If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire
Mereu am pus doar antigel de la Dacia si apa distilata , daca nu inchide termostatul bine de ce 20 km sta numai la 4 linii si urmatorii 20 la 2? Pana la urma schimb iar termostatul si gata...
P.S am pus un tester acum vreo cateva saptamani si in mers nu trece de 85 de grade , iar la 79-80 de grade imi indica tot 4 linii pe bord.
la mine functiona aiurea de vreo 2-3 luni, ba 4, ba 2 linii, intai am crezut ca e vorba de vremea mai rece, totusi mi-am adus aminte ca in iernile trecute nu a fost nici o problema; asa ca am luat un termostat original, l-am schimbat (oricum trebuia sa schimb distributia, pompa de apa, etc.) si acum sta la 4 linii fara fluctuatii.
De aproape doi ani merg cu 2-4-2 linii si n-are nimic, am fost si in strainatate de mai multe ori, concedii etc. Cand merg in trafic bara la bara, treapta 1 si 2, mai urca la 4 linii, dupa care iarasi 2. Nu a crescut nici consumul, si baga si caldura foarte bine. Acum nici nu ma mai deranjeaza.
am si eu o problema si nu ii dau inca de cap ( spun inca ca nu am ajuns sa o pun pe calculator ):
- 1. acum 3 luni mi s-a spart vasul de expansiune ( defapt s-a dezlipit de la inaditura aceea intre fundul vasului si partea de sus ) ... am mers am cumparat alt vas, l-am schimbat si surpriza, luna aceasta si cel nou a facut la fel, ciudat este ca se pierdea lichidul doar la drum mai lung (15 -20 km ) probabil la drum mai lung presiunea creste mai mult ( sau poate o fi fiert si a dat apa afara, insa pe lateralul borcanului nu era ud ci doar fundul lui )
- 2. spun probabil o fi fiert pentru ca m-am trezit ca apa nu trece de doua liniute decat doar daca stau in trafic, sau merg in coloana ... la sfatul mecanicului am schimbat termostatul tot cu unul original, insa am onservat ca daca masina sta la relanti chiar si o jumatate de ora ventilatorul nu pleaca pe treapta intai .
Daca a scos firele de pe senzorul acela de pe motor ventilatorul a plecat, cum le punea la loc ventilatorul s-a oprit ... daca cuplez ac-ul ventilatorul pleaca ... plecat in mers cu masina ventialtorul pleaca din cand in cand ( insa nu imi dau seama daca pe treapta 1 sau 2 .
Chiar si dupa schimbarea termostatului, indicatorul de caldura se comporta la fel, 4 liniute la stat in trafic, 2 liniute in mers ... intrebarile mele ar fi daca ar putea ca problema sa fie de la senzorul acela de pe motor ? daca e posibil ca atunci cand se fac cele 4 liniute de stat in trafic ventilatorul sa porneasca pe treapta a adoua si sa raceasca atat de mult lichidul incat sa ajunga la 2 liniute si daca mai e posibil pana sa porneasca ventilatorul pe treapta a doua sa raceasca lichidul, acesta sa inceapa sa fiarba si sa fie dat afara din borcan ?
Trebuie verificat si senzorul. Normal era ca mecanicul sa verifice la ce temperatura merge motorul, cand deschide termostatul, cand si cum cupleaza ECU electroventilatorul.
pana la urma am ajuns si in service, pusa pe computer toate bune si frumoase, toti senzorii cica indicau corect, au testat si electro-ventilatorul este ok, porneste normal treapta 1 si treapta 2 ... raspunsul mecanicilor ca ar putea fi decalibrat bordul ... mi-au sugerat sa urmaresc consumul, cum eu fac drumuri foarte scurte cu ea si mai e si pe GPL nu prea am cum sa vad consumul (momentan).
cei care ati avut probleme cu afisajul (doar 2 linii pe indicator temperatura)....in urma dublarii maselor de pe caroserie-moror...etc, ati mai avut probleme?
vreau sa stiu daca sa ma apuc sa desfac masele sa le curat, sa le dublez...etc.
am si eu sonda noua si termostat nou (de origine)....si nu urca 4 linii decat cand vrea....ori dupa vreo ora de mers....sau eventual cand mai pornesc aerul conditionat.
De cand am cumparat masina, indicatorul de temperatura urca la 4 linii si acolo "ingheta".
Toamna trecuta intr-o seara ploioasa prin centrul Bucurestiului, mers bara-la-bara (pornite luminile, aerul conditionat, stergatoarele si dezaburitorul), a sarit la maxim indicatorul de temperatura (in scurt timp si-a revenit).
Dupa patania respectiva, imi statea la doua linii (patru doar cand stateam pe loc cu motorul pornit/semafor).
La service mi-au inlocuit cablul dintre baterie si masa masinii dar indicatorul tot asa arata (2/4 linii), la teste dadea OK.
Am cerut sa fie inlocuit si termostatul iar dupa aia indicatorul arata ca la inceput, adica dupa cateva minute urca la 4 linii si acolo ramane.
Deci pot afirma ca nu era de la cablul respectiv ci de la termostat.
"Sunt inofensiv dar gandul meu e criminal" - PARAZITII
Si eu aveam probleme de genul cu liniutele 4~2~4~2 , caldura nu mai baga ca la inceput....i-am schimbat din prima termostatul (fara sa ma mai duc la un nea mecanic care sa-mi schimbe piese aiurea) si totul a fost ok.
pai eu am schimbat 2 sonde si 2 termostate...si tot asa face.
deci mai ramane doar treaba cu vreo masa imperfecta....sper.
de asta intreb daca in urma dublarii maselor sau schimbatul firelor de masa problema ar disparea.
Oricum....nu-mi ramane decat sa incerc si varianta asta.
Conteaza mult ce piese ati cumparat. Exista sansa ca dupa ce le-ati cumparat sa se strice in scurt timp. Eu pot sa va spun aproape sigur ca nu e de la masa. Va spun si de ce: deoarece cand sunt probleme cu masa calculatorul arata eronat de tot, in sensul in care ori arata full de linii la temperatura ori nici o linie, iar daca la dumneavoastra intr-o perioada mai lunga apar cele 4 linii si raman asa inseamna ca motorul de incalzeste greu. 4 linii apar cand motorul ajunge la 85 de grade. Masa de la baterie la caroserie si respectiv la motor nu ajuta deloc motorul sa se incalzeasca mai repede. Problema e mai mult ca sigur de la termostat in sensul ca termostatul deschide mai devreme de 89 de grade circuitul de racire si atunci motorul ajunge mai greu la cele 85 de grade. Cat despre sonda de la temperatura, aia se schimba mai rar, nu foarte des se defecteaza acea sonda. O solutie ar fi, daca aveti pe cineva care are o interfata OBD si un program cu care sa o utilizeze ca o conectati la masina dumneavoastra si sa vedeti ca atunci cand sunt 2 liniute pe ecran motorul are pana in 85 de grade si abia cand apar 4 linitute ajunge la 85 de grade(cu acea interfata OBD se poate citi temperatura motorului) pentru mai multe informatii in acest sens vizionati acest tutorial la minutul 3:00, mai exact. Cat despre problematicele termostate...si eu am schimbat 2 pana acum si s-au stricat amndoua in mai putin de 4 luni. Am luat prima data ceva la 20 de lei apoi altceva mai scump si au avut aceeasi soarta si cred ca varianta optima este un termostat de origine chiar daca ajunge la 100 de lei. Tin sa va mai spun: cu primul termostat la 20 de lei imi ajungea mai greu la 4 liniute in aceleasi conditii de timp, vreme si regim de turatii fata de cel mai scump dar amndoua s-au stricat mult prea repede. Acum iar imi apar 4 liniute mai greu, dar totusi apar datorita temperaturilor ridicate de afara, iarna ... nici o sansa fara un termostat bun. Si in final am ajuns la concluzia ca de cat sa schimb termostate ieftine o data la 2-3 luni sau macar o data pe iarna...pentru ca iarna se simte cel mai tare problema termostatului...atunci cand nici in 15km nu vezi 4 linii si nici caldura nu baga cum trebuie, mai bine dai o data banii pe unul de origine, dar de origine! nu ,,de origine``; si astfel rezolvi problema.
Eu pot sa va spun aproape sigur ca nu e de la masa. Va spun si de ce: deoarece cand sunt probleme cu masa calculatorul arata eronat de tot, in sensul in care ori arata full de linii la temperatura ori nici o linie
Nu cred ca e cineva pe aici caruia sa-i fi fost afisate toate liniile la temperatura sau niciuna, decat cand e rece motorul.
Cei care aveti de gand sa schimbati termostatul, stati linistiti pana in toamna, acum vin caldurile mari iar cateva grade in minus ii prind bine motorului. Daca puneti acum termostatul, pana in toamna se va decali oricum si va deschide aiurea.
Oricum, nu cred ca e de la termostat in 75% din cazuri sau de la sonda de temperatura, electrica Loganului face problemele astea. Altfel, problema s-ar fi rezolvat la cei care schima si termostat si sonda, nu sa reapara imediat.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment