Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • omul se referea la postul acesta ,nu la teoria chibritului cum stie ECU sa isi faca amestecul , care oricum prezinta o gramada de lacune si nimeni n-ar putea sa inteleaga ceva de acolo.Omul zicea clar ,ce legatura are faptul ca masina are intercooler cu temperatura de deschiderea a termostatului...
    Originally posted by smaci View Post
    La modele renault erau problema cu DCI, daca va uitati la forumele nemtilor va dati seama si codurile difera. Sunt tremostate care au deschidere la 89C renault si 83C original de dacia.Coduri : 83 C # 8200558758 sau 8200954288, si 89 C, # 8200039885, 8200244402, 8200248531 sau 8200267349.

    Cred ca motoarele Dacia, nu au intercooler -"radiator pt. racirea aerului aspirat" si de aceea se pun termostate de 83C.
    E corect faptul ca
    Aceeasi cantitate de aer are volum diferit la diferite temperaturi.
    tot la fel de corect e si
    La motoarele pe benzina,sarcina(in functie de turatia motorului) se regleaza prin intermediul clapetei de acceleratie
    , doar ca amestecul ala conteaza intr-o parte foarte mare de vacuum de pozitia clapetei si intr-o masura oarecare de temperatura aerului din admisie,insa pot sa iti spun sigur ca o masina cu un senzor defect ce-ti indica -40 grade in admisie mere o idee mai slab ca una care merge corect,dar nesimtitor.
    Cat despre relanti si turatia de relanti , acolo ai intrat pe taramul necunoscutlui si al stiintifico fantasticului ) .
    La prima pornire pe zi,calculatorul face asa,cu temperatura aer -10 grade vede si temperatura apei tot de -10 grade afara de la senzorul de temperatura apa de pe chiulasa(ca masina stand,peste noapte ajung la aceeasi temperatura),apoi fuge repede in harta de injectie si cauta cauta cauta sa vada , la temperatura aia de -10 ce consemn/target va avea pentru relanti ,adica sa ii spuna la alt destept,motorasul pas cu pas cat aer trebuie sa lase ca aerul sa intre si sa tina turatia dorita de ECU, doar ca el e destul de prost de felul lui ,dar nu dezvoltam ideea acum ca nu are niciun rost.
    La a doua pornire cu temperatura in admisie tot -10 grade, ca deh tot asa frig e afara ,deci aerul tot -10 grade are, dar motorul fiind incalzit deja citeste 40-50 grade,oare ce crezi tu ca face atunci ? Cauta in harta ce relanti trebuie sa aibe pentru aer de -10 grade, sau cauta sa vada ce ce target pentru relanti are la temperatura motorului de 50 grade ? )
    Deci senzorul de temperatura aer n-are nicio treaba cu incalzirea motorului de la rece,are o mica treaba cand face amestecul de benzina ca daca citeste temperatura mai scazuta,calculeaza aiurea cantitatea de benzina ce trebuie injectata,iar motorul merge mai bogat fara niciun rost,ca oricum nu se arde benzina aia.
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

    Comment


    • Pină la urmă consumul mai mare este dat de faptul că motorul nu ajunge la temperatura optimă (4 linii pe bord), ce este de făcut_
      Am un prieten cu un Logan de 1,2 şi după 4-5 km. cât ar fi frigul de mare teperatura se urcă la 4 linii. Mai stiu si alte persoane care au tot 1.6 benzină şi au temperatura pe bord la 4 linii.Eu unde ma problema? Astăzi vreau să schimb şi filtrul de aer (poate ajută la scăderea consumului) dar cu apa cum fac?
      Poate sa fie din display?Adică să nu imi indice decăt numai când vrea (poate să fie de la masă) .

      Comment


      • ai 60 de pagini de informatie,s-a discutat si rediscutat...citeste.
        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

        Comment


        • e iarna domnilor ce mai vreti in frigul asta,normal ca nu se incalzeste

          Comment


          • Si eu am avut probleme cu liniile de la temperatura. Am un 1.6 din 2005 si pana acum am schimbat 3 termostate. Ultimul era de la dacia, ceva frantuzesc, si de atunci nu mai am nici o problema. Si la minus 24grd. dupa ce ajungea la 4 linii acolo ramanea.
            Toate cele bune!

            Comment


            • Originally posted by luckyonro View Post
              Pină la urmă consumul mai mare este dat de faptul că motorul nu ajunge la temperatura optimă (4 linii pe bord), ce este de făcut_
              Am un prieten cu un Logan de 1,2 şi după 4-5 km. cât ar fi frigul de mare teperatura se urcă la 4 linii. Mai stiu si alte persoane care au tot 1.6 benzină şi au temperatura pe bord la 4 linii.Eu unde ma problema? Astăzi vreau să schimb şi filtrul de aer (poate ajută la scăderea consumului) dar cu apa cum fac?
              Poate sa fie din display?Adică să nu imi indice decăt numai când vrea (poate să fie de la masă) .
              schimba termostatul. la mine(1.6) se ridica la 6 liniute constant si a fost din senzorul de temperatura. exclus din display,nu mai umbla la el.schimba termostatul si o sa vezi ca o sa se ridice la 4.

