Eu am vazut motor calat, dar a fost un caz extrem adica a pornit motorul pe ger si a calcat pedala de acceleratie la fund. Dupa 15 m adio si n-am cuvinte.
Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire
Collapse
X
-
@Rocri: Treaba e ca iarna asta am stat cu un HDI, pornit vreo 30 de minute, afara erau -5 - -10 grade si am turat-o pana la 2000-3000 rpm, nu in sarcina si n-a avut nici pe naiba.
Chestia asta am facut-o chiar mai multe zile la rand si merge motorul ala si acum, fara probleme. Deci depinde si de motor.
Comment
-
m-am apucat de teste... am blocat gura de admisie de sub numar (toata) ... si supriza ... tot 2 liniute ... daca am timp o sa vad cu mufa o temperatura exacta a lichidului de racire cu/fara obturator
Comment
-
@canabis, chestia de doua/patru liniute este reglata de termostat si de temperatura exterioara,cu cit este mai rece afara cu atit mai greu se incalzeste motorul fiindca circuitul mic, (incalzitor) reuseste sa raceasca lichidul de racire.Tu ai incercat sa reduci fluxul de aer catre radiator, dar ai ajuns la ceea ce sustin eu.Adica poti sa si demontezi radiatorul de racire daca tu poti raci apa cu radiatorul de incalzire habitaclu.dar totul tine de dimensionarea radiatoarelor! Ai putea sa faci diferente la aceeasi temperatura exterioara prima oara sa folosesti incalzirea in masina, si a doua oara sa nu folosesti incalzirea habitaclu,-deloc!.Compara timpii in care o sa se afiseze 2 linii.Traiesc in ROMANIA SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL !
Comment
-
am mers cu mufa bagata si inregistrat temperatura lichidului de racire... (nu stiu cum am avut reglata incalzirea interioara) si maxim am avut 80 grade (cu obturator)
o sa mai dau o tura cu incalzirea data la rece complet si oprit ventilatorul ... sa vedem ce se petrece
si o sa fac acelasi lucru fara obturator... dar cred ca o sa mai aman putin ca maine s-ar putea sa o si bag in service ... vedem vorbim.
o ultima intrebare...cei care au facut remapare, cum stati cu acest aspect?
Comment
-
@ andrei, au mai fost cazuri in care din cauza ca temperatura exterioara,sau motorul a fost rece sa se sparga bloc motor,gripare de cuzineti, arbore.Biele indoite,turbo gripat etc dar asta se intimpla la cazurile in care sunt probleme de presiune rampa ,cauza uzura(rezulta scapari interne),cauza ulei de proasta calitate(se ingroasa uleiul si pompa de ulei nu poate trage in circuit o cantitate corespunzatoare.(am vazut ulei -mineral -care la -25grade celsius era ca si marmelada)sau pur si simplu din cauza soc termic(asta mai rar si se intimpla doar la nivel de turbo si pistoane motor.Injectoarele se descurca si la rece , dar se stie ca motorina are proprietati de lubrefiere mult mai bune la cald decit la rece.De aceea se foloseste recirculare carburant din filtru spre pompa de inalta presiune si doar la o anumita temperatura se trimite spre rezervor.Traiesc in ROMANIA SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL !
Comment
-
1.5 dci 65 cai
am primit informatia de pe forum ca la diesel, e normal 2 liniute. Al meu foarte rar a ajuns la 4 (doar pe munte) in rest sta la 2. am vazut ca unii au postat pe acest forum , ca ajunge la 4 (tot diesel). Are vreun efect asupra motorului faptul ca ajunge la 2 sau 4 linii?
Comment
-
Daca motorul e de 1,5 dCi 65 CP si ajunge greu la 4 linii nu e prea bine. Doar cele cu intercooler pot ajunge mai greu la 4 linii.
Comment
Comment