Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Renault nu face termostate, si alea de fabrica se vede ca tin mai bine de 4-5 ani, astea aftermarket doar vreo 2-3 .
    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

    Comment


    • La mine la logan a cedat dupa vreo 3 ani... Si vernet parca am in el de atunci...e brici incontinuare.
      Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

      Comment


      • Originally posted by B997NDL View Post
        cum adica trebuie sa deschida la 83, dar deschide mai devreme ?! asta mi se pare lucrare romaneasca. si merge vreodata la temperatura optima, daca n-apuca niciodata sa ajunga la 80 de grade ?
        Nu e, bre, nicio treaba romaneasca, ci asta e sistemul de functionare de cand s-a inventat motorul termic.

        Termostatul nu dășchide "brusc si dintr-o data" atunci cand atinge 89, respectiv 83 de grade, ci cu 7-8 grade inainte de temperatura aia, el incepe sa se deschida putin cate putin. Cand incepe sa se deschida putin, lichidul din radiator, care este rece pentru ca e frig afara, patrunde in circuitul din motor si are loc procesul care se numeste "transferul de caldura" (principiile termodinamicii, din clasa a 5-a), astfel ca atunci cand temperatura din motor scade sub 75, termostatul inchide. Si tot asa de milioane de ori.
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • ia uite ce scrie in manualul de service...

          deci pana la urma trebuie pus numai antigel pur? )
          Attached Files

          Comment


          • Originally posted by B997NDL View Post
            si merge vreodata la temperatura optima, daca n-apuca niciodata sa ajunga la 80 de grade ?
            @vitriol
            si atunci revin cu intrebarea...

            Comment


            • Temperatura optima este... cum sa explic sa ma fac inteles... E ca si cum ai zice ca Dacia e masina, dar ea niciodata nu va fi o masina in adevaratul sens al cuvantului; in sensul ca mai rugineste, n-ai o pozitie la volan care sa te faca sa simti ca mergi cu o masina, ai o stabilitate pe sosea demna de masinile din anii 30-40 care aveau suspensii pe foi si roti cu spite, s.a.m.d., DAR, toata lumea o considera ca fiind o masina.

              Asa e si cu "temperatura optima". Nu exista o temperatura optima fixa, gen 89 de grade. Vara o sa ai intre 90 si 95, iar iarna, intre 80-85.
              sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

              Comment


              • am inteles. recte, intre 75 si 80.

                Comment


                • Ce atata antigel, calcule, minuni si zeci de pagini pe forumuri. Fluctua 2-4-2, l-am schimbat impreuna cu antigel gata diluat 50/50, i-am dat cu silicon gasket sa nu aiba scapari si de atunci urca la 4 si acolo ramane, indiferent ca merg cu 10 sau cu 100. Restul, ca sa mai asteptam sa vina vara, sa punem antigel 70/30 sau 30/70 sunt povesti. Daca termostatul/senzorul de temperatura functioneaza la parametrii optimi, urca caldura la 4 pavele si acolo sta! Punct.
                  MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                  Comment


                  • S-a discutat despre termostate foarte mult..cine vrea sa inteleaga il schimba si se rezolva problema....ceilalti sa mearga cu 2 linii ca asa e la logan.....
                    Antigelul se combina cu apa distilata 50-50 si iese la -37.

                    Comment


                    • Originally posted by cristi.... View Post
                      ia uite ce scrie in manualul de service...

                      deci pana la urma trebuie pus numai antigel pur? )
                      Nu adaugati... se refera la completare, doar cu antigel pur.

                      Nu sa umpli circuitul cu antigel pur.

                      Ce atata antigel, calcule, minuni si zeci de pagini pe forumuri. Fluctua 2-4-2, l-am schimbat impreuna cu antigel gata diluat 50/50, i-am dat cu silicon gasket sa nu aiba scapari si de atunci urca la 4 si acolo ramane, indiferent ca merg cu 10 sau cu 100. Restul, ca sa mai asteptam sa vina vara, sa punem antigel 70/30 sau 30/70 sunt povesti. Daca termostatul/senzorul de temperatura functioneaza la parametrii optimi, urca caldura la 4 pavele si acolo sta! Punct.
                      Punct in cazul tau, fericit.
                      Unii au schimbat si sonda, si cateva termostate si tot degeaba.
                      Si uite asa s-a ajuns la calcule..
                      Ai de mult termostatul? Vezi, cumpara unul de rezerva. Sa fie.
                      Last edited by mr.K; 23 February 2015, 23:10.

