Indicator Temperatura Apa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cat timp a trecut din momentul in care pe bord ai avut 4 linii pana cand a deschis termostatul.

    Totusi incearca un test cu un termometru cat de cat precis.

    Comment


    • In jur 1 minut (maxim)....

      Termometru am (de lichid, care se duce pana la 200 grade, am la munca), dar unde naiba il bag?
      Last edited by blanarucristi; 29 October 2011, 13:40.
      Logan Ambition 1.6 8V

      Comment


      • Am revenit cu noi date.

        Am vrut sa scot termostatul. Aveam pregatita o cheie de 10-11, dar la mine nu s-a potrivit. Cred ca imi trebuia o cheie de 8. Am renuntat la scoaterea termostatului.

        Am zis sa fac niste teste. Am pornit motorul. Dupa 1-2 minute s-au aprins 2 linii la temperatura. Am pus mana pe furtune. Furtunul care duce in bord la radiatorul de caldura pentru habitaclu era caldut. Furtunul gros care duce la radiator... era rece.

        Am dedus ca termostatul functioneaza (nu este blocat pe pozitia DESCHIS).

        Am urcat din nou in masina si am dat o tura de 10 minute prin oras cu motorul turat 3000RPM (in treapta a doua). Am ajuns din nou acasa. Prima grija a fost sa verific furtunul gros. De data asta era cald. Am tras concluzia ca termostatul functioneaza.

        Nu stiu daca mai trebuie sa mentionez ca pe toata durata zilei nu am vazut mai mult de doua linii in bord.

        Dupa aia, am oprit motorul si am scos mufa de la senzorul de temperatura. Am pornit motorul din nou si am vazut ca tot doua linii imi arata in bord.

        Acuma nu sunt sigur ca am scos mufa care trebuie. Mufa pe care am scos-o eu este un pic mai jos si mai spre centrul masinii si are un singur fir pe ea. Alaturi mai era un cablu infipt in motor care avea 4 fire si intra sub o tabla (ala se putea scoate numai cu cheia). Dar eu l-am scos pe ala cu un singur fir care se afla la aprox 30 cm in stanga fata de ambreiaj.

        Dupa aia am pus mufa la loc si am deconectat borna plus de la baterie. Tot doua linii imi arata.

        Am o nedumerire. Oare cum se face ca senzorul deconectat tot imi afiseaza 2 linii. Cum se face ca desi este defect tot trece de la 0 la 2 linii dar nu la 4. Poate nu e stricat de tot. Sau poate masina nu are nimic dar sunt eu prea sensibil.

        Este posibil sa fie vorba de o siguranta arsa?

        M-am uitat pe manualul de service logan si am observat ca eu am deconectat senzorul de presiune ulei si nu sonda de temperatura apa. Ma duc din nou sa vad ce se intampla daca deconectez sonda de temperatura.

        Am mai citit putin in manualul de service si acolo spune asa la pagina 386:

        Sonda de temperatură apă permite:
        - să indice temperatura apei pe tabloul de bord,
        - să informeze calculatorul despre temperatura apei motorului.
        Calculatorul de injecţie, în funcţie de temperatura apei, gestionează:
        - sistemul de injecţie,
        - releul grupului motoventilator,
        - martorul luminos temperatură apă. Martorul luminos este comandat de calculatorul de injecţie dacă temperatura apei depăşeşte 120°C.
        Grupul motoventilator este comandat cu viteză mică dacă temperatura apei depăşeşte 100°C sau în caz de pană a sondei de temperatură apă şi se opreşte atunci când temperatura devine mai mică de 96°C.
        Grupul motoventilator este comandat cu viteză mare dacă temperatura apei depăşeşte 102°C sau dacă viteza mică este defectă şi se opreşte atunci când
        temperatura devine mai mică de 100°C.
        Grupul motoventilator poate fi comandat cu viteză mică pentru dispozitivul anti supraîncălzire şi cu viteză mare pentru aerul condiţionat.
        Dacă viteza mică este defectă, atunci viteza mare funcţionează în condiţiile vitezei mici.


