De doua ori am ratat rezolvarea corecta, si am cumparat mai intai termostate si apoi sonde, in ambele cazuri. Mai bine verifici pe un tester undeva(mie mi-a verificat cineva si era din sonda problema, dar oricum schimbasem termostatul).
Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire
Collapse
X
-
Originally posted by liviuprd View Post.Am fost la service, verificat computerul pentru erori, niciuna. Am verificat termostatul (pt. ca un coleg a rezolvat in felul acesta problema) totul este ok.Concluzia celor din service? : "o fi ceva cu bordul". Oare ce e ?!
Comment
-
Hmm, cam multi avem problema asta. La mine a aparut acum aproape doi ani si s-a cronicizat. Intai am crezut ca e din cauza drumurilor scurte, prin oras. Dar dupa ce am facut un drum la Brasov, pe Rucar-Bran, fara sa treaca de doua liniute m-am ingrijorat.. Am fost la revizia de 60000 si i-am expus mecanicului problema. Nu a parut deloc ingrijorat (nu-l suspectez de indolenta, totusi, ne cunoastem de ceva vreme si m-a ajutat in situatii mult mai serioase).
Ce sa fac? Sa merg in alta parte? Unde? Cat costa, in principiu?
As vrea sa rezolv problema asta si pentru ca e enervanta, dar si pentru ca, asa cum am mai citit pe acest topic, consumul a crescut (bine, coroborat si cu invechirea pneurilor).
Comment
-
Salut.
Si eu am schimbat termostat,sonda de temperatura si tot degeaba............uneori am 4 linii dupa scade iar la 2...........cand sunt la relanti[semafor] se aprind 4 linii.
Momentan nu-i mai fac nimic,la vara trebuie sa fac distributia si voi schimba iar termostatul si voi vedea daca-si revine.
Numai bine.
ps:motorul merge normalUn Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
Am facut testul program DDT2000 cu laptopul. Temperatura apei 4 linii apar cand motorul a depasit 90,8 C, scade la 2 linii pe la 86,2 grade, apoi revine la 94C acum cand afara este -15. Termostatul deschide in mod normal la 89C, dar dupa ce deschide fluidul rece o raceste motorul scade la 2 linii si ii trebuie din nou minute ca sa revina la 4. Concluzia ce am tras posibil ca termostatul nu este foarte sensibil si nu se considera defect de fabricatie. Daca motoarele ar avea sistem clapeta de aspirare aer cald de pe carcasa posibil nu ar fii aceste probleme fluctuatii asa mari.
Comment
-
eu nu cred ce zici tu acolo , e o incoerenta din start intre ce indica sonda la tabloul de bord si ce indica la ECU .
4 linii se fac la 80 grade...deci daca relatezi tu bine,sunt de parere ca sonda indica temperatura aiurea,deci nu neaparat termostatul e de vina, din cate vad si sonda abereaza, de fapt nu partea de sonda care transmite la ECU, ca alea par valori cat de cat aproape de realitate, ci partea care o transmite la tabloul de bord adica 2 linii 4 linii...eu mai tare as banui sonda...Last edited by Cristi_Xp; 8 February 2012, 18:00.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
nu neaparat , poate sa fie partea de comunicare a sondei catre tabloul de bord .Comunica pe 2 cai care nu au nicio treaba una cu alta.O informatie merge catre calculatorul de bord, o informatie catre ECU .Partea care comunica cu ecu pare sa fie buna, e posibil sa fie doar partea de comunicare cu tabloul,din sonda,asta nu inseamna ca nu poate fi de vina si masa tabloului.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Exact chestia asta mi-a zis-o si mie cineva "avizat" cand mi-a verificat cu testerul sonda, ca aceasta transmite doua informatii(una la bord, si una la ECU) si ca in 99 la suta din cazuri cand se afiseaza fluctuatii, nu se mai transmite corect informatia catre bord si dar catre ECU se transmite corect, si ca se poate merge fara probleme si cu fluctuatiile alea, insa nu si in cazul unui termostat defect. Nu ma pricep, am preluat si eu ce-am auzit si chiar daca am fost sfatuit sa las sonda in pace, am schimbat-o. Momentan, de cand am schimbat sonda si termostatul prin toamna, 4 linii constant si la -18 grade indiferent de stilul de mers, durata, oras, exterior, vant, temperatura, etc. Eu personal nu cred in ceea ce mai zic unii ca e normal sa mai scada la semafor, la relanti, la mers mai usor, si sa creasca la mers mai in forja, dintotdeauna indiferent cum am mers temperatura a incremenit la 4 linii daca totul a fost in regula(valabil la amandoua masinile) iar daca au aparut probleme, manifestarile au creat teoriile de mai sus(c-o fi de la mers, de la...).
Comment
-
Temperatura trebuie sa ajunga la 4 linii si acolo sa ramana indiferent de situatie si stil de condus cu mici exceptii, de exemplu la -25* daca stai pe treapta 3 la ventilatie la ralanti, la un moment dat o sa scada la 2 linii. Cine zice ca e normal sa aiba oscilatii sau gaseste scuze se minte singur.Last edited by Shakar; 8 February 2012, 20:59.'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
Comment