omul se referea la postul acesta ,nu la teoria chibritului cum stie ECU sa isi faca amestecul , care oricum prezinta o gramada de lacune si nimeni n-ar putea sa inteleaga ceva de acolo.Omul zicea clar ,ce legatura are faptul ca masina are intercooler cu temperatura de deschiderea a termostatului...
E corect faptul ca
tot la fel de corect e si
, doar ca amestecul ala conteaza intr-o parte foarte mare de vacuum de pozitia clapetei si intr-o masura oarecare de temperatura aerului din admisie,insa pot sa iti spun sigur ca o masina cu un senzor defect ce-ti indica -40 grade in admisie mere o idee mai slab ca una care merge corect,dar nesimtitor.
Cat despre relanti si turatia de relanti , acolo ai intrat pe taramul necunoscutlui si al stiintifico fantasticului ) .
La prima pornire pe zi,calculatorul face asa,cu temperatura aer -10 grade vede si temperatura apei tot de -10 grade afara de la senzorul de temperatura apa de pe chiulasa(ca masina stand,peste noapte ajung la aceeasi temperatura),apoi fuge repede in harta de injectie si cauta cauta cauta sa vada , la temperatura aia de -10 ce consemn/target va avea pentru relanti ,adica sa ii spuna la alt destept,motorasul pas cu pas cat aer trebuie sa lase ca aerul sa intre si sa tina turatia dorita de ECU, doar ca el e destul de prost de felul lui ,dar nu dezvoltam ideea acum ca nu are niciun rost.
La a doua pornire cu temperatura in admisie tot -10 grade, ca deh tot asa frig e afara ,deci aerul tot -10 grade are, dar motorul fiind incalzit deja citeste 40-50 grade,oare ce crezi tu ca face atunci ? Cauta in harta ce relanti trebuie sa aibe pentru aer de -10 grade, sau cauta sa vada ce ce target pentru relanti are la temperatura motorului de 50 grade ? )
Deci senzorul de temperatura aer n-are nicio treaba cu incalzirea motorului de la rece,are o mica treaba cand face amestecul de benzina ca daca citeste temperatura mai scazuta,calculeaza aiurea cantitatea de benzina ce trebuie injectata,iar motorul merge mai bogat fara niciun rost,ca oricum nu se arde benzina aia.
Originally posted by smaci
View Post
Aceeasi cantitate de aer are volum diferit la diferite temperaturi.
La motoarele pe benzina,sarcina(in functie de turatia motorului) se regleaza prin intermediul clapetei de acceleratie
Cat despre relanti si turatia de relanti , acolo ai intrat pe taramul necunoscutlui si al stiintifico fantasticului ) .
La prima pornire pe zi,calculatorul face asa,cu temperatura aer -10 grade vede si temperatura apei tot de -10 grade afara de la senzorul de temperatura apa de pe chiulasa(ca masina stand,peste noapte ajung la aceeasi temperatura),apoi fuge repede in harta de injectie si cauta cauta cauta sa vada , la temperatura aia de -10 ce consemn/target va avea pentru relanti ,adica sa ii spuna la alt destept,motorasul pas cu pas cat aer trebuie sa lase ca aerul sa intre si sa tina turatia dorita de ECU, doar ca el e destul de prost de felul lui ,dar nu dezvoltam ideea acum ca nu are niciun rost.
La a doua pornire cu temperatura in admisie tot -10 grade, ca deh tot asa frig e afara ,deci aerul tot -10 grade are, dar motorul fiind incalzit deja citeste 40-50 grade,oare ce crezi tu ca face atunci ? Cauta in harta ce relanti trebuie sa aibe pentru aer de -10 grade, sau cauta sa vada ce ce target pentru relanti are la temperatura motorului de 50 grade ? )
Deci senzorul de temperatura aer n-are nicio treaba cu incalzirea motorului de la rece,are o mica treaba cand face amestecul de benzina ca daca citeste temperatura mai scazuta,calculeaza aiurea cantitatea de benzina ce trebuie injectata,iar motorul merge mai bogat fara niciun rost,ca oricum nu se arde benzina aia.
Comment