                      Comment


                      • Eu de vreo 2 ani aplic "carpeala" scurtarii axului termostatului. Nu sunt pretentios, fie ca-i calorstat, de origine, etc, daca in mers vad in bord ca scade temperatura antigelului de la 4 la 2 linii, cum gasesc timp liber trec la operatie. De exemplu de vreo saptamana am un termostat la care am taiat cam fara mila, direct 2 mm. Urmarea ? Antigelul sta in motor aproape de pornirea ventilatorului. Cu putin timp inainte de pornirea lui simt cum se infierbanta conducta ce intra in partea de sus a radiatorului. Rulez 2 termostate. Intotdeauna am unul de rezerva in cazul ca nu am timp sa-l "prelucrez" pe cel ce se afla pe masina. Il inlocuiesc cu celalalt gata "preparat" cu ceva timp in urma.
                        Attached Files

                        Comment


                        • perfect, fierba apa in chiulasa in draci probabil.
                          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                          Comment


                          • deci pana la urma asta demonstreaza ca termostatele nu au nimic, doar ca deschid putin mai repede. poti sa schimbi 100 de termostate ca toate vor ajunge sa-ti faca 4-2-4 in mai putin de 1 an

                            pt 2-3 grade in minus in sezonul rece nu merita stresu si nervii. n-are nimica

                            cel de origine e tot frantuzesc. deci francezii nu se pricep la termostate



                            inteleg ca problema e la cupola aia ca e prea inalta sau cum? daca e asa, nu mergea dat un pic cu ciocanu s-o turtesti un pic?

                            mie mi-ar fi un pic frica cu sarmele alea acolo, sa nu plece prin sistemul de racire...

                            p.s acu am inteles ce ai scurtat. oricum, cum am zis, o problema tipic frantuzeasca si foarte banala de proiectare. defect de fabricare pt toate termostatele de origine )

                            ochiometric si termostatu gates sufera de aceeasi problema. bine ca nu m-am lasat dus e val sa-l schimb ca probabil ca acum aveam aceeasi problema si cu banii luati
                            Last edited by cristi....; 24 February 2015, 21:15. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • Originally posted by einstein1984 View Post
                              perfect, fierba apa in chiulasa in draci probabil.
                              Nu prea cred ca fierbe antigelul. Senzorul de temperatura e infipt in chiulasa si in berd nu am vazut mai mult de 4 linii. Ar trebui sa vad 6 linii sau chiar toate 9, urmate de aprinderea ledului rosu de temperatura. Prin 2009 am avut arsa siguranta de la ventilatorul de pe radiator si am vazut 6 linii in bord. Intr-adevar cand am ridicat capota m-a pocnit in mutra aer fierbinte. Dar acum nu mi se pare o temperatura iesita din comun. Daca la primavara-vara cand nu mai folosesc incalzirea, o sa vad ca porneste prea des ventilatorul de pe radiator, schimb cu un alt termostat cu axul ceva mai lung. Am de unde alege, am 4 bucati in dotare.

                              Originally posted by cristi.... View Post
                              deci pana la urma asta demonstreaza ca termostatele nu au nimic, doar ca deschid putin mai repede. poti sa schimbi 100 de termostate ca toate vor ajunge sa-ti faca 4-2-4 in mai putin de 1 an

                              pt 2-3 grade in minus in sezonul rece nu merita stresu si nervii. n-are nimica

                              cel de origine e tot frantuzesc. deci francezii nu se pricep la termostate



                              inteleg ca problema e la cupola aia ca e prea inalta sau cum? daca e asa, nu mergea dat un pic cu ciocanu s-o turtesti un pic?

                              mie mi-ar fi un pic frica cu sarmele alea acolo, sa nu plece prin sistemul de racire...

                              p.s acu am inteles ce ai scurtat. oricum, cum am zis, o problema tipic frantuzeasca si foarte banala de proiectare. defect de fabricare pt toate termostatele de origine )

                              ochiometric si termostatu gates sufera de aceeasi problema. bine ca nu m-am lasat dus e val sa-l schimb ca probabil ca acum aveam aceeasi problema si cu banii luati
                              Nu mi-a trecut prin cap sa scurtez axul cu ciocanul, buna ideea, numai ca lipsita de precizie. Cu sarmele am avut si eu emotii, dar nu au fost probleme, cum le-am bagat asa le-am gasit, ce-i drept nu cred ca au stat vreodata mai mult de 1 an. De obicei termostatul cu care ies din iarna imi mentine cele 4 linii pana prin septembrie, cel mult octombrie. Cand da racoarea, scade de la 4 la 2 linii.
                              Last edited by Urs; 24 February 2015, 22:12. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • Buna ziua, am un logan 1.4 din 06 si nu imi creste apa mai mult de 2 lini decat foarte rar. M-am mai confruntat cu aceasta problema acum 10.000 km (5 luni) si la reprezentanta dacia mi-au recomandat sa scimb termostatul cu unul oem, lucru care l-am si facut. Dupa ce a fost scimbat problema a disparut dar acum vad ca a reaparut. Nu imi vine sa il schimb din nou avand in vedere ca nu au trecut nici 6 luni de cand am pus unul nou. Am mai observat ca in trafic de bara la bara desi am doar 2 lini la apa mai pleaca si ventilatorul din cand in cand.
                                O rezolvare stie cineva ?

                                Daca piesa a fost scimbata in reprezntanta nu beneficez de garantie ? banuiesc ca daca este tot termostatul ar trebui sa remedieze problema pe gratis.
                                Last edited by immortality; 6 March 2015, 10:47.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google