Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aurash, nu dispera, nu e dracul chiar atât de negru. Schimbă și termostatul și eventual și lichidul de răcire (dacă nu a mai fost schimbat în ultimii 4 ani), fă-i aerisirea și ai rezolvat-o cu liniuțele. În altă ordine de idei, un consum mare poate fi cauzat și de următoarele:
    • jocuri mari la culbutori - trebuie reglați
    • bujii/fișe uzate - de schimbat
    • pneuri dezumflate - ...
    • etc
    sigpic

    Comment


    • Originally posted by ibuzescu View Post
      Aurash, nu dispera, nu e dracul chiar atât de negru. Schimbă și termostatul și eventual și lichidul de răcire (dacă nu a mai fost schimbat în ultimii 4 ani), fă-i aerisirea și ai rezolvat-o cu liniuțele. În altă ordine de idei, un consum mare poate fi cauzat și de următoarele:
      • jocuri mari la culbutori - trebuie reglați
      • bujii/fișe uzate - de schimbat
      • pneuri dezumflate - ...
      • etc
      Multumesc frumos pentru lamurire!! am sa schimb zilele astea termostatu si lichidu' de racire sa ii fac aerisirea si sa vedem cum sta treaba dupa aceea.....multumesc inca odata pentru explicatii!!
      CL 93 TAV

      Comment


      • Eu zic ca nu e neaparat sa schimbi termostatul. Daca poti sa-l dai jos si sa-l testezi ca incepe sa deshida la 89 si se inchide pe la 84 nu trebuie schimbat. Fiind Stan patitul eu as face si o verificare a sondei ca si aici

        Comment


        • Am aceiasi problema, merg mult cu 2 linii dupa se fac 4, mai scade la 2 si dupa ramane definitiv la 4 .

          Si daca se monteaza un termostat nou care deschide ok in testul cu ibricul, dar nu se rezolva treaba cu liniutele, inseamna ca e sonda de vina... teoretic????

          Fac urmatorul rationament ... stiind ca e ok termostatul si motorul functioneaza in parametri dar arata doar 2 linii inseamna ca putem sta linistiti totul e ok cu exceptia sondei. Nu m-ar deranja sa afiseze toata iarna 2 linii dar motorul sa fie ok si caldura berechet in masina. La primavara vor fi iar 4 linii.

          Spun asta deoarece am deja un termostat cumparat care merge ok in ibric si inca nu mi-am facut timp sa il montez + de asta mai astept frigurile sa vad cat degreu afiseaza 4 linii sau nu. As vrea sa schimb doar termostatul fara sonda si aia e 2 sau 4 linii nu ma deranjaze prea tare.
          Last edited by Drogas; 15 November 2012, 15:27.

          Comment


          • Asa e, daca termostatul e bun urmatoarea ar fi sonda.
            Referitor la ce ai zis tu eu as mai aduce niste precizari. Daca sonda nu indica bine eu nu as sta asa linistit cu 2 linii. De exemplu (cum era si la mine) daca tie iti indica 2 linii asta inseamna undeva pe la 60-70 grade. Dar daca in instalatie este defapt 80-90 tie cand o sa-ti ajunga apa la 99+ nu ti se mai declanseaza GMV-ul. Ar trebui sa ai 110 ca sa-ti detecteze sonda defecta 90 si sa pornesca GMV-ul. Asa ca eu nu as lasa-o asa cu 2 liniute.

            P.S Plus alte chestii de la ECU ce sunt legate de temperatura (timpi, injectie, debite, etc. nu ma pricep dar presupun ca e importanta temperatura motorului)
            Last edited by Goan; 15 November 2012, 15:38.

            Comment


            • Acelaşi raţionament ca şi Drogas îl făceam şi eu în postul #1420 întrebând(u-mă) dacă mai contează indicaţia bordului câtă vreme termostatul deschide la 89°. Cu alte cuvinte, dacă informaţia dată de sondă este folosită în vreun alt fel în afara afişării pe bord.
              Last edited by ibuzescu; 15 November 2012, 15:49.
              sigpic

              Comment


              • Si eu zic acelasi lucru, ca DA. Acuma cine se pricepe la cum functioneaza ECU si care sunt parametrii functionarii motorului in functie de temperatura este bine venit sa sustina ceea ce spun eu. Oricum si daca nu intram in polemica cu ECU, exemplul cu GMV-ul mi se pare suficient. Daca te gandesti o vara cu 40+ grade si multe semafoare...

