Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by IancuMIC View Post
    Nu la 100 grade ar trebui sa inceapa deschiderea termostatului; e tarziu inceprea deschiderii la acea temperatura.; dealtfel scrie pe el. Vezi temp. optima de functionare motor benzinar.
    pardon. deci GMV ul trebuie sa porneasca la 100 grade. imi cer scuze pentru confuzie.

    Comment


    • Nu ce sa zic despre roz sau verde, despre coincidenta sau nu dar parca as incerca si asta. Ca deja dupa atatea schimbari fara nici unu rezultat, ce mai conteaza una in plus.

      Comment


      • nu are treaba antigelul. cred ca mai mult de 90% din Loganuri merg cu antigel verde si nu au probleme.

        fa schimb se sonda cu un prieten

        zilele trecute am avut problema asta la celalalt Logan. termostatul era nou. am inlocuit sonda si s a rezolvat.

        Comment


        • Pai sonda originala am masurat-o si era in parametrii. Am pus insa una noua si la fel face. Oricum din cate am inteles o sonda defecta se manifesta cu valori limita, fie arata -50 fie +100 nu arata fluctuant. Deci nu cred ca e de la sonda. Oricum nu este o problema de afisaj (in bord sau prin ODB) pt ca nici caldura nu mai da ca si inainte. Cand am la stop sau stationand cu motorul pornit cele 4 linii se simte ca altfel da caldura dar in mers pica la 2 si deja se simte la aer. Deci tot cam termostatul ar fi de vina. Eu ce nu inteleg cum se face ca atunci cand le fierb deschid/inchid bine dar cand sunt puse in circuit nu se mai comporta normal. Deschide mult prea repede (80 grade) si nu nu mai inchide. Daca am 80 de grade si cobor o panta in frana de motor imi raceste motorul pana la 74 de grade. Cam acolo incepe sa inchida termostatul ca altfel cred ca ar cobori pana la 0. Ceva il da peste cap il forteaza. Am incercat sa schimb si busonul de la vasul de expansiune ca imi zicea cineva ca s-ar putea sa nu inchida bina si sa traga aer pe circuit dar nu s-a rezolvat. Totusi ceva bulverseaza termostatele (concluzia mea) dar nu stiu inca ce.
          Last edited by Goan; 30 October 2012, 11:40.

          Comment


          • Goan - incearca sa dai jos cablurile de masa.

            Pe scurt masina mea vara trecuta oscila de la 4-6 linii, in functie de consumatori. Am pus in toamna trecuta cabluri de masa si surpriza ramanea foarte mult timp pe 2 linii, urca la 4 greu( mai greu decat fara cabluri), revenea in scurt timp la 2 linii ( caldura baga relativ ok) si dupa vreo 10 km sa zic urca la 4 linii si ramanea acolo.
            Iarna la fel doar ca apareau 4 linii foarte greu la mers pe ger -20 grade ramanea la 2 linii, 4 linii apareau la fel doar daca bagam dezaburirea, daca opream dezaburirea ramanea la 4 linii...

            A venit vara 2012 si masina ajunge la 4 linii si acolo ramane.

            Ieri au fost 5 grade in Bucuresti si la fel, 2 linii in 3-4 km de mers relativ bine fara semafoare, urmeaza 4 linii repede si la fel de repede se sting si dupa 10 km de mers ramane pe 4 linii.

            Am si termostat cumparat-nemontat dar nu sunt convins ca e de la el,
            Am curatat cu wd 40 mufa sondei de temperatura si nimic.

            Parerea mea ca acele cabluri de masa au modificat cumva rezistenta curentului care trece prin ele, problema zic eu ca e de afisaj.
            Last edited by Drogas; 30 October 2012, 12:05.

            Comment


            • Pai ai eu am avut problema 4-2-4 si inainte sa pun firele de masa suplimentare. Am mai vazut comportamentul acesta care are legatura cu firele de masa, dar la mine nu se manifesta in sensul asta. Eu daca am 2 Ln pot porni orice ca tot nu urca la 4 Ln sau mai mult. La mine e o problema cu circuitul de apa zic eu, nu e o problema de afisaj. Plus ca avand interfata ODB pot sa vad ce este defapt citit de ECU si ce valori citeste sonda coincide cu ce afiseaza in bord.

              Comment


              • Nu cred ca e problema de conectica; problema colegului @ Goan se "simte",
                Originally posted by Goan View Post
                Daca am 80 de grade si cobor o panta in frana de motor imi raceste motorul pana la 74 de grade.
                nu doar se vede pe afisaj, deci cred ca termostatul e principalui vinovat in aceasta situatie.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Asa e IancuMIC si ca sa intaresc ce spui tu am uitat sa precizez ca am pus de curiozitate un carton la radiator. Asa cam cat sa acopere 25% din el. Nu a fost surpriza insa sa observ ca temperatura nu mai fluctueaza asa ca si inainte si graficul arata o temperatura mai stabila in valori. Sunt convins ca daca-l schimbam cu unul de 50% aveam constant 4 ln. Dar asta e doar o constatare si eu refuz sa o consider o rezolvare (sa pun carton la radiator). Sunt ceva pitici pe circuit ...
                  Last edited by Goan; 30 October 2012, 12:16. Reason: Corectare...

                  Comment


                  • Originally posted by mr.K View Post
                    Cred ca e o coincidenta.
                    Crezi ce vrei.
                    Pana atunci schimbati-va baieti termostatele
                    Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"

                    Comment


                    • Eu am schimbat doua pana acuma si la fel face. Ar fi prea mare nebunia ca din doua ambele sa fie defecte

                      Plus ca le-am fiert si masurat pe fiecare si deschideau bine la 89 de grade si inchideau cand cobora temperatura pe la 84 deci erau in parametrii. Dar puse la lucru parca-s turbate. Sau sunt sub presiune prea mare acolo de se comporta anormal. Asta e singura mea teorie acuma, presiunea din circuit de-l deschide mai repede si nu-l lasa sa se inchida. M-am gandit la doua posibile cauze legate de presiune. Fie pompa de apa defecta si care nu mai functioneaza in parametrii (am 40K Km) fie ceva sector/parte din radiatoare (cel din fata/cel de caldura) infundate si se genereaza presiune anormala. (Teoria chibritului a' la Goan)

                      Pana sa-mi elucidez problema cu presiunea as incerca cu un termostat 90+. Daca doua de 89 dechid si inchid mai repede decat ar trebui atunci unul de 92-94 ar fi numai bun. Problema este ca nu am gasit termostat de 92-94. Nici nu cred ca exista pt Logan/Sandero asa ceva, poate e de pe la ceva Renault compatibil.
                      Last edited by Goan; 30 October 2012, 14:59. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • Originally posted by Goan View Post
                        Pai sonda originala am masurat-o si era in parametrii.
                        Ne spui si noua cum ai procedat la masurarea sondei si care sunt parametrii?
                        Last edited by big_electro61; 31 October 2012, 00:43. Reason: x

                        Comment


                        • Din Manual Service Logan tabelul din pagina 507:
                          Senzor temperatură apă Rezistenţă în Ω
                          La 25 de grade 2000±5%
                          Eu am masurat-o cu multimetrul cam pe la 20 de grade si avea o valoare aproape de 2000.
                          De aceeas am afirmat ca sonda este in parametrii.

                          Comment


                          • Senzorul de temperatura se masoara(verifica),cufundata partea metalica in apa,unde este si un termometru cu domeniul maxim peste 100 grade.Se face o masuratoare la 25 grade(valoare ohmica intre 1928-2174) si la 90 grade(valoare 176 ohmi).Daca senzorul indeplineste conditiile este considerat bun.Se verifica cele doua praguri de temperatura(cu senzorul montat pe motor) "vazute" de calculator.La atingerea pragului(25 si 90) se scoate cupla si se verifica rezistenta senzorului care,daca nu sunt probleme pe instalatie trebuie sa fie cea mentionata la verificarea cu termometrul.Abia din acest moment putem urmari corect diagrama de functionare a termostatului deoarece ne raportam la ceva sigur(verificat).

                            Comment


                            • Asa este, nu contest cele afirmate de tine mai sus doar ca modul cum se manifesta la mine l-as putea considera defectuos si daca nu as avea sonda de temperatura, din moment ce termostatul este mecanic si independent de sonda.
                              Spun ca e un mod defectuos pt ca daca am montat carton la radiator si-a mai revenit, coborand o panta in frana de motor temperatura scade, stand la stop se incalzeste, in mers scade. Toate acestea se pot observa fara afisajul sondei de temperatura ci doar verificand caldura transmisa in interior. La cum se manifesta toate problemele ar veni de la TERMOSTAT. Vineri sunt programat la Dacia pt o diagnoza si apoi cred o sa incerc termostatul cu nr #3 (and counting)

                              Comment


                              • Cu alte cuvinte trebuie sa ai noroc sa nimeresti un termostat care functioneaza o perioada cat de cat acceptabila.
                                Last edited by mr.K; 31 October 2012, 13:10.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google