If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire
am schimbat si eu termoststul cu unul de origine si am avut surpriza sa fie decalibrat de nou. mi-am dat seama dupa ce l-am schimbat cu altul
Mi-am cumparat un termostat Facet. Abia acasa mi-am dat seama ca pe cutie scrie ca e pentru motoare 1.6 16v. Este acelasi termostat si pentru motoare 1.4 si pentru 1.6 16v, sau exista diferente intre ele?
Poate ca d-aia zici ca era decalibrat de nou.
pt benzina trebuie temperatura de deschidere 89 de grade iar la disel vreo 83 parca... nu m-ar mira sa-mi fi dat termostate de disel de tot stau la 2 linii.. si la filtru de ulei la fel au facut de fiecare data, mi-au dat de disel, dar eu nestiind codurile am crezut ca sunt ok
oricum, sunt de disel mai vechi de 70 de cai, nu de 90, cred ca merg si la benzina si la disel
Am verificat chiar acum o ora. Furtunul ala gros se incalzeste si cand sunt 2 linii. Dupa vreo 7-8 km s-a ridicat la 4 liniute, iar dupa ce a pornit gmv-ul a scazut la doua.
Posibil in acest caz,sa fie problema la functionarea incorecta a afisajului temperaturii din bord.Cu testerul,e simplu de verificat daca 4 liniute apar la 82-83 gradeC,iar la deschiderea termostatului,temperatura motorului(vazuta in valori reale) face un "salt" inapoi,confirmind pragul de lucru al termostatului...
A urcat la 4 la plecare, pana sa ies din oras, a scazut la 2 intre timp si a ramas la 2 pana am ajuns inapoi acasa. Plecat din Pantelimon plimbat pana la Alexandria revenit in Pantelimon. Am zis ca schimb termostatul si vad daca se comporta la fel. Daca nu se schimba nimic umblu si la altceva.
Eu sunt de parere ca nu trebuie sa schimbi nici un surub,la masina,daca nu esti convins ca trebuie.Tu,probabil o sa inlocuiesti termostatul,iar daca nu se rezolva,vei inlocui senzorul de temperatura,in final gasind un contact oxidat pe circuitul afisajului din bord.Poate gresesc,dar vom vedea...
... Furtunul ala gros se incalzeste si cand sunt 2 linii. Dupa vreo 7-8 km s-a ridicat la 4 liniute, iar dupa ce a pornit gmv-ul a scazut la doua... Daca zici ca furtunul ala trebuie sa ramana rece pana la 4 liniute inseamna ca e problema la termostat...
Eu aveam de origine..2linii ,am pus tot de origine ..nimic tot 2 linii...apoi an pus wahler si de aproape un an de zile nu scade sub 4 linii..si apropo vara nu pornea niciodata gmv-ul cu termostatul de origine..vara aceasta cand opream motorul pornea imediat gmv-ul..deci sta acolo unde trebuie temperatura.
Astia de la dacia vor sa fie siguri ca nu se blocheaza termostatul si il calibreaza pe la 80-83 si merge bine nu da cu " apa" afara.
Eu am gpl si se cunoaste cand sta la 4 linii..
cristi.... , poate avea vreun defect de fabricatie.
totusi, mallibu, cum ti-ai dat seama ca trebuie schimbat cel nou?
am citit tot pe aici pe forum ca cele de origine ar putea fi decalibrate(nu toate).
si ca sa rezolv problema la timpul respectiv trebuia sa-l schimb iarasi, sau sa schimb sonda, care era 150 RON si asa m-am decis sa mai schimd inca odata termostatul, evident cu un calorstrat de la un magazin de piese( nu am mai mers pe origine') la 47 RON. avea si un compostament ciudat, pentru ca deschidea bine( cand aveam 4 linii la apa se incalzea furtunul de la radiator), problema venea dupa mers mai mult, incepea sa joace 4-2-4-2, dar am avut noroc si a fost sa fie el. pentru ca m-am zgarcit si nu m-am dus sa il schimb la reprezentanta din prima, cu tester cu tot ce faceau ei pe acolo.
Astazi am mers putin mai in forja, am stat si ca cateva stopuri dar n-a urcat la 4 liniute. Cand am ajuns aveam tot 2 liniute. Am oprit in parcare si am constatat ca merge gmv. A mers ceva timp. Inainte daca pornea cand ajungeam in parcare si opream motorul se oprea si gmv. Acum si-a facut treaba dar pe bord au ramas 2 liniute.
Posibil in acest caz,sa fie problema la functionarea incorecta a afisajului temperaturii din bord.Cu testerul,e simplu de verificat daca 4 liniute apar la 82-83 gradeC,iar la deschiderea termostatului,temperatura motorului(vazuta in valori reale) face un "salt" inapoi,confirmind pragul de lucru al termostatului...
Eu sunt de parere ca nu trebuie sa schimbi nici un surub,la masina,daca nu esti convins ca trebuie.Tu,probabil o sa inlocuiesti termostatul,iar daca nu se rezolva,vei inlocui senzorul de temperatura,in final gasind un contact oxidat pe circuitul afisajului din bord.Poate gresesc,dar vom vedea...
Fara dotare(tester) si un meserias bun are dificultati in a rezolva acest fel de problema...,nu mai vorbim de cei ce sunt oarecum neinitiati in depanarea auto. Apropo de, UNDE...,cred ca la service,e rezolvarea!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment