If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Miram-as, aia de 192C este o siguranta termica nu rezistenta. Si pe urma cea originala este de 216C. Eu zic sa verifice rezistenta care limiteaza turatia motorului pentru treptele 1,2 si 3. Pe treapta 4 merge si fara. Uite schema electrica, (am incercuit piesa suspecta dupa parerea mea)
Ca sa nu producem confuzii, nu ca ar conta!
Pe aeroterma este montat un bloc functional care contine 3 rezistente si o siguranta termica.
Rezistentele sunt inseriate cu motorul aerotermei toate trei pentru treapta 1, doua pentru treapta 2 si una pentru treapta 3. Ele au rolul de a limita curentul prin motor si deci turatia acestuia. Am atasat in alt post schema.
Siguranta termica protejaza blocul de rezistente/motorul aerotermei in cazul blocarii acestuia din diverse motive. Daca rotorul nu se mai invarte creste curentul absorbit (pentru ca scade tensiunea contra-electromotoare) si odata cu el creste energia disipata sub forma de caldura. Siguranta termica "se topeste", intrerupe circuitul si protejeaza restul componentelor, evident mult mai scumpe (ca se mai arde motorul si protejeaza siguranta de 3,5 lei tine de bafta fiecaruia!)
(imi cer scuze pentru editarea unei imagini postata de un coleg)
Foarte pe scurt. La pornire un motor se comporta ca o simpla rezistenta (turatia este 0) si consuma un curent maxim. Pe masura ce creste turatia, fluxul magnetic variabil induce in bobinele motorului o tensiune (proportinala cu turatia, numarul de perechi de poli, etc). Aceasta are sens opus tensiunii de alimentare si se de aia se numeste contraelectromotoare (cratima era de la desprtirea in silabe). Ea se scade din tensiunea de alimentare si face ca in functionare un motor sa consume un curent mai mic decat la pornire. Din acelasi motiv un motor cu rotorul blocat, gripat, etc consuma un curent mai mare decat cel nominal.
Multumesc,pentru explicatie.Eu am invatat denumirea acelei tensiuni,sub forma de -tensiune electromotoare indusa-,dar mi-am dat seama ca e acelasi lucru spus altfel.
salutare
am un LOGAN 1.5dci Ambition din 2007 si azi am avut probleme cu aeroterma. Ieri am auzit un zgomot in treapta 1-2 dar cand am dat pe 3-4 nu se mai auzea, iar azi mi s-a ars siguranta de 30 A si, am inlocuit-o si nu mai merge aeroterma. Pe treapta 1,2,3 nu se misca deloc in schimb pe treapta 4 are o tendinta de a porni. Stiti cumva de poate fi ?
Trebuie verificata motorasul aerotermei care poate avea probleme de natura electrica sau mecanica,apoi trebuie verificat grupul de rezistente ce genereaza turatiile 1,2 si 3,care sigur e defect.Treapta a 4-a de viteza e pe direct,nu trece prin nici o rezistenta,de aia functioneaza(cit ii permite starea tehnica a motorasului).Nu stiu cit te pricepi,dar e un pic de munca...! Verifica sa nu fie blocata cu ceva,turbina aerotermei...e posibil!
salutare
am un LOGAN 1.5dci Ambition din 2007 si azi am avut probleme cu aeroterma. Ieri am auzit un zgomot in treapta 1-2 dar cand am dat pe 3-4 nu se mai auzea, iar azi mi s-a ars siguranta de 30 A si, am inlocuit-o si nu mai merge aeroterma. Pe treapta 1,2,3 nu se misca deloc in schimb pe treapta 4 are o tendinta de a porni. Stiti cumva de poate fi ?
Rotor blocat, fapt care a dus la aderea modulului cu rezistente si a sigurante pe alimentare; si da trebuie demontat bordul pentru a demonta motorasul aerotermei.
Genereaza turatiile?
Rezistentele din acel modul mai degraba au rol in controlul turatiei, prin inserierea cu motorasul.
Genereaza =face posibila existenta a 3 turatii. Controlul unei turatii,o avem in cazul relantyului,care este controlat de calculator.Controlul este un feedbeck(raspuns la ceva petrecut),nu poti controla ceva ce nu s-a petrecut! Ma exprim citeodata greu de inteles,dar am o scuza ca nu am terminat la "Litere".
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment