldura, adica cand am deschis capota nu m-a lovit valu de caldura care e vara de ex, poti tine lejer mana si langa galeria de evacuare.

          reamintesc ca termostatul are aproximativ 1 an de la ultima schimbare, a fost schimbat tot cu unul de origine, cumparat si montat in reprezentanta; km efectuati de atunci aprox 14-16 mii

          mersi !
          Last edited by cristi....; 11 February 2015, 14:17.

          Comment


          • Am mai spus, in primele minute de mers inainte de termostat trebuie sa se incalzeasca , iar dupa termostat spre radiator trebuie sa ramana rece...Daca se incalzeste deodata si inainte si dupa termostat, spre radiator, e defect termostatul.
            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

            Comment


            • am uitat sa verific asta, stiu ca mi-ai spus

              de incalzit partial s-a incalzit f repede, adica a urcat repede la 2 linii, in max 3-400 de m cu 2 min lasata la relantii sa ajunga uleiul peste tot. dar de la 2 la 4 linii pauza.

              eu am verificat 2 furtunuri: unu gros, unde e colierul de la carcasa termostatului care era cald si unul subtire care duce spre vasu de expansiune, cel de sus de recirculare, care era caldut, clar mai rece decat cel gros. nu mai stiu daca am pus mana si pe cel de jos de la vasul de expansiune.

              ce mi se pare un pic ciudat e consumul...adica nu mi se pare foarte mult 2lde benzina la 36 de km, benzina care a inclus si motorul rece, nepornit de 3 zile. am lasat pe consumul de carburant: la pornire era la 380.1l consumati si la sosire 382.1l consumati. pe parcursul celor 36 de km nu mi s-a parut a suge cu nemiluita, adica cate 100 de ml la cateva sute de m...

              cel mai mult a consumat pana s-a incalzit, adica asa empiric, cand termostatul era ok ajungea la 4 linii pana la o intersectie, acum cand am ajuns acolo era tot la 2 linii si consumase deja vreo 500 de ml (sub 1 km distanta), dupa care nu a mai consumat asa mult

              de mentionat, daca are vreo importanta. relantiul sta la turatie normala la 2 linii, adica nu e ca atunci cand e rece sau cand e a.c-ul pornit...

              eu schimb termostatul dar sa nu vad ca fluctueaza iar dupa 2-3 zile cum s-a intamplat de fiecare data dupa schimbarea lui

              o chestie interesanta care am verificat-o acum: am 2 termostate: unu de la reprezentanta pe care l-am schimbat acu 1 an, tot asa fluctua si unul de la gates, nefolosit. ca si o prima diferenta: cel de la gates e mai greu decat cel de origine. si marea diferenta: cel de origine pot sa-l deschid cu degetele, adica sa apas sa deschid supapa aia, cel de la gates nu reusesc. inseamna ca cel de origine e dus daca pot sa-l deschid cu degetele? nu opune rezistenta f mare. cel de la gates parca e sudat, nu se clinteste deloc

              mai difera si arcurile, cel de la gates parca are arcul mai tapan (probail de asta nici nu-l pot deschide) si ochiometric cel de gates sigur e mai mic in diametru decat cel de origine
              Last edited by cristi....; 11 February 2015, 14:46. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • Fa te rog ce te-am rugat, restul e degeaba, scrii efectiv degeaba.
                Termostatul contine deobicei o ceara inauntru, cand se incalzeste se deschide termostatul. Fierbe ambele termostate in apa , daca ai cu ce poti verifica exact la cat deschid ele. Daca nu... Stim ca apa fierbe la 100 grade, deci dupa ce deschide la cateva secunde trebuie sa inceapa sa fiarba apa. Am pus si un filmulet pe youtube candva... E fara comentarii, doar termostatul in oala si apa peste
                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                Comment


                • Originally posted by mumus View Post
                  Am mai spus, in primele minute de mers inainte de termostat trebuie sa se incalzeasca , iar dupa termostat spre radiator trebuie sa ramana rece...Daca se incalzeste deodata si inainte si dupa termostat, spre radiator, e defect termostatul.
                  Daca se incalzeste si inainte, si dupa termostat, in acelasi timp, inseamna ca nu ai termostat deloc.

