Pt GOZMIN schema electrica a senzorului de temperatura. In imagine se vede cum senzorul e format din 2 circuite. Unul ce comunica strict cu calculatorul masinii si unul pentru ceasurile de bord si care isi ia legatura de pe masa motorului. Din diferite motive (masa imperfecta cu motorul sau contacti oxidati in mufa) creste rezistenta semnalului si arata ca motorul e mai rece. Partea de senzor ce da informatii la calculator are circuit separat.
Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire
Collapse
X
-
la benzinar e vorba de termostat care deschide la 89 gr celsius deci pe aparatul bord la 84 gr tre sa ai deja 4 linii la apa.
concluzia e clara
rermostatul deschide mult prea devreme.
costul e mic
vro 40 ron. si 1 litru de antigel daca stii sa recuperezi pe la termostat o oarecare cantitate.
Comment
-
Originally posted by marius4d View PostPt GOZMINNirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
sigpic
Comment
-
"Cristi_XP" ai avut dreptate, pagina 58. Am intrat din nou cu programul DDT2000. Am schimbat senzorul temperatura si intradevar este cum ai zis. 4 linii au aparut la 79,8C, termostatul deschide la 89 dar temperatura urca la 94, 3C dupa care fluidul rece o raceste scade la 84, 7 dar tot 4 linii raman, dupa care revine repede prag 91C. Deci, fluctuatiile ale pavelelor 2-4-2 la mine era din sonda sau senzor cum s-ar zice. Pe senzor renault defect scrie codul 8200561449 cu ce am schimbat de la unix este 189758 EPS-FACET.
Comment
-
Sa vedeti la mine cum se manifesta
constant 2 liniute la drum lung... pus carton in bot si tot 2 liniute deci exclud termostatul, 4 liniute prin oras la semafoare cand se mai incalzeste antigelul eventual aud si GMV'u ... caldura ok in masina.
Suspectez sonda sau masa din bord... aveam vara oscilatii 4-6 liniute ( 6 cu consumatori porniti) am pus cabluri solide de masa iar in toamna temperatura antigelului crestea destul de greu de la 2 la 4 linii unde ramanea fixata, acum iarna apar repede 2 linii si acolo ramane.. consumul a crescut usor pentru ca e iarna .
Deocamdata astept vara sa vad daca mai urca la 6 linii, din ce imi dau seama am trecut de la oscilatia 4-6 la cea 2-4 liniute ...
Cred ca o sa schimb prima data sonda pana la urma... desi am pus masina pe tester in vara si termostatul deschidea la 92-94 de grade unde aveam 4 linii pe borb fara consumatori sau 6 linii daca porneam toti consumatorii.
Comment
-
Originally posted by Drogas View Post
Cred ca o sa schimb prima data sonda pana la urma... desi am pus masina pe tester in vara si termostatul deschidea la 92-94 de grade unde aveam 4 linii pe borb fara consumatori sau 6 linii daca porneam toti consumatorii.
Comment
-
Stiu, de aia am stat mai relaxat iarna asta stiind ca motorul se incalzeste ok...
Tot din cauza contactelor am pus si cablurile de masa intre caroserie si motor, in vara am masurat cu multimetrul descarcarea de curent dintre caroserie si motor... si era destul de mare... si crestea odata cu pornirea consumatorilor ...
Deocamdata nu ma deranjaza prea tare chestia cu liniile ...
Comment
-
am si eu probleme cu caldura si anume nu mai baga cum trebuie la 4 liniute, aerul este caldut.
zilele trecute mi-a urcat apa la 6 liniute, mai mult cand depaseam 90km/h (am mers asa vreo 100km). am schimbat termostatul, problema cu liniutele s-a rezolvat, acum sta cum trebuie la 4 linii. dar totusi nu baga caldura cum trebuie, aerul este caldut, iar dimineata chiar aproape deloc... care sa fie problema ?sigpic
Comment
Comment