Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • schimbat termostat, luat din reprezentnta marca dauphinoise thomson, pe masina aveam calostrat. dupa schimbare vad mai des 4 linii dar tot joaca 2-4-2-4, in conditiile in cate pana in schimbare, cu toate ca era mai cald afara deabia vedeam 4 linii si asta rar. ce este de facut, o fi sonda de temperatura??/

    Comment


    • Daca mai ai termostatul vechi poti sa-l pui la fiert intr-un ibric si sa-l testezi ca a fost bun. Ar trebui sa inceapa sa dechida la 87 de grade.

      Eu zic ca e sonda, personal mi-am montat una FACET si e OK.

      Comment


      • OK, dar cum stie proprietarul termostatului,ca deschide la 87 de grade...,intreaba ibricul...? Daca tot prezentati o metoda de lucru,faceti-o ca lumea,sau nu o mai faceti! Termostatul,nu se pune la fiert,ci se testeaza,deoarece la 90 gradeC,termostatul este deschis,si apa nu fierbe...

        Comment


        • OK, spune-mi tu atunci cum poti testa un termostat "analogic" care nu are senzor? Direct pe circuit mai greu poti masura temperatura asa ca aducandu-l intr-un ibric si da adaugand un termometru poti vedea cat de cat cum se comporta. Bine inteles ca ibricul nu e circuitul de racire/incalzire. Acolo mai intervine presiunea dar macar poti sa-ti faci o idee. E drept ca eu am zis numai sa-l puna la ibric dar ma gandeam ca e normal sa adaugi un element de masurare ca altfel e drept, cam greu sa-ti dai seama ca sun 87 de grade in ibric.
          Sunt de acord ca masurile trebuiesc temeinic documentate dar trebuie sa avem in vedere ca si elementele cu care lucram sunt analogice si nu sunt toate vazute pe ECU sau diagnoza. Idea asa ar fi dar nu este cazu.
          Bafta cu masuratorile!

          Comment


          • am facut testul cu fierberea in ibric. le-am pus pe amandoua in acelasi timp si parca a deschis putin mai devreme cel vechi, dar cel nou deschizand mai mult fata de ala vechi. cum am spus cu cel vechi vedeam rar 4 linii si asta doar in oras cu toate ca atunci cand il aveam era ceva mai cald afara, cu cel nou le vad ceva mai des apar si in afara orasului dupa scurte reprize de "forja", dar tot joaca 2-4-2-4. o sa mai verific si momentul cand se incalzeste furtunul de dupa termostat ca sa vad cate linii am in acel moment. ma gandesc sa nu ii fi decalit arcul in momentul fierberii in ibric sau am anut norocul sa fie defect de nou. sau poate sonda de temp in ultima instanta, pana una alta mai astept sa vad cum se mai comporta. a, si ce am mai observat, ca in vr-o 2 dimineti, cu toate ca era frig afara, in jur de 0-2 grade, la prima pornire turatia sta putin peste 1000rpm, si de obicei urca in jur de 1300-1400 rpm dimineata, si nu stiu dara ar avea vr-o legatura cu ce am scris mai sus.

            probabil cand o sa am timp liber o sa ma duc sa ii fac o diagnoza, poate isi dau seama baieti de acolo ca sa nu ma trezesc ca schimb iar termostatul si/sau sonda degeaba...
            Last edited by mallibu; 28 October 2014, 11:00.

            Comment


            • Si la mine a aparut la un moment dat problema asta cu doar 2 linii! Dupa o revizie, cand mi-au schimbat antigelul si n-au avut apa distilata sa-l dilueze. L-au pus asa, concentrat, "ca nu mai ingheata nici la -90 grade Celsius"!!!
              Am schimbat dupa aia 3 termostate si sonda si... degeaba! Cum am bagat densitatea normala la antigel, problema a revenit la normal! Antigelul deci trebuie sa aiba densitatea recomandata, ca altfel nu mai preia bine caldura degajata de motor (nu mai "unge" bine suprafetele cu care vine in contact, se micsoreaza suprafata de schimb termic) si nu mai ajunge la temperatura de lucru normala, nu se uniformizeaza temperatura, dracu' stie, poate la sonda nu mai face contact termic bun, oricum, acesta arata doar 2 linii, desi temperatura motorului e ridicata! In afara de cele 2 linii (se "aprind" cate doua, n-o sa ai niciodata o linie sau trei), totul era aparent normal, aveam caldura iarna, daca opream undeva pe traseu apareau 4 linii, cand plecam de pe loc iar dispareau doua si ramaneau doar 2 linii... enervant! Deci atentie la antigel, cu cat e mai diluat preia mai bine caldura, cu cat e mai concentrat... doar ingheata mai greu, dar si caldura o preia mai greu. Sa respectam deci concentratia recomandata!