              Comment


              • Am inebunit cautand rezolvarea problemei cu liniutele. Am pus termostat Behr desi nu avea nimic nici cel original. Am dublat si masele de la motor si caroserie si ce sa vezi? Era sonda. Ca sa nu mai orbecaiti pe intuneric puneti diagnoza pe masina. Se urmareste temperatura motorului de la stadiul de rece pana la cald. Acolo spune exact ce temperatura are motorul si cand va deschide termostatul. Daca temperatura data de diagnoza nu corespunde cu temperatura afisata in liniute e clar. Sonda. Aceasta din urma are 2 circuite de masurare:Unul pentru calculator si unul pt tabloul de bord. Sonda nu se strica de tot doar partea de afisaj. Daca baga caldura si nu te deranjeaza lipsa celor 2 linute dai bataie. Dupa schimbarea sondei am, in oras, 4 liniute si la -15 grade.
                Last edited by marius4d; 13 February 2012, 14:19.
                Sufar de sindromul copiilor care nu au avut jucarii! Cred ca orice se poate desface si imbunatati...

                Comment


                • Senzorul de temperatura este un termistor cu coeficient de temperatura negativ. Un mod de verificare al acestuia consta si in masurarea rezistentei efective care variaza cu temperatura apei dupa cum urmeaza;
                  50gradeC---810 ohmi. abateri 5%
                  80gradeC---280 ohmi. abateri 3%
                  In acest fel daca masuratoarea indica, sa zicem 260 ohmi, atunci temperatura lichidului de racire depaseste 80gradeC, iar indicatia a doua pavele, in acest caz, este eronata.
                  Last edited by IancuMIC; 13 February 2012, 14:35.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Originally posted by marius4d View Post
                    Am inebunit cautand rezolvarea problemei cu liniutele. Am pus termostat Behr desi nu avea nimic nici cel original. Am dublat si masele de la motor si caroserie si ce sa vezi? Era sonda. Ca sa nu mai orbecaiti pe intuneric puneti diagnoza pe masina. Se urmareste temperatura motorului de la stadiul de rece pana la cald. Acolo spune exact ce temperatura are motorul si cand va deschide termostatul. Daca temperatura data de diagnoza nu corespunde cu temperatura afisata in liniute e clar. Sonda. Aceasta din urma are 2 circuite de masurare:Unul pentru calculator si unul pt tabloul de bord. Sonda nu se strica de tot doar partea de afisaj. Daca baga caldura si nu te deranjeaza lipsa celor 2 linute dai bataie. Dupa schimbarea sondei am, in oras, 4 liniute si la -15 grade.
                    Eu am făcut şi acest lucru faţă de celelalte enumerate de tine şi efectula fost ... surpriză... acelaşi adică tot 2 linii.
                    Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
                    sigpic

                    Comment


                    • pune carton si gata , se poarta )
                      Ai verificat masa de la tablou ?
                      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                      Comment


                      • Cum spunea si iancuMIC ai masurat sa vezi ce valori iti da sonda?
                        La mine arata acum 4 linii. Tentatia de a pune carton in fata a fost foarte mare dar nu e rezolvarea problemei. Poate doar o imbunatatire. La dci-uri e cu totul alta treaba dar la benzinare trebuie sa mearga.

                        Sper sa nu gresesc dar la 50 de grade trebuie sa apara primele 2 liniute si la 80 sau 82 de grade 4 liniute. Sonda veche imi arata 4 liniute cand facea 89 sau 90 grade. Iti dai seama ca nu vedeam niciodata 4 liniute in mers pe vremea asta( poate cu un carton in fata).
                        Last edited by marius4d; 13 February 2012, 21:29. Reason: Automerged Doublepost
                        Sufar de sindromul copiilor care nu au avut jucarii! Cred ca orice se poate desface si imbunatati...

                        Comment


                        • Originally posted by Cristi_Xp View Post
                          pune carton si gata , se poarta )
                          Ai verificat masa de la tablou ?
                          Am verificat cam tot ce se poate printre care şi masa de la tablou. Am pu şi testerul şi îmi arată temp. între 80 şi 92 dar tot 2 linii. Căldură este din plin la fel ca înainte dar nu ştiu ce aş putea să-i mai fac.
                          Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
                          sigpic

                          Comment


                          • Ai exact aceleasi simtome ca la mine. Incearca cu o alta sonda sau vezi sa nu iti indice rezistenta ohmica firul de la sonda pana la tabloul de bord
                            Attached Files
                            Sufar de sindromul copiilor care nu au avut jucarii! Cred ca orice se poate desface si imbunatati...

                            Comment


                            • Care este pinul 12 ?
                              Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
                              sigpic

                              Comment


                              • In mufa neagra de la tabloul de bord. Vezi ca sunt numere in capete pe mufa.
                                Last edited by marius4d; 14 February 2012, 14:06.
                                Sufar de sindromul copiilor care nu au avut jucarii! Cred ca orice se poate desface si imbunatati...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google