Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ Shakar - sa vezi cum a fost ieri seara cand erau - 8 grade si batea vantul cu vreo 60 km/h, de racea orice era in calea vantului instant.

    Astea cu "... nu e normal sa aiba oscilatii..." eu le raspund asa:

    Cand sunt afara + 20 grade, lasati geamul jos la masina si scoateti capul pe geam cand masina merge cu 50 km/h. Dupa aia, repetati treaba asta la 0 grade, si tot asa repetati si la - 20 grade.

    Cand spun ca e bine pusa o husa (carton, sau ce vreti voi) pe grila radiatorului - toata lumea, "nu si nu, ca are termostat"

    Ia vedeti cum e pentru voi sa scoateti capul pe geam la 50 km/h. Acelasi efect de racire va fi si pentru radiator - si asa poate intelegeti in ce plaja mai regleaza termostatul temperatura, cu lichidul super-racit din radiator.

    Comment


    • Ce analogii faci. In afara de temperaturi extreme (foarte probabil nu o sa avem asa ceva in RO) sau anumite situatii particulare (stat la ralanti cu ventilarea aproape la maxim), apa trebuie sa ajunga la 4 linii si sa ramana acolo, altfel este termostatul, sonda sau bordul nu indica bine.

      Carton & co - niciodata, cel putin eu. Cat despre radiator si efectul de racire, te-am mai vazut si pe celalalt topic dar nu am intervenit - atata timp cat termostatul este inchis si apa nu circula in sistemul de racire, faptul ca sufla aer rece in radiator nu e o problema asa mare cum vrei tu sa para, lasa radiatorul in pace.

      Am mers o gramada iarna asta la temperaturi intre -20* si -25*, apa ajungea in cativa km la 4 linii, caldura ca la balamuc si acolo ramanea (o singura data a scazut la 2 linii in situatia de mai sus, dupa ce a stat o vreme la ralanti pe treapta 3 dar in urmatorii 500m a urcat la loc). De ce sa fac carpeli cu carton ? Eu la facultate (Ingineria Autovehiculelor) nu am invatat metode din astea, m-as simti penibil ca inginer sa carpesc masina, un termostat de origine il gasesti cu < 10 euro si masina merge perfect asa cum a iesit din fabrica.

      PS - plus ca multi raporteaza ca au oscilatii cand afara sunt temperaturi pozitive.
      Last edited by Shakar; 8 February 2012, 22:08.
      '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

      Comment


      • @ Shakar - nu vreau sa te contrazic - eu fiind inginer electromecanic, nu auto. Eu vorbesc doar ca pasionat de auto si din experienta proprie - atata cat am.

        Sigur, vorbim de o masina ok tehnic - nu de termostate sau senzori care nu functioneaza in parametrii (nu functioneaza corect).

        Trebuie sa te gandesti ca fluxul de aer, la temperaturi foarte coborate, nu raceste doar radiatorul ci si blocul motor, chiulasa si cutia de viteze. Cred ca stii ca la Dacia 1300 aparea fenomenul de "jivraj" - adica din cauza temperaturii foarte scazute, fluxul de aer care "spala" carburatorul racea atat de tare corpul radiatorului, incat apa (respectiv vaporii de apa) din carburator (din minunata benzina romaneasca) inghetau in carburator si obturau orificiile de alimentare si motorul se oprea. Solutia era fixarea unui carton pe grila radiatorului chiar in dreptul carburatorului, ca aerul sa nu mai raceasca carburatorul si motorul sa nu se opresca.

        Tu fiind absolvent de AR, stii bine ca principalul rol al scutului de sub baia de ulei, nu este protejarea mecanica a baii de ulei, ci atingerea mai rapida a temperaturii de regim - in special in anotimpul rece. Sigur, exista si rolul de protectie mecanica a baii de ulei, insa nu e singurul rol.
        Last edited by ion_R5; 8 February 2012, 22:30.

        Comment


        • Eu am acuperit grila cu scotch si partea cu fagurele de jos si de 3 saptamani o singura data am vazut 4 lini :| asta dupa o forja sanatoasa, dupa 80km in oras schimbat treptele intre 2000-2800 rpm tot 2 linii aveam si am zis sa vereific daca este radiatorul cald poate o fi termostatu bulit, bineinteles ca radiatorul era bocna! La mine ce sa fie tot sonda?
          Last edited by Claudeel; 8 February 2012, 22:45.

          Comment


          • @ Claudeel - la tine as spune mai degraba ca e termostatul cu probleme - daca nu s-a incalzit nici cu radiatorul acoperit.

            Bine, in privinta temperaturilor destul de coborate + efectul vantului apar si alte probleme --- ingheata amortizoarele... ceea ce nu e tocmai placut si nici ok pentru masina

            Comment


            • Te- ai obisnuit cu ideea asta, dar daca indicatiile pavelelor sunt corecte, nu e deloc in ordine sa mergi cu motorul la 50-60 grade C( sau cat or corespunde celor 2 liniute).
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • @ ion_R5 Dupa 80km in oras radiatorul era tot rece asta insemnand ca termostatul nu a deschis, am dreptate sau nu? Pe furtunul de sus este amplasat termostatul nu? Eu le-am verificat si amandoua erau reci ,si ala de sus si ala de jos.
                Stiu ca nu e bine ca motorul sa ruleze la temperatura asta,din cate stiu eu performantele maxime si uzurile minime se obtin la 90 grade.
                Azi am mers cu un megane II din 2004 1.5 dci si s-a ridicat foarte repede(dupa 15 min de la pornire) la 90 grade sau cat insemna liniuta aia,fara nici un "obstacol" pus in fata radiatorului,si de mers am mers normal nu am depasit 3000 rpm!
                Last edited by Claudeel; 8 February 2012, 23:09.