              Comment


              • antigelul l-am schimbat acum 2 ani si ceva am pus 3l antigel si 2 de apa distilata, a mers brici pana acum o luna si ceva. cand am completat dupa schimbarea termoststului am pus prima data pe cel recuperat cu ajutorul unei pungi si am mai pus foarte putin cam 1/2 l de antigel diluat 1l antigel si 1/2l apa distilata. nu cred ca e o concentratie asa de mare incat de aici sa fie buba, dar daca ajung cu ia la service o sa cer sa m-i se masoare si concentratia antigelului.

                Comment


                • Sal eu am avut probleme cu liniutele adica 2-4 2-4 oscila am schimbat sonda degeaba am schimbat tremostatu la reprezentanta si gata cu problema a costat termostatu 20 lei si manopera 60lei asta acum vreo 2 ani

                  Comment


                  • pai termoststul pe care l-am pus este dauphinoise thomson luat din reprezentanta, nu cred ca daca faceam operatiunea la ei puneau ceva diferit. bine , poate aveam norocu sa puna ltul care nu era defect, in cazul in care se dovedeste a fii tremostatul de vina cu toate ca este nou...

                    Comment


                    • Originally posted by mallibu View Post
                      schimbat termostat, luat din reprezentnta marca dauphinoise thomson, pe masina aveam calostrat. dupa schimbare vad mai des 4 linii dar tot joaca 2-4-2-4, in conditiile in cate pana in schimbare, cu toate ca era mai cald afara deabia vedeam 4 linii si asta rar. ce este de facut, o fi sonda de temperatura??/
                      Cu ceva sansa, rezolvi fluctuatia schimband sonda de temperatura.
                      Sau nu...sunt destui ce au schimbat ambele si tot a ramas fluctuatia.

                      Comment


                      • Lipsa de masa, de aia tot fluctueaza.
                        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                        Comment


                        • Tot ce e posibil. Cu toate ca, unii dintre cei de care aminteam au incercat sa rezolve si problema cu masa insuficienta. Probabil ca au incercat insuficient.

                          Comment


                          • pai, in legatura cu masa insuficienta din cate stiu eu, daca retin bine, cel putin la mine, de la borna de - a bateriei pleaca doua fire groase, unul este pus undeva pe cutia de viteze si celalalt pe caroserie, nu am decat sa le verific si sa le curat, altceva nu cred ca are rost sa fac, fire suplimentare sau mai nu stiu eu ce...


                            ...si banuiesc ca daca era de la masa sau vr-un contact imperfect, fluctua si mai sus de 4 linii, la mine joaca 2-4-2-4, daca era masa insufuicienta probabil nu impiedica nimeni pe doamna sonda sa arate 6, 8 linii sau chiar toate 9
                            Last edited by mallibu; 28 October 2014, 16:25.

                            Comment


                            • Depinde unde au tras masa, eu ma gandeam la tabloul de bord, nu la motor.
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • Originally posted by Goan View Post
                                OK, spune-mi tu atunci cum poti testa un termostat "analogic" care nu are senzor?
                                Probabil stie toata lumea ca senzorul de temperatura motor,are 2 termistori,unul trimite semnal la calculatorul motorului si unul la instrumentele de bord,pentru a se putea citi temperatura comparat,usurind astfel diagnoza.Consideram termistorul ce trimite semnal la calculator,bun(altfel sunt doua posibilitati,porneste foarte des electroventilatorul sau motorul functioneaza supraincalzit,functie de regimul de sarcina),ne vom raporta la valoarea temperaturii afisate pe tester,si vazuta de calculator.Pornind un motor rece,4 linii trebuie sa fie afisate la o temperatura de 83 gradeC.Termostatul incepe deschiderea la 90+_1gradC,deci vizualizind cresterea temperaturii motorului,o sa observam ca imediat dupa depasirea temperaturii de 90-91grade,cind temostatul este suficient de deschis,temperatura incepe sa scada,confirmind,deschiderea termostatului si pragul termic la care acesta se deschide(apropo de metode si fierbere...). Cind termostatul deschide corect,ca prag,iar indicatorul instrumentelor,indica 2 linii,se verifica rezistenta termistorului,comparindu-o cu cea de alaturi.Daca nu sunt valori apropiate,se inlocuieste senzorul,daca sunt apropiate, se verifica la intrare in cupla instrumentelor,sa fie aceeasi rezistenta,ca si la cupla senzorului(ideea de a nu fi contacte imperfecte pe instalatie).Se poate verifica si masa instrumentelor...Poate plictisesc cu post-urile mele lungi,dar pentru mine e un hobby,cam nepotrivit,zic unii,dar fratele meu ma incurajeaza si ma sustine cu testere si programe de informatii(Autodata,Tolerance,Wiring diagrame Renault,etc.)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google