La durata deschiderii termostatului nu ma contrazic, nu am probat niciodata, las experimentul pentru momentul cand imi va ceda si va trebui sa-l schimb. Ce sunt sigur e ca nu trebuie sa scada numarul liniutelor de la 4 la 2 in momentul deschiderii termostatului. Iar ca sa lamurim cu "furtunul gros", aruncam un ochi pe schema instalatiei de racire din Manualul de reparatie si vedem ca din termostat, antigelul pleaca prin "furtunul gros" spre partea superioara a radiatorului. Multumesc.
Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire
Collapse
X
-
Asa e @Urs pe furtunul gros cand apa din motor ajunge la 89 de grade termostatul incepe sa se deschida treptat si in timpul asta el se deschide putin cate putin pana de deschide de tot (probat de mine, pus mana pe furtun si se incalzea treptat pana nu mai puteam tine mana pe el) odata deschis apa se duce catre radiator unde se raceste. Am gasit si o poza poate ajuta la cevaAttached Files
Comment
-
Originally posted by DeLuXe View Postba e corect, cand pornesti motorul cu motorul rece, ai 2 dupaia 4 liniute, ajunge la 89 grade unde termostatul deschide, si apa din radiator (congel de rece) este abcata brusc in motor, moment in care sonda detecteaza sub 75 grade si afisaza 2 linii de temperatura apa, dupa care o sa creasca iar la 4 linii, daca din momentul asta mai scade 2 4 2 4 e tristLast edited by Cristi_Xp; 9 December 2010, 10:36.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Daca a ajuns la 4 linii clar ca n-are voie sa mai scada la 2 indiferent de temperatura de afara.
Indicatoru e imprecis daca zici ca de la 70 grC arata 4 linii (eu credeam ca bate spre 80 grC), la mine ajungea la 4 linii dar sigurat n-aveam nici 80 grC in instalatie, dovada ca dupa ce am schimbat termostatu ajunge mai repede la 4 linii si baga caldura asa cum trebuie.
Comment
-
Originally posted by Cristi_LCD View PostLa ralanti liniutele coboara la 2 daca e rece afara.
Are dreptate Cristi_XP. Patit practic cu un termostat ce deschidea prea devreme. Si daca a ajuns la 4 liniute temperatura acolo intepenesc daca totul merge perfect.
E posibil la ralanti (fara miscarea masinii) sa creasca si la 4 liniute cand e ger afara dar dureaza cam mult si nu am avut rabdare sa fac experimentul. Afirmatia ca sta la 2 liniute la ralanti era pentru frig adevarat (ger) de - 8 grade cel putin, nu pentru -1 grad.
La Braila la reprezentanta schimbarea termostatului este in jur de 100 -120 de lei cu tot cu manopera(asa spune lumea), cand scorul este peste 250 de lei cred ca se refera la schimbarea sondei. Cei drept despre reprezentanta de la Constanta am auzit lucruri nu prea placute .Last edited by Cristi_LCD; 9 December 2010, 10:55.Cel mai lent 1,6 8v
Comment
-
e clar ca si arcul ala al termostatului are o marja de eroare , cand deschide termostatul brusc si vine lichid rece din radiator e posibil sa scada la 2 linii ptr o perioada scurta de timp . Eu am patit alta situatie , coborat din predeal spre brasov cu 4 linii , motorul cald de mult timp ... pe timis in cadere libera (fara frana de motor prea intensa) a scazut iar la 2 linii si a ramas asa vreo 15 km pana am inceput sa turez din nou motorul la regim de mers pe drum drept. Asa ca fiecare dintre noi poate sa reproduca o situatie putin iesita din "banal" care sa ne faca sa ne intrebam daca termostatul mai lucreaza sau nu la parametri .Pain brings out the truth in us all...
...how much truth can you stand?
Comment
-
Problema anuala a iernii
Salutare. Am avut aceeasi problema ca si cei de pe acest thread. 2-4-2 "pavele" cum le zic unii.
In cazul meu, de vina a fost termostatul si sonda.
1. Termostatul a fost schimbat de catre un "mecanic", dar montat fara garnitura si asa am mers cu el vreo 6-7 luni, fara sa stiu; acum a fost schimbat iarasi dar de data asta s-a pus garnitura, ce-i drept nu bine din prima, dar totusi din a douas-a reusit; mentionez ca "mecanicul" al doilea e diferit de primul . Problema tot nu s-a rezolvat. Asa ca trecem la pasul 2:
2. Schimbat sonda de temperatura - singur de data asta, ca e mai sfant. Problema s-a rezolvat.
Sper sa reziste asa. Acum sunt in teste: sunt disperat dupa pete sub masina si dupa liniute pe bord Daca face 6 am pus-o
Asa ca cine a zis ca intai se schimba termostatul si apoi sonda, a zis bine, cu o mentiune - as adauga eu - sa se schimbe aceste repere BINE, sa fie montate corect.
Bafta!
CataFOF: eu cred ca ti se pare ca baga caldura. Si mie mi se parea, in sensul ca era aer cald, dar se pare ca el trebuie sa fie mult mai cald.... Ca am facut teste iti pot spune ca, caldura de la treapta 1 de acum e cel putin ca, caldura de la treapta 2 de dinainte de schimbare. Ideea e ca daca motorul merge in parametri normali simti si caldura cum trebuie...
Vorba multa, saracia omului
Comment
-
Originally posted by CataFOF View Postsi daca totusi este stricat termostatul , si baga caldura , ce poate fi mai rau daca nu il schimbi ?
In rest nu se intampla nimic.
La Mertanu de acasa iarna nu trece de ~70-75 grC nici sa-l bati si are peste 300000 km si merge OK. Numa' la urcari de munte mai se ducea catre ~85-90 grC.
Comment
-
Problema asta vad ca apare in timp, dupa cativa ani de folosire. Am 2 amici cu Logan, unul 1.4 din 2006 iar altul 1.6 din 2005, la ambii de ceva vreme nu mai urca apa la 4 linii decat in 2 situatii - forja dar cand mergeai linistit scadea iar sau vara la temperaturi foarte ridicate. La cel de 1.4 acum 2 saptamani i s-au aprins 6 apoi toate liniile de la apa in oras, a oprit pe dreapta imediat, a lasat motorul sa se raceasca si a plecat, de atunci functioneaza ca de obicei, 2 linii sau 4 pe forja dar scade la loc. E clar ca trebuie schimbat termostatul.
La a mea (04-2008) urca la 4 linii asa cum trebuie iar de acolo nu scade nici sa o bati, de asemenea nu am vazut niciodata mai mult de 4 linii indiferent de forja sau temperatura de afara. Nici macar iarna la -10/-15* nu scadea la 2 linii indiferent ca era la ralanti sau nu pentru multe minute.
Ideea e ca la cat costa un termostat clar nu are rost sa te fastacesti cu schimbatul lui cand da semne de oboseala, banii aia oricum cred ca ii pierzi pe benzina ca foarte probabil consuma mai mult motorul deci nu faci nicio economie.'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
-
În 250 ron la reprezentanţa intrau termostatul, antigelul tot (nu 1 litru ) plus apa distilată şi manopera aferentă. Unde am căutat am găsit ceva nemţesc şi unul comunitar în jur de 25 ron dar nu aveau garnitura de cauciuc şi nici separat la vânzare. Unul original ar fi mult mai scump am înţeles. Se poate refolosi garnitura veche ( mi s-a sugerat) sau sa nu ma risc?Last edited by Iuga; 9 December 2010, 22:19.
Comment
Comment