                Comment


                • Trebuie sa mergi la service sa schimbi termostatul (desi pe vremea asta e o placere sa surubaresti)

                  Cati ani are masina? E termostatul original? Ai inlocuita/verificat lichidul de racire vreodata?

                  Comment


                  • Golanca mea e din 2006 cumparata de mine in anul 2010, cred ca este original,"antigeru" l-am verificat cu o....eprubeta daia si imi indica -30 grade.
                    Maine ii dau putina forja si cum a ajuns la 4 liniute ma dau repede jos sa vad daca a deschis termostatu,daca la 2 nu deschide si nu urca la 4,sa vedem daca deschide la 4 liniute.

                    Comment


                    • din cate stiu la loganele diesel urca foarte greu la 4 linii iarna , sau deloc ... Rog un posesor de tractor sa ma corecteze ,daca fabulez.
                      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                      Comment


                      • Originally posted by ion_R5 View Post
                        @ Shakar - nu vreau sa te contrazic - eu fiind inginer electromecanic, nu auto. Eu vorbesc doar ca pasionat de auto si din experienta proprie - atata cat am.

                        Sigur, vorbim de o masina ok tehnic - nu de termostate sau senzori care nu functioneaza in parametrii (nu functioneaza corect).

                        Trebuie sa te gandesti ca fluxul de aer, la temperaturi foarte coborate, nu raceste doar radiatorul ci si blocul motor, chiulasa si cutia de viteze. Cred ca stii ca la Dacia 1300 aparea fenomenul de "jivraj" - adica din cauza temperaturii foarte scazute, fluxul de aer care "spala" carburatorul racea atat de tare corpul radiatorului, incat apa (respectiv vaporii de apa) din carburator (din minunata benzina romaneasca) inghetau in carburator si obturau orificiile de alimentare si motorul se oprea. Solutia era fixarea unui carton pe grila radiatorului chiar in dreptul carburatorului, ca aerul sa nu mai raceasca carburatorul si motorul sa nu se opresca.

                        Tu fiind absolvent de AR, stii bine ca principalul rol al scutului de sub baia de ulei, nu este protejarea mecanica a baii de ulei, ci atingerea mai rapida a temperaturii de regim - in special in anotimpul rece. Sigur, exista si rolul de protectie mecanica a baii de ulei, insa nu e singurul rol.
                        Chiar daca Loganul nu e high-tech, macar e ani lumina fata de batrana Dacie 13xx si la iernile de la noi merge perfect "out of the box". Cand am plecat de acasa chiar m-am uitat - 2 linii dupa 2.2-2.3 km iar 4 linii dupa 6.5 km si acolo a ramas. Conditiile erau destul de nefavorabile = aproximativ -20* afara, 10 secunde la ralanti la pornire, mers doar intre 1750-2250 @ TR4 (50-65 kmh), fara opriri / demaraje, mers constant in linie dreapta, ventilarea pe TR2. Daca mergi mai turat (2500-2750) se incalzeste chiar mai repede, eu zic ca este mai mult decat multumitor. Plus ca dupa cum sigur ai observat, grila la Logan (unde este emblema) este acoperita 2/3 din fabrica de acel plastic, asa ca sa mai pui ceva acolo nu o sa aiba rezultatele mult scontate.

                        PS - la coclaurile noastre, scutul metalic a fost pus in mare parte pentru protejarea mecanica. De aia si masinile cu pachet de drumuri grele vin cu scut, asta daca nu au standard. Nu spun ca nu are si rolul spus de tine.

                        PS2 - amortizoarele pe ulei chiar sunt dezavantajoase la temp. scazute dar rezolvi elegant problema cu niste amortizoare pe gaz care o sa aiba ~ aceleasi proprietati si vara si iarna.
                        Last edited by Shakar; 9 February 2012, 02:39.
                        '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                        Comment


                        • La mine nu vede 4 liniute decat din 2 in 2 ani...cand fac ITP-ul si o chinuie domnii de acolo, in rest baga suficienta caldura, cam tarziu cei drept, adica dupa ceva timp,....ieri am dat jos filtrul din vata de hota care l-am avut sub grila de la bord, ca era inghetat bocna, si parca am ceva caldura mai multa acum....voi verifica si eu termostatul, sonda, cat si contactul de sub bord....dar mai intai voi verifica cu DDT-ul parametrii setati..
                          passion 1.5 DCi

                          Comment


                          • Cine are o fotografie cu masa asta de sub bord ce trebuie curatata rog sa-l puna. multumesc!

                            Comment


                            • Am intrebat si eu in service de ce sta la doar 2 linii. Am DCI rosu de 70cp si cica la astea "rosii" nu se ridica la 4 linii decat foarte rar (spre deloc) asta este varianta celor de la Dacia Service.
                              Cunoscatorii stiu, inginerii intuiesc.

                              Comment


                              • Mai pe inteles, motorul diesel de pe Logan nu atinge temperatura de 90 grade. Intrebare; DE CE ?
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google