Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Termostat (semi)blocat pe închis*, e coerență între pavele și temperatura citită de injecție:

    1. Indicator apa din bord este aprins la maxim in loc de 4 liniute
    2. dupa oprire ventilatorul merge mult.


    *presupunând că mașina are reviziile la zi (lichid de răcire schimbat la 4 ani, distribuție și pompă de apă ok)
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • Si mie imi indica 2 linii si am zis sa merg la reprezentanta. Au pus-o pe tester si mi-au spus ca nu are nimic, ca raceste bine radiatorul, dar nu stiu ce sa cred. Masina are 65kw. Mentionez ca mai am un Renault Master care arata numai 4 linii.

      Comment


      • La mine De când am schimbat antigelul Îmi oscileaz în dou i în patru linii odat Am fost cu ea 15 km i nu a crescut la 4 linii Ba crete la patru ba scade la dou

        Trimis de pe al meu ASUS_X00BD folosind Tapatalk

        Comment


        • Originally posted by septimiu.alin View Post
          La mine De când am schimbat antigelul Îmi oscileaz în dou i în patru linii odat Am fost cu ea 15 km i nu a crescut la 4 linii Ba crete la patru ba scade la dou

          Trimis de pe al meu ASUS_X00BD folosind Tapatalk
          Si la mine aceasi problema. Merg cu maina si din 4 linii imi scade la doua dupa care iar patru. Nu stiu ce are

          Trimis de pe al meu ASUS_X00BD folosind Tapatalk

          Comment


          • O problema similara am avut si eu in urma cu vreo 10 zile, la Loganul meu 1,4MPI. Totul a plecat de la o scadere foarte usoara, dar constanta, a nivelului antigelului. Mecanicul a constatat o fisura in corpul termostatului si mi l-a schimbat. Cu ocazia asta a inspectat vizual si termostatul, a constatat ca e de origine, l-a curatat putin si l-a montat la loc.
            Dupa doua zile, am constatat ca nivelul temperaturii pe indicatorul de bord nu mai creste mai mult de 2 pavele atunci cand am climatizarea pornita. Cand opream climatizarea sau daca opream masina undeva, nivelul crestea la 4 pavele chiar cu motorul oprit. Am mers dinnou la mecanic, a pus masina pe calculator si a constatat ca termostatul deschide normal, la 89 de grade, parerea lui fiind ca nu deschide complet. Mi-a sugerat sa mai merg asa inca doua zile, ca poate-si da drumul, iar daca nu, inlocuire!
            Intre timp, am mai cerut si alte pareri pe net. Unii mi-au zis ca e termostatul, altii ca e sonda de temperatura, iar altii au fost de parere sa-l las asa, ca n-are nici pe dracu'. Am mers totusi pe mana mecanicului, fiindca e unul foarte bun, cu specializare pentru masinile Dacia facuta in Franta, la sediul Renault, si cam toata " suflarea loganistica" a orasului isi repara masinile la el. Dupa doua zile de mers tot in 2 pavele i-am cerut sa- mi comande un termostat de origine si mi l-a schimbat pe cel vechi.
            A avut dreptate mecanicul, problema s-a rezolvat iar acum totul functioneaza normal.
            M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

            Comment


            • Probleme 2 linii apa

              Salut dragi colegi posesori de marca Dacia Logan

              Am un logan din 2004 benzina 1.4.

              Vara trecuta aveam 2 linii in afara localitatii pe timp de noapte.
              Primul pas schimbarea termostatului cu unul nou nout Vernet pe la 30 de lei. Problema nu s-a rezolvat si am trecut cam vreo 7000 de km a ajuns toamna si frigul chiar daca aveam caldura buna in masina eu am ramas tot cu 2 linii chiar si in oras rareori ajungeam la 4 linii si doar in conditii de bara la bara. Azi am luat decizia de a schimba senzorul de temperatura dupa multe pareri din diferite forumuri am cumparat senzorul de temperatura apei original la pretul in jur de 70 de lei. Problema s-a rezolvat acuma fara nici o problema apa sta pe 4 linii si parca incalzirea motorului este mai rapida.

              Comment


              • Problema Racire Logan PH2 1.6 MPI 2009

                Salutare la toata lumea!

                De cateva zile am observat o functionare ciudata a circuitului de racire de pe Loganul meu 1.6 MPI fabricatie iunie 2009.

                In mod normal chiar si pe ger napraznic (-20 ) functionarea era in felul urmator:

                - dupa 1-2 km parcursi aveam 2 liniute la apa
                - mai parcurgeam cativa kilometrii si aveam 4 linii la apa
                - 4 linii ramaneau apoi pe tot parcursul drumului

                Problema care o intalnesc acum e urmatoarea:

                Merg 1-2 km si se aprind 2 linii la apa, continui drumul si se aprind 4 linii la apa.

                Mai mergand din cand in cand pt cateva secunde apa scade la 2 linii si apoi revine la 4 linii.

                E normala functionarea asta?
                Inainte nu pateam asa.

                Comment


                • Poate în cele 2 situații descrise de tine diferă regimul de mers (drum prin oraș cu staționări la semafoare vs. drum întins)

                  Eu zic că nu ai de ce să-ți faci griji atât dacă stă doar câteva secunde la 2 linii apoi revine la 4. În mod normal termostatul stă închis până când apa ajunge la 89 de grade. În acel moment se deschide și lasă apa să treacă prin radiator. Când s-a răcit destul de mult, se închide la loc și ciclul se reia. Momentul când indicatorul arată 2 linii probabil că este momentul închiderii la loc a termostatului.

                  Singurul lucru în neregulă ar fi dacă cumva ai schimbat recent termostatul și ai pus unul cu deschidere la 83 de grade în loc de 89.

                  Când o să-ți meargă preponderent la 2 linii pe distanțe lungi, atunci să-ți faci griji.

                  Comment


                  • Dupa 10 ani si una suta mii KM parsursi a venit si randul termostatului meu sa cedeze.
                    Loganul 1.4 MPI din 2007 prezenta urmatoarele simptome:
                    -indicatorul de temperatura urca greu la 4 linii
                    -iarna in afara orasului parcurgeam si 20KM cu doar doua linii pe afisajul de temperatura
                    -se simtea faptul ca nu mai baga sufiecienta caldura in interior, se simteau variatii de temperatura in zona aeratoarelor atunci cand oscila indicatorul 2-4-2 linii.
                    -surprinzator chiar si vara pe cod galben de caldura la coborarea unei pante lungi scadea temperatura de la 4 la 2 linii pe bord....
                    -a crescut consumul cu aproximativ 1L/100km
                    -motorul prezenta alt zgomot, o alta tonalitate fata de cea cu care eram obisnuit
                    -am ridicat capota si am pornit motorul in stare rece, inca inainte de aparitia primelor 2 linii pe bord am simtit cum furtunul gros ce duce spre radiator se incalzeste. Inainte de a ajunge la 4 linii acel furtun cat si radiatorul atingeau o temperatura de nu mai puteai tine mana pe ele.
                    Remediu:
                    -cuparat un termostat de origine -55lei, un litru antigel tot de origine la 18lei si de 2 lei apa distilata.
                    -inlocuit termostatul la o unitate service.Mecanicul nu a pus mastic. A completat cu antigel si apa in proportie ochiometrica, adica mai mult antigel si mai putina apa, pana a trecut cativa cm peste nivelul maxim al vasului de expansiune si a zis: las' asa ca e bine,mergeti la casierie.
                    -dupa aproximativ 100km vazand ca nivelul antigelului ramane tot peste nivelul maxim am luat un furtun subtire si am mai scos lichid din vas pana am ajuns la 1cm sub nivelul maxim cu motorul oprit in stare rece. Am verificat si in stare calda, cand a pornit GMV-ul ,nivelul lichidului de racire a urcat fix la nivelul maxim indicat pe vasul de expansiune.
                    -am verificat functionare corecta a termostatului: furtunul gros ce duce spre radiator ramane rece pana cand pe bord apar 4 linii.
                    - in mers,urca mult mai repede la patru linii si nu am mai observat sa scada la doua nicioadata, fie iarna fie vara...
                    -in interior iarna se incalzeste mult mai repede,in zona aeratoarelor se simte cum baga aer fierbinte dupa ce motorul se incalzeste.
                    -consumul a scazut, motorul se aude altfel.
                    Am atasat cateva poze cu vechiul termostat. Se observa garnitura de inchidere uzata si descompusa pe anumite zone
                    Attached Files
                    Last edited by size; 23 January 2018, 23:09.

                    Comment


                    • Termostatul de origine din pacate are mari sanse sa aibe acelasi comportament in scurt timp.
                      Si eu tot cu termostat de origine l-am inlocuit si dupa un sezon rece a inceput sa lucreze ca cel vechi, adica mai mult la 2 linii decat la 4 (urmatoarea iarna).
                      In prima iarna a fost ok, asa cum trebuie, aveam caldura in masina, urca relativ repede la 4 liniute.
                      In a doua iarna a inceput sa faca iar figuri.

                      Am pus silicon la garnitura pt ca nu etansa bine nici cu garnitura noua.

                      Comment


                      • Salutare!Nu am timp sa citesc toate postarile despre acest subiect asa ca intreb direct..De la un timp merg mai mult cu 2 linii la temp in bord.abia dupa 10-15 km ajunge la 4,daca ajunge si atunci...sta putin si iar la 2.Sau se intampla sa ramana si la 4...dar cel mai des la 2.Masina are ceva anisori,are termostatul original si pe el il banuiesc de fazele astea.Ce parere aveti?
                        Slow & Safe

                        Comment


                        • Și mie mi-a făcut tot așa prin noiembrie anul trecut și a trebuit înlocuit termostatul.
                          La mine nu mai urca deloc până la 4 liniuțe în timpul mersului, dar dacă opream (de exemplu la semafor) creștea pentru scurt timp la 4 liniuțe și scădea imediat la 2 după plecarea de pe loc.
                          M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                          Comment


                          • Am gasit pe stoc intr-un magazin de profil termostat Vernet.Preferam unul de origine dar nu as mai astepta.Am mai "intalnit" marca asta in discutiile de pe aici...si cred ca fac si schimbul de antigel cu ocazia asta.
                            Slow & Safe

                            Comment


                            • Pe vechea masina am patit la fel si a trebuit sa schimb si sonda de temperatura din blocul motor. Dar ia-le pe rand, sa nu pierzi timp/bani aiurea...

                              Sent from my LG-H815 using Tapatalk

                              Comment


                              • Salut, am avut aceeasi problema cu vechiul Logan 1.6 benzina, pur si simplu a fost termostatul de temperatura. Se schimba foarte usor, daca te pricepi, o poti face tu. Unul original costa pana in 50 ron, sa fii atent la pozitia lui cand il montezi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google