                  Un termostat "bolnav" va deschide mai devreme de 82-83 de grade (vorbim aici despre termostatul de 89 de pe benzinare).
                  Cea mai buna metoda de a proba un termostat, este cam in halul asta: pornesti motorul la rece si pui mana pe frutunul de dupa termostat. In momentul in care incepe sa se incalzeasca, fugi repede sa vezi daca ai 4 liniute la temperatura apei. 4 pavele inseamna ~80 de grade celsius. Daca ai 4 liniute, termostatul este bun. Daca n-ai... ghinion; te pregatesti sa-l schimbi.

                  Nota: Ce zic eu aici se aplica doar daca temperatura in bord este indicata bine, adica n-ai probleme cu sonda de temperatura.
                  Last edited by vitriol; 11 February 2015, 15:10.
                  sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                  Comment


                  • am inteles. pai o sa-l schimb ca vad ca e mort de-a binelea acum... adica nu mai urca la 4 linii deloc, indiferent de turatie. eventual o sa ii rog sa curete contactele de la sonda de temperatura, la sugestia colegului kojak...daca problema persista nu-i mai fac absolut nimic, sa mearga asa daca ei asa ii place )

                    Comment


                    • Fa si "testul" de mai sus inainte sa ajungi in service. E foarte simplu si nici nu costa bani.
                      Roaga-i sa-ti monitorizeze temperatura apei pe tester in timp ce dai o tura prin oras. Ca sa nu dai banii degeaba pe termostat, apoi sa-ti dai seama ca de fapt e sonda de temperatura.
                      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                      Comment


                      • am inteles, multumesc! revin cu update dupa ce ajung la service, probabil pe luni, marti

                        cred ca e termostatul pt ca furtunul care duce in radiator era cald si cel care duce spre habitaclu era cam rece, caldut cel mult. si cu motorul pornit, pe loc, tot nu urca la 4 linii, nici nu porneste gmvu
                        Last edited by cristi....; 11 February 2015, 15:51. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • Ce mai simplă diagnoză o faci cu ddt-ul, vezi exact ce și cum.


                          Ca idee soft-ul TdB pe diverse versiuni, interpretează diferit valorile citite de sonda de temperatură, nu am idee dacă diferă(ca și cod) sondele între ph1 și ph2, dpdv electric sunt la fel.
                          Attached Files
                          Last edited by t0rquemada; 11 February 2015, 23:52.
                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • astazi,intr-o zi foarte frumoasa, in sfarsit au reinviat cele 4 linii decedate 1 saptaman )

                            am resetat cb, vazand ca nu apar cele 4 linii, zic sa vad cat scot un consum de oras. zis si facut. l-am resetat, mers numai cu 2 linii multi km, cb arata la un moment dat un optimist 4.6% pe vreo 10km, mers 100% eco. m-am tot fatait sa spal masina, asa ca am facut ceva km. am oprit motorul. am pus contactul iar si surpriza :4 linii ideea e ca am 4 linii pana ma pun in miscare. cand ma pun in miscare scade la 2. oricum , ii dau pace, m-am linistit, termostatul e ok, nu cred ca daca ar fi fost blocat pe deschis as fi scos consumul asta

                            am facut si niste poze. pe semne ca e numai o problema de afisaj, afiseaza eronat temp.

                            ma astept ca o data cu cresterea temperaturilor sa nu mai oscileze saracia asta de pavele
                            Attached Files
                            Last edited by cristi....; 14 February 2015, 19:37.

                            Comment


                            • o sa dau pe mufa de la sonda de temp cu un spray de contacte. probabil ca de acolo e problema

                              Comment


                              • daca face 4 linii cand stationezi si cand esti in miscare scade la 2 linii este termostatul de vina asa facea si la mine pe loc 4 in mers 2linii,l-am schimbat si nu mai scade sub 4 .
                                wahler 89 de grade

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google