If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire
Cat despre saltul de la 4 pavele direct la 8 fara a vedea 6 inainte,,e ciudat rau.
De cand citesc forumul asta nu am mai intalnit un caz ca al tau.
Te sfatuiesc sa mergi la cineva/service sa vezi pe laptop ce temperatura ai in mers la 8 pavele aratate in bord.
Daca temperatura iti urca asa de mult inseamna ca la tine ramane blocat termostatul pe inchis,ceea ce este foarte periculos. Mai bine iti ramanea blocat pe deschis si chiar daca mergeai cu 2 pavele in bord nu era asa de mare paguba. Asa cu el blocat este foarte,foarte periculos sa calezi motorul daca nu esti atent.
Posibil ca termostatul sa se blocheze pe inchis temporar si sa se deblocheze la fel de repede.
Dar numai sta pe ganduri,,mergi cu ea la un test si vezi temperatura in mers sportiv( asa cum zici ca ai mers).
Si a mea de cand a dat frigu ajunge greu de tot la 4 liniute cam in 10 km ma gandeam sa schimb termostatu dar nu sunt sigur daca este din el.O sa incerc sa dau drumu la ac sa vad daca scade la 2 liniute.
Vitriol: am facut cum ai zis(sau nu:-?)..Am dat zapada jos de pe masina,am pornit motorul (la prima cheie,nu a facut nici o figura cum nu mi-a facut nici iarna trecuta),am deschis capota,am dat drumul la ventilatie si pe urma am apasat pe butonul sa cupleze AC..m-am dus sa vad daca a pornit GMV si a pornit..
O sa mai completez cu antigel ,am vazut ca este cu doua degete subtiri peste MIN, o sa completez pana la MAX..
Daca tot imi face figuri pavelel alea o sa ma duc la service cu ea..Am facut in vara asta vreo 700 km in 4 zile si atunci nu mi-a aparut niciodata 8 liniute sau cel putin au fost prea rapide si nu le-am vazut eu..
Eu mai trebuie sa schimb termostatul ca sonda este schimbata si nu are nicio treaba masele curatate mai ramane doar ala. Dar trebuie sa gasesc pe cineva care stie ce face sa mi-l schimbe si mie pentru ca eu sa zicem ca nu-s din domeniu si cei de la Meridian imi cer frumoasa suma de 140 de lei ) pentru asta.
Poate ma rezolva cineva la intalnire care este iscusit si priceput in ale motoaarelor. HELP.
Am fost astazi si mi-au schimbat termostatul pe garantie, deschidea la 82 de grade. Acum urca un pic mai greu la 4 pavele, dar cand urca, acolo ramane. Sper sa nu mai fie alte probleme.
De ceva timp nu mi se mai ridica apa la 4 linii decat foarte rar .Azi am inlocuit termostatu cu unul "MOTORAD" . L-am schimbat , nici un rezultat bun , m-am dus si am luat unu de origine , sperand ca asta e problema - . Dupa inlocuire , am mers putin prin oras , totul ok , dupa cateva ore am facut un drum lung , iar la mers constat apa scade la 2 liniute ? stie cineva ce ar putea avea? senzor temperatura stricat?
Revin si eu cu aceeasi problema,cele doua liniute la indicatorul de apa
Am schimbat urmatoarele sonda termostatul cu piese originale antigelul aerisire ca la carte
Am mai observat o chestie ciudata,dupa 6 km daca dau drumul la dezaburire apar cele 4 liniute,am desfacut tabloul de bord si am curatat firele de masa ,sunt doua si staga si dreapta
Eu cred ca problema e tot o masa insuficienta pe tabloul de bord,iar cu aceasta ocazie rog frumos pe cineva daca ma poate ajuta cu un sfat,ca ma dispera situatia,
Caldura am nu se pune problema dar ma enerveaza situatia asta
Rog frumos un raspuns
Tocmai ce m-am intors de la Giurgiu si de cand am plecat de acasa am observat ca fluctueaza liniile de la temperatura, cand 2 cand 4. Caldura daca o tineam pornita ma dadea afara din masina. Daca mergeam peste 60km/h arata 2 liniute, daca o lasam mai incet 4, de la alea 2 liniute daca o forjam putin iar erau 4. Consumul a fost 6,2L/100, stiu ca daca motorul e rece consuma mai mult, dar din moment ce consumul e normal si masina baga caldura nu stiu de la ce ar putea sa fie, termostat ma gandeam eu?