        Dar mie nu-mi porneste ventilatorul, deci sonda nu este defecta.
        Last edited by parameter; 29 October 2011, 15:01. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • 2 linii la apa ai la 40* iar la 80* se aprind 4. Probabil termostatul tau, la fel ca al meu (care l-am schimbat) nu este blocat pe deschis dar deschide prea devreme. In mod normal deschide la 89*, mie imi deschidea cu cateva grade mai jos, asa ca atunci dupa ce o porneam, se aprindeau 2, apoi 4 linii la apa iar in scurt timp scadea la 2. In functie de cat de frig era afara si cum conduceam, se ridica la 4 sau statea la 2. In frana de motor imediat scadea la 2, semn ca apa statea putin peste 80 de grade, in loc sa fie pe la 90. Concluzia e ca termostatul era defect, l-am inlocuit si acum functioneaza perfect.
          '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

          Comment


          • Originally posted by blanarucristi View Post
            Da, si eu am luat unul din targ Vitan (cica original....), am dat 45 RON, insa acum am vazut ca scrie pe el 83 grade (in prima si a 3-a poza am incercuit valoarea de 83 grade unde e stantata)....si nu 89 cat ar trebui.....oare o sa fie probleme? Ca si eu am schimbat sonda de temperatura, a mers un timp, insa cum a dat frigul, a inceput cu problemele, si de-aia am luat si termostat.
            Atasez si niste poze, unde se vede si temperatura stantata pe el....sa speram ca o fi bun.
            sigur o sa ai probleme cu el . Mie mi-au dat unu cu 86 sau 88 grade si tot imi scadea din 4 linii in 2 ,deci la 83 sigur o sa ai probleme .

            Originally posted by blanarucristi View Post
            Nu stiu de ce, dar am niste dubii cu privire la diagnosticul tau....repet, totusi e nou termostatul, macar 100 de deschideri/inchideri facea si el, da-l naiba....eu revin cu o alta intrebare, in afara SONDEI si a TERMOSTATULUI, mai exista vreo componenta din cauza careia ar putea exista astfel de erori?

            Tot n-am inteles totusi, cand sunt 2 linii pe display, cum trebuie sa fie furtunul acela? Eu vorbesc de furtunul care pleaca din radiator in termostat (ala gros)....sau de altul este vorba? Ca eu doar pe ala l-am testat....
            cand ai 2 linii pe display temp e foarte rece , chiar si la inceput de 4 linii pe display ar trebui ca furtunul ce iasa din termostat catre radiator sa fie rece .Deci faptul ca ai furtunul acela cald deja la 2 linii indica ca termostatul deschide prea devreme .

            Originally posted by crull View Post
            Pornesti masina rece, astepti sa se faca 2 liniute la temperatura in bord.Motorul trebuie sa mearga la relanti, apoi stai cu ochi pe bord (sau o alta persoana) , in momentul in care apar 4 liniute la temperatura pe bord pui mana repede pe furtunul acela graos care ajunge la termostat, el trebuie sa fie rece (daca e cald ->termostat defect) ,apoi acelerezi cam la 2000-2500 RPM de la clapeta tinand in continuare mana pe furtun, dupa aproximativ 1-2min (functie de temperatura exterioara) de mers in gol la apoximativ 2000-2500 RPM termostatul va deschide si se va incalzi si acel furtun.
            cel mai corect asa )

            Originally posted by blanarucristi View Post
            Pai nici nu mai e nevoie, raspunsul il stiu deja, cand se fac 4 liniute, furtunul este fierbinte )) dar totusi, o sa probez maine treaba asta.

            P.S Dar daca la ralanti nu se vor face 4 liniute never ever? Ca eu asa banuiesc ca se va intampla. Ce am zis eu a fost in turatie, in mers....Ca am opritla un moment dat dupa ce de-abia se facusera 4 liniute, si era fierbinte furtunul, de-abia puteam tine mana pe el....
            cum sa nu se faca la relanti 4 liniute ? La diesel nu se fac 4 liniute , dar la benzinar se fac ,dar tre sa stai vreo 15 min cu ea pornita cand e frig frig afara ...

            Originally posted by blanarucristi View Post
            Da, deschide bine termostatul, am facut testul....cand s-au facut 4 liniute (la ralanti), furtunul inca era rece (in zona radiatorului, in zona termostatului era calai, dar presupun ca era si de la caldura degajata).

            Acum ramane urmatoarea idee. A stat la 4 linii, aproximativ 1 min, timp in care furtunul a inceput sa fie din ce in ce mai fierbinte...dupa aceea, scazand imediat la 2 liniute, insa furtunul tot incins era (presupun ca termostatul ar fi trebuit sa inchida si implicit temperatura furtunului sa scada, nu? Ca rece oricum n-ar avea cum sa se faca, dar macar sa fie scazut temperatura, dar nu) Oare porcaria asta nu inchide bine? Pacat ca nu am luat un termostat original, macar nu mai stateam cu griji deloc....dar acum ma gandesc ca e posibil ca nici acesyta sa nu functioneze.....
            nu e bun termostatul ,nu are voie ca odata ajuns la 4 linii sa mai scada de acolo atata timp cat motoru e pornit ,deci clar ,categoric ai o problema la termostat sau senz de temperatura, dar mai usor se skimba termostatul decat sonda si e mai ieftin .
            Last edited by Cristi_Xp; 29 October 2011, 15:31. Reason: Automerged Doublepost
            Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

            Comment


            • Originally posted by blanarucristi View Post
              In jur 1 minut (maxim)....

              Termometru am (de lichid, care se duce pana la 200 grade, am la munca), dar unde naiba il bag?
              Nu poti pune senzorul pe chiuloasa? Adica prin alipire.

              Comment


              • Originally posted by parameter View Post
                Am revenit cu noi date.

                Am vrut sa scot termostatul. Aveam pregatita o cheie de 10-11, dar la mine nu s-a potrivit. Cred ca imi trebuia o cheie de 8. Am renuntat la scoaterea termostatului.

                Am zis sa fac niste teste. Am pornit motorul. Dupa 1-2 minute s-au aprins 2 linii la temperatura. Am pus mana pe furtune. Furtunul care duce in bord la radiatorul de caldura pentru habitaclu era caldut. Furtunul gros care duce la radiator... era rece.

                Am dedus ca termostatul functioneaza (nu este blocat pe pozitia DESCHIS).

                Am urcat din nou in masina si am dat o tura de 10 minute prin oras cu motorul turat 3000RPM (in treapta a doua). Am ajuns din nou acasa. Prima grija a fost sa verific furtunul gros. De data asta era cald. Am tras concluzia ca termostatul functioneaza.

                Nu stiu daca mai trebuie sa mentionez ca pe toata durata zilei nu am vazut mai mult de doua linii in bord.

                Dupa aia, am oprit motorul si am scos mufa de la senzorul de temperatura. Am pornit motorul din nou si am vazut ca tot doua linii imi arata in bord.

                Acuma nu sunt sigur ca am scos mufa care trebuie. Mufa pe care am scos-o eu este un pic mai jos si mai spre centrul masinii si are un singur fir pe ea. Alaturi mai era un cablu infipt in motor care avea 4 fire si intra sub o tabla (ala se putea scoate numai cu cheia). Dar eu l-am scos pe ala cu un singur fir care se afla la aprox 30 cm in stanga fata de ambreiaj.

                Dupa aia am pus mufa la loc si am deconectat borna plus de la baterie. Tot doua linii imi arata.

                Am o nedumerire. Oare cum se face ca senzorul deconectat tot imi afiseaza 2 linii. Cum se face ca desi este defect tot trece de la 0 la 2 linii dar nu la 4. Poate nu e stricat de tot. Sau poate masina nu are nimic dar sunt eu prea sensibil.

                Este posibil sa fie vorba de o siguranta arsa?

                M-am uitat pe manualul de service logan si am observat ca eu am deconectat senzorul de presiune ulei si nu sonda de temperatura apa. Ma duc din nou sa vad ce se intampla daca deconectez sonda de temperatura.

                Am mai citit putin in manualul de service si acolo spune asa la pagina 386:

                Sonda de temperatură apă permite:
                - să indice temperatura apei pe tabloul de bord,
                - să informeze calculatorul despre temperatura apei motorului.
                Calculatorul de injecţie, în funcţie de temperatura apei, gestionează:
                - sistemul de injecţie,
                - releul grupului motoventilator,
                - martorul luminos temperatură apă. Martorul luminos este comandat de calculatorul de injecţie dacă temperatura apei depăşeşte 120°C.
                Grupul motoventilator este comandat cu viteză mică dacă temperatura apei depăşeşte 100°C sau în caz de pană a sondei de temperatură apă şi se opreşte atunci când temperatura devine mai mică de 96°C.
                Grupul motoventilator este comandat cu viteză mare dacă temperatura apei depăşeşte 102°C sau dacă viteza mică este defectă şi se opreşte atunci când
                temperatura devine mai mică de 100°C.
                Grupul motoventilator poate fi comandat cu viteză mică pentru dispozitivul anti supraîncălzire şi cu viteză mare pentru aerul condiţionat.
                Dacă viteza mică este defectă, atunci viteza mare funcţionează în condiţiile vitezei mici.


                Dar mie nu-mi porneste ventilatorul, deci sonda nu este defecta.
                nu intelegi tu bine notiunea de senzor defect . Teoretic el inca functioneaza dar este decalibrat , adica afiseaza valori in afara "ariei de acoperire" . GMVul porneste daca senzorul este defect ,adica nu mai functioneaza de tot e mort , caput ,ales bules .Atunci o sa porneasca si GMVul cum probabil va porni si daca ii scoti mufa din senzor .
                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                Comment


                • Am fost afara si am facut urmatoarele:

                  Am pornit motorul. Am asteptat sa apara 2 linii (3 minute). Am deschis capota si am pus mana pe furtunul gros de la radiator. Era rece. Furtunul subtire de la incalzire habitaclu era cald.

                  Cu motorul pornit am scos mufa de la sonda de temperatura. A pornit ventilatorul. Pe bord nu-mi afisa nici o linie la temperatura apei. Am pus mufa la loc si am vazut ca s-a oprit ventilatorul iar cele doua liniute au aparut la loc pe bord.

                  Am pus din nou mana pe furtunul gros (trecusera cam 5 minute de la pornirea motorului) si am constatat ca era foarte cald.


                  Fac si eu o analiza. Termostatul functioneaza. Se deschide cand se incalzeste mai tare apa. Sonda functioneaza. Imi arata doua linii daca este conectata si nu-mi arata nici o linie daca este deconectata. Probabil s-a decalibrat termostatul si se deschide la temperaturi mai mici decat cele pentru care sonda afiseaza 4 linii. Poate s-a decalibrat sonda si nu mai detecteaza temperatura corect. Sau poate functioneaza amandoua corect dar sunt eu prea nerabdator sa vad 4 linii.

                  Totusi consider ca nu trebuia sa se deschida termostatul daca sonda nu detecta o temperatura macar egala cu temperatura optima.

                  Nu mai stiu ce sa cred. O mai las asa o perioada sa vad daca-si revine.

                  Cred ca ai dreptate Cristi. Nu s-a stricat de tot. S-a decalibrat senzorul. In conditiile astea o sa circul cu motorul supraincalzit in iarna asta. Daca va fi vreme friguroasa nu cred ca voi avea probleme. Apa circula prin radiator dar nu se invarte ventilatorul. Iarna oricum nu cred ca se invartea.
                  Last edited by parameter; 29 October 2011, 16:11. Reason: Am vazut pe urma ce a scris Cristi Xp

                  Comment


                  • )
                    termostatul se deschide pe un principiu mecanic/termodinamic etc ... nu are nicio legatura cu ce vede senzorul de temperatura , nu ii da calculatorul comanda la termostat sa se deschida.Asa e gandit ca pur si simplu cand temperatura apei este 89 grade el sa inceapa sa se deschida.Da-l jos de pe masina si fierbe`l si o sa vezi ingineria . Cititi si voi un pic principii de functionare .
                    In general senzorii nu se strica de tot , aia ar fi cea mai usor de diagnosticat si cel mai fericit caz in cazul unei probleme, ci doar incep sa dea valori usor diferite/decalate fata de realitate si atunci e mai greu de diagnosticat si trebuie sa o iei prin eliminare .
                    Last edited by Cristi_Xp; 29 October 2011, 16:42.
                    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                    Comment


                    • Oameni buni,lasati furtunul acela in pace si pune-ti mina pe radiator.Termostatul acela nu e un scut termic.Apa de pe furtun se incalzeste prin transferul de caldura prin termost,chiar daca este pe pozitia inchis,la fel cum se incalzeste apa in oala cind o pui pe foc.In momentul in care termostatul se deschide,apa incepe sa circule prin tot radiatorul si acesta se incalzeste.
                      Programari chei Logan - Resoftare Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=300

                      Comment


                      • Originally posted by crull View Post
                        Nu poti pune senzorul pe chiuloasa? Adica prin alipire.
                        Nu, ca este un termometru exact ca cel cu care se ia temperatura omului, doar ca se baga in lichid....si ca o mica incheiere, sa-mi bag picioarele in toate termostatele si sondele de temperatura, ca tare praf mai sunt.....

                        Originally posted by huffy View Post
                        Oameni buni,lasati furtunul acela in pace si pune-ti mina pe radiator.Termostatul acela nu e un scut termic.Apa de pe furtun se incalzeste prin transferul de caldura prin termost,chiar daca este pe pozitia inchis,la fel cum se incalzeste apa in oala cind o pui pe foc.In momentul in care termostatul se deschide,apa incepe sa circule prin tot radiatorul si acesta se incalzeste.
                        Asa taticu, si ia zi, pas cu pas, ce ar trebui sa facem, cu radiatorul, daca furtunul acela nu este concludent? Explica tot asa, pas cu pas

                        Dar stau eu asa sa ma gandesc, GMV-ul, socul automat, CB-ul, se iau DOAR dupa amarata aia de SONDA DE TEMPERATURA? Sau mai sunt si alte criterii?
                        Last edited by blanarucristi; 29 October 2011, 18:09. Reason: Automerged Doublepost
                        Logan Ambition 1.6 8V

                        Comment


                        • se mai ia in considerare si valorile de la senzorul de temperatura aer .
                          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                          Comment


                          • Aha, dar practic, sa presupunem ca termostatul este bun, motorul functioneaza la temperatura care trebuie, insa, sonda indica pe display-ul meu in loc de 4, doar 2 liniute.

                            Afecteaza cu ceva aceasta eroare, in afara afisajului pe display? (ma refer la consum....etc)
                            Logan Ambition 1.6 8V

                            Comment


                            • .

                              Sonda e singura care citeste temperatura.
                              Timpul de injectie,scade pe masura ce creste temperatura.
                              La o temperatura de 20-30*,consumul de carburant este de peste 1L/ora,iar la 90*,scade pina la 0,5-0,6L/ora,in regimul de mers in relanti.
                              Concluzie: o temperatura mai mica decit cea reala,duce la un timp de injectie mai mare,deci un consum crescut.Un termostat blocat pe deschis,nu permite motorului sa ajunga la temperatura optima de lucru(aproximativ 90*),deciconsum mai mare.
                              Attached Files
                              Programari chei Logan - Resoftare Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=300

                              Comment


                              • Ok, dar eu ma refeream strict in situatia in care termostatul este OK, insa doar sonda de temperatura da rateuri. Fiindk ma gandeam ca chiar daca termostatul e bun, si sonda indica aiurea, tot nu e bine, ca tot consuma mai mult, chit ca temperatura motorului reala este una buna.....
                                Logan Ambition 1.6 8V

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google