                Comment


                • Stati un pic din cate stiu sonda are 2 canale de comunicatie unul cu ECU si unul pentru bord.

                  Cand aveam oscilatia cu 4-6 linii am conectat DDT, si pe ecranulul laptopului termostatul deschidea corect la 90 de grade si la 104 grade incepea GMV pe treapta 1, in acest timp... conectat la laptop se intampla sa urce la 6 linii aiurea cand bagam consumatori.

                  Dupa am montat cabluri de masa, si au inceput liniutele sa urce mai greu si se opreau la 4, acum parca merg mult cu 2 linii. Nu am mai monitorizat cu DDT'ul ce se intampla de atunci.
                  Cert e ca iarna la drumuri scurte in oras pana in 10 km , merg cu 2 linii si caldura cam slabut in opinia mea, ma rog avand un diesel inainte in care iarna faceam frigul am fost foarte incantat de caldura care o baga, acum parca nu prea mai stiu daca aveam altfel in anii trecuti.
                  Last edited by Drogas; 15 November 2012, 16:01.

                  Comment


                  • In legatura cu cele 2 "canale de comunicatie",la Logan,temperatura vazuta de calculator este si cea afisata in bord(exceptie la contacte cu probleme).Al doilea "canal" este pentru aprinderea martorului de -"avarie" temperatura-.

                    Comment


                    • Asta nu stiam, dar ma bucur sa aud asta. Inseamna ca nu poti avea o temperatura in bord si alta la ECU. Intr-adevar is numai 3 pini la sonda. Deci cei doi de jos iau temperatura si cel singur face undeva masa dar numai cand e cazul.

                      Comment


                      • Originally posted by ibuzescu View Post
                        Dacă s-ar ciupi garnitura de chiulasă, ar intra apă în motor, ungere proastă, temperatură și mai mare deci nu e cazul. Se pare că termostatul nu deschide.
                        pai treaba e ca apa sta in bord la 4 linii, dar in interior tot aer putin caldut baga sau aproape rece
                        daca termostatul nu deschide urca apa sigur la 6 linii, iar inainte sa-l pun pe masina l-am pus in apa fiarta si deschidea.
                        parca nu ar trece apa prin caloriferul de caldura (din calorifer pana pe iesire retur), spart nu cred ca este ca nu am apa prin interior.
                        chiar nu mai stiu ce sa ii fac ?? o sa desfac si la distributie sa vad dk am pierderi pe la pompa si o sa incerc sa vad dk pot umbla prin interior la radiator.
                        sigpic

                        Comment


                        • deci la mine merge ok tot sistemul de incalzirea doar ca nu baga caldura.
                          exista posibilitatea ca la mine apa sa treaca prin radiatorul de caldura doar pe unde am desenat in poza si restul sa fie infundate ?
                          Attached Files
                          sigpic

                          Comment


                          • E chiar posibil ca sa nu circule apa deloc prin radiatorul de climatizare.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • Eu unul nu ma mai agit.
                              Dupa ce in primavara am schimbat termostatul si erau afisate cele 4 linii, de o saptamana arata fix cat are chef, 2 sau 4. Extraurban arata 2 linii in general. Caldura baga suficient, consumul e in limite normale,GMV-ul n-are de ce porni ca e destul de frig afara.
                              O sa mai vad la primavara, acum m-am plictisit, da-o naibii de trashcarabeta.

                              Nu mai bine ca la noua roaba 2 nu mai e indicator? Nu stii nimic si in masina e cald, nu te doare nimic.

                              Comment


                              • Originally posted by big_electro61 View Post
                                In legatura cu cele 2 "canale de comunicatie",la Logan,temperatura vazuta de calculator este si cea afisata in bord(exceptie la contacte cu probleme).Al doilea "canal" este pentru aprinderea martorului de -"avarie" temperatura-.
                                La sonda de temperatura apa 2 pini (canal1)sunt folositi pentru transmitere informatie temperatura apa ECU, iar un pin (canal2), pentru indicarea temperaturii la tabloul de bord, adica la acele pavele buclucase. Martorul luminos este comandat de ECU (temp. apa >120gradeC), precum si GMV-ul.
                                Deci este foarte posibil ca temp. "vazuta" de ECU sa nu fie conforma cu indicatiile pavelelor.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google