If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire
In 20 de minute iti urca la 4 liniute? Foarte greu....eu zic sa te duci sa iti iei un termostat, si inca unul de rezerva.
On-topic: e foarte bine, iti urca normal la 4 liniute, insa nu stii niciodata cand te plesneste termostatul peste bot....
Deci sa inteleg ca daca in 20 min(pe vremea asta rece) de mers la relanti ajung la 4 liniute termostatul functioneaza normal?
Daca da,sunt in parametrii
Da este in parametrii dar cand ai plecat de pe loc sau la drum lung nu are voie sa scada la 2 linii sau sa varieze
deci v.am zis in 10 min hai 15 ajunge la 4 liniute si nu mai pica la 2, sau daca pica o face pentru cateva secunde, mentionez ca masina e din 2006 luata (lot noiembrie 2005) si termostatul nu e schimbat.
Nu e adevarat. La ralanti liniutele coboara la 2 daca e rece afara. De altfel in mod curent daca motorul este lasat la ralanti pe timp de iarna nici nu urca la 4 liniute. Vorbesc de cazul in care o pornesti si o lasi sa se incalzeasca. Dupa ce pleci de pe loc in 100-200 de metri creste imediat la 4.
Termostatul e "bolnav" daca in mers urca la 4 dupa care coboara la 2(poate fi si sonda defecta in unele cazuri), la ralanti pe loc nu e nici o problema daca scade la 2 (daca se sta la ralanti o perioada mai lunga nu 1-2 minute).
Last edited by Cristi_LCD; 8 December 2010, 09:40.
Total neadevarat ce spui. Anul trecut am pornit masina sa dau zapada din parcare si era foarte frig afara, aproximativ 30 de min a stat pornita si a urcat la 4 liniute. Din contra ce spui tu ar trebui sa faca la drum ca aerul rece intra in radiator si la motor si atunci daca termostatul deschide mai devreme si apa din motor nu mai ajunge la temperatura care trebuie si scade la 2 linii
Ori e bun ori nu e bun?
In 20 de minute 4 liniute la relantii..plecat de pe loc 2 linii..mi se pare ceva normal sa scada cand afara sunt 4 5 grade,aerul rece influenteaza destul de mult ma gandesc.
Plus de asta,la 4 linii in oras imi creste doar cand stau prea mult la semafor,dar la drum drept asa,2 linii constant.
Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata.. My ride
Hmm..ma puneti pe ganduri.
O sa fiu mai atent sa vad cat de mult variaza cresterea/descresterea lor(liniilor).
Iar daca nu e in regula,la anul fac transplantul.
Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata.. My ride
Daca mi se permite imi povestesc si eu din experienta de iarna trecuta. Pornit masinuta la munca dimineata (-27 sau -30 grade, nu-mi mai amintesc). Mers prin oras 2-3 km, 4 liniute la apa. Intors si lasat la ralanti cu butonul de temperatura pe rosu maxim, ventilator la treapta I. Timp de aproximativ 15 minute cat a stat golanul pe loc cu turatia la 7-800 rot nu au scazut liniutele, au ramas 4 continuu. Deci tind sa cred ca la ralanti, la benzinar, nu trebuie sa coboare sub 4 linii.
Nu e adevarat. La ralanti liniutele coboara la 2 daca e rece afara. De altfel in mod curent daca motorul este lasat la ralanti pe timp de iarna nici nu urca la 4 liniute. Vorbesc de cazul in care o pornesti si o lasi sa se incalzeasca. Dupa ce pleci de pe loc in 100-200 de metri creste imediat la 4.
Termostatul e "bolnav" daca in mers urca la 4 dupa care coboara la 2(poate fi si sonda defecta in unele cazuri), la ralanti pe loc nu e nici o problema daca scade la 2 (daca se sta la ralanti o perioada mai lunga nu 1-2 minute).
ba e corect, cand pornesti motorul cu motorul rece, ai 2 dupaia 4 liniute, ajunge la 89 grade unde termostatul deschide, si apa din radiator (congel de rece) este abcata brusc in motor, moment in care sonda detecteaza sub 75 grade si afisaza 2 linii de temperatura apa, dupa care o sa creasca iar la 4 linii, daca din momentul asta mai scade 2 4 2 4 e trist
Eu l-am testat zilele astea şi temperaturile erau cu plus. Pe loc cu căldura închisă a urcat la 4. Plecat la drum, dat drumul la căldură a coborât la 2 şi nici nu a mai urcat dar căldură bagă în schimb. Am postat mai sus cât costă estimativ dar mă duc în altă parte "că dincolo e mai ieftin".
ba e corect, cand pornesti motorul cu motorul rece, ai 2 dupaia 4 liniute, ajunge la 89 grade unde termostatul deschide, si apa din radiator (congel de rece) este abcata brusc in motor, moment in care sonda detecteaza sub 75 grade si afisaza 2 linii de temperatura apa, dupa care o sa creasca iar la 4 linii, daca din momentul asta mai scade 2 4 2 4 e trist
Am facut teste ale incalzirii motorului la ralanti, adica dupa pornire am tot "pipait" cele doua furtune ce trec din compartimentul motor in habitaclu si prin care circula antigelul continuu si furtunul gros care duce din termostat spre radiator. Dupa ce furtunele de la caloriferul de incalzire devin fierbinti de nu se mai poate tine mana pe ele, fuguta la bord, erau 4 linii. Dupa inca cateva secunde sau 1 minut de la cele 4 linii am simtit cum usor-usor se incalzeste si furtunul gros ce duce antigelul din termostat spre radiator. Deci eu cred ca termostatul nu se deschide brusc, ci treptat. Nu este electric, asemena unui releu care face "clanc". Ceara sau ce-o avea in componenta se dilata-contracta treptat, nu brusc. Antigelul rece din radiator e bagat in motor treptat si nu ar trebui sa duca la scaderea liniutelor de la 4 la 2. Cel putin asa e la mine. Daca gresesc, rog corectati-ma. Multumesc.
70 bani 1l apa demineralizata (distilata)
20 lei 1 l de glacerol tip d
38 lei termostat original thomasson + garnitura reno 8200267272
o cheie de 8 (sau 10 la modelele pre 07)
putina indemanare ...
intradevar, in relanti, motorul nu are voie sa scada de la 4 linii(>75*) la 2 odata ce a ajuns la temperatura optima
lichidul din radiator nu e bagat treptat, pentru ca termostatul, care se comporta ca o valva deversoare, nu da drumu treptat, el isi face ciclu de la inchis la deschix maxim in mai putin de 3 secunde ... deci nu vad cum ar face tranzitia treptata ... mai ales ca trebuie avut in vedere ca apa se misca prin motor cu presiunea exercitata de pompa de apa (jumatate din turatia motorului)
termostatul este mecanic, el lucreaza pe principiul unui arc de cupru care se dilata dilata si se contracta, lucru care il face neasteptat de rapid
poti testa teoria mea cu 2 borcane, unul de apa rece, si unul de apa clocotita, cu ocazia asta vezi exact modul de functionare, si calitatea termostatului
apropo
,,furtunul gros care duce din termostat spre radiator" - defapt e invers, ala e turul spre motor, nu invers, motorul se raceste de sus in jos, de la chiulasa spre bloc si inapoi in radiator pe jos prin furtunul de retur
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment