Nici tu nu ai inteles;ti-am spus ca rezistenta variaza odata cu temperatura(n-am vorbit de valoarea totala masurata la rece).Dca incalzesti cate un pic sonda cu cat crezi ca va scade rezistenta cand cresterea e de la 8 grade la 20gradeC? .La asta masurare m-am referit,mai profesionala nu una bruta.Cu ce te ajuta daca stii ca nu e intrerupta? Pentru asta poti folosi si buzer-ul.Asta ca o completare la ce ai spus tu cu masurarea cu multimetru;eu am expus metoda cu testerul.
Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire
Collapse
X
-
In manual ai valoarea rezistentei sondei la vreo 4 valori de temperatura. Si la 20 de grade diferenta ai cateva sute de ohmi variatie. Nu trebuie sa imprumuti scule de la NASA.
De exemplu, la 2 linii ai intre 825 si 927 de ohmi, la 4 ai de la 300 si 273 ohmi, asta poti verifica cu un multimetru.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Cam aproximativ aceleasi probleme am si eu, dar la mine e si mai ciudat. Apa imi sta aproape tot timpul la 2 liniute, urca al 4 doar foarte rar. Mentionez ca merg cu farurile aproape tot timpul pornite. Pusa pe tester doar pe la 94 de grade s-au aprins cele 4 liniute si apoi am lasat sa scada temperatura si s-au stins in jur de 84 de grade. Deci nu se sting si se aprind la aceeasi valoare. Motorul nu a scazut sub 80 de grade deci termostatul cred ca funcioneaza in parametri normali.
Mai mentionez ca am softul in bord schimbat deoarece am un preference la care i-am pus ulterior computer de bord. Cel care l-a montat a zis ca e identic cu originaul, deci nu cred sa fie de la asta.
Testerul ce temperatura o citeste, tot aia care sonda o trimite si la bord? Ca din cate stiu eu sonda trimite temperatura in mai multe locuri.
Astept cu placere sugestii despre posibilele cauze care credeti voi ca ar putea fi. Pe mine incepe deja sa ma depaseasca problema.
Comment
-
In carcasa senzorului ai 2 termistori, unu pentru injectie care arata din grad in grad si altul pentru bord, mai grosier. La tine e tabloul de bord batjocorit. Impurmuta unul pentru o proba si vezi daca indica 4 linii cu motorul cald.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Originally posted by IancuMIC View PostTrebuie sa faci un efort sa schimbi termostatul;cartonul in fata radiatorului nu va face niciodata treaba termostatului.
Solutia cu carton la grila radiatorului mi se pare inestetica. Stiu insa ca exista niste huse speciale din vinilin, care se pun pe botul masinii, in acest scop. Sau, chiar un plastic care se prinde cu clipsuri de grila.
Adica sau .
Stie cineva unde pot gasi in Romania asa ceva?
Comment
-
Originally posted by IancuMIC View Post@big_electro61
N-ai inteles nimic din ce am spus mai sus;era vorba de procedura de testare si simulare senzori, care se face cu motorul oprit.
Comment
-
Va salut,
Cu respect colegi de suferinta cu 2 linii la temperatura!!!
Astazi am schimbat termostatul: am cumparat unul de origine ( Thomson-Dolphine scrie pe el cu mentiunea 89 )pret 45 ron+1l antigel
Ustensile folosite: cheie de 10, sticla de plastic taiata oblic si pusa sub locul unde se desface termostatul pentru a recupera lichidul ( se pierd totusi dupa parerea mea circa 300 ml lichid ), carpa cu care am acoperit lacasul tijei de la ambreiaj, silicon negru de la 2+2
Toata operatiunea a fost facuta cu motorul rece si am scos lichidul din vasul de expansiune.Am completat cu lichidul pe care l-am recuperat si am pornit motorul.
Surpriza.....chiar si dupa ce termostatul a deschis si lasat lichidul sa treaca spre radiator nu au aparut cele 4 liniute
De nervi am inchis masina si am plecat in casa.
Am revenit cu niste apa distililata dupa-amiaza, am completat in vasul de expansiune pana la nivelul mediu si am plecat la o plimbare cu masina
Surpriza....s-au ridicat cele 4 liniute....care au ramas asa pana m-am intors acasa
Nu am reusit sa-mi dau seama daca a pornit cumva si ventilatorul
Scuze pentru postarea mai lunga...
Revin cu amnunte>>>
Comment
-
Originally posted by big_electro61 View PostHa,ha,ha. -.Daca senzorul indica eronat,calculatorul nu va sti niciodata acest lucru si va manegeria motorul conform informatiei primite(adica eronate,de aici si problemele)"
Procedura de testere senzori a fost expusa pe scurt in postul 1052.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Salut.
Acceasi problema o am si eu.Schimbat termostat-sonda si verificat masa la tabloul de bord.Nici-un rezultat..............
Voi mai astepta pina sambata sa vedem dupa ce verific ceva la GPL[am schimbat ceva la senzorul MAP...poate o fi din asta]
Numai bine.
ps:daca cineva stie sa-mi spuna despre ce ar putea fi vorba?!Un Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
Originally posted by IancuMIC View PostECU are strategii speciale pentru functionare atunci cand informatia primita de la un senzor este greu de interpretat, sau inexistenta, acesta fiind ignorat dupa care se va trece la functionarea in mod degradat.Deci ECU nu va manageria gresit functionarea motorului, mentinand o turatie ridicata la relanti, imbogatind sau saracind amestecul aiurea, sau ceva in genul asta.In acest mod de functionare (degradat) ECU se va folosi de informatiile primite de la alti senzori.
Procedura de testere senzori a fost expusa pe scurt in postul 1052.
Comment
-
@ big_electro61
Deci spui ca daca sonda de temperatura se defecteaza motorul nu va sti asta,pentru ca n-are logica si implicit va functiona haotic?
Motorul poate functiona cu sonda de temp. defecta?Last edited by IancuMIC; 15 December 2011, 19:03.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
Comment