Asta inseamna ca tu ai avut o problema de cand ai luat masina. La mine e a patra iarna si prima data cand imi scade la 2 liniute in afara orasului. Ieri de cand am plecat de acasa am avut fluctuatiile alea 2-4-2 pana am ajuns acasa dupa care am mers pana in otopeni si vreau sa spun ca nu a mai scazut la 2 linii nici chiae daca de la pasajul basarab am mers numai cu 70-80km/h. Azi plec pana in sinaia si pun pariu ca o sa joace iar temperatura in bord.
Exact colegu, ai o problema nu are voie sa nu urce temperatura la 4 linii oricat de frig este afara. Difera doar distanta si stilul de mers , poate sa urce la 4 linii in 6 km sau in 2-3 km ca exemplu .
La mine cand au fost ieri -14 grade , dimineata cand am venit la lucru a urcat la 4 linii in ~ 5 km , am mers cu maxim 50 km/ h si turatie de maxim 3500 rpm , atat a permis drumul . Daca temperatura ar fii fost mai mare afara, la 4 linii cu acelasi stil de condus de mai sus ajungeam in ~ 3 km .
..... dar din moment ce consumul e normal si masina baga caldura nu stiu de la ce ar putea sa fie, termostat ma gandeam eu?
Termostatul este sigur, logica e simpla , s-a decalibrat si deschide mai repede decat la 89 grade , antigelul rece din radiator se amesteca cu cel fierbinte din motor si temperatura lui per total scade , cum termostatil deschide mai repede decat normal sonda sesizeaza scaderea de temperatura si display-ul fluctueaza de la 4 la 2 liniute , temperatura acum fiind sub "limita de 4 liniute" , dupa ce mai mergi cu masina temperatura lichidului de racire creste si se afiseaza din nou 4 liniute, In fuctie de turatie, de viteza(aerul rece care intra prin radiator din fata) si de decalibrarea sau blocarea termostatului care nu inchiode /deschide cum trebuie pe display pot oscila liniutele . Asa vad eu problema
Last edited by Bad_Wolf; 15 December 2012, 10:10.
Reason: Automerged Doublepost
Am studiat cum lucreaza liniile la temperatura in drum spre sinaia. Daca merg in treapta 5 sub 90-95km/h sta la 2 linii, daca maresc viteza (100 sau mai mult) creste la 4 liniute si parca baga si caldura mai multa. As incerca sa ma duc la o diagnoza dar tinand cont ca la dacia costa 70 lei, mai mult decat un termostat, cred ca-mi cumpar termostat si 1L de antigel si il schimb singurel intr-o zi mai cu soare.
schimba termostatul. ca sa te convingi ca el e de vina fa un test simplu:
cand pornesti masina dupa 2 minute pune mana pe chiuloasa sa vezi daca e calda sau pe locasul termostatului dar partea dinspre motor apoi daca e cald pune mana pe furtunul gros ce merge din termostat in radiator nu are voie sa fie cald in caz ca este cald si el inainte de a ajunge apa la 80-88 grade termostatul este blocat pe deschis ,motivele sunt ai supraincalzit candva motorul sau are mizerie .daca schimbi termostatul si nu ai caldura in masina mai ai o bucurie radiatorul de caldura infundat din cauza vasului de expansiune caruia i se spage fundul de plastic si infunda caloriferul aici ai iarasi 2 posibilitati schimbarea lui sau curatarea la un specialist.succes! a daca te intrebi de unde stiu tocmai am patit